Již pětkrát dokázala v minulosti posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel vystoupat na nejvyšší stupínek při Rallye Příbram, která o nadcházejícím víkendu odstartuje jako závěrečná soutěž našeho mistrovství.
I přes jezdecky výjimečně nepodařenou sezonu, kterou navíc provázely dětské nemoci jejich nového, avšak populárního vozu Mini John Cooper Works 1,6 turbo, má posádka ještě teoretickou šanci získat třetí místo v celkovém absolutním pořadí. Po předcházející Barum Rallye bylo nutné kvůli poruše nového systému elektrické vodní pumpy dovézt celý vůz do anglického Prodrive k odstranění závady a následné důkladné kontrole celého motoru.
„Doufáme, že se anglickým inženýrům podařilo vše odstranit, protože závadám v řídicí jednotce nejsme schopni předcházet,“ vysvětluje Václav Pech a dodává: „Rallye Příbram mi přirostla k srdci, má velice pěkné rychlostní zkoušky a tím, že se jede tradičně na podzim, i dost klouzavé. K tomu musíme přizpůsobit i rozpis a už při seznamovacích jízdách počítat s více změnami na trati než jinde. Například při sebemenším dešti zůstane na silnici nejen voda, ale i listí, na kterém to klouže ještě více, a stejné to je i v lesních úsecích, které již nyní téměř neosychají. Prostě správná rallye. Tím, že je kousek od Plzně, cítím zde i větší podporu našich fanoušků, které i s ostatními příznivci rallye do Příbrami srdečně zvu.“
Rallye Příbram odstartuje v sobotu 6. října v 8,00 hodin na letišti Dlouhá Lhota, kde se tradičně nachází i servisní zóna. Cíl spatří první posádka po absolvování tratě dlouhé 501 km v neděli ve 13,50 hodin tamtéž.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?