Dlouhá závodní přestávka na českém rallyovém území je u konce. Už tento víkend odstartuje rallysprintové mistrovství, a to na Rally Vrchovina s centrem v jihočeských Slavonicích. Úvod šampionátu absolvuje také několik posádek týmu CERS performance. Ten již v sezoně 2013 absolvoval dva starty v zahraničí, typické asfaltové soutěže se však zlínská stáj stále ne a ne dočkat. Po Jänneru a Lotyšské rally to totiž vypadá, že i Vrchovina se letos pojede s puncem sněhové soutěže…
S osvědčenou Hondou Civic VTi se představí Martin Tomečka, který první kilometry za volantem soutěžního vozu začal sbírat loni na Krkonošské rally. Do konce sezony přidal další dva starty a v podobném duchu by rád jezdec z Teplic nad Bečvou pokračoval i letos. V plánu má absolvování zhruba pěti rallysprintových podniků. „Samozřejmě vše záleží na sponzorech a také na pracovním vytížení v našem autoservisu. Navigovat by mě celou sezonu měl Martin Trlifaj, který v MMČR bude spolujezdcem Zbyňka Ballera,“ odhaluje plány Martin Tomečka. „Oproti loňsku bychom rádi zrychlili, ale samozřejmě tak, abychom pokaždé zůstali celí.“ S dalším civicem chce rallysprintové vody čeřit Josef Vojáček. Zatímco v minulosti absolvoval pouze vybrané závody, letos si dal za cíl absolvovat kompletní sprintové mistrovství. Na Vrchovině ho bude navigovat Karel Voltner, který si svůj rallyový debut odbyl pro změnu na loňské Kopné.
Zcela novou akvizicí je pak posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník. Dvojice startující v rámci společného projektu CERS performance a ZKZ Racing bude využívat loňskou mistrovskou hondu po Ondřeji Bisahovi a jelikož pro tuto dvojici celá kariéra stojí na samotném začátku, vedou logicky její první kroky ke sbírání zkušeností. „Se spolujezdcem bereme tuto sezónu jako vstupní a tudíž spíše jako testovací a seznamovací. Vzhledem ke konkurenci ve třídě a zkušenostem ostatních nám vlastně ani nic jiného nezbývá. V plánu je postavit se alespoň třikrát na start sprintrally a alespoň tři z nich dokončit. Samozřejmě pokud to bude jenom trochu možné, tak obě zmíněná čísla navýšit,“ říká Lukáš Nekvapil.
A co zmíněný loňský rallsprintový mistr třídy 9 Ondřej Bisaha? „V předchozí sezoně jsme ve sprintech dosáhli na titul ve třídě a v MMČR jsme dojeli druzí. Byla to vynikající sezona, ale už během podzimu jsme začali přemýšlet, zda se neposunout na nějakou vyšší úroveň,“ vypráví Ondřej Bisaha. „Vzhledem k našemu vztahu k Hondám jsme uvažovali i o špičkovém Civicu R3, ale nakonec jsme tuto myšlenku zatím dali k ledu, protože by šlo o příliš velký skok jak jezdecký, tak zejména finanční. Nakonec jsme se rozhodli pro trochu méně náročný vůz kategorie R2. Vrchovinu tedy absolvujeme s vypůjčenou Škodou Fabií R2, následující podniky už ale chceme jet s podobným vozem této specifikace ve vlastní režii.“
Jak vidno, u CERS performance je s nadcházející sezonou připraveno opravdu mnoho novinek. Vypůjčená Škoda navíc není jedinou „ne-Honda“ značkou v týmu, při jednotlivých závodech se totiž v zázemí stáje bude objevovat rovněž modrý Renault Clio třídy 8, se kterým budou jezdit Milan Michalčík s Kateřinou Janovskou. Další informace o týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv z průběhu jednotlivých soutěží naleznete na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?