Lukáš Nekvapil se spolujezdcem Romanem Koscelníkem se v letošní sezoně stali vicemistři ve své třídě 9 v rámci TimeSeal mistrovství České republiky ve sprintrally. Tento výsledek potvrdili na posledním sprintu roku, ve Vsetíně. Kluci se i přes menší havárii poprali s těžkými podmínkami a v cíli se mohli radovat z výborného výsledku.
Na Vsetíně posádka Nekvapil – Koscelník startovala, jak je už letos zvykem, s Hondou Civic VTi z dílny Minařík Racing. Po překonání tří hodinové cesty do centra závodů jim nezbývalo nic jiného, než se těšit na poslední sprint. „V pátek, kdy Lukáš měl svátek , jsme absolvovali seznamovací jízdy. Moc se nám už tehdy zamlouvala rychlostní zkouška Bystřička. Jen nás trošku děsilo velké množství napadaného listí. Z Jabloňové jsme díky velkému množství úzkých zatáček přes horizont měli velký respekt a erzetu Semetín jsme tak trochu znali z Barumky, “ řekl po tréninku Roman Koscelník. V pořádku proběhla jak technická, tak administrativní přejímka a večer nechybělo posezení s přáteli. Ráno posádka kolem deváté hodiny vyrazila vstříc prvním ostrým kilometrům vsetínské rally. Všechno probíhalo bez problémů a podle plánu, až na poslední zatáčku první rychlostní zkoušky. „Úvodní zkoušku jsme pojali od začátku ve svižném tempu. Vše nám výcházelo až do samého závěru. Do poslední zatáčky jsme přijeli rychleji, než jsme měli a skončili v příkopě. Díky pomoci diváků jsme se asi za půl minuty dostali zpátky na trať. Tímto by jsme chtěli poděkovat všem, kteří se opírali o naše auto a tím nám umožnili v závodě pokračovat,“ poděkoval dodatečně za pomoc Lukáš Nekvapil. Poslední zatáčka úvodní zkoušky se stala pastí pro více posádek a tišnovská dvojice vydělala na sehranosti diváků. Na druhé rychlostní zkoušce si posádka spravila chuť. Lukáš s Romanem erzetu ve třídě vyhráli o necelé čtyři vteřiny před Petrem Gargulákem. Poté následoval přesun do uzavřeného parkoviště s přeskupením. Pro některé posádky byl tento přejezd zajímavý, až divoký. „Proč zajímavý? Protože je nepochopitelné, že pět vozů třídy 9 na tomto přejezdu zabloudilo. Bohužel mezi těmito pěti auty bylo i to naše. Dostali jsme 50s penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly,“ popsal prekérní situaci spolujezdec Roman Koscelník.
Pro posádku N&K motorsport však bylo hlavní, že i přes velkou penalizaci se dostala do průběžného vedení ve třídě 9. Od čtvrté rychlostní zkoušky Lukáš s Romanem nenašli přemožitele a ze Vsetína si odvezli pohár za první místo ve třídě. Do výčtu úspěchů patří i pět nejrychlejších časů z sedmi RZ. „Do cíle jsme přijeli s náskokem přes dvacet vteřin. Jsme moc rádi, že jsme vyhráli pět erzet ze sedmi, takže svůj cíl máme splněn. Jsou z nás vícemistři republiky a to na začátku sezony čekal málo kdo. Tímto bychom chtěli poděkovat především našemu fanklubu, který do Vsetína přijel ve velkém počtu a po celou dobu nás velmi bouřlivě podporoval. Dále celému týmu Minařík racing, který výborně nachystal závodničku a také sponzorům. Nesmíme ale zapomenout ani na soupeře, hlavně na „pražáky“ Honzu Pilaře s Tomášem Kosánem, se kterýma jsme si výborně zazávodili,“ shodli se v cíli oba členové posádky – jak Lukáš Nekvapil, tak Roman Koscelník. Závěr premiérové sezony v rally tišnovské posádce vyšel na jedničku s hvězdičkou. Také proto na cílové rampě X. Partr Rally Vsetín následovaly velké oslavy s fanoušky i s týmem Minařík racing, které odjezdem z rampy určitě neskončily…
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?