Po loňských peripetií ch se letošní ročník Valašské Rally započítával „pouze“ do MČR historických automobilů, poháru ČR a do poháru pořadatele, kde mohly startovat např. i vozy kategorie WRC.
Valašská Rally je domácí soutěží pro Dohnal Rally Team a tak zde posádka René Dohnal – Rudolf Kouřil nemohla chybět. I když tento start nebyl původně v plánu, jelikož prioritou jsou starty ve sprintrally s Fabií ve třídě 7, bylo třeba vyplnit dlouhou pauzu mezi jednotlivými soutěžemi a domácí „Valaška“ tak přišla vhod. Tento start byl také přece jenom v něčem vyjímečný. Jak si již všichni všimli, tak Renda Dohnal s Rudou Kouřilem odstartovali do soutěže s Citroenem C2 R2 Max a zvláště pro jezdce se jednalo o další splněný sen. „Původně nebyl start na domácí Valašské rally v plánu. Po dvouměsíční pauze, která dělí sprinty v Trutnově a Kostelci jsme se rozhodli tuto mezeru vyplnit startem s jiným vozem než je Škoda Fabia, se kterou startujeme v MČR. Tým s jehož autem startujeme, vlastní i Citroen C2-R2 Max. Dostali jsme tedy nabídku se jednorázově svézt v silnějším voze, kterou nešlo odmítnout. Před závodem jsme v okolí našeho bydliště zařídili test, kde jsme si auto poprvé vyzkoušeli. Musím říci, že jsem byl pekelně nervózní, jelikož přechod z Fabie třídy 10 do plnohodnotného Áčka třídy 6 jsem považoval za velmi obtížný. Samotný test mě ovšem k mé radosti vyvedl z omylu. Citroen se choval perfektně. Rychle jsem si zvyknul na sekvenci i brzdění levou nohou. Test proběhnul v pořádku a těšili jsme se na samotný start soutěže. Trochu mě děsila jen představa kolik mám pod zadkem peněz, takže bylo jasné, že auto musí dojet do cíle bez jakéhokoliv poškození. Proto byl cíl závodu jediný. Užít si jej, aby bylo na co vzpomínat,“ říká před startem soutěže René Dohnal.
Kluci si chtěli soutěž s novým vozem hlavně užít a francouzský speciál dovézt do cíle bez šrámu. Další dvě C2 R2 přivezli do Valašského Meziříčí Marcel Svačina a Michal Srb. Už můžeme také říci, že „Valaška“ se odjela za velmi pěkného počasí, které určitě kvitovali diváci i samotné posádky. Přichystáno bylo celkem šest rychlostních zkoušek ve třech sekcích. Zprvu byly na pořadu dvojité průjezdy Lešnou a Helfštýnem a následoval dvojitý průjezd Vesníkem, jenž celou soutěž uzavřel. Po prvních dvou rychlostních zkouškách se ukázalo, že Renda Dohnal si na auto rychle zvykal a s Marcelem Svačinou se popere o druhé místo ve třídě, jelikož obě posádky nestačily na vedoucího Michala Srba. Po úvodních dvou testech byl rozdíl mezi Rendou Dohnalem a Marcelem Svačinou pouze čtyři desetiny sekundy. A jak viděl úvodní kilometry soutěže sám pilot? „Úterní test jsme absolvovali za sucha, stejně tak i seznamovací jízdy. Proto jsme se velmi obávali pátečního deště, který měl do okolí závodů přijít. Také ranní počasí nás moc nenadchlo a bylo těžké zvolit správné obutí. Začít pršet mohlo vždycky. Veliká euforie nás čekala ihned v cíli RZ1. Vidět na výsledkové tabuli svůj čas pár sekund za skvělými piloty jako Marcel Svačina či Michal Srb, to byla v tu chvíli obrovská životní výhra J Absolutně jsem netušil, kde se budeme pohybovat. Bál jsem se velikých obkladů, také toho, aby nás posádka startující za námi třeba i nedojela. Proto jsem byl vzhledem k jízdě s velkou rezervou nadšený. Helfštýn byl taktéž bez problémů, takže úvodní runda nám vyšla na výbornou.“
Po první servisní zastávce následoval druhý průjezd rychlostní zkouškou Lešná a Helfštýn. A pokračoval i souboj mezi Rendou a Marcelem Svačinou. Tentokrát zajel dvakrát rychleji Svačina a před poslední zastávkou v servise měl náskok nicotných 2,2 sekundy. „Ve druhých průjezdech jsem se snažil začít posouvat brzdný bod o kousek dál než v předchozím průjezdu. Časy byly opět super a konkurenceschopné. Na pana Svačinu jsme po RZ4 ztráceli pár sekund, takže jsme se chtěli pokusit na Vesníku trochu přidat.,“ dodává René Dohnal ke krásnému souboji s Marcelem Svačinou.
Do konce soutěže už zbývaly odjet pouze dva průjezdy populárním Vesníkem. Pro vítězství ve třídě 6 si neohroženě dojel Michal Srb, avšak stále nebyl rozhodnutý boj o druhou pozici mezi Rendou Dohnalem a Marcelem Svačinou. Již na prvním Vesníku zajel Renda Dohnal dokonce nejrychlejší čas ve třídě a absolutně desátý. I při druhém průjezdu Vesníkem byl Dohnal rychlejší než Svačina a v cíli tak dvojici René Dohnal – Rudolf Kouřil patřilo druhé místo ve třídě 6 a celkové 12. místo, což je na první start s C2 R2 Max velmi dobrá vizitka. „První Vesník jsme začali až příliš křečovitě. Nepřišla žádná chyba, ale z jízdy jsem neměl dobrý pocit. Šlo jet mnohem lépe a plynuleji. Proto jsem nevěřil výslednému 10.času absolutně a 1. ve třídě 6. Kdyby mi někdo před startem řekl, že se budu časově držet Michala Srba a Marcela Svačiny, určitě bych ho považoval za blázna vzhledem k prvnímu startu s Citroenem. V tu chvíli jsme poskočili na druhé místo ve třídě, které jsem chtěl udržet až do cíle, ale náskok byl nicotný. Do posledního Vesníku jsme chtěli dát prozatím vše, co jsme se za celý den naučili. Bohužel po prvním průjezdu nám v servise takřka upadly dveře, když se zlomil šteft ve dveřích. Proto jsme je nasadili zpět, aby je držel alespoň zámek a páskou přilepili. Následný spurt na start poslední RZ byl opravdu nepříjemný a v jednu chvíli jsme nevěřili, že časovku stihneme. Následné nasazení helmy a přivázání proběhlo v minutě našeho startu, takže bylo náročné se zkoncentrovat. Nicméně RZ jsme projeli o trochu lépe jak v prvním průjezdu a vybojovali druhé místo ve třídě. Také jsme zde předběhli Petra Šimurdu a skončili 12. celkově.
Je to pro mě bezesporu životní výsledek, ve který bych nikdy před startem nevěřil. Byl to krásný zážitek řídit Citroen C2-R2 Max a věřím, že bych si na něj po pár závodech zajisté zvykl. I přesto jsem z našeho výkonu nadšený, jelikož jsme neudělali ani jednu chybu a jeli s rezervami, o kterých moc dobře víme. Jestli se ještě někdy objevíme za volantem Citroenu, to je ve hvězdách. Já osobně bych si to tuze přál, ovšem finanční situace nám to nyní neumožňuje. Nicméně nikdy neříkej nikdy
Na závěr bych chtěl moc poděkovat tátovi, rodině a fanouškům za perfektní podporu. Také našim sponzorům bez nichž bychom těžko závodili a také týmu WR Motosport za velikou psychickou podporu v servise i mimo něj, za rady a celkově za vše. Dalším našim plánem je start na Rally Kostelec a návrat do Škody Fabie 1,4,“ dodává na závěr René Dohnal.
Jak již bylo řečeno, tak další start posádky René Dohnal – Rudolf Kouřil proběhne závěrem červenci v Kostelci nad Orlicí, kde se pojede další díl šampionátu ve sprintrally.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?