Lukáš Nekvapil se spolujezdcem Romanem Koscelníkem se v letošní sezoně stali vicemistři ve své třídě 9 v rámci TimeSeal mistrovství České republiky ve sprintrally. Tento výsledek potvrdili na posledním sprintu roku, ve Vsetíně. Kluci se i přes menší havárii poprali s těžkými podmínkami a v cíli se mohli radovat z výborného výsledku.
Na Vsetíně posádka Nekvapil – Koscelník startovala, jak je už letos zvykem, s Hondou Civic VTi z dílny Minařík Racing. Po překonání tří hodinové cesty do centra závodů jim nezbývalo nic jiného, než se těšit na poslední sprint. „V pátek, kdy Lukáš měl svátek , jsme absolvovali seznamovací jízdy. Moc se nám už tehdy zamlouvala rychlostní zkouška Bystřička. Jen nás trošku děsilo velké množství napadaného listí. Z Jabloňové jsme díky velkému množství úzkých zatáček přes horizont měli velký respekt a erzetu Semetín jsme tak trochu znali z Barumky, “ řekl po tréninku Roman Koscelník. V pořádku proběhla jak technická, tak administrativní přejímka a večer nechybělo posezení s přáteli. Ráno posádka kolem deváté hodiny vyrazila vstříc prvním ostrým kilometrům vsetínské rally. Všechno probíhalo bez problémů a podle plánu, až na poslední zatáčku první rychlostní zkoušky. „Úvodní zkoušku jsme pojali od začátku ve svižném tempu. Vše nám výcházelo až do samého závěru. Do poslední zatáčky jsme přijeli rychleji, než jsme měli a skončili v příkopě. Díky pomoci diváků jsme se asi za půl minuty dostali zpátky na trať. Tímto by jsme chtěli poděkovat všem, kteří se opírali o naše auto a tím nám umožnili v závodě pokračovat,“ poděkoval dodatečně za pomoc Lukáš Nekvapil. Poslední zatáčka úvodní zkoušky se stala pastí pro více posádek a tišnovská dvojice vydělala na sehranosti diváků. Na druhé rychlostní zkoušce si posádka spravila chuť. Lukáš s Romanem erzetu ve třídě vyhráli o necelé čtyři vteřiny před Petrem Gargulákem. Poté následoval přesun do uzavřeného parkoviště s přeskupením. Pro některé posádky byl tento přejezd zajímavý, až divoký. „Proč zajímavý? Protože je nepochopitelné, že pět vozů třídy 9 na tomto přejezdu zabloudilo. Bohužel mezi těmito pěti auty bylo i to naše. Dostali jsme 50s penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly,“ popsal prekérní situaci spolujezdec Roman Koscelník.
Pro posádku N&K motorsport však bylo hlavní, že i přes velkou penalizaci se dostala do průběžného vedení ve třídě 9. Od čtvrté rychlostní zkoušky Lukáš s Romanem nenašli přemožitele a ze Vsetína si odvezli pohár za první místo ve třídě. Do výčtu úspěchů patří i pět nejrychlejších časů z sedmi RZ. „Do cíle jsme přijeli s náskokem přes dvacet vteřin. Jsme moc rádi, že jsme vyhráli pět erzet ze sedmi, takže svůj cíl máme splněn. Jsou z nás vícemistři republiky a to na začátku sezony čekal málo kdo. Tímto bychom chtěli poděkovat především našemu fanklubu, který do Vsetína přijel ve velkém počtu a po celou dobu nás velmi bouřlivě podporoval. Dále celému týmu Minařík racing, který výborně nachystal závodničku a také sponzorům. Nesmíme ale zapomenout ani na soupeře, hlavně na „pražáky“ Honzu Pilaře s Tomášem Kosánem, se kterýma jsme si výborně zazávodili,“ shodli se v cíli oba členové posádky – jak Lukáš Nekvapil, tak Roman Koscelník. Závěr premiérové sezony v rally tišnovské posádce vyšel na jedničku s hvězdičkou. Také proto na cílové rampě X. Partr Rally Vsetín následovaly velké oslavy s fanoušky i s týmem Minařík racing, které odjezdem z rampy určitě neskončily…
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.