Thermica Rally Lužické hory byla druhou soutěží sprintového mistrovství a posádka KRTZ RacingTeamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba odjížděla na tuto soutěž dobře naladěna z předchozíRally Vrchovina, kde se jim podařilo zajet několik velmi dobrých časů.
Oproti Vrchovině se na „Lužičkách“ sešla ještě větší konkurence, když se přidalo několik kvalitních posádek z Německa v čele s Matthiasem Kahlem. „Patrik znal tratě už ze dvou předcházejících ročníků, pro mě bylytratě novinkou, o to víc jsem se těšil,“ říká před startem soutěže Richard Nesvadba
Letošní ročník Lužických hor obsahoval celkem osm rychlostních zkoušek rozdělených do tří sekcí. Zvláštností této soutěže je, že se také celkem hodně jede na šotolině. Soutěž začala velmi těžkou RZ Bílý Kostel, kde Patrik s Richardem zajeli čas ve třetí desítce. Následoval průjezd Václavovicemi a čas „až“ ve čtvrté desítce průběžného pořadí. I díky problémům s převodovkou a výletu mimo trať, patřilo klukům na rozjezd pětadvacáté místo. „Bohužel, tak jak se nám v poslední době stává již skoro tradicí, tak se nám v první RZ vyskytl problém, tentokrát jsme si jej nezpůsobili sami probržděním nebo výletem mimo trať, ale asi po 3 km vypadlo pomocné táhlo řazení a naráz měla naše „Micinka“ jen dvoustupňovou převodovku a šlo řadit jen 3. a 4. převodový stupeň. Za stopkou jsme jsme si závadu provizorně odstranili a mohli pokračovat dál. Na 2. RZ jsme se snažili smazat časovou ztrátu z předchozí RZ, jenže jsme byli na šotolinovém úseku trošku rychlejší a následkem bylo vycestování ve velké rychlosti mimo trať do pole, kde jsme naštěstí minuli přihlížející diváky, kteří dle mého názoru stáli docela nebezpečně a asi po 200 metrovém výletu do pole jsme se vrátili zpět na trať, naštěstí bez jakéhokoliv poškození vozu, jen s kabinou plnou zvířeného prachu z pole. Na zbytku RZ jsme se snažili ztrátu dohnat hodně svižnou jízdou. Ve stopce jsme konstatovali, že je na další část rally přezut na nejtvrdší pneu, protože v horku, které panovalo, už se střední směs přehřívala a nebyla optimální,“ dodává k první sekci plné problémů Patrik Rujbr.
Patrik s Richardem ještě na trati Rally Vrchovina
K náročnosti soutěže ještě přispělo také počasí, když se teploty pohybovaly okolo třiceti stupňů a v autech to bylo ještě mnohem více. Po první servisní zastávce byly na pořadu čtyři testy v pořadí Kunratice, Jindřichovice, Bílý Kostel a Václavovice. Na Kunraticích se kluci nesvezli, když jim byl po nehodě Semeráda nařízen volný průjezd. Další tři rychlostní testy už byli podle představ. Tři časy ve druhé desítce znamenaly posun na devatenácté místo. „V této sekci už jsme zajížděli časy, které se nám zamlouvaly, měli jsme jen strach, jestli naše příliš žíznivé auto vystačí s benzínem, kdy nebyla žádná dodatečná tankovací zona a na 6. RZ už bylo cítit, že je benzínu málo a občas se v táhlých zatáčkách odlil a motor začal vynechávat,“ říká Patrik Rujbr.
Celou soutěž zakončily opakované průjezdy Kunratic a Jindřichovic. V obou testech zajeli Patrik s Richardem dva čtrnácté časy, což znamenalo posun na sedmnácté místo celkového pořadí soutěže. A nebýt desetisekundové penalizace, mohlo to být určitě lepší, avšak na kdyby se nehraje. Ve velmi dobře obsazené třídě 3 obsadili kluci osmé místo. „Provizorní oprava lanka řazení způsobila, že šla špatně řadit jednička na startu, kdy bylo auto v klidu. Při startu na poslední RZ při snaze o zařazení jedničky nám auto poskočilo do fotobuňky a tím jsme si vysloužili penalizaci za předčasný start. Tato nás hodně mrzela, protože před posledními dvěma testy jsme si řekli, že musíme stáhnout ztrátu na před námi umístěnými Trnovcem a Adolfem. Toto se nám podařilo, bohužel díky penalizaci jsme se dopředu neposunuli. Až na problémy, které nás potkaly se nám soutěž líbila a jsme potěšeni, že když si řekneme, že do toho jdeme a zkusíme ztrátu stáhnout, tak se nám to daří. Věřím, že jsme na dobré cestě a je vidět, že naše výkony jsou soutěž od soutěže lepší. Věříme, že na Kopné bude auto i my v plné formě a vyvarujeme se jezdeckých i technických chyb a dosáhneme výsledku, ze kterého budeme mít radost,“ uzavírá spolujezdec Richard Nesvadba.
Další start čeká posádku KRTZ Racing Teamu za dva týdny na Rallysprintu Kopná, což je pro spolujezdce Richarda Nesvadbu domácí soutěží. Na startu soutěže uvidíme Patrika s Richardem v osvědčeném Mitsubishi Lancer Evo X.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?