Novým vozem týmu Černý Racing bude pro rok 2013 Škoda Fabia S2000 s níž chce Černý – Kohout bojovat v mistrovství Evropy.
Honza Černý dnes nedaleko Příbrami odjel první kilometry ve Škodě Fabia S2000 s níž vstoupí do prvního závodu sezony 2013, jímž bude rakouská Jänner Rally. Tato soutěž na sněhovém povrchu je zařazená do seriálu FIA mistrovství Evropy a právě zde se v příštím roce chtějí mistři Evropy kategorie 2WD, Jan Černý s Pavlem Kohoutem utkat se soupeři. „Už ke konci uplynulé sezóny jsme se rozhodovali kam dál a pořízení vlastního vozu v podobě Škody Fabia S2000 se nám jevilo aktuálně jako nejlepší možnost. Rád bych pokračoval v mistrovství Evropy a k tomu přidal několik startů v České republice, ale vše je závislé na tom, jaký rozpočet se nám podaří sestavit,“ sděluje plány na příští sezonu Jan Černý.
Matně černá Škoda Fabia S2000 se představila novinářům a partnerům týmu na krátkém předsezónním testu, kde se s vozem seznamovala jak posádka týmu Černý Racing, tak i mechanici, i když o nich se dá říci, že už auto znají do posledního šroubku. „Zakoupili jsme ze Škody Motorsport auto, se kterým letos Juho Hänninen odstartoval na Rally San Remo, a jehož vnitřnosti naši mechanici přímo v Mladé Boleslavi přeskládali do nové karoserie. Chci poděkovat lidem ze Škody Motorsport za přístup, který k nám měli. Během pár dní jsme celé auto rozebrali a znovu do posledního detailu poskládali. Byla to velká škola pro celý tým i pro mě samotného, protože díky tomu, že jsem se mohl stavby auta přímo účastnit, teď mám o autě mnohem lepší přehled,“ dodává k přestavbě vozu Honza Černý.
První dojmy z jízdy se speciálem Škoda Fabia S2000 byly skvělé. I přesto, že v okolí Příbrami nepanovaly v době testu ideální zimní podmínky, vyzkoušel si Honza Černý jízdu na pneumatikách s hroty. „I při Jänner Rally pojedeme nejspíš některé úseky na asfaltu s pneumatikami s hroty a potřeboval jsem si vyzkoušet funkčnost auta. To se řídí naprosto výtečně, jen jsem si chvíli zvykal na atmosférický motor, který se musí mnohem více vytáčet. Z jízdy mám velmi dobrý pocit. Do prvních soutěží ale musíme nastoupit s pokorou, protože přeci jen jedeme s pro nás novým autem. Nemůžu se ale už dočkat, až odstartujeme,“ říká Honza Černý. Tým Černý Racing děkuje všem partnerům za podporu v uplynulé sezoně a všem, včetně fanoušků motoristického sportu, přeje klidné prožití vánočních svátků, vše nejlepší v novém roce a na shledanou na lednové Jänner Rally.
//Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?