Dlouhá závodní přestávka na českém rallyovém území je u konce. Už tento víkend odstartuje rallysprintové mistrovství, a to na Rally Vrchovina s centrem v jihočeských Slavonicích. Úvod šampionátu absolvuje také několik posádek týmu CERS performance. Ten již v sezoně 2013 absolvoval dva starty v zahraničí, typické asfaltové soutěže se však zlínská stáj stále ne a ne dočkat. Po Jänneru a Lotyšské rally to totiž vypadá, že i Vrchovina se letos pojede s puncem sněhové soutěže…
S osvědčenou Hondou Civic VTi se představí Martin Tomečka, který první kilometry za volantem soutěžního vozu začal sbírat loni na Krkonošské rally. Do konce sezony přidal další dva starty a v podobném duchu by rád jezdec z Teplic nad Bečvou pokračoval i letos. V plánu má absolvování zhruba pěti rallysprintových podniků. „Samozřejmě vše záleží na sponzorech a také na pracovním vytížení v našem autoservisu. Navigovat by mě celou sezonu měl Martin Trlifaj, který v MMČR bude spolujezdcem Zbyňka Ballera,“ odhaluje plány Martin Tomečka. „Oproti loňsku bychom rádi zrychlili, ale samozřejmě tak, abychom pokaždé zůstali celí.“ S dalším civicem chce rallysprintové vody čeřit Josef Vojáček. Zatímco v minulosti absolvoval pouze vybrané závody, letos si dal za cíl absolvovat kompletní sprintové mistrovství. Na Vrchovině ho bude navigovat Karel Voltner, který si svůj rallyový debut odbyl pro změnu na loňské Kopné.
Zcela novou akvizicí je pak posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník. Dvojice startující v rámci společného projektu CERS performance a ZKZ Racing bude využívat loňskou mistrovskou hondu po Ondřeji Bisahovi a jelikož pro tuto dvojici celá kariéra stojí na samotném začátku, vedou logicky její první kroky ke sbírání zkušeností. „Se spolujezdcem bereme tuto sezónu jako vstupní a tudíž spíše jako testovací a seznamovací. Vzhledem ke konkurenci ve třídě a zkušenostem ostatních nám vlastně ani nic jiného nezbývá. V plánu je postavit se alespoň třikrát na start sprintrally a alespoň tři z nich dokončit. Samozřejmě pokud to bude jenom trochu možné, tak obě zmíněná čísla navýšit,“ říká Lukáš Nekvapil.
A co zmíněný loňský rallsprintový mistr třídy 9 Ondřej Bisaha? „V předchozí sezoně jsme ve sprintech dosáhli na titul ve třídě a v MMČR jsme dojeli druzí. Byla to vynikající sezona, ale už během podzimu jsme začali přemýšlet, zda se neposunout na nějakou vyšší úroveň,“ vypráví Ondřej Bisaha. „Vzhledem k našemu vztahu k Hondám jsme uvažovali i o špičkovém Civicu R3, ale nakonec jsme tuto myšlenku zatím dali k ledu, protože by šlo o příliš velký skok jak jezdecký, tak zejména finanční. Nakonec jsme se rozhodli pro trochu méně náročný vůz kategorie R2. Vrchovinu tedy absolvujeme s vypůjčenou Škodou Fabií R2, následující podniky už ale chceme jet s podobným vozem této specifikace ve vlastní režii.“
Jak vidno, u CERS performance je s nadcházející sezonou připraveno opravdu mnoho novinek. Vypůjčená Škoda navíc není jedinou „ne-Honda“ značkou v týmu, při jednotlivých závodech se totiž v zázemí stáje bude objevovat rovněž modrý Renault Clio třídy 8, se kterým budou jezdit Milan Michalčík s Kateřinou Janovskou. Další informace o týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv z průběhu jednotlivých soutěží naleznete na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.