Thermica Rally Lužické hory byla druhou soutěží sprintového mistrovství a posádka KRTZ RacingTeamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba odjížděla na tuto soutěž dobře naladěna z předchozíRally Vrchovina, kde se jim podařilo zajet několik velmi dobrých časů.
Oproti Vrchovině se na „Lužičkách“ sešla ještě větší konkurence, když se přidalo několik kvalitních posádek z Německa v čele s Matthiasem Kahlem. „Patrik znal tratě už ze dvou předcházejících ročníků, pro mě bylytratě novinkou, o to víc jsem se těšil,“ říká před startem soutěže Richard Nesvadba
Letošní ročník Lužických hor obsahoval celkem osm rychlostních zkoušek rozdělených do tří sekcí. Zvláštností této soutěže je, že se také celkem hodně jede na šotolině. Soutěž začala velmi těžkou RZ Bílý Kostel, kde Patrik s Richardem zajeli čas ve třetí desítce. Následoval průjezd Václavovicemi a čas „až“ ve čtvrté desítce průběžného pořadí. I díky problémům s převodovkou a výletu mimo trať, patřilo klukům na rozjezd pětadvacáté místo. „Bohužel, tak jak se nám v poslední době stává již skoro tradicí, tak se nám v první RZ vyskytl problém, tentokrát jsme si jej nezpůsobili sami probržděním nebo výletem mimo trať, ale asi po 3 km vypadlo pomocné táhlo řazení a naráz měla naše „Micinka“ jen dvoustupňovou převodovku a šlo řadit jen 3. a 4. převodový stupeň. Za stopkou jsme jsme si závadu provizorně odstranili a mohli pokračovat dál. Na 2. RZ jsme se snažili smazat časovou ztrátu z předchozí RZ, jenže jsme byli na šotolinovém úseku trošku rychlejší a následkem bylo vycestování ve velké rychlosti mimo trať do pole, kde jsme naštěstí minuli přihlížející diváky, kteří dle mého názoru stáli docela nebezpečně a asi po 200 metrovém výletu do pole jsme se vrátili zpět na trať, naštěstí bez jakéhokoliv poškození vozu, jen s kabinou plnou zvířeného prachu z pole. Na zbytku RZ jsme se snažili ztrátu dohnat hodně svižnou jízdou. Ve stopce jsme konstatovali, že je na další část rally přezut na nejtvrdší pneu, protože v horku, které panovalo, už se střední směs přehřívala a nebyla optimální,“ dodává k první sekci plné problémů Patrik Rujbr.
Patrik s Richardem ještě na trati Rally Vrchovina
K náročnosti soutěže ještě přispělo také počasí, když se teploty pohybovaly okolo třiceti stupňů a v autech to bylo ještě mnohem více. Po první servisní zastávce byly na pořadu čtyři testy v pořadí Kunratice, Jindřichovice, Bílý Kostel a Václavovice. Na Kunraticích se kluci nesvezli, když jim byl po nehodě Semeráda nařízen volný průjezd. Další tři rychlostní testy už byli podle představ. Tři časy ve druhé desítce znamenaly posun na devatenácté místo. „V této sekci už jsme zajížděli časy, které se nám zamlouvaly, měli jsme jen strach, jestli naše příliš žíznivé auto vystačí s benzínem, kdy nebyla žádná dodatečná tankovací zona a na 6. RZ už bylo cítit, že je benzínu málo a občas se v táhlých zatáčkách odlil a motor začal vynechávat,“ říká Patrik Rujbr.
Celou soutěž zakončily opakované průjezdy Kunratic a Jindřichovic. V obou testech zajeli Patrik s Richardem dva čtrnácté časy, což znamenalo posun na sedmnácté místo celkového pořadí soutěže. A nebýt desetisekundové penalizace, mohlo to být určitě lepší, avšak na kdyby se nehraje. Ve velmi dobře obsazené třídě 3 obsadili kluci osmé místo. „Provizorní oprava lanka řazení způsobila, že šla špatně řadit jednička na startu, kdy bylo auto v klidu. Při startu na poslední RZ při snaze o zařazení jedničky nám auto poskočilo do fotobuňky a tím jsme si vysloužili penalizaci za předčasný start. Tato nás hodně mrzela, protože před posledními dvěma testy jsme si řekli, že musíme stáhnout ztrátu na před námi umístěnými Trnovcem a Adolfem. Toto se nám podařilo, bohužel díky penalizaci jsme se dopředu neposunuli. Až na problémy, které nás potkaly se nám soutěž líbila a jsme potěšeni, že když si řekneme, že do toho jdeme a zkusíme ztrátu stáhnout, tak se nám to daří. Věřím, že jsme na dobré cestě a je vidět, že naše výkony jsou soutěž od soutěže lepší. Věříme, že na Kopné bude auto i my v plné formě a vyvarujeme se jezdeckých i technických chyb a dosáhneme výsledku, ze kterého budeme mít radost,“ uzavírá spolujezdec Richard Nesvadba.
Další start čeká posádku KRTZ Racing Teamu za dva týdny na Rallysprintu Kopná, což je pro spolujezdce Richarda Nesvadbu domácí soutěží. Na startu soutěže uvidíme Patrika s Richardem v osvědčeném Mitsubishi Lancer Evo X.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.