Pomalu ale jistě se blíží start předposledního sprinterského podniku této sezóny a tím budou tradiční Rally Jeseníky.
Na startu této soutěže nebude chybět ani posádka René Dohnal – Rudolf Kouřil s Volkswagenem Polo 16V a jejich taktika je jasná – vítězství. Nic jiného než vítězství již nepřipadá pro Rendu s Rudou v úvahu, pokud chtějí i nadále pomýšlet na titul ve třídě 10. K lepšímu výkonu by posádce měla pomoci taktéž, nebýt defektu, skvělě zajetá a hlavně dokončená Barum Rally. AZ Pneu Rally Jeseníky jsou těžkou soutěží a k tomu se přidává taktéž i formát soutěže, který se skládá z osmi rychlostních zkoušek a pouze jednoho servisu. Na této soutěži bude René Dohnal startovat vůbec poprvé a jak vidí své šance? „Na tratě do okolí Šternberka se velice těšíme. Několikrát jsem zde byl přítomen jako divák, takže určitou představu o podobě místních zkoušek mám. Nečeká nás určitě nic jednoduchého, jelikož místní tratě bývají po ranních mrazech či mlhách vlhké a kluzké. Snad zúročíme získané zkušenosti z Barumky a závod dokončíme. Pokud by se podařilo zajet i nějaký pěkný výsledek, budeme jedině rádi. Prioritou je ovšem spatřit cílovou rampu a snažit se neustále učit nové a nové věci. Je pravdou, že každý odjetý kilometr nechá na člověku nějakou stopu. Moc se tedy těším a chtěl bych všechny v sobotu pozvat na tratě Rally Jeseníky, kde se bude určitě na co koukat a každý si zde přijde na své,“ říká před startem René Dohnal. Posádka Dohnal – Kouřil odstartuje do soutěže se startovním číslem 67.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?