Již pětkrát dokázala v minulosti posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel vystoupat na nejvyšší stupínek při Rallye Příbram, která o nadcházejícím víkendu odstartuje jako závěrečná soutěž našeho mistrovství.
I přes jezdecky výjimečně nepodařenou sezonu, kterou navíc provázely dětské nemoci jejich nového, avšak populárního vozu Mini John Cooper Works 1,6 turbo, má posádka ještě teoretickou šanci získat třetí místo v celkovém absolutním pořadí. Po předcházející Barum Rallye bylo nutné kvůli poruše nového systému elektrické vodní pumpy dovézt celý vůz do anglického Prodrive k odstranění závady a následné důkladné kontrole celého motoru.
„Doufáme, že se anglickým inženýrům podařilo vše odstranit, protože závadám v řídicí jednotce nejsme schopni předcházet,“ vysvětluje Václav Pech a dodává: „Rallye Příbram mi přirostla k srdci, má velice pěkné rychlostní zkoušky a tím, že se jede tradičně na podzim, i dost klouzavé. K tomu musíme přizpůsobit i rozpis a už při seznamovacích jízdách počítat s více změnami na trati než jinde. Například při sebemenším dešti zůstane na silnici nejen voda, ale i listí, na kterém to klouže ještě více, a stejné to je i v lesních úsecích, které již nyní téměř neosychají. Prostě správná rallye. Tím, že je kousek od Plzně, cítím zde i větší podporu našich fanoušků, které i s ostatními příznivci rallye do Příbrami srdečně zvu.“
Rallye Příbram odstartuje v sobotu 6. října v 8,00 hodin na letišti Dlouhá Lhota, kde se tradičně nachází i servisní zóna. Cíl spatří první posádka po absolvování tratě dlouhé 501 km v neděli ve 13,50 hodin tamtéž.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?