Již pětkrát dokázala v minulosti posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel vystoupat na nejvyšší stupínek při Rallye Příbram, která o nadcházejícím víkendu odstartuje jako závěrečná soutěž našeho mistrovství.
I přes jezdecky výjimečně nepodařenou sezonu, kterou navíc provázely dětské nemoci jejich nového, avšak populárního vozu Mini John Cooper Works 1,6 turbo, má posádka ještě teoretickou šanci získat třetí místo v celkovém absolutním pořadí. Po předcházející Barum Rallye bylo nutné kvůli poruše nového systému elektrické vodní pumpy dovézt celý vůz do anglického Prodrive k odstranění závady a následné důkladné kontrole celého motoru.
„Doufáme, že se anglickým inženýrům podařilo vše odstranit, protože závadám v řídicí jednotce nejsme schopni předcházet,“ vysvětluje Václav Pech a dodává: „Rallye Příbram mi přirostla k srdci, má velice pěkné rychlostní zkoušky a tím, že se jede tradičně na podzim, i dost klouzavé. K tomu musíme přizpůsobit i rozpis a už při seznamovacích jízdách počítat s více změnami na trati než jinde. Například při sebemenším dešti zůstane na silnici nejen voda, ale i listí, na kterém to klouže ještě více, a stejné to je i v lesních úsecích, které již nyní téměř neosychají. Prostě správná rallye. Tím, že je kousek od Plzně, cítím zde i větší podporu našich fanoušků, které i s ostatními příznivci rallye do Příbrami srdečně zvu.“
Rallye Příbram odstartuje v sobotu 6. října v 8,00 hodin na letišti Dlouhá Lhota, kde se tradičně nachází i servisní zóna. Cíl spatří první posádka po absolvování tratě dlouhé 501 km v neděli ve 13,50 hodin tamtéž.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.