Novým vozem týmu Černý Racing bude pro rok 2013 Škoda Fabia S2000 s níž chce Černý – Kohout bojovat v mistrovství Evropy.
Honza Černý dnes nedaleko Příbrami odjel první kilometry ve Škodě Fabia S2000 s níž vstoupí do prvního závodu sezony 2013, jímž bude rakouská Jänner Rally. Tato soutěž na sněhovém povrchu je zařazená do seriálu FIA mistrovství Evropy a právě zde se v příštím roce chtějí mistři Evropy kategorie 2WD, Jan Černý s Pavlem Kohoutem utkat se soupeři. „Už ke konci uplynulé sezóny jsme se rozhodovali kam dál a pořízení vlastního vozu v podobě Škody Fabia S2000 se nám jevilo aktuálně jako nejlepší možnost. Rád bych pokračoval v mistrovství Evropy a k tomu přidal několik startů v České republice, ale vše je závislé na tom, jaký rozpočet se nám podaří sestavit,“ sděluje plány na příští sezonu Jan Černý.
Matně černá Škoda Fabia S2000 se představila novinářům a partnerům týmu na krátkém předsezónním testu, kde se s vozem seznamovala jak posádka týmu Černý Racing, tak i mechanici, i když o nich se dá říci, že už auto znají do posledního šroubku. „Zakoupili jsme ze Škody Motorsport auto, se kterým letos Juho Hänninen odstartoval na Rally San Remo, a jehož vnitřnosti naši mechanici přímo v Mladé Boleslavi přeskládali do nové karoserie. Chci poděkovat lidem ze Škody Motorsport za přístup, který k nám měli. Během pár dní jsme celé auto rozebrali a znovu do posledního detailu poskládali. Byla to velká škola pro celý tým i pro mě samotného, protože díky tomu, že jsem se mohl stavby auta přímo účastnit, teď mám o autě mnohem lepší přehled,“ dodává k přestavbě vozu Honza Černý.
První dojmy z jízdy se speciálem Škoda Fabia S2000 byly skvělé. I přesto, že v okolí Příbrami nepanovaly v době testu ideální zimní podmínky, vyzkoušel si Honza Černý jízdu na pneumatikách s hroty. „I při Jänner Rally pojedeme nejspíš některé úseky na asfaltu s pneumatikami s hroty a potřeboval jsem si vyzkoušet funkčnost auta. To se řídí naprosto výtečně, jen jsem si chvíli zvykal na atmosférický motor, který se musí mnohem více vytáčet. Z jízdy mám velmi dobrý pocit. Do prvních soutěží ale musíme nastoupit s pokorou, protože přeci jen jedeme s pro nás novým autem. Nemůžu se ale už dočkat, až odstartujeme,“ říká Honza Černý. Tým Černý Racing děkuje všem partnerům za podporu v uplynulé sezoně a všem, včetně fanoušků motoristického sportu, přeje klidné prožití vánočních svátků, vše nejlepší v novém roce a na shledanou na lednové Jänner Rally.
//Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?