Ve vydatné prolévání šampaňského se proměnilo v cíli PSG – Partr rally Vsetín zakončení rallysprintové sezony pro posádku Robert Kořístka – Michal Drozd. Karlovická dvojice doma vyjela titul ve dvoukolkách a koruna pro nejlepší posádku pro rok 2012 jí patří také ve třídě 5.
Před závěrečným podnikem Timeseal MČR v sprintrally ještě nebylo rozhodnuto o novém mistru v kategorii 2WD. Na pomyslný trůn mohl usednout jak Robert Kořístka, tak i Josef Zimmermann. Tabulková matematika hovořila jasně. Pokud chtěl být králem Zimmermann, musí Pepa vyhrát a Kořístka v cíli horší, jak čtvrtý. V opačném případě stačila bramborová příčka i za předpokladu, že Pepa zvítězí, ke korunovaci karlovického jezdce. „Naším úkolem bylo hlavně dojet do cíle na slušném místě a získat tak titul ve třídě 5 a 2WD. Vyhrát na domácí trati by bylo nádherné završení sezony, ale vzhledem k bodovému náskoku na Pepu, byla taktika jasná. Dojet a získat titul,“ prozradil jasnou taktiku v soutěži Michal Drozd. Domácí tratě jsou jedna věc a dojíždět na slušném umístění je věc druhá, obzvláště, když se na startu závodu sejdou kvalitní jezdci. Velice pěkně obsazené startovní pole předokolek slibovalo pěkné souboje. V cíli úvodní erzety Santov (11 km) se první tři posádky poskládaly do nejtěsnějšího rozestupu. Od vedoucího Kořístky, přes Zimmermanna až k třetímu v pořadí Zedníkovi, byly pouhé dvě desetiny vteřiny. Druhou RZ zajel Robert v pátém čase a v průběžném pořadí mu patřila třetí příčka. To nejdůležitější se odehrálo po servisní přestávce, kdy následovala RZ Jabloňová. „Jeli jsme velice soustředěně a snažili se udělat co nejméně chybiček. Přitom jsme se drželi Pepy Zimmermanna, který musel šlapat hodně na plyn, aby udržel naděje na vítězství ve dvoukolkách a mohl se tak s námi poprat v boji o letošní titul. Bohužel tuhle roli Pepa hned po startu 3.RZ nezvládl a havaroval. Naštěstí se posádce nic nestalo, ale šance na titul tak pro něj zhasla. Tím nám ulehčil cestu k titulu. Když jsme projížděli kolem Pepy, byli jsme rozhozeni a rychlostku jsme bez koncentrace nějak dojeli až do cíle. Potom jsme hned klukům volali a ujistili se zda jsou opravdu v pořádku. Titul jsme měli již skoro v kapse, proto jsme se snažili přidat a pokusit se o sen vyhrát i domácí soutěž. Opravdu jsme výrazněji zrychlili, ale snahu o vítězství, kdy jsme se dostali do správného tempa, zmařila předposlední zkouška sprintu. Při sjezdu z Dušné, kde se jelo opravdu hodně rychle, jsme měli pomalý defekt. Ztratili jsme tady 40 sekund a propadli se ve výsledkovém poli až na 7. místo v kategorii 2WD a 3. místo ve třídě 5. Hodně nás to zamrzelo, ale o tom rally je. Poslední rychlostku jsme sice vyhráli, ale na výsledku to nic nezměnilo. Pokud by Pepa Zimmermann dojel do cíle a vyhrál, mohla to být ještě hodně těžká matematika :-),“ popsal dva krušné momenty závodu Robert Kořístka. Dvojice Kořístka – Drozd dokončila vsetínský sprint na 24. místě absolutního pořadí a ve třídě 5 obsadili kluci 3. místo. V nejsledovanějším duelu, tedy kategorii 2WD, brali Robert s Michalem body za 7. místo a díky odstoupení svého největšího soupeře mohly propuknout velké oslavy. „Každopádně jsme z výsledku nadmíru spokojeni, protože kdyby nám někdo před sezonou řekl, že vyhrajeme titul, tak bych se mu asi vysmál. Je to fantastický pocit, neboť jedeme teprve druhou sezonu v profesionální rally a už jsme vyhráli titul ve třídě 5 i absolutně 2WD. Loni jsme nestačili na Adama Koblihu ve třídě 9, ale letos se to povedlo a my budeme hodně dlouho ještě slavit. Jsou to nepopsatelné pocity, ještě nám to asi nějak ani nedochází, co jsme vlastně dokázali :-),“ podělil se o první dojmy v cíli Michal Drozd.
„Tímto bych chtěl samozřejmě poděkovat všem soupeřům a hlavně Pepovi, za krásné souboje plné rivality, ale také na druhou stranu přátelství, které jsme během celé sezony drželi na vlně velké pohody a pěkných zážitků strávených na závodech. Samozřejmě nemůžu zapomenout na naše fanoušky a rodinu, která nás jezdila podporovat na všechny závody po celé republice. Je to nádherný pocit, když víte, že na každé soutěži máte poblíž sebe ty nejbližší, kteří Vám drží palce a za to jim strašně moc děkujeme,“ vysekl poděkování nejbližším, kamarádům i soupeřovi Robert Kořístka. A se svým díky se připojil i Michal Drozd: „Těch 'díky' patří tolika lidem, že bych mohl mluvit do rána. Musím ovšem poděkovat také celému týmu Sparrow a našim obchodním partnerům, kteří nám umožnili v tak úspěšné sezoně startovat s tímhle dravým autem Suzuki Ignis. Krom malé poruchy v Lužických horách nás Ignis dovezl do cíle a za to panu Oldovi a Tomášovi z rodiny Hrabců moc děkujeme. Oslavy budou veliké :-) !“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.