Dlouhá závodní přestávka na českém rallyovém území je u konce. Už tento víkend odstartuje rallysprintové mistrovství, a to na Rally Vrchovina s centrem v jihočeských Slavonicích. Úvod šampionátu absolvuje také několik posádek týmu CERS performance. Ten již v sezoně 2013 absolvoval dva starty v zahraničí, typické asfaltové soutěže se však zlínská stáj stále ne a ne dočkat. Po Jänneru a Lotyšské rally to totiž vypadá, že i Vrchovina se letos pojede s puncem sněhové soutěže…
S osvědčenou Hondou Civic VTi se představí Martin Tomečka, který první kilometry za volantem soutěžního vozu začal sbírat loni na Krkonošské rally. Do konce sezony přidal další dva starty a v podobném duchu by rád jezdec z Teplic nad Bečvou pokračoval i letos. V plánu má absolvování zhruba pěti rallysprintových podniků. „Samozřejmě vše záleží na sponzorech a také na pracovním vytížení v našem autoservisu. Navigovat by mě celou sezonu měl Martin Trlifaj, který v MMČR bude spolujezdcem Zbyňka Ballera,“ odhaluje plány Martin Tomečka. „Oproti loňsku bychom rádi zrychlili, ale samozřejmě tak, abychom pokaždé zůstali celí.“ S dalším civicem chce rallysprintové vody čeřit Josef Vojáček. Zatímco v minulosti absolvoval pouze vybrané závody, letos si dal za cíl absolvovat kompletní sprintové mistrovství. Na Vrchovině ho bude navigovat Karel Voltner, který si svůj rallyový debut odbyl pro změnu na loňské Kopné.
Zcela novou akvizicí je pak posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník. Dvojice startující v rámci společného projektu CERS performance a ZKZ Racing bude využívat loňskou mistrovskou hondu po Ondřeji Bisahovi a jelikož pro tuto dvojici celá kariéra stojí na samotném začátku, vedou logicky její první kroky ke sbírání zkušeností. „Se spolujezdcem bereme tuto sezónu jako vstupní a tudíž spíše jako testovací a seznamovací. Vzhledem ke konkurenci ve třídě a zkušenostem ostatních nám vlastně ani nic jiného nezbývá. V plánu je postavit se alespoň třikrát na start sprintrally a alespoň tři z nich dokončit. Samozřejmě pokud to bude jenom trochu možné, tak obě zmíněná čísla navýšit,“ říká Lukáš Nekvapil.
A co zmíněný loňský rallsprintový mistr třídy 9 Ondřej Bisaha? „V předchozí sezoně jsme ve sprintech dosáhli na titul ve třídě a v MMČR jsme dojeli druzí. Byla to vynikající sezona, ale už během podzimu jsme začali přemýšlet, zda se neposunout na nějakou vyšší úroveň,“ vypráví Ondřej Bisaha. „Vzhledem k našemu vztahu k Hondám jsme uvažovali i o špičkovém Civicu R3, ale nakonec jsme tuto myšlenku zatím dali k ledu, protože by šlo o příliš velký skok jak jezdecký, tak zejména finanční. Nakonec jsme se rozhodli pro trochu méně náročný vůz kategorie R2. Vrchovinu tedy absolvujeme s vypůjčenou Škodou Fabií R2, následující podniky už ale chceme jet s podobným vozem této specifikace ve vlastní režii.“
Jak vidno, u CERS performance je s nadcházející sezonou připraveno opravdu mnoho novinek. Vypůjčená Škoda navíc není jedinou „ne-Honda“ značkou v týmu, při jednotlivých závodech se totiž v zázemí stáje bude objevovat rovněž modrý Renault Clio třídy 8, se kterým budou jezdit Milan Michalčík s Kateřinou Janovskou. Další informace o týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv z průběhu jednotlivých soutěží naleznete na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.