Během uplynulého víkendu se rallysprintový šampionát přesunul do nejsevernějšího cípu naší republiky, do česko-polského pomezí v okolí Hrádku nad Nisou. Z Moravy tam kromě mnoha jiných vyrazil také konvoj týmu CERS performance čítající tři soutěžní posádky. Proti plánu tedy o jednu míň, neboť Martin Tomečka musel účast z časových důvodů na poslední chvíli odřeknout.
Ondřej Bisaha se stejně jako na úvodním podniku ve Slavonicích vydal vstříc rychlostním zkouškám se Škodou Fabií R2 a s Davidem Zacharem na sedadle spolujezdce. Do soutěže vstoupili ve velkém stylu, když zajeli druhý čas ve třídě 6 a za svými zády nechali řadu zkušenějších posádek. Leč už druhý test ukázal, že nasazené tempo bylo příliš vysoké. Pokračuje Ondřej: „Na startu jsem si řekl, že zkusím jet opravdu rychle, a nasazení tomu odpovídalo. Jeli jsme nádherně a bez krizí a chyb. Bohužel si David na tuto soutěž vypůjčil helmu, která nechtěla správně spolupracovat s interkomem a tak jsem ho celou dobu slyšel jako od cirkulárky. V kritickém okamžiku, kdy jsem měl slyšet ‚Levá 1 prodej do pravé 3‘, jsem neubral, protože jsem to důležité slovo ‚prodej‘ neslyšel a jedničku jel naplno. Brzdit na oči bylo pozdě, v tom místě to extrémně klouzalo. Zkrátka byla to zrádná zatáčka, snad každá druhá posádka tam měla krizi a ve finále jsme zdaleka nebyli jediní, kdo tam skončil. Samozřejmě mě odstoupení mrzí, taky vzhledem k týmu, od kterého jsme měli auto zapůjčené. Fungovalo fantasticky! Do příštích let si to tam ale zapamatujeme i díky desítkám historek od místních, kteří se nás po nehodě ujali jako vlastních :-) I po našem neradostném zážitku tam bylo veselo: ‚Sousede a pamatuješ, jak se nám v létě před 10 rokama na cestě přilepily slípky?‘ Odpověď: ‚Vždyť mě se tam minulý rok chytl retrívr, Zdeňku, a nemohli jsme ho odlepit!‘“
Podstatně veseleji bylo ve třídě 9. I tam se sešla celkem bohatá sestava konkurentů, ale posádky CERS performance se neztratily. Josef Vojáček s navigátorem Karlem Voltnerem se během úvodní dvojice vložek rozjížděli, po první servisní pauze se do toho ale správně obuli a po RZ 4 se probojovali do čela třídy 9. Na rozdíl od smolné Vrchoviny, kde jejich Honda Civic VTi zůstala kousek před cílem uvězněná v závěji, tentokrát Josef s Karlem nezaváhali a po poslední rychlostní zkoušce mohli oslavit své premiérové vítězství. Pro tým CERS performance to znamená zatím stoprocentní úspěšnost, když na předchozí soutěži zvítězil stájový kolega Martin Tomečka. Cesta Josefa Vojáčka ale nebyla tak úplně růžová, jak by se mohlo na první pohled zdát: „Lužické hory? Opět divoký průběh už od samotného začátku, kdy jsme ve čtvrtek ještě ve Zlíně při odjezdu naprosto nepochopitelným způsobem prorazili na tréninkovém autě olejovou vanu a museli narychlo shánět jiný vůz,“ líčí své patálie Josef. „Smůla se nás nechtěla pustit ani při samotné rally, kdy nám v první rundě přestal fungovat interkom. Chudák Karel si skoro vyřval hlasivky :-) V servisu se ale dalo vše do pořádku a my jsme pak mohli pokračovat už bez vážnějších problémů až do cíle a odvézt si super výsledek!“
Stejně jako na Vrchovině se i tentokrát na soutěži představila stále ještě nová posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník. I při druhém společném startu se předvedla stabilním a jistým výkonem podřízeným sbírání zkušeností s tratěmi a závoděním. Přesto dokázala vylepšit svou bilanci, když tato dvojice dosáhla na konečné čtvrté místo ve třídě. „Lužické hory, na které s námi jela už podstatně menší nervozita, opět nezapomnělo navštívit "špatné" počasí. Špatné v uvozovkách, protože nás nakonec kluzká trať docela bavila a hlavně teplota v autě byla optimální - teda většinou, párkrát nám bylo i trochu horko :-) “ říká Lukáš. „S autem jsme se již podstatně více sžili než na úvodní Vrchovině, kde jsme si vše opravdu opatrně osahávali. Snažili jsme se zrychlovat, takže na sebe dlouho nenechaly čekat první lehké krizovečky a přehmaty. Každopádně opět skvělá zábava, zase jsme o krůček blíž neléčitelné rally závislosti. Děkujeme Ondrovi, Davidovi, našim sponzorům, fandům a samozřejmě týmu. Speciální dík Patriku Rujbrovi, který nás ještě ráno před soutěží byl upozornit na obzvlášť nepříjemná místa, a musím upřímně říct, že nám tím pomohl k úspěšnému absolvování Lužiček.“
Po sérii několika startů v Čechách a na několika zahraničních podnicích nyní na tým CERS performance konečně čeká první z letošních domácích podniků – tradiční Rallysprint Kopná s centrem ve východomoravských Slušovicích. Jelikož je tato rally jedním z podniků nepsaného „valašského přeboru“, ani CERS performance nebude pozadu a nastoupí v dosud nevídaně velké sestavě. Pod týmovým stanem se vůbec poprvé objeví hned dva Citroëny C2 R2 Max; s jedním nastoupí Ondřej Bisaha, s dalším pak pilot, pro nějž je tento vůz již zcela typický – Marcel Svačina. No a nebude chybět ani klasická armáda několika Civiců VTi řízených jako obvykle Martinem Tomečkou, Josefem Vojáčkem a Lukášem Nekvapilem doplněná zcela novou posádkou ve složení Radim Koutek – Zdeněk Gajdošík.
Další informace o týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv z průběhu jednotlivých soutěží naleznete na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.