Během uplynulého víkendu se rallysprintový šampionát přesunul do nejsevernějšího cípu naší republiky, do česko-polského pomezí v okolí Hrádku nad Nisou. Z Moravy tam kromě mnoha jiných vyrazil také konvoj týmu CERS performance čítající tři soutěžní posádky. Proti plánu tedy o jednu míň, neboť Martin Tomečka musel účast z časových důvodů na poslední chvíli odřeknout.
Ondřej Bisaha se stejně jako na úvodním podniku ve Slavonicích vydal vstříc rychlostním zkouškám se Škodou Fabií R2 a s Davidem Zacharem na sedadle spolujezdce. Do soutěže vstoupili ve velkém stylu, když zajeli druhý čas ve třídě 6 a za svými zády nechali řadu zkušenějších posádek. Leč už druhý test ukázal, že nasazené tempo bylo příliš vysoké. Pokračuje Ondřej: „Na startu jsem si řekl, že zkusím jet opravdu rychle, a nasazení tomu odpovídalo. Jeli jsme nádherně a bez krizí a chyb. Bohužel si David na tuto soutěž vypůjčil helmu, která nechtěla správně spolupracovat s interkomem a tak jsem ho celou dobu slyšel jako od cirkulárky. V kritickém okamžiku, kdy jsem měl slyšet ‚Levá 1 prodej do pravé 3‘, jsem neubral, protože jsem to důležité slovo ‚prodej‘ neslyšel a jedničku jel naplno. Brzdit na oči bylo pozdě, v tom místě to extrémně klouzalo. Zkrátka byla to zrádná zatáčka, snad každá druhá posádka tam měla krizi a ve finále jsme zdaleka nebyli jediní, kdo tam skončil. Samozřejmě mě odstoupení mrzí, taky vzhledem k týmu, od kterého jsme měli auto zapůjčené. Fungovalo fantasticky! Do příštích let si to tam ale zapamatujeme i díky desítkám historek od místních, kteří se nás po nehodě ujali jako vlastních :-) I po našem neradostném zážitku tam bylo veselo: ‚Sousede a pamatuješ, jak se nám v létě před 10 rokama na cestě přilepily slípky?‘ Odpověď: ‚Vždyť mě se tam minulý rok chytl retrívr, Zdeňku, a nemohli jsme ho odlepit!‘“
Podstatně veseleji bylo ve třídě 9. I tam se sešla celkem bohatá sestava konkurentů, ale posádky CERS performance se neztratily. Josef Vojáček s navigátorem Karlem Voltnerem se během úvodní dvojice vložek rozjížděli, po první servisní pauze se do toho ale správně obuli a po RZ 4 se probojovali do čela třídy 9. Na rozdíl od smolné Vrchoviny, kde jejich Honda Civic VTi zůstala kousek před cílem uvězněná v závěji, tentokrát Josef s Karlem nezaváhali a po poslední rychlostní zkoušce mohli oslavit své premiérové vítězství. Pro tým CERS performance to znamená zatím stoprocentní úspěšnost, když na předchozí soutěži zvítězil stájový kolega Martin Tomečka. Cesta Josefa Vojáčka ale nebyla tak úplně růžová, jak by se mohlo na první pohled zdát: „Lužické hory? Opět divoký průběh už od samotného začátku, kdy jsme ve čtvrtek ještě ve Zlíně při odjezdu naprosto nepochopitelným způsobem prorazili na tréninkovém autě olejovou vanu a museli narychlo shánět jiný vůz,“ líčí své patálie Josef. „Smůla se nás nechtěla pustit ani při samotné rally, kdy nám v první rundě přestal fungovat interkom. Chudák Karel si skoro vyřval hlasivky :-) V servisu se ale dalo vše do pořádku a my jsme pak mohli pokračovat už bez vážnějších problémů až do cíle a odvézt si super výsledek!“
Stejně jako na Vrchovině se i tentokrát na soutěži představila stále ještě nová posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník. I při druhém společném startu se předvedla stabilním a jistým výkonem podřízeným sbírání zkušeností s tratěmi a závoděním. Přesto dokázala vylepšit svou bilanci, když tato dvojice dosáhla na konečné čtvrté místo ve třídě. „Lužické hory, na které s námi jela už podstatně menší nervozita, opět nezapomnělo navštívit "špatné" počasí. Špatné v uvozovkách, protože nás nakonec kluzká trať docela bavila a hlavně teplota v autě byla optimální - teda většinou, párkrát nám bylo i trochu horko :-) “ říká Lukáš. „S autem jsme se již podstatně více sžili než na úvodní Vrchovině, kde jsme si vše opravdu opatrně osahávali. Snažili jsme se zrychlovat, takže na sebe dlouho nenechaly čekat první lehké krizovečky a přehmaty. Každopádně opět skvělá zábava, zase jsme o krůček blíž neléčitelné rally závislosti. Děkujeme Ondrovi, Davidovi, našim sponzorům, fandům a samozřejmě týmu. Speciální dík Patriku Rujbrovi, který nás ještě ráno před soutěží byl upozornit na obzvlášť nepříjemná místa, a musím upřímně říct, že nám tím pomohl k úspěšnému absolvování Lužiček.“
Po sérii několika startů v Čechách a na několika zahraničních podnicích nyní na tým CERS performance konečně čeká první z letošních domácích podniků – tradiční Rallysprint Kopná s centrem ve východomoravských Slušovicích. Jelikož je tato rally jedním z podniků nepsaného „valašského přeboru“, ani CERS performance nebude pozadu a nastoupí v dosud nevídaně velké sestavě. Pod týmovým stanem se vůbec poprvé objeví hned dva Citroëny C2 R2 Max; s jedním nastoupí Ondřej Bisaha, s dalším pak pilot, pro nějž je tento vůz již zcela typický – Marcel Svačina. No a nebude chybět ani klasická armáda několika Civiců VTi řízených jako obvykle Martinem Tomečkou, Josefem Vojáčkem a Lukášem Nekvapilem doplněná zcela novou posádkou ve složení Radim Koutek – Zdeněk Gajdošík.
Další informace o týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv z průběhu jednotlivých soutěží naleznete na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.