Ani s příchodem léta a slunných dnů neslevuje ze svého nasazení jihomoravský tým LB Trans Racing. V rychlém sledu za sebou se zúčastnil dvou soutěží „velkého“ seriálu, kde stálou týmovou reprezentantku Martinu Daňhelovou doplnil za volantem dalšího clia Lubomír Brtníček.
Rally Hustopeče a Rally Bohemia – soutěže naprosto odlišné a přitom pro LB Trans Racing s dosti podobným výsledkem. Přesně dle přísloví „jednou jsi dole, jednou nahoře“ se v cíli obou závodů objevila vždy jen jedna týmová posádka. Martina Daňhelová letos v tabulce třídy 8 útočí na první místo, a tak je na její jízdě cítit zvýšená míra opatrnosti a snaha o šetření techniky. Pro Lubomíra Brtníčka se naopak závodění stalo svátkem a do každé rally, na níž se objeví, startuje s maximálním nasazením. Bylo proto trochu paradoxní, když v Hustopečích jeho zacházení technika vydržela a Černého Petra si naopak vybrala čistě jedoucí Martina. Tu už po třech rychlostních zkouškách zastavila banální závada na čidle motoru, která jí nejen znemožnila získat bonusové body za páteční den, ale nepustila ji do závodu ani v sobotu.
Na trati hustopečské rally zůstal sám voják v poli Lubomír Brtníček se spolujezdcem Jindřichem Jalůvkou. Posádka, která v tomto složení závodila naposledy loni ve Vsetíně, se pevně usadila na druhém místě v „osmičkách“ a několikrát potrápila i jednoznačného favorita Martina Radu. Kromě solidních časů navíc žluté clio stíhalo bavit i diváky, kterým se líbila dravá jízda v rychlých úsecích a široké smyky, nepříliš typické pro tento typ automobilu. Nutno však podotknout, že zdaleka ne všechny agresivní průjezdy patřily mezi chtěné – na některých mělo svůj podíl i ryze „pracovní“ nastavení podvozku. „Dále poznávat auto bylo jedním z cílů našeho startu, proto jsem z tempa neslevoval a jel stále naplno,“ zdůvodnil svůj jezdecký projev pilot z nedalekého Vyškovska.
Luboši Brtníčkovi s Jindřichem Jalůvkou byla štěstěna dlouho nakloněna a starali se o důstojné oživení poměrně šedivého pole Evropského poháru a třídy 8. V samotném závěru je však postihly hned dva defekty pneumatik a s nimi přišel i pád pořadím na třetí pozici ve třídě. „Zkraje deváté zkoušky, po rychlém šotolinovém úseku, se nám clio z ničeho nic začalo vozit a nebylo jiné volby, než kolo vyměnit přímo na trati. Tím jsme ztratili pět minut a klesli za Michala Vaňharu. Druhý defekt jsem si způsobil ryze vlastní chybou, když jsem na chvíli opustil trať. Na něm jsme ale jeli jen pár kilometrů a dojeli jsme na něm do cíle zkoušky,“ komentoval rozhodující okamžiky sobotního zápolení Luboš. „Samozřejmě bych byl radši druhý, ale jsme na závodech, a když se jede naplno, musí se s možností defektu počítat. Snažil jsem se z auta ždímat maximum a zkoušet, co si můžu dovolit. Jízdu na klouzavém povrchu jsme si moc užívali a máme z dosažených časů dobrý pocit,“ zhodnotil účinkování v Hustopečích pilot a šéf týmu v jedné osobě.
Na slavnou Rally Bohemia se tým vypravil v podobné sestavě jako do Hustopečí. Jedinou změnou se stala sedačka spolujezdce vedle Lubomíra Brtníčka, kterou osedlal obvyklý parťák Jana Lungy Ondřej Koubek. I s jeho přispěním začal Luboš na Bohemii v podobném duchu, jako v Hustopečích - tedy výborně. Na městské „erzetě“ se sice složitá orientace mezi odbočkami a obrubníky neobešla bez jednoho couvání, v sobotu na klasických testech ale posádka žlutého renaultu nechybovala a stabilně zajížděla druhé časy ve třídě. „Zpočátku jsme byli trošku zklamaní z „přídělů“, které jsme dostávali od Martina Rady. Postupně jsme se však v autě sehráli a ve druhé sekci jsme jej začali porážet. Musím říct, že i když byly tratě hodně náročné a neměl jsem na nich žádné zkušenosti z předešlých startů, charakter ze zatáčky do zatáčky mi vyhovoval a svezení se mi moc líbilo,“ pochvaloval si Luboš.
Pohodové svezení pokračovalo až do dvanáctého měřeného úseku, který do výsledků „enkových“ dvoulitrů přinesl nečekané zemětřesení. Nejprve se před startem poroučel s technickou závadou Martin Rada, čímž byla uvolněna první pozice. Lubošovi s Ondrou stačilo k vítězství v první etapě už jen absolvovat náročný Vinec a závěrečné kroužení v Sosnové. Bohužel, místo na bedně skončil jejich renault opřený o strom… „Nespěchali jsme, snažili jsme se udržet tempo a neriskovat ztrátu koncentrace. V jedné ostré levé zatáčce nás však překvapil klouzavý asfalt a auto šlo rovně ven. Až později jsme se dozvěděli, že se jedná o známou pasáž, která již v minulosti vyškolila řadu posádek. Bohužel, v tréninku nám nijak zvlášť náročná nepřišla,“ dodal pilot.
Nyní však pojďme od starostí k radostem. Jako zkušená „soutěžačka“ se na Bohemii projevila Martina Daňhelová, navigovaná svým tátou Vlastimilem. Úvod závodu jí sice zkomplikoval nefunkční interkom, čímž jí nejbližší soupeři výrazně odskočili. Místo riskantního dohánění však vsadila na spolehlivost, držela si třetí místo a nechala oba své rivaly, aby se ve vzájemném souboji „vyfaulovali“. V sobotu večer na paralelní rychlostní zkoušku v Sosnové už přijížděla na vedoucí pozici a bez větších potíží si první místo udržela i do nedělního cíle. „Naše zdejší premiérové účinkování bylo od prvních kilometrů dosti náročné hlavně na psychiku. Nejprve jsme při přejezdu na první sobotní zkoušku zjistili, že nám začíná vynechávat interkom. V závěru etapy pak začal vynechávat motor a my jsme trnuli, abychom nezůstali stát někde na trati. Naštěstí jsme auto dovezli až do servisu a problém se podařilo vyřešit. Perličkou dne byla paralelní zkouška na okruhu v Sosnové, odkud jsme odešli vítězně. V neděli byl úkol jasný: udržet prvenství a dovézt techniku až na cílovou rampu bez škrábanců. Na prvním nedělním testu to tak nevypadalo, jelikož ranní rozcvička mě moc neprobudila, ale na Sychrově jsme se konečně dostali do toho pravého adrenalinového tempa. Nakonec už jsme nic nenechali náhodě a na cílovou rampu jsme dojeli jako vítězové třídy 8 a dámského poháru. Kdo to kdy slyšel, že by ženská vyhrála třídu ve velkém mistráku? Stalo se, ale ještě máme rezervy a proto neplánovaně vyrážíme na Barumku, abychom najížděli cenné kilometry a stále se zlepšovali,“ hodnotí své snažení Martina, která po krátké pauze znovu převzala vedení v tabulce mistrovství.
Vedení týmu závěrem děkuje všem mechanikům a členům týmu, kteří se na úspěšném vystoupení v Hustopečích a na Bohemii podíleli. Nyní čekají soutěžní stáj z Vyškovska dva sprintové závody a po nich se bude zrak všech již ubírat k vrcholu sezony – zlínské Barum Czech Rally.
Více informací o LB Trans Racing Teamu včetně sestřihu průjezdů z hustopečské rally a dalších zajímavostí je možné získat na oficiálním facebookovém profilu: https://www.facebook.com/#!/pages/LB-Trans-racing/407835852582350?fref=ts.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?