Po loňských peripetií ch se letošní ročník Valašské Rally započítával „pouze“ do MČR historických automobilů, poháru ČR a do poháru pořadatele, kde mohly startovat např. i vozy kategorie WRC.
Valašská Rally je domácí soutěží pro Dohnal Rally Team a tak zde posádka René Dohnal – Rudolf Kouřil nemohla chybět. I když tento start nebyl původně v plánu, jelikož prioritou jsou starty ve sprintrally s Fabií ve třídě 7, bylo třeba vyplnit dlouhou pauzu mezi jednotlivými soutěžemi a domácí „Valaška“ tak přišla vhod. Tento start byl také přece jenom v něčem vyjímečný. Jak si již všichni všimli, tak Renda Dohnal s Rudou Kouřilem odstartovali do soutěže s Citroenem C2 R2 Max a zvláště pro jezdce se jednalo o další splněný sen. „Původně nebyl start na domácí Valašské rally v plánu. Po dvouměsíční pauze, která dělí sprinty v Trutnově a Kostelci jsme se rozhodli tuto mezeru vyplnit startem s jiným vozem než je Škoda Fabia, se kterou startujeme v MČR. Tým s jehož autem startujeme, vlastní i Citroen C2-R2 Max. Dostali jsme tedy nabídku se jednorázově svézt v silnějším voze, kterou nešlo odmítnout. Před závodem jsme v okolí našeho bydliště zařídili test, kde jsme si auto poprvé vyzkoušeli. Musím říci, že jsem byl pekelně nervózní, jelikož přechod z Fabie třídy 10 do plnohodnotného Áčka třídy 6 jsem považoval za velmi obtížný. Samotný test mě ovšem k mé radosti vyvedl z omylu. Citroen se choval perfektně. Rychle jsem si zvyknul na sekvenci i brzdění levou nohou. Test proběhnul v pořádku a těšili jsme se na samotný start soutěže. Trochu mě děsila jen představa kolik mám pod zadkem peněz, takže bylo jasné, že auto musí dojet do cíle bez jakéhokoliv poškození. Proto byl cíl závodu jediný. Užít si jej, aby bylo na co vzpomínat,“ říká před startem soutěže René Dohnal.
Kluci si chtěli soutěž s novým vozem hlavně užít a francouzský speciál dovézt do cíle bez šrámu. Další dvě C2 R2 přivezli do Valašského Meziříčí Marcel Svačina a Michal Srb. Už můžeme také říci, že „Valaška“ se odjela za velmi pěkného počasí, které určitě kvitovali diváci i samotné posádky. Přichystáno bylo celkem šest rychlostních zkoušek ve třech sekcích. Zprvu byly na pořadu dvojité průjezdy Lešnou a Helfštýnem a následoval dvojitý průjezd Vesníkem, jenž celou soutěž uzavřel. Po prvních dvou rychlostních zkouškách se ukázalo, že Renda Dohnal si na auto rychle zvykal a s Marcelem Svačinou se popere o druhé místo ve třídě, jelikož obě posádky nestačily na vedoucího Michala Srba. Po úvodních dvou testech byl rozdíl mezi Rendou Dohnalem a Marcelem Svačinou pouze čtyři desetiny sekundy. A jak viděl úvodní kilometry soutěže sám pilot? „Úterní test jsme absolvovali za sucha, stejně tak i seznamovací jízdy. Proto jsme se velmi obávali pátečního deště, který měl do okolí závodů přijít. Také ranní počasí nás moc nenadchlo a bylo těžké zvolit správné obutí. Začít pršet mohlo vždycky. Veliká euforie nás čekala ihned v cíli RZ1. Vidět na výsledkové tabuli svůj čas pár sekund za skvělými piloty jako Marcel Svačina či Michal Srb, to byla v tu chvíli obrovská životní výhra J Absolutně jsem netušil, kde se budeme pohybovat. Bál jsem se velikých obkladů, také toho, aby nás posádka startující za námi třeba i nedojela. Proto jsem byl vzhledem k jízdě s velkou rezervou nadšený. Helfštýn byl taktéž bez problémů, takže úvodní runda nám vyšla na výbornou.“
Po první servisní zastávce následoval druhý průjezd rychlostní zkouškou Lešná a Helfštýn. A pokračoval i souboj mezi Rendou a Marcelem Svačinou. Tentokrát zajel dvakrát rychleji Svačina a před poslední zastávkou v servise měl náskok nicotných 2,2 sekundy. „Ve druhých průjezdech jsem se snažil začít posouvat brzdný bod o kousek dál než v předchozím průjezdu. Časy byly opět super a konkurenceschopné. Na pana Svačinu jsme po RZ4 ztráceli pár sekund, takže jsme se chtěli pokusit na Vesníku trochu přidat.,“ dodává René Dohnal ke krásnému souboji s Marcelem Svačinou.
Do konce soutěže už zbývaly odjet pouze dva průjezdy populárním Vesníkem. Pro vítězství ve třídě 6 si neohroženě dojel Michal Srb, avšak stále nebyl rozhodnutý boj o druhou pozici mezi Rendou Dohnalem a Marcelem Svačinou. Již na prvním Vesníku zajel Renda Dohnal dokonce nejrychlejší čas ve třídě a absolutně desátý. I při druhém průjezdu Vesníkem byl Dohnal rychlejší než Svačina a v cíli tak dvojici René Dohnal – Rudolf Kouřil patřilo druhé místo ve třídě 6 a celkové 12. místo, což je na první start s C2 R2 Max velmi dobrá vizitka. „První Vesník jsme začali až příliš křečovitě. Nepřišla žádná chyba, ale z jízdy jsem neměl dobrý pocit. Šlo jet mnohem lépe a plynuleji. Proto jsem nevěřil výslednému 10.času absolutně a 1. ve třídě 6. Kdyby mi někdo před startem řekl, že se budu časově držet Michala Srba a Marcela Svačiny, určitě bych ho považoval za blázna vzhledem k prvnímu startu s Citroenem. V tu chvíli jsme poskočili na druhé místo ve třídě, které jsem chtěl udržet až do cíle, ale náskok byl nicotný. Do posledního Vesníku jsme chtěli dát prozatím vše, co jsme se za celý den naučili. Bohužel po prvním průjezdu nám v servise takřka upadly dveře, když se zlomil šteft ve dveřích. Proto jsme je nasadili zpět, aby je držel alespoň zámek a páskou přilepili. Následný spurt na start poslední RZ byl opravdu nepříjemný a v jednu chvíli jsme nevěřili, že časovku stihneme. Následné nasazení helmy a přivázání proběhlo v minutě našeho startu, takže bylo náročné se zkoncentrovat. Nicméně RZ jsme projeli o trochu lépe jak v prvním průjezdu a vybojovali druhé místo ve třídě. Také jsme zde předběhli Petra Šimurdu a skončili 12. celkově.
Je to pro mě bezesporu životní výsledek, ve který bych nikdy před startem nevěřil. Byl to krásný zážitek řídit Citroen C2-R2 Max a věřím, že bych si na něj po pár závodech zajisté zvykl. I přesto jsem z našeho výkonu nadšený, jelikož jsme neudělali ani jednu chybu a jeli s rezervami, o kterých moc dobře víme. Jestli se ještě někdy objevíme za volantem Citroenu, to je ve hvězdách. Já osobně bych si to tuze přál, ovšem finanční situace nám to nyní neumožňuje. Nicméně nikdy neříkej nikdy
Na závěr bych chtěl moc poděkovat tátovi, rodině a fanouškům za perfektní podporu. Také našim sponzorům bez nichž bychom těžko závodili a také týmu WR Motosport za velikou psychickou podporu v servise i mimo něj, za rady a celkově za vše. Dalším našim plánem je start na Rally Kostelec a návrat do Škody Fabie 1,4,“ dodává na závěr René Dohnal.
Jak již bylo řečeno, tak další start posádky René Dohnal – Rudolf Kouřil proběhne závěrem červenci v Kostelci nad Orlicí, kde se pojede další díl šampionátu ve sprintrally.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?