10X FOTO: V polovině dubna se v malebném prostředí Vysočiny uskutečnilo testování závodních vozidel na uzavřené místní komunikaci.
Do testování se zapojilo 15 posádek se zastoupením různých značek vozidel. Velkou rodinu škodovek představovaly vozy Š1000MB, Felicia , Favorit, Octavia KitCar, Octavia EVO2. Nechyběly také, Toyota Celica, BMW M3, BMQW 320, VW Brouk 2.0, Seat Leon, Suzuki Shift.Pořadatelům se podařilo zajistit povolení vlastníka místní komunikace na uzavření tratě v délce 4 km. S přibližujícím se termínem testování všichni účastníci sledovali vývoj počasí, které se měnilo dle lidového označení jako „aprílové“ a přáli si, aby, Vysočina, rozmary počasí pověstná, samotnému testování přála. Pořadatelé s předstihem upřesňovali podmínky a pokyny pro jezdce, ale i pro „traťáky“, kteří jako vždy nesou velkou tíhu odpovědnosti k zajištění čisté tratě. Krásně prožitý sobotní den předznamenávalo vycházející sluníčko, které všechny kolem testování provázelo po celý den.I když se jednalo „pouze“ o testování vozidel, všichni jezdci jeli s velkým nasazením a s patřičným zatížením svých plechových miláčků. Z 15 posádek nakonec celé testování dokončilo 8 vozů. Během testování nedošlo k žádné nehodě a poškození komunikace a jako velmi kladným hodnocením může být i to, že nedošlo k žádnému zranění jezdců nebo diváků.V dnešní složité době, která tomuto sportu není příliš nakloněná, je nutné ocenit nasazení pořadatelů a i poděkování za uspořádání testování a prožití krásného dne.
Pozn. red : Fotky jsou pod článkem (archiv autora)
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?