Interaction Ford Czech Rally Team se na Rally Vrchovina představil v oslabené sestavě, ale přesto v daleko lepším světle než na Valašské Rally. 11.místo absolutně a 3.místo ve třídě 2 je důvodem ke spokojenosti.
Rally Vrchovina se jelna náročných a rychlých tratích v okolí malebného městečka Slavonice. Celý víkend provázelo proměnlivé počasí a nízké teploty. Fiesta prošla po Valašce jen běžnou kontrolou a výměnou všech náplní. Výrazně se ovšem zapracovalo na detailech vybavení interiéru jako jsou odkládací tašky do dveří, intercom pro přejezdová sluchátka a další sice drobnosti, ale pro pohodu posádky uvnitř auta velice důležité. Pro první letošní podnikrallyesprintového šampionátu, byl tým poměrně výrazně oslaben. Absentoval jak šéf týmu Václav Arazim (operace oka), tak i šéfmechanik Jan Mikšátko (nemoc) a pracovně zaneprázdněný byl také mechanik Jirka Korec.Všeleželo na dvojici mechaniků Petru Pipotovi a Tomáši Novákovi pod vedením závodního inženýra Víta Kouřila. Svoji práci odvedli velice dobře a Fiesta po celý závod fungovala na jedničku. Je zajímavé sledovat jak se tým s autem učí a přichází na drobné finesy, které mu usnadňují práci. Posádka Jiří Navrátil - Julius Gálzvládla všechny nástrahy prvního letošního sprintu a svou rychlostí navázala na dílčí úspěchy z Valašské Rally. Časy stabilně na rozmezí první a druhé desítkyplus jeden čas v top 10 ukazují, že Jirka udělal na Vrchovině další krok v učení se s technikou S2000 a tak, jak sliboval před sezónou, postupně zrychluje.Jiří Navrátil„S naším výkonem jsemvelice spokojen! Od kamarádů, fanoušků i odborné veřejnosti na nás byl po Valašce vyvíjen tlak, že je potřeba jet rychleji. My jsme si to vzali k srdci a pokusili se začít tam, kde jsme na Valašce skončili. První RZ jsme projeli opatrněji, ale hned od druhé jsme se snažili dostat do kontaktu s první desítkou. Ve druhých průjezdech jsem si ještě více věřil a tomu odpovídali i časy. Za velký úspěchpovažuji RZ6, kde jsme zajeli osmý čas absolutně.Na poslední RZ byly hodně proměnlivé podmínky, chvíli bylo sucho, chvíli vlhko a na několika místech vyloženě mokro. Proto jsme zvolili opatrnější přístup a vše podřídili tomu dojet do cíle pro pěkný výsledek. Odjíždět domů s pohárem ze třídy 2 je mnohem víc než jsme od první soutěže rallyesprintového šampionátu, který je pro nás prioritou, čekali. Samozřejmě velké díky patří Juldovi a týmu, všichni dělají pro dobrý výsledek vše, co je v jejich silách. Opět se cítím s autem více sžitý a řízení Fiesty S2000 mě moc baví. To, že ve zrychlování postupujeme opatrně, dokazuje, že jsme stejně jako na Valašce neměli žádnou krizovou situaci. S Fionouse určitě dá jet výrazně rychleji, ale před sezonou jsme si s Vaškem Arazimem dohodli plán na celý rok a nechci ho teď narušit zbytečnou chybou. A ta se při tomto tempu, které se po úzkých okreskách jede, dá udělat opravdu jednoduše.“Julius Gál„Jirka udělal zase krok dopředu a o kousek zrychlil. Myslím, že teď už jel velice pěkně, už začíná rozumět tomu, jak se s Fiestou S2000 musí zacházet. S tímhle autem se musí jet brutálně a pak neuvěřitelně funguje. Na brzdách to Jirkovi jde, zejména když tam vidí nebo při druhých průjezdech. Těším se na Hrádek, myslím, že už bychom si mohli více sáhnout do první desítky.“Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: JiriNavratil
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.