Během uplynulého víkendu se rallysprintový šampionát přesunul do nejsevernějšího cípu naší republiky, do česko-polského pomezí v okolí Hrádku nad Nisou. Z Moravy tam kromě mnoha jiných vyrazil také konvoj týmu CERS performance čítající tři soutěžní posádky. Proti plánu tedy o jednu míň, neboť Martin Tomečka musel účast z časových důvodů na poslední chvíli odřeknout.
Ondřej Bisaha se stejně jako na úvodním podniku ve Slavonicích vydal vstříc rychlostním zkouškám se Škodou Fabií R2 a s Davidem Zacharem na sedadle spolujezdce. Do soutěže vstoupili ve velkém stylu, když zajeli druhý čas ve třídě 6 a za svými zády nechali řadu zkušenějších posádek. Leč už druhý test ukázal, že nasazené tempo bylo příliš vysoké. Pokračuje Ondřej: „Na startu jsem si řekl, že zkusím jet opravdu rychle, a nasazení tomu odpovídalo. Jeli jsme nádherně a bez krizí a chyb. Bohužel si David na tuto soutěž vypůjčil helmu, která nechtěla správně spolupracovat s interkomem a tak jsem ho celou dobu slyšel jako od cirkulárky. V kritickém okamžiku, kdy jsem měl slyšet ‚Levá 1 prodej do pravé 3‘, jsem neubral, protože jsem to důležité slovo ‚prodej‘ neslyšel a jedničku jel naplno. Brzdit na oči bylo pozdě, v tom místě to extrémně klouzalo. Zkrátka byla to zrádná zatáčka, snad každá druhá posádka tam měla krizi a ve finále jsme zdaleka nebyli jediní, kdo tam skončil. Samozřejmě mě odstoupení mrzí, taky vzhledem k týmu, od kterého jsme měli auto zapůjčené. Fungovalo fantasticky! Do příštích let si to tam ale zapamatujeme i díky desítkám historek od místních, kteří se nás po nehodě ujali jako vlastních :-) I po našem neradostném zážitku tam bylo veselo: ‚Sousede a pamatuješ, jak se nám v létě před 10 rokama na cestě přilepily slípky?‘ Odpověď: ‚Vždyť mě se tam minulý rok chytl retrívr, Zdeňku, a nemohli jsme ho odlepit!‘“
Podstatně veseleji bylo ve třídě 9. I tam se sešla celkem bohatá sestava konkurentů, ale posádky CERS performance se neztratily. Josef Vojáček s navigátorem Karlem Voltnerem se během úvodní dvojice vložek rozjížděli, po první servisní pauze se do toho ale správně obuli a po RZ 4 se probojovali do čela třídy 9. Na rozdíl od smolné Vrchoviny, kde jejich Honda Civic VTi zůstala kousek před cílem uvězněná v závěji, tentokrát Josef s Karlem nezaváhali a po poslední rychlostní zkoušce mohli oslavit své premiérové vítězství. Pro tým CERS performance to znamená zatím stoprocentní úspěšnost, když na předchozí soutěži zvítězil stájový kolega Martin Tomečka. Cesta Josefa Vojáčka ale nebyla tak úplně růžová, jak by se mohlo na první pohled zdát: „Lužické hory? Opět divoký průběh už od samotného začátku, kdy jsme ve čtvrtek ještě ve Zlíně při odjezdu naprosto nepochopitelným způsobem prorazili na tréninkovém autě olejovou vanu a museli narychlo shánět jiný vůz,“ líčí své patálie Josef. „Smůla se nás nechtěla pustit ani při samotné rally, kdy nám v první rundě přestal fungovat interkom. Chudák Karel si skoro vyřval hlasivky :-) V servisu se ale dalo vše do pořádku a my jsme pak mohli pokračovat už bez vážnějších problémů až do cíle a odvézt si super výsledek!“
Stejně jako na Vrchovině se i tentokrát na soutěži představila stále ještě nová posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník. I při druhém společném startu se předvedla stabilním a jistým výkonem podřízeným sbírání zkušeností s tratěmi a závoděním. Přesto dokázala vylepšit svou bilanci, když tato dvojice dosáhla na konečné čtvrté místo ve třídě. „Lužické hory, na které s námi jela už podstatně menší nervozita, opět nezapomnělo navštívit "špatné" počasí. Špatné v uvozovkách, protože nás nakonec kluzká trať docela bavila a hlavně teplota v autě byla optimální - teda většinou, párkrát nám bylo i trochu horko :-) “ říká Lukáš. „S autem jsme se již podstatně více sžili než na úvodní Vrchovině, kde jsme si vše opravdu opatrně osahávali. Snažili jsme se zrychlovat, takže na sebe dlouho nenechaly čekat první lehké krizovečky a přehmaty. Každopádně opět skvělá zábava, zase jsme o krůček blíž neléčitelné rally závislosti. Děkujeme Ondrovi, Davidovi, našim sponzorům, fandům a samozřejmě týmu. Speciální dík Patriku Rujbrovi, který nás ještě ráno před soutěží byl upozornit na obzvlášť nepříjemná místa, a musím upřímně říct, že nám tím pomohl k úspěšnému absolvování Lužiček.“
Po sérii několika startů v Čechách a na několika zahraničních podnicích nyní na tým CERS performance konečně čeká první z letošních domácích podniků – tradiční Rallysprint Kopná s centrem ve východomoravských Slušovicích. Jelikož je tato rally jedním z podniků nepsaného „valašského přeboru“, ani CERS performance nebude pozadu a nastoupí v dosud nevídaně velké sestavě. Pod týmovým stanem se vůbec poprvé objeví hned dva Citroëny C2 R2 Max; s jedním nastoupí Ondřej Bisaha, s dalším pak pilot, pro nějž je tento vůz již zcela typický – Marcel Svačina. No a nebude chybět ani klasická armáda několika Civiců VTi řízených jako obvykle Martinem Tomečkou, Josefem Vojáčkem a Lukášem Nekvapilem doplněná zcela novou posádkou ve složení Radim Koutek – Zdeněk Gajdošík.
Další informace o týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv z průběhu jednotlivých soutěží naleznete na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.