Body do Poháru Pirelli se rozdělovaly při předchozí soutěži v Krkonoších. Rýsuje se hvězda poháru Pirelli v roce 2013.
Povodně, které se prohnaly Českou republikou od jihu až k severu v jednu chvíli citelně ohrožovaly i uskutečnění Rally Krkonoše, ale pořadatelé mobilizovali všechny síly a uspořádali mistrovskou soutěž Sprintrally byť v mírně omezené podobě. Pohár Pirelli, tedy jediný značkový pohár výrobce soutěžních pneumatik v rally v České republice, byl opět u toho.
Ani Rally Krkonoše zatím nevybočila z letošního trendu, že na trať rally se snese alespoň nějaký ten déšť. Letos prostě na rally zásadně prší a na zcela suchou soutěž si budou muset závodníci i diváci asi ještě počkat. Kopcovitá krajina krkonošského podhůří a nestálé povětrnostní podmínky, to byla kulisa Rally Krkonoše, která letos měla centrum ve Vrchlabí.
Nejsilnější vůz ve startovním poli obouvající pneumatiky Pirelli měla ve svých rukách posádka Miroslav Plíhal – Jiří Stross. Jejich Škoda Octavia WRC s atraktivním „mašinkovským“ designem dojela do cíle na sedmém místě absolutně. Mezi atmosférickými šestnáctistovkami třídy 6 se pomalu ale jistě rýsuje jeden z letošních favoritů Poháru Pirelli, který se přibližuje zisku celkové prémie za vítězství v Poháru Pirelli, ta činní 50 000,- Kč. Tím favoritem je posádka Adam Kobliha – Petr Chodura s Citroënem C2R2 MAX. Ti v Krkonoších vybojovali celkově sedmnácté místo absolutně a ve třídě 6 skončili na druhém místě. V hodnocení Poháru Pirelli brali ale opět plný počet bodů a to znamená, že jsou bezpečně v čele se ziskem 40 bodů. Za nimi skončila posádka Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem se stejným vozem.
Body do Poháru Pirelli se ale rozdávaly i v pneumatikami Pirelli nejsilněji obsazené kategorii 9. Vítězství brali Josef Vojáček s Karlem Voltnerem s Hondou Civic Vti. Za nimi skončili Martin Lichovník s Bohumilem Černochem a na třetím místě do cíle dojeli Jan Pilař s Tomášem Kosánem. Mezi dvoulitry zvítězili Matěj Řehák s Lukášem Říhou s Hondou Civic TypeR před Janem Lungou a Janem Kubalou s Renaultem Clio. Na třetím místě skončili Jan Petr s Martinou Strakovou a Hondou TypeR. Bodovalo se i mezi diesely a tam znovu nenašli přemožitele velmi rychlí bratři Bočkové se Seatem Leon. Za nimi skonči Libor Horák a Ivan Frič se Škodou Octavia.
Další soutěží, kde se bude závodit v Poháru Pirelli na pneumatikách stejnojmenného výrobce bude dvoudenní Rally Hustopeče už příští víkend. Ve Sprintrally přijdou Pirelli na řadu až při Rally Pačejov.
Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?