Interaction Ford Czech Rally Team se na Rally Vrchovina představil v oslabené sestavě, ale přesto v daleko lepším světle než na Valašské Rally. 11.místo absolutně a 3.místo ve třídě 2 je důvodem ke spokojenosti.
Rally Vrchovina se jelna náročných a rychlých tratích v okolí malebného městečka Slavonice. Celý víkend provázelo proměnlivé počasí a nízké teploty. Fiesta prošla po Valašce jen běžnou kontrolou a výměnou všech náplní. Výrazně se ovšem zapracovalo na detailech vybavení interiéru jako jsou odkládací tašky do dveří, intercom pro přejezdová sluchátka a další sice drobnosti, ale pro pohodu posádky uvnitř auta velice důležité. Pro první letošní podnikrallyesprintového šampionátu, byl tým poměrně výrazně oslaben. Absentoval jak šéf týmu Václav Arazim (operace oka), tak i šéfmechanik Jan Mikšátko (nemoc) a pracovně zaneprázdněný byl také mechanik Jirka Korec.Všeleželo na dvojici mechaniků Petru Pipotovi a Tomáši Novákovi pod vedením závodního inženýra Víta Kouřila. Svoji práci odvedli velice dobře a Fiesta po celý závod fungovala na jedničku. Je zajímavé sledovat jak se tým s autem učí a přichází na drobné finesy, které mu usnadňují práci. Posádka Jiří Navrátil - Julius Gálzvládla všechny nástrahy prvního letošního sprintu a svou rychlostí navázala na dílčí úspěchy z Valašské Rally. Časy stabilně na rozmezí první a druhé desítkyplus jeden čas v top 10 ukazují, že Jirka udělal na Vrchovině další krok v učení se s technikou S2000 a tak, jak sliboval před sezónou, postupně zrychluje.Jiří Navrátil„S naším výkonem jsemvelice spokojen! Od kamarádů, fanoušků i odborné veřejnosti na nás byl po Valašce vyvíjen tlak, že je potřeba jet rychleji. My jsme si to vzali k srdci a pokusili se začít tam, kde jsme na Valašce skončili. První RZ jsme projeli opatrněji, ale hned od druhé jsme se snažili dostat do kontaktu s první desítkou. Ve druhých průjezdech jsem si ještě více věřil a tomu odpovídali i časy. Za velký úspěchpovažuji RZ6, kde jsme zajeli osmý čas absolutně.Na poslední RZ byly hodně proměnlivé podmínky, chvíli bylo sucho, chvíli vlhko a na několika místech vyloženě mokro. Proto jsme zvolili opatrnější přístup a vše podřídili tomu dojet do cíle pro pěkný výsledek. Odjíždět domů s pohárem ze třídy 2 je mnohem víc než jsme od první soutěže rallyesprintového šampionátu, který je pro nás prioritou, čekali. Samozřejmě velké díky patří Juldovi a týmu, všichni dělají pro dobrý výsledek vše, co je v jejich silách. Opět se cítím s autem více sžitý a řízení Fiesty S2000 mě moc baví. To, že ve zrychlování postupujeme opatrně, dokazuje, že jsme stejně jako na Valašce neměli žádnou krizovou situaci. S Fionouse určitě dá jet výrazně rychleji, ale před sezonou jsme si s Vaškem Arazimem dohodli plán na celý rok a nechci ho teď narušit zbytečnou chybou. A ta se při tomto tempu, které se po úzkých okreskách jede, dá udělat opravdu jednoduše.“Julius Gál„Jirka udělal zase krok dopředu a o kousek zrychlil. Myslím, že teď už jel velice pěkně, už začíná rozumět tomu, jak se s Fiestou S2000 musí zacházet. S tímhle autem se musí jet brutálně a pak neuvěřitelně funguje. Na brzdách to Jirkovi jde, zejména když tam vidí nebo při druhých průjezdech. Těším se na Hrádek, myslím, že už bychom si mohli více sáhnout do první desítky.“Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: JiriNavratil
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.