Povodeň Pirelli neodplavila

rally krkonoše
rally krkonoše, foto: Dušek, Jan
Petr Eliáš 16. června 2013 12:31
Sdílej:

Body do Poháru Pirelli se rozdělovaly při předchozí soutěži v Krkonoších. Rýsuje se hvězda poháru Pirelli v roce 2013.

Povodně, které se prohnaly Českou republikou od jihu až k severu v jednu chvíli citelně ohrožovaly i uskutečnění Rally Krkonoše, ale pořadatelé mobilizovali všechny síly a uspořádali mistrovskou soutěž Sprintrally byť v mírně omezené podobě. Pohár Pirelli, tedy jediný značkový pohár výrobce soutěžních pneumatik v rally v České republice, byl opět u toho.

Ani Rally Krkonoše zatím nevybočila z letošního trendu, že na trať rally se snese alespoň nějaký ten déšť. Letos prostě na rally zásadně prší a na zcela suchou soutěž si budou muset závodníci i diváci asi ještě počkat. Kopcovitá krajina krkonošského podhůří a nestálé povětrnostní podmínky, to byla kulisa Rally Krkonoše, která letos měla centrum ve Vrchlabí.

Nejsilnější vůz ve startovním poli obouvající pneumatiky Pirelli měla ve svých rukách posádka Miroslav Plíhal – Jiří Stross. Jejich Škoda Octavia WRC s atraktivním „mašinkovským“ designem dojela do cíle na sedmém místě absolutně. Mezi atmosférickými šestnáctistovkami třídy 6 se pomalu ale jistě rýsuje jeden z letošních favoritů Poháru Pirelli, který se přibližuje zisku celkové prémie za vítězství v Poháru Pirelli, ta činní 50 000,- Kč. Tím favoritem je posádka Adam Kobliha – Petr Chodura s Citroënem C2R2 MAX. Ti v Krkonoších vybojovali celkově sedmnácté místo absolutně a ve třídě 6 skončili na druhém místě. V hodnocení Poháru Pirelli brali ale opět plný počet bodů a to znamená, že jsou bezpečně v čele se ziskem 40 bodů. Za nimi skončila posádka Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem se stejným vozem.

Body do Poháru Pirelli se ale rozdávaly i v pneumatikami Pirelli nejsilněji obsazené kategorii 9. Vítězství brali Josef Vojáček s Karlem Voltnerem s Hondou Civic Vti. Za nimi skončili Martin Lichovník s Bohumilem Černochem a na třetím místě do cíle dojeli Jan Pilař s Tomášem Kosánem. Mezi dvoulitry zvítězili Matěj Řehák s Lukášem Říhou s Hondou Civic TypeR před Janem Lungou a Janem Kubalou s Renaultem Clio. Na třetím místě skončili Jan Petr s Martinou Strakovou a Hondou TypeR. Bodovalo se i mezi diesely a tam znovu nenašli přemožitele velmi rychlí bratři Bočkové se Seatem Leon. Za nimi skonči Libor Horák a Ivan Frič se Škodou Octavia.

Další soutěží, kde se bude závodit v Poháru Pirelli na pneumatikách stejnojmenného výrobce bude dvoudenní Rally Hustopeče už příští víkend. Ve Sprintrally přijdou Pirelli na řadu až při Rally Pačejov.

Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.