Pomalu ale jistě se blíží start předposledního sprinterského podniku této sezóny a tím budou tradiční Rally Jeseníky.
Na startu této soutěže nebude chybět ani posádka René Dohnal – Rudolf Kouřil s Volkswagenem Polo 16V a jejich taktika je jasná – vítězství. Nic jiného než vítězství již nepřipadá pro Rendu s Rudou v úvahu, pokud chtějí i nadále pomýšlet na titul ve třídě 10. K lepšímu výkonu by posádce měla pomoci taktéž, nebýt defektu, skvělě zajetá a hlavně dokončená Barum Rally. AZ Pneu Rally Jeseníky jsou těžkou soutěží a k tomu se přidává taktéž i formát soutěže, který se skládá z osmi rychlostních zkoušek a pouze jednoho servisu. Na této soutěži bude René Dohnal startovat vůbec poprvé a jak vidí své šance? „Na tratě do okolí Šternberka se velice těšíme. Několikrát jsem zde byl přítomen jako divák, takže určitou představu o podobě místních zkoušek mám. Nečeká nás určitě nic jednoduchého, jelikož místní tratě bývají po ranních mrazech či mlhách vlhké a kluzké. Snad zúročíme získané zkušenosti z Barumky a závod dokončíme. Pokud by se podařilo zajet i nějaký pěkný výsledek, budeme jedině rádi. Prioritou je ovšem spatřit cílovou rampu a snažit se neustále učit nové a nové věci. Je pravdou, že každý odjetý kilometr nechá na člověku nějakou stopu. Moc se tedy těším a chtěl bych všechny v sobotu pozvat na tratě Rally Jeseníky, kde se bude určitě na co koukat a každý si zde přijde na své,“ říká před startem René Dohnal. Posádka Dohnal – Kouřil odstartuje do soutěže se startovním číslem 67.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?