Lukáš Nekvapil se spolujezdcem Romanem Koscelníkem se v letošní sezoně stali vicemistři ve své třídě 9 v rámci TimeSeal mistrovství České republiky ve sprintrally. Tento výsledek potvrdili na posledním sprintu roku, ve Vsetíně. Kluci se i přes menší havárii poprali s těžkými podmínkami a v cíli se mohli radovat z výborného výsledku.
Na Vsetíně posádka Nekvapil – Koscelník startovala, jak je už letos zvykem, s Hondou Civic VTi z dílny Minařík Racing. Po překonání tří hodinové cesty do centra závodů jim nezbývalo nic jiného, než se těšit na poslední sprint. „V pátek, kdy Lukáš měl svátek , jsme absolvovali seznamovací jízdy. Moc se nám už tehdy zamlouvala rychlostní zkouška Bystřička. Jen nás trošku děsilo velké množství napadaného listí. Z Jabloňové jsme díky velkému množství úzkých zatáček přes horizont měli velký respekt a erzetu Semetín jsme tak trochu znali z Barumky, “ řekl po tréninku Roman Koscelník. V pořádku proběhla jak technická, tak administrativní přejímka a večer nechybělo posezení s přáteli. Ráno posádka kolem deváté hodiny vyrazila vstříc prvním ostrým kilometrům vsetínské rally. Všechno probíhalo bez problémů a podle plánu, až na poslední zatáčku první rychlostní zkoušky. „Úvodní zkoušku jsme pojali od začátku ve svižném tempu. Vše nám výcházelo až do samého závěru. Do poslední zatáčky jsme přijeli rychleji, než jsme měli a skončili v příkopě. Díky pomoci diváků jsme se asi za půl minuty dostali zpátky na trať. Tímto by jsme chtěli poděkovat všem, kteří se opírali o naše auto a tím nám umožnili v závodě pokračovat,“ poděkoval dodatečně za pomoc Lukáš Nekvapil. Poslední zatáčka úvodní zkoušky se stala pastí pro více posádek a tišnovská dvojice vydělala na sehranosti diváků. Na druhé rychlostní zkoušce si posádka spravila chuť. Lukáš s Romanem erzetu ve třídě vyhráli o necelé čtyři vteřiny před Petrem Gargulákem. Poté následoval přesun do uzavřeného parkoviště s přeskupením. Pro některé posádky byl tento přejezd zajímavý, až divoký. „Proč zajímavý? Protože je nepochopitelné, že pět vozů třídy 9 na tomto přejezdu zabloudilo. Bohužel mezi těmito pěti auty bylo i to naše. Dostali jsme 50s penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly,“ popsal prekérní situaci spolujezdec Roman Koscelník.
Pro posádku N&K motorsport však bylo hlavní, že i přes velkou penalizaci se dostala do průběžného vedení ve třídě 9. Od čtvrté rychlostní zkoušky Lukáš s Romanem nenašli přemožitele a ze Vsetína si odvezli pohár za první místo ve třídě. Do výčtu úspěchů patří i pět nejrychlejších časů z sedmi RZ. „Do cíle jsme přijeli s náskokem přes dvacet vteřin. Jsme moc rádi, že jsme vyhráli pět erzet ze sedmi, takže svůj cíl máme splněn. Jsou z nás vícemistři republiky a to na začátku sezony čekal málo kdo. Tímto bychom chtěli poděkovat především našemu fanklubu, který do Vsetína přijel ve velkém počtu a po celou dobu nás velmi bouřlivě podporoval. Dále celému týmu Minařík racing, který výborně nachystal závodničku a také sponzorům. Nesmíme ale zapomenout ani na soupeře, hlavně na „pražáky“ Honzu Pilaře s Tomášem Kosánem, se kterýma jsme si výborně zazávodili,“ shodli se v cíli oba členové posádky – jak Lukáš Nekvapil, tak Roman Koscelník. Závěr premiérové sezony v rally tišnovské posádce vyšel na jedničku s hvězdičkou. Také proto na cílové rampě X. Partr Rally Vsetín následovaly velké oslavy s fanoušky i s týmem Minařík racing, které odjezdem z rampy určitě neskončily…
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.