Lukáš Nekvapil se spolujezdcem Romanem Koscelníkem se v letošní sezoně stali vicemistři ve své třídě 9 v rámci TimeSeal mistrovství České republiky ve sprintrally. Tento výsledek potvrdili na posledním sprintu roku, ve Vsetíně. Kluci se i přes menší havárii poprali s těžkými podmínkami a v cíli se mohli radovat z výborného výsledku.
Na Vsetíně posádka Nekvapil – Koscelník startovala, jak je už letos zvykem, s Hondou Civic VTi z dílny Minařík Racing. Po překonání tří hodinové cesty do centra závodů jim nezbývalo nic jiného, než se těšit na poslední sprint. „V pátek, kdy Lukáš měl svátek , jsme absolvovali seznamovací jízdy. Moc se nám už tehdy zamlouvala rychlostní zkouška Bystřička. Jen nás trošku děsilo velké množství napadaného listí. Z Jabloňové jsme díky velkému množství úzkých zatáček přes horizont měli velký respekt a erzetu Semetín jsme tak trochu znali z Barumky, “ řekl po tréninku Roman Koscelník. V pořádku proběhla jak technická, tak administrativní přejímka a večer nechybělo posezení s přáteli. Ráno posádka kolem deváté hodiny vyrazila vstříc prvním ostrým kilometrům vsetínské rally. Všechno probíhalo bez problémů a podle plánu, až na poslední zatáčku první rychlostní zkoušky. „Úvodní zkoušku jsme pojali od začátku ve svižném tempu. Vše nám výcházelo až do samého závěru. Do poslední zatáčky jsme přijeli rychleji, než jsme měli a skončili v příkopě. Díky pomoci diváků jsme se asi za půl minuty dostali zpátky na trať. Tímto by jsme chtěli poděkovat všem, kteří se opírali o naše auto a tím nám umožnili v závodě pokračovat,“ poděkoval dodatečně za pomoc Lukáš Nekvapil. Poslední zatáčka úvodní zkoušky se stala pastí pro více posádek a tišnovská dvojice vydělala na sehranosti diváků. Na druhé rychlostní zkoušce si posádka spravila chuť. Lukáš s Romanem erzetu ve třídě vyhráli o necelé čtyři vteřiny před Petrem Gargulákem. Poté následoval přesun do uzavřeného parkoviště s přeskupením. Pro některé posádky byl tento přejezd zajímavý, až divoký. „Proč zajímavý? Protože je nepochopitelné, že pět vozů třídy 9 na tomto přejezdu zabloudilo. Bohužel mezi těmito pěti auty bylo i to naše. Dostali jsme 50s penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly,“ popsal prekérní situaci spolujezdec Roman Koscelník.
Pro posádku N&K motorsport však bylo hlavní, že i přes velkou penalizaci se dostala do průběžného vedení ve třídě 9. Od čtvrté rychlostní zkoušky Lukáš s Romanem nenašli přemožitele a ze Vsetína si odvezli pohár za první místo ve třídě. Do výčtu úspěchů patří i pět nejrychlejších časů z sedmi RZ. „Do cíle jsme přijeli s náskokem přes dvacet vteřin. Jsme moc rádi, že jsme vyhráli pět erzet ze sedmi, takže svůj cíl máme splněn. Jsou z nás vícemistři republiky a to na začátku sezony čekal málo kdo. Tímto bychom chtěli poděkovat především našemu fanklubu, který do Vsetína přijel ve velkém počtu a po celou dobu nás velmi bouřlivě podporoval. Dále celému týmu Minařík racing, který výborně nachystal závodničku a také sponzorům. Nesmíme ale zapomenout ani na soupeře, hlavně na „pražáky“ Honzu Pilaře s Tomášem Kosánem, se kterýma jsme si výborně zazávodili,“ shodli se v cíli oba členové posádky – jak Lukáš Nekvapil, tak Roman Koscelník. Závěr premiérové sezony v rally tišnovské posádce vyšel na jedničku s hvězdičkou. Také proto na cílové rampě X. Partr Rally Vsetín následovaly velké oslavy s fanoušky i s týmem Minařík racing, které odjezdem z rampy určitě neskončily…
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?