Bezprostředně před startem Jännerrallye začal ve Freistadtu padat mrznoucí déšť. Enormně kluzko kvůli nízkým teplotám.Loňský vítěz Jan Kopecký byl nejrychlejší v shakedownu
Záludný mrznoucí déšť ovládl dnes odpoledne scenérii kolem Freistadtu, kde zítra odstartuje 30. Internationale Jännerrallye. Jelikož meteorologové předpověděli, že mrznoucí déšť vydrží i přes noc, musí se účastníci tohoto prvního závodu, který je také součástí mistrovství Evropy, připravit na velice obtížné podmínky. Nízké noční teploty v Mühlviertelu změní rychlostní zkoušky zřejmě v nevypočitatelné ledové tratě. Ve vyšších polohách čeká na účastníky také sníh.Malou ochutnávku si jezdci vyzkoušeli již dnes při shakedownu v délce 1,99 km na Trölsbergu ve Freistadtu. Zde dominoval loňský vítěz Jan Kopecký. Tento Čech s vozem Škoda Fabia S2000 absolvoval trať v čase 1:11,3 min. o 1,2 sekundy rychleji než Francouz Francois Delecour s vozem Peugeot 207 S2000. Mezi touto evropskou elitou obsadil Beppo Harrach s vozem Mitsubishi Evo IX R4 třetí místo o pouhé dvě desetiny sekundy za Delecourem a nechal za sebou vozy S2000, které řídili Pavel Valoušek (+2,2 s), Michal Solowow (+2,8 s), Václav Pech (+3,1s), Bryan Bouffier (+3,4 s) či Raimund Baumschlager (+3,9 s).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?