Kořístka si dojel pro titul

rally vsetín
rally vsetín, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 1. ledna 1970 01:00
Sdílej:

Ve vydatné prolévání šampaňského se proměnilo v cíli PSG – Partr rally Vsetín zakončení rallysprintové sezony pro posádku Robert Kořístka – Michal Drozd. Karlovická dvojice doma vyjela titul ve dvoukolkách a koruna pro nejlepší posádku pro rok 2012 jí patří také ve třídě 5.

Před závěrečným podnikem Timeseal MČR v sprintrally ještě nebylo rozhodnuto o novém mistru v kategorii 2WD. Na pomyslný trůn mohl usednout jak Robert Kořístka, tak i Josef Zimmermann. Tabulková matematika hovořila jasně. Pokud chtěl být králem Zimmermann, musí Pepa vyhrát a Kořístka v cíli horší, jak čtvrtý. V opačném případě stačila bramborová příčka i za předpokladu, že Pepa zvítězí, ke korunovaci karlovického jezdce.  „Naším úkolem bylo hlavně dojet do cíle na slušném místě a získat tak titul ve třídě 5 a 2WD. Vyhrát na domácí trati by bylo nádherné završení sezony, ale vzhledem k bodovému náskoku na Pepu, byla taktika jasná. Dojet a získat titul,“ prozradil jasnou taktiku v soutěži Michal Drozd. Domácí tratě jsou jedna věc a dojíždět na slušném umístění je věc druhá, obzvláště, když se na startu závodu sejdou kvalitní jezdci. Velice pěkně obsazené startovní pole předokolek slibovalo pěkné souboje. V cíli úvodní erzety Santov (11 km) se první tři posádky poskládaly do nejtěsnějšího rozestupu. Od vedoucího Kořístky, přes Zimmermanna až k třetímu v pořadí Zedníkovi, byly pouhé dvě desetiny vteřiny. Druhou RZ zajel Robert v pátém čase a v průběžném pořadí mu patřila třetí příčka. To nejdůležitější se odehrálo po servisní přestávce, kdy následovala RZ Jabloňová. „Jeli jsme velice soustředěně a snažili se udělat co nejméně chybiček. Přitom jsme se drželi Pepy Zimmermanna, který musel šlapat hodně na plyn, aby udržel naděje na vítězství ve dvoukolkách a mohl se tak s námi poprat v boji o letošní titul. Bohužel tuhle roli Pepa hned po startu 3.RZ nezvládl a havaroval. Naštěstí se posádce nic nestalo, ale šance na titul tak pro něj zhasla. Tím nám ulehčil cestu k titulu. Když jsme projížděli kolem Pepy, byli jsme rozhozeni a rychlostku jsme bez koncentrace nějak dojeli až do cíle. Potom jsme hned klukům volali a ujistili se zda jsou opravdu v pořádku. Titul jsme měli již skoro v kapse, proto jsme se snažili přidat a pokusit se o sen vyhrát i domácí soutěž. Opravdu jsme výrazněji zrychlili, ale snahu o vítězství, kdy jsme se dostali do správného tempa, zmařila předposlední zkouška sprintu. Při sjezdu z Dušné, kde se jelo opravdu hodně rychle, jsme měli pomalý defekt. Ztratili jsme tady 40 sekund a propadli se ve výsledkovém poli až na 7. místo v kategorii 2WD a 3. místo ve třídě 5. Hodně nás to zamrzelo, ale o tom rally je. Poslední rychlostku jsme sice vyhráli, ale na výsledku to nic nezměnilo. Pokud by Pepa Zimmermann dojel do cíle a vyhrál, mohla to být ještě hodně těžká matematika :-),“ popsal dva krušné momenty závodu Robert Kořístka. Dvojice Kořístka – Drozd dokončila vsetínský sprint na 24. místě absolutního pořadí a ve třídě 5 obsadili kluci 3. místo. V nejsledovanějším duelu, tedy kategorii 2WD, brali Robert s Michalem body za 7. místo a díky odstoupení svého největšího soupeře mohly propuknout velké oslavy. „Každopádně jsme z výsledku nadmíru spokojeni, protože kdyby nám někdo před sezonou řekl, že vyhrajeme titul, tak bych se mu asi vysmál. Je to fantastický pocit, neboť jedeme teprve druhou sezonu v profesionální rally a už jsme vyhráli titul ve třídě 5 i absolutně 2WD. Loni jsme nestačili na Adama Koblihu ve třídě 9, ale letos se to povedlo a my budeme hodně dlouho ještě slavit. Jsou to nepopsatelné pocity, ještě nám to asi nějak ani nedochází, co jsme vlastně dokázali :-),“ podělil se o první dojmy v cíli Michal Drozd.

„Tímto bych chtěl samozřejmě poděkovat všem soupeřům a hlavně Pepovi, za krásné souboje plné rivality, ale také na druhou stranu přátelství, které jsme během celé sezony drželi na vlně velké pohody a pěkných zážitků strávených na závodech. Samozřejmě nemůžu zapomenout na naše fanoušky a rodinu, která nás jezdila podporovat na všechny závody po celé republice. Je to nádherný pocit, když víte, že na každé soutěži máte poblíž sebe ty nejbližší, kteří Vám drží palce a za to jim strašně moc děkujeme,“ vysekl poděkování nejbližším, kamarádům i soupeřovi Robert Kořístka. A se svým díky se připojil i Michal Drozd: „Těch 'díky' patří tolika lidem, že bych mohl mluvit do rána. Musím ovšem poděkovat také celému týmu Sparrow a našim obchodním partnerům, kteří nám umožnili v tak úspěšné sezoně startovat s tímhle dravým autem Suzuki Ignis. Krom malé poruchy v Lužických horách nás Ignis dovezl do cíle a za to panu Oldovi a Tomášovi z rodiny Hrabců moc děkujeme. Oslavy budou veliké :-) !“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.