Honza Černý si postavil Fabii S2000

Černý, Jan
Černý, Jan, foto: Hladík, Stanislav
Petr Eliáš 19. prosince 2012 21:37
Sdílej:

Novým vozem týmu Černý Racing bude pro rok 2013 Škoda Fabia S2000 s níž chce Černý – Kohout bojovat v mistrovství Evropy.

Honza Černý dnes nedaleko Příbrami odjel první kilometry ve Škodě Fabia S2000 s níž vstoupí do prvního závodu sezony 2013, jímž bude rakouská Jänner Rally. Tato soutěž na sněhovém povrchu je zařazená do seriálu FIA mistrovství Evropy a právě zde se v příštím roce chtějí mistři Evropy kategorie 2WD, Jan Černý s Pavlem Kohoutem utkat se soupeři. „Už ke konci uplynulé sezóny jsme se rozhodovali kam dál a pořízení vlastního vozu v podobě Škody Fabia S2000 se nám jevilo aktuálně jako nejlepší možnost. Rád bych pokračoval v mistrovství Evropy a k tomu přidal několik startů v České republice, ale vše je závislé na tom, jaký rozpočet se nám podaří sestavit,“ sděluje plány na příští sezonu Jan Černý.

Matně černá Škoda Fabia S2000 se představila novinářům a partnerům týmu na krátkém předsezónním testu, kde se s vozem seznamovala jak posádka týmu Černý Racing, tak i mechanici, i když o nich se dá říci, že už auto znají do posledního šroubku. „Zakoupili jsme ze Škody Motorsport auto, se kterým letos Juho Hänninen odstartoval na Rally San Remo, a jehož vnitřnosti naši mechanici přímo v Mladé Boleslavi přeskládali do nové karoserie. Chci poděkovat lidem ze Škody Motorsport za přístup, který k nám měli. Během pár dní jsme celé auto rozebrali a znovu do posledního detailu poskládali. Byla to velká škola pro celý tým i pro mě samotného, protože díky tomu, že jsem se mohl stavby auta přímo účastnit, teď mám o autě mnohem lepší přehled,“ dodává k přestavbě vozu Honza Černý.

První dojmy z jízdy se speciálem Škoda Fabia S2000 byly skvělé. I přesto, že v okolí Příbrami nepanovaly v době testu ideální zimní podmínky, vyzkoušel si Honza Černý jízdu na pneumatikách s hroty. „I při Jänner Rally pojedeme nejspíš některé úseky na asfaltu s pneumatikami s hroty a potřeboval jsem si vyzkoušet funkčnost auta. To se řídí naprosto výtečně, jen jsem si chvíli zvykal na atmosférický motor, který se musí mnohem více vytáčet. Z jízdy mám velmi dobrý pocit. Do prvních soutěží ale musíme nastoupit s pokorou, protože přeci jen jedeme s pro nás novým autem. Nemůžu se ale už dočkat, až odstartujeme,“ říká Honza Černý. Tým Černý Racing děkuje všem partnerům za podporu v uplynulé sezoně a všem, včetně fanoušků motoristického sportu, přeje klidné prožití vánočních svátků, vše nejlepší v novém roce a na shledanou na lednové Jänner Rally.

  //
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.