Lukáš Nekvapil se spolujezdcem Romanem Koscelníkem se v letošní sezoně stali vicemistři ve své třídě 9 v rámci TimeSeal mistrovství České republiky ve sprintrally. Tento výsledek potvrdili na posledním sprintu roku, ve Vsetíně. Kluci se i přes menší havárii poprali s těžkými podmínkami a v cíli se mohli radovat z výborného výsledku.
Na Vsetíně posádka Nekvapil – Koscelník startovala, jak je už letos zvykem, s Hondou Civic VTi z dílny Minařík Racing. Po překonání tří hodinové cesty do centra závodů jim nezbývalo nic jiného, než se těšit na poslední sprint. „V pátek, kdy Lukáš měl svátek , jsme absolvovali seznamovací jízdy. Moc se nám už tehdy zamlouvala rychlostní zkouška Bystřička. Jen nás trošku děsilo velké množství napadaného listí. Z Jabloňové jsme díky velkému množství úzkých zatáček přes horizont měli velký respekt a erzetu Semetín jsme tak trochu znali z Barumky, “ řekl po tréninku Roman Koscelník. V pořádku proběhla jak technická, tak administrativní přejímka a večer nechybělo posezení s přáteli. Ráno posádka kolem deváté hodiny vyrazila vstříc prvním ostrým kilometrům vsetínské rally. Všechno probíhalo bez problémů a podle plánu, až na poslední zatáčku první rychlostní zkoušky. „Úvodní zkoušku jsme pojali od začátku ve svižném tempu. Vše nám výcházelo až do samého závěru. Do poslední zatáčky jsme přijeli rychleji, než jsme měli a skončili v příkopě. Díky pomoci diváků jsme se asi za půl minuty dostali zpátky na trať. Tímto by jsme chtěli poděkovat všem, kteří se opírali o naše auto a tím nám umožnili v závodě pokračovat,“ poděkoval dodatečně za pomoc Lukáš Nekvapil. Poslední zatáčka úvodní zkoušky se stala pastí pro více posádek a tišnovská dvojice vydělala na sehranosti diváků. Na druhé rychlostní zkoušce si posádka spravila chuť. Lukáš s Romanem erzetu ve třídě vyhráli o necelé čtyři vteřiny před Petrem Gargulákem. Poté následoval přesun do uzavřeného parkoviště s přeskupením. Pro některé posádky byl tento přejezd zajímavý, až divoký. „Proč zajímavý? Protože je nepochopitelné, že pět vozů třídy 9 na tomto přejezdu zabloudilo. Bohužel mezi těmito pěti auty bylo i to naše. Dostali jsme 50s penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly,“ popsal prekérní situaci spolujezdec Roman Koscelník.
Pro posádku N&K motorsport však bylo hlavní, že i přes velkou penalizaci se dostala do průběžného vedení ve třídě 9. Od čtvrté rychlostní zkoušky Lukáš s Romanem nenašli přemožitele a ze Vsetína si odvezli pohár za první místo ve třídě. Do výčtu úspěchů patří i pět nejrychlejších časů z sedmi RZ. „Do cíle jsme přijeli s náskokem přes dvacet vteřin. Jsme moc rádi, že jsme vyhráli pět erzet ze sedmi, takže svůj cíl máme splněn. Jsou z nás vícemistři republiky a to na začátku sezony čekal málo kdo. Tímto bychom chtěli poděkovat především našemu fanklubu, který do Vsetína přijel ve velkém počtu a po celou dobu nás velmi bouřlivě podporoval. Dále celému týmu Minařík racing, který výborně nachystal závodničku a také sponzorům. Nesmíme ale zapomenout ani na soupeře, hlavně na „pražáky“ Honzu Pilaře s Tomášem Kosánem, se kterýma jsme si výborně zazávodili,“ shodli se v cíli oba členové posádky – jak Lukáš Nekvapil, tak Roman Koscelník. Závěr premiérové sezony v rally tišnovské posádce vyšel na jedničku s hvězdičkou. Také proto na cílové rampě X. Partr Rally Vsetín následovaly velké oslavy s fanoušky i s týmem Minařík racing, které odjezdem z rampy určitě neskončily…
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.