Bezprostředně před startem Jännerrallye začal ve Freistadtu padat mrznoucí déšť. Enormně kluzko kvůli nízkým teplotám.Loňský vítěz Jan Kopecký byl nejrychlejší v shakedownu
Záludný mrznoucí déšť ovládl dnes odpoledne scenérii kolem Freistadtu, kde zítra odstartuje 30. Internationale Jännerrallye. Jelikož meteorologové předpověděli, že mrznoucí déšť vydrží i přes noc, musí se účastníci tohoto prvního závodu, který je také součástí mistrovství Evropy, připravit na velice obtížné podmínky. Nízké noční teploty v Mühlviertelu změní rychlostní zkoušky zřejmě v nevypočitatelné ledové tratě. Ve vyšších polohách čeká na účastníky také sníh.Malou ochutnávku si jezdci vyzkoušeli již dnes při shakedownu v délce 1,99 km na Trölsbergu ve Freistadtu. Zde dominoval loňský vítěz Jan Kopecký. Tento Čech s vozem Škoda Fabia S2000 absolvoval trať v čase 1:11,3 min. o 1,2 sekundy rychleji než Francouz Francois Delecour s vozem Peugeot 207 S2000. Mezi touto evropskou elitou obsadil Beppo Harrach s vozem Mitsubishi Evo IX R4 třetí místo o pouhé dvě desetiny sekundy za Delecourem a nechal za sebou vozy S2000, které řídili Pavel Valoušek (+2,2 s), Michal Solowow (+2,8 s), Václav Pech (+3,1s), Bryan Bouffier (+3,4 s) či Raimund Baumschlager (+3,9 s).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.