Již pětkrát dokázala v minulosti posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel vystoupat na nejvyšší stupínek při Rallye Příbram, která o nadcházejícím víkendu odstartuje jako závěrečná soutěž našeho mistrovství.
I přes jezdecky výjimečně nepodařenou sezonu, kterou navíc provázely dětské nemoci jejich nového, avšak populárního vozu Mini John Cooper Works 1,6 turbo, má posádka ještě teoretickou šanci získat třetí místo v celkovém absolutním pořadí. Po předcházející Barum Rallye bylo nutné kvůli poruše nového systému elektrické vodní pumpy dovézt celý vůz do anglického Prodrive k odstranění závady a následné důkladné kontrole celého motoru.
„Doufáme, že se anglickým inženýrům podařilo vše odstranit, protože závadám v řídicí jednotce nejsme schopni předcházet,“ vysvětluje Václav Pech a dodává: „Rallye Příbram mi přirostla k srdci, má velice pěkné rychlostní zkoušky a tím, že se jede tradičně na podzim, i dost klouzavé. K tomu musíme přizpůsobit i rozpis a už při seznamovacích jízdách počítat s více změnami na trati než jinde. Například při sebemenším dešti zůstane na silnici nejen voda, ale i listí, na kterém to klouže ještě více, a stejné to je i v lesních úsecích, které již nyní téměř neosychají. Prostě správná rallye. Tím, že je kousek od Plzně, cítím zde i větší podporu našich fanoušků, které i s ostatními příznivci rallye do Příbrami srdečně zvu.“
Rallye Příbram odstartuje v sobotu 6. října v 8,00 hodin na letišti Dlouhá Lhota, kde se tradičně nachází i servisní zóna. Cíl spatří první posádka po absolvování tratě dlouhé 501 km v neděli ve 13,50 hodin tamtéž.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?