Kořístka si dojel pro titul

rally vsetín
rally vsetín, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 1. ledna 1970 01:00
Sdílej:

Ve vydatné prolévání šampaňského se proměnilo v cíli PSG – Partr rally Vsetín zakončení rallysprintové sezony pro posádku Robert Kořístka – Michal Drozd. Karlovická dvojice doma vyjela titul ve dvoukolkách a koruna pro nejlepší posádku pro rok 2012 jí patří také ve třídě 5.

Před závěrečným podnikem Timeseal MČR v sprintrally ještě nebylo rozhodnuto o novém mistru v kategorii 2WD. Na pomyslný trůn mohl usednout jak Robert Kořístka, tak i Josef Zimmermann. Tabulková matematika hovořila jasně. Pokud chtěl být králem Zimmermann, musí Pepa vyhrát a Kořístka v cíli horší, jak čtvrtý. V opačném případě stačila bramborová příčka i za předpokladu, že Pepa zvítězí, ke korunovaci karlovického jezdce.  „Naším úkolem bylo hlavně dojet do cíle na slušném místě a získat tak titul ve třídě 5 a 2WD. Vyhrát na domácí trati by bylo nádherné završení sezony, ale vzhledem k bodovému náskoku na Pepu, byla taktika jasná. Dojet a získat titul,“ prozradil jasnou taktiku v soutěži Michal Drozd. Domácí tratě jsou jedna věc a dojíždět na slušném umístění je věc druhá, obzvláště, když se na startu závodu sejdou kvalitní jezdci. Velice pěkně obsazené startovní pole předokolek slibovalo pěkné souboje. V cíli úvodní erzety Santov (11 km) se první tři posádky poskládaly do nejtěsnějšího rozestupu. Od vedoucího Kořístky, přes Zimmermanna až k třetímu v pořadí Zedníkovi, byly pouhé dvě desetiny vteřiny. Druhou RZ zajel Robert v pátém čase a v průběžném pořadí mu patřila třetí příčka. To nejdůležitější se odehrálo po servisní přestávce, kdy následovala RZ Jabloňová. „Jeli jsme velice soustředěně a snažili se udělat co nejméně chybiček. Přitom jsme se drželi Pepy Zimmermanna, který musel šlapat hodně na plyn, aby udržel naděje na vítězství ve dvoukolkách a mohl se tak s námi poprat v boji o letošní titul. Bohužel tuhle roli Pepa hned po startu 3.RZ nezvládl a havaroval. Naštěstí se posádce nic nestalo, ale šance na titul tak pro něj zhasla. Tím nám ulehčil cestu k titulu. Když jsme projížděli kolem Pepy, byli jsme rozhozeni a rychlostku jsme bez koncentrace nějak dojeli až do cíle. Potom jsme hned klukům volali a ujistili se zda jsou opravdu v pořádku. Titul jsme měli již skoro v kapse, proto jsme se snažili přidat a pokusit se o sen vyhrát i domácí soutěž. Opravdu jsme výrazněji zrychlili, ale snahu o vítězství, kdy jsme se dostali do správného tempa, zmařila předposlední zkouška sprintu. Při sjezdu z Dušné, kde se jelo opravdu hodně rychle, jsme měli pomalý defekt. Ztratili jsme tady 40 sekund a propadli se ve výsledkovém poli až na 7. místo v kategorii 2WD a 3. místo ve třídě 5. Hodně nás to zamrzelo, ale o tom rally je. Poslední rychlostku jsme sice vyhráli, ale na výsledku to nic nezměnilo. Pokud by Pepa Zimmermann dojel do cíle a vyhrál, mohla to být ještě hodně těžká matematika :-),“ popsal dva krušné momenty závodu Robert Kořístka. Dvojice Kořístka – Drozd dokončila vsetínský sprint na 24. místě absolutního pořadí a ve třídě 5 obsadili kluci 3. místo. V nejsledovanějším duelu, tedy kategorii 2WD, brali Robert s Michalem body za 7. místo a díky odstoupení svého největšího soupeře mohly propuknout velké oslavy. „Každopádně jsme z výsledku nadmíru spokojeni, protože kdyby nám někdo před sezonou řekl, že vyhrajeme titul, tak bych se mu asi vysmál. Je to fantastický pocit, neboť jedeme teprve druhou sezonu v profesionální rally a už jsme vyhráli titul ve třídě 5 i absolutně 2WD. Loni jsme nestačili na Adama Koblihu ve třídě 9, ale letos se to povedlo a my budeme hodně dlouho ještě slavit. Jsou to nepopsatelné pocity, ještě nám to asi nějak ani nedochází, co jsme vlastně dokázali :-),“ podělil se o první dojmy v cíli Michal Drozd.

„Tímto bych chtěl samozřejmě poděkovat všem soupeřům a hlavně Pepovi, za krásné souboje plné rivality, ale také na druhou stranu přátelství, které jsme během celé sezony drželi na vlně velké pohody a pěkných zážitků strávených na závodech. Samozřejmě nemůžu zapomenout na naše fanoušky a rodinu, která nás jezdila podporovat na všechny závody po celé republice. Je to nádherný pocit, když víte, že na každé soutěži máte poblíž sebe ty nejbližší, kteří Vám drží palce a za to jim strašně moc děkujeme,“ vysekl poděkování nejbližším, kamarádům i soupeřovi Robert Kořístka. A se svým díky se připojil i Michal Drozd: „Těch 'díky' patří tolika lidem, že bych mohl mluvit do rána. Musím ovšem poděkovat také celému týmu Sparrow a našim obchodním partnerům, kteří nám umožnili v tak úspěšné sezoně startovat s tímhle dravým autem Suzuki Ignis. Krom malé poruchy v Lužických horách nás Ignis dovezl do cíle a za to panu Oldovi a Tomášovi z rodiny Hrabců moc děkujeme. Oslavy budou veliké :-) !“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.