Thermica Rally Lužické hory byla druhou soutěží sprintového mistrovství a posádka KRTZ RacingTeamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba odjížděla na tuto soutěž dobře naladěna z předchozíRally Vrchovina, kde se jim podařilo zajet několik velmi dobrých časů.
Oproti Vrchovině se na „Lužičkách“ sešla ještě větší konkurence, když se přidalo několik kvalitních posádek z Německa v čele s Matthiasem Kahlem. „Patrik znal tratě už ze dvou předcházejících ročníků, pro mě bylytratě novinkou, o to víc jsem se těšil,“ říká před startem soutěže Richard Nesvadba
Letošní ročník Lužických hor obsahoval celkem osm rychlostních zkoušek rozdělených do tří sekcí. Zvláštností této soutěže je, že se také celkem hodně jede na šotolině. Soutěž začala velmi těžkou RZ Bílý Kostel, kde Patrik s Richardem zajeli čas ve třetí desítce. Následoval průjezd Václavovicemi a čas „až“ ve čtvrté desítce průběžného pořadí. I díky problémům s převodovkou a výletu mimo trať, patřilo klukům na rozjezd pětadvacáté místo. „Bohužel, tak jak se nám v poslední době stává již skoro tradicí, tak se nám v první RZ vyskytl problém, tentokrát jsme si jej nezpůsobili sami probržděním nebo výletem mimo trať, ale asi po 3 km vypadlo pomocné táhlo řazení a naráz měla naše „Micinka“ jen dvoustupňovou převodovku a šlo řadit jen 3. a 4. převodový stupeň. Za stopkou jsme jsme si závadu provizorně odstranili a mohli pokračovat dál. Na 2. RZ jsme se snažili smazat časovou ztrátu z předchozí RZ, jenže jsme byli na šotolinovém úseku trošku rychlejší a následkem bylo vycestování ve velké rychlosti mimo trať do pole, kde jsme naštěstí minuli přihlížející diváky, kteří dle mého názoru stáli docela nebezpečně a asi po 200 metrovém výletu do pole jsme se vrátili zpět na trať, naštěstí bez jakéhokoliv poškození vozu, jen s kabinou plnou zvířeného prachu z pole. Na zbytku RZ jsme se snažili ztrátu dohnat hodně svižnou jízdou. Ve stopce jsme konstatovali, že je na další část rally přezut na nejtvrdší pneu, protože v horku, které panovalo, už se střední směs přehřívala a nebyla optimální,“ dodává k první sekci plné problémů Patrik Rujbr.
Patrik s Richardem ještě na trati Rally Vrchovina
K náročnosti soutěže ještě přispělo také počasí, když se teploty pohybovaly okolo třiceti stupňů a v autech to bylo ještě mnohem více. Po první servisní zastávce byly na pořadu čtyři testy v pořadí Kunratice, Jindřichovice, Bílý Kostel a Václavovice. Na Kunraticích se kluci nesvezli, když jim byl po nehodě Semeráda nařízen volný průjezd. Další tři rychlostní testy už byli podle představ. Tři časy ve druhé desítce znamenaly posun na devatenácté místo. „V této sekci už jsme zajížděli časy, které se nám zamlouvaly, měli jsme jen strach, jestli naše příliš žíznivé auto vystačí s benzínem, kdy nebyla žádná dodatečná tankovací zona a na 6. RZ už bylo cítit, že je benzínu málo a občas se v táhlých zatáčkách odlil a motor začal vynechávat,“ říká Patrik Rujbr.
Celou soutěž zakončily opakované průjezdy Kunratic a Jindřichovic. V obou testech zajeli Patrik s Richardem dva čtrnácté časy, což znamenalo posun na sedmnácté místo celkového pořadí soutěže. A nebýt desetisekundové penalizace, mohlo to být určitě lepší, avšak na kdyby se nehraje. Ve velmi dobře obsazené třídě 3 obsadili kluci osmé místo. „Provizorní oprava lanka řazení způsobila, že šla špatně řadit jednička na startu, kdy bylo auto v klidu. Při startu na poslední RZ při snaze o zařazení jedničky nám auto poskočilo do fotobuňky a tím jsme si vysloužili penalizaci za předčasný start. Tato nás hodně mrzela, protože před posledními dvěma testy jsme si řekli, že musíme stáhnout ztrátu na před námi umístěnými Trnovcem a Adolfem. Toto se nám podařilo, bohužel díky penalizaci jsme se dopředu neposunuli. Až na problémy, které nás potkaly se nám soutěž líbila a jsme potěšeni, že když si řekneme, že do toho jdeme a zkusíme ztrátu stáhnout, tak se nám to daří. Věřím, že jsme na dobré cestě a je vidět, že naše výkony jsou soutěž od soutěže lepší. Věříme, že na Kopné bude auto i my v plné formě a vyvarujeme se jezdeckých i technických chyb a dosáhneme výsledku, ze kterého budeme mít radost,“ uzavírá spolujezdec Richard Nesvadba.
Další start čeká posádku KRTZ Racing Teamu za dva týdny na Rallysprintu Kopná, což je pro spolujezdce Richarda Nesvadbu domácí soutěží. Na startu soutěže uvidíme Patrika s Richardem v osvědčeném Mitsubishi Lancer Evo X.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.