Ani s příchodem léta a slunných dnů neslevuje ze svého nasazení jihomoravský tým LB Trans Racing. V rychlém sledu za sebou se zúčastnil dvou soutěží „velkého“ seriálu, kde stálou týmovou reprezentantku Martinu Daňhelovou doplnil za volantem dalšího clia Lubomír Brtníček.
Rally Hustopeče a Rally Bohemia – soutěže naprosto odlišné a přitom pro LB Trans Racing s dosti podobným výsledkem. Přesně dle přísloví „jednou jsi dole, jednou nahoře“ se v cíli obou závodů objevila vždy jen jedna týmová posádka. Martina Daňhelová letos v tabulce třídy 8 útočí na první místo, a tak je na její jízdě cítit zvýšená míra opatrnosti a snaha o šetření techniky. Pro Lubomíra Brtníčka se naopak závodění stalo svátkem a do každé rally, na níž se objeví, startuje s maximálním nasazením. Bylo proto trochu paradoxní, když v Hustopečích jeho zacházení technika vydržela a Černého Petra si naopak vybrala čistě jedoucí Martina. Tu už po třech rychlostních zkouškách zastavila banální závada na čidle motoru, která jí nejen znemožnila získat bonusové body za páteční den, ale nepustila ji do závodu ani v sobotu.
Na trati hustopečské rally zůstal sám voják v poli Lubomír Brtníček se spolujezdcem Jindřichem Jalůvkou. Posádka, která v tomto složení závodila naposledy loni ve Vsetíně, se pevně usadila na druhém místě v „osmičkách“ a několikrát potrápila i jednoznačného favorita Martina Radu. Kromě solidních časů navíc žluté clio stíhalo bavit i diváky, kterým se líbila dravá jízda v rychlých úsecích a široké smyky, nepříliš typické pro tento typ automobilu. Nutno však podotknout, že zdaleka ne všechny agresivní průjezdy patřily mezi chtěné – na některých mělo svůj podíl i ryze „pracovní“ nastavení podvozku. „Dále poznávat auto bylo jedním z cílů našeho startu, proto jsem z tempa neslevoval a jel stále naplno,“ zdůvodnil svůj jezdecký projev pilot z nedalekého Vyškovska.
Luboši Brtníčkovi s Jindřichem Jalůvkou byla štěstěna dlouho nakloněna a starali se o důstojné oživení poměrně šedivého pole Evropského poháru a třídy 8. V samotném závěru je však postihly hned dva defekty pneumatik a s nimi přišel i pád pořadím na třetí pozici ve třídě. „Zkraje deváté zkoušky, po rychlém šotolinovém úseku, se nám clio z ničeho nic začalo vozit a nebylo jiné volby, než kolo vyměnit přímo na trati. Tím jsme ztratili pět minut a klesli za Michala Vaňharu. Druhý defekt jsem si způsobil ryze vlastní chybou, když jsem na chvíli opustil trať. Na něm jsme ale jeli jen pár kilometrů a dojeli jsme na něm do cíle zkoušky,“ komentoval rozhodující okamžiky sobotního zápolení Luboš. „Samozřejmě bych byl radši druhý, ale jsme na závodech, a když se jede naplno, musí se s možností defektu počítat. Snažil jsem se z auta ždímat maximum a zkoušet, co si můžu dovolit. Jízdu na klouzavém povrchu jsme si moc užívali a máme z dosažených časů dobrý pocit,“ zhodnotil účinkování v Hustopečích pilot a šéf týmu v jedné osobě.
Na slavnou Rally Bohemia se tým vypravil v podobné sestavě jako do Hustopečí. Jedinou změnou se stala sedačka spolujezdce vedle Lubomíra Brtníčka, kterou osedlal obvyklý parťák Jana Lungy Ondřej Koubek. I s jeho přispěním začal Luboš na Bohemii v podobném duchu, jako v Hustopečích - tedy výborně. Na městské „erzetě“ se sice složitá orientace mezi odbočkami a obrubníky neobešla bez jednoho couvání, v sobotu na klasických testech ale posádka žlutého renaultu nechybovala a stabilně zajížděla druhé časy ve třídě. „Zpočátku jsme byli trošku zklamaní z „přídělů“, které jsme dostávali od Martina Rady. Postupně jsme se však v autě sehráli a ve druhé sekci jsme jej začali porážet. Musím říct, že i když byly tratě hodně náročné a neměl jsem na nich žádné zkušenosti z předešlých startů, charakter ze zatáčky do zatáčky mi vyhovoval a svezení se mi moc líbilo,“ pochvaloval si Luboš.
Pohodové svezení pokračovalo až do dvanáctého měřeného úseku, který do výsledků „enkových“ dvoulitrů přinesl nečekané zemětřesení. Nejprve se před startem poroučel s technickou závadou Martin Rada, čímž byla uvolněna první pozice. Lubošovi s Ondrou stačilo k vítězství v první etapě už jen absolvovat náročný Vinec a závěrečné kroužení v Sosnové. Bohužel, místo na bedně skončil jejich renault opřený o strom… „Nespěchali jsme, snažili jsme se udržet tempo a neriskovat ztrátu koncentrace. V jedné ostré levé zatáčce nás však překvapil klouzavý asfalt a auto šlo rovně ven. Až později jsme se dozvěděli, že se jedná o známou pasáž, která již v minulosti vyškolila řadu posádek. Bohužel, v tréninku nám nijak zvlášť náročná nepřišla,“ dodal pilot.
Nyní však pojďme od starostí k radostem. Jako zkušená „soutěžačka“ se na Bohemii projevila Martina Daňhelová, navigovaná svým tátou Vlastimilem. Úvod závodu jí sice zkomplikoval nefunkční interkom, čímž jí nejbližší soupeři výrazně odskočili. Místo riskantního dohánění však vsadila na spolehlivost, držela si třetí místo a nechala oba své rivaly, aby se ve vzájemném souboji „vyfaulovali“. V sobotu večer na paralelní rychlostní zkoušku v Sosnové už přijížděla na vedoucí pozici a bez větších potíží si první místo udržela i do nedělního cíle. „Naše zdejší premiérové účinkování bylo od prvních kilometrů dosti náročné hlavně na psychiku. Nejprve jsme při přejezdu na první sobotní zkoušku zjistili, že nám začíná vynechávat interkom. V závěru etapy pak začal vynechávat motor a my jsme trnuli, abychom nezůstali stát někde na trati. Naštěstí jsme auto dovezli až do servisu a problém se podařilo vyřešit. Perličkou dne byla paralelní zkouška na okruhu v Sosnové, odkud jsme odešli vítězně. V neděli byl úkol jasný: udržet prvenství a dovézt techniku až na cílovou rampu bez škrábanců. Na prvním nedělním testu to tak nevypadalo, jelikož ranní rozcvička mě moc neprobudila, ale na Sychrově jsme se konečně dostali do toho pravého adrenalinového tempa. Nakonec už jsme nic nenechali náhodě a na cílovou rampu jsme dojeli jako vítězové třídy 8 a dámského poháru. Kdo to kdy slyšel, že by ženská vyhrála třídu ve velkém mistráku? Stalo se, ale ještě máme rezervy a proto neplánovaně vyrážíme na Barumku, abychom najížděli cenné kilometry a stále se zlepšovali,“ hodnotí své snažení Martina, která po krátké pauze znovu převzala vedení v tabulce mistrovství.
Vedení týmu závěrem děkuje všem mechanikům a členům týmu, kteří se na úspěšném vystoupení v Hustopečích a na Bohemii podíleli. Nyní čekají soutěžní stáj z Vyškovska dva sprintové závody a po nich se bude zrak všech již ubírat k vrcholu sezony – zlínské Barum Czech Rally.
Více informací o LB Trans Racing Teamu včetně sestřihu průjezdů z hustopečské rally a dalších zajímavostí je možné získat na oficiálním facebookovém profilu: https://www.facebook.com/#!/pages/LB-Trans-racing/407835852582350?fref=ts.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.