Body do Poháru Pirelli se rozdělovaly při předchozí soutěži v Krkonoších. Rýsuje se hvězda poháru Pirelli v roce 2013.
Povodně, které se prohnaly Českou republikou od jihu až k severu v jednu chvíli citelně ohrožovaly i uskutečnění Rally Krkonoše, ale pořadatelé mobilizovali všechny síly a uspořádali mistrovskou soutěž Sprintrally byť v mírně omezené podobě. Pohár Pirelli, tedy jediný značkový pohár výrobce soutěžních pneumatik v rally v České republice, byl opět u toho.
Ani Rally Krkonoše zatím nevybočila z letošního trendu, že na trať rally se snese alespoň nějaký ten déšť. Letos prostě na rally zásadně prší a na zcela suchou soutěž si budou muset závodníci i diváci asi ještě počkat. Kopcovitá krajina krkonošského podhůří a nestálé povětrnostní podmínky, to byla kulisa Rally Krkonoše, která letos měla centrum ve Vrchlabí.
Nejsilnější vůz ve startovním poli obouvající pneumatiky Pirelli měla ve svých rukách posádka Miroslav Plíhal – Jiří Stross. Jejich Škoda Octavia WRC s atraktivním „mašinkovským“ designem dojela do cíle na sedmém místě absolutně. Mezi atmosférickými šestnáctistovkami třídy 6 se pomalu ale jistě rýsuje jeden z letošních favoritů Poháru Pirelli, který se přibližuje zisku celkové prémie za vítězství v Poháru Pirelli, ta činní 50 000,- Kč. Tím favoritem je posádka Adam Kobliha – Petr Chodura s Citroënem C2R2 MAX. Ti v Krkonoších vybojovali celkově sedmnácté místo absolutně a ve třídě 6 skončili na druhém místě. V hodnocení Poháru Pirelli brali ale opět plný počet bodů a to znamená, že jsou bezpečně v čele se ziskem 40 bodů. Za nimi skončila posádka Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem se stejným vozem.
Body do Poháru Pirelli se ale rozdávaly i v pneumatikami Pirelli nejsilněji obsazené kategorii 9. Vítězství brali Josef Vojáček s Karlem Voltnerem s Hondou Civic Vti. Za nimi skončili Martin Lichovník s Bohumilem Černochem a na třetím místě do cíle dojeli Jan Pilař s Tomášem Kosánem. Mezi dvoulitry zvítězili Matěj Řehák s Lukášem Říhou s Hondou Civic TypeR před Janem Lungou a Janem Kubalou s Renaultem Clio. Na třetím místě skončili Jan Petr s Martinou Strakovou a Hondou TypeR. Bodovalo se i mezi diesely a tam znovu nenašli přemožitele velmi rychlí bratři Bočkové se Seatem Leon. Za nimi skonči Libor Horák a Ivan Frič se Škodou Octavia.
Další soutěží, kde se bude závodit v Poháru Pirelli na pneumatikách stejnojmenného výrobce bude dvoudenní Rally Hustopeče už příští víkend. Ve Sprintrally přijdou Pirelli na řadu až při Rally Pačejov.
Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?