Thermica Rally Lužické hory byla druhou soutěží sprintového mistrovství a posádka KRTZ RacingTeamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba odjížděla na tuto soutěž dobře naladěna z předchozíRally Vrchovina, kde se jim podařilo zajet několik velmi dobrých časů.
Oproti Vrchovině se na „Lužičkách“ sešla ještě větší konkurence, když se přidalo několik kvalitních posádek z Německa v čele s Matthiasem Kahlem. „Patrik znal tratě už ze dvou předcházejících ročníků, pro mě bylytratě novinkou, o to víc jsem se těšil,“ říká před startem soutěže Richard Nesvadba
Letošní ročník Lužických hor obsahoval celkem osm rychlostních zkoušek rozdělených do tří sekcí. Zvláštností této soutěže je, že se také celkem hodně jede na šotolině. Soutěž začala velmi těžkou RZ Bílý Kostel, kde Patrik s Richardem zajeli čas ve třetí desítce. Následoval průjezd Václavovicemi a čas „až“ ve čtvrté desítce průběžného pořadí. I díky problémům s převodovkou a výletu mimo trať, patřilo klukům na rozjezd pětadvacáté místo. „Bohužel, tak jak se nám v poslední době stává již skoro tradicí, tak se nám v první RZ vyskytl problém, tentokrát jsme si jej nezpůsobili sami probržděním nebo výletem mimo trať, ale asi po 3 km vypadlo pomocné táhlo řazení a naráz měla naše „Micinka“ jen dvoustupňovou převodovku a šlo řadit jen 3. a 4. převodový stupeň. Za stopkou jsme jsme si závadu provizorně odstranili a mohli pokračovat dál. Na 2. RZ jsme se snažili smazat časovou ztrátu z předchozí RZ, jenže jsme byli na šotolinovém úseku trošku rychlejší a následkem bylo vycestování ve velké rychlosti mimo trať do pole, kde jsme naštěstí minuli přihlížející diváky, kteří dle mého názoru stáli docela nebezpečně a asi po 200 metrovém výletu do pole jsme se vrátili zpět na trať, naštěstí bez jakéhokoliv poškození vozu, jen s kabinou plnou zvířeného prachu z pole. Na zbytku RZ jsme se snažili ztrátu dohnat hodně svižnou jízdou. Ve stopce jsme konstatovali, že je na další část rally přezut na nejtvrdší pneu, protože v horku, které panovalo, už se střední směs přehřívala a nebyla optimální,“ dodává k první sekci plné problémů Patrik Rujbr.
Patrik s Richardem ještě na trati Rally Vrchovina
K náročnosti soutěže ještě přispělo také počasí, když se teploty pohybovaly okolo třiceti stupňů a v autech to bylo ještě mnohem více. Po první servisní zastávce byly na pořadu čtyři testy v pořadí Kunratice, Jindřichovice, Bílý Kostel a Václavovice. Na Kunraticích se kluci nesvezli, když jim byl po nehodě Semeráda nařízen volný průjezd. Další tři rychlostní testy už byli podle představ. Tři časy ve druhé desítce znamenaly posun na devatenácté místo. „V této sekci už jsme zajížděli časy, které se nám zamlouvaly, měli jsme jen strach, jestli naše příliš žíznivé auto vystačí s benzínem, kdy nebyla žádná dodatečná tankovací zona a na 6. RZ už bylo cítit, že je benzínu málo a občas se v táhlých zatáčkách odlil a motor začal vynechávat,“ říká Patrik Rujbr.
Celou soutěž zakončily opakované průjezdy Kunratic a Jindřichovic. V obou testech zajeli Patrik s Richardem dva čtrnácté časy, což znamenalo posun na sedmnácté místo celkového pořadí soutěže. A nebýt desetisekundové penalizace, mohlo to být určitě lepší, avšak na kdyby se nehraje. Ve velmi dobře obsazené třídě 3 obsadili kluci osmé místo. „Provizorní oprava lanka řazení způsobila, že šla špatně řadit jednička na startu, kdy bylo auto v klidu. Při startu na poslední RZ při snaze o zařazení jedničky nám auto poskočilo do fotobuňky a tím jsme si vysloužili penalizaci za předčasný start. Tato nás hodně mrzela, protože před posledními dvěma testy jsme si řekli, že musíme stáhnout ztrátu na před námi umístěnými Trnovcem a Adolfem. Toto se nám podařilo, bohužel díky penalizaci jsme se dopředu neposunuli. Až na problémy, které nás potkaly se nám soutěž líbila a jsme potěšeni, že když si řekneme, že do toho jdeme a zkusíme ztrátu stáhnout, tak se nám to daří. Věřím, že jsme na dobré cestě a je vidět, že naše výkony jsou soutěž od soutěže lepší. Věříme, že na Kopné bude auto i my v plné formě a vyvarujeme se jezdeckých i technických chyb a dosáhneme výsledku, ze kterého budeme mít radost,“ uzavírá spolujezdec Richard Nesvadba.
Další start čeká posádku KRTZ Racing Teamu za dva týdny na Rallysprintu Kopná, což je pro spolujezdce Richarda Nesvadbu domácí soutěží. Na startu soutěže uvidíme Patrika s Richardem v osvědčeném Mitsubishi Lancer Evo X.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.