Rally Vrchovina? Spokojenost!

rally valašská
rally valašská, foto: Pustějovský, Radim
Petr Horák 12. dubna 2012 11:34
Sdílej:

Interaction Ford Czech Rally Team se na Rally Vrchovina představil v oslabené sestavě, ale přesto v daleko lepším světle než na Valašské Rally. 11.místo absolutně a 3.místo ve třídě 2 je důvodem ke spokojenosti.

Rally Vrchovina se jelna náročných a rychlých tratích v okolí malebného městečka Slavonice. Celý víkend provázelo proměnlivé počasí a nízké teploty. Fiesta prošla po Valašce jen běžnou kontrolou a výměnou všech náplní. Výrazně se ovšem zapracovalo na detailech vybavení interiéru jako jsou odkládací tašky do dveří, intercom pro přejezdová sluchátka a další sice drobnosti, ale pro pohodu posádky uvnitř auta velice důležité. Pro první letošní podnikrallyesprintového šampionátu, byl tým poměrně výrazně oslaben. Absentoval jak šéf týmu Václav Arazim (operace oka), tak i šéfmechanik Jan Mikšátko (nemoc) a pracovně zaneprázdněný byl také mechanik Jirka Korec.Všeleželo na dvojici mechaniků Petru Pipotovi a Tomáši Novákovi pod vedením závodního inženýra Víta Kouřila. Svoji práci odvedli velice dobře a Fiesta po celý závod fungovala na jedničku. Je zajímavé sledovat jak se tým s autem učí a přichází na drobné finesy, které mu usnadňují práci. Posádka Jiří Navrátil - Julius Gálzvládla všechny nástrahy prvního letošního sprintu a svou rychlostí navázala na dílčí úspěchy z Valašské Rally. Časy stabilně na rozmezí první a druhé desítkyplus jeden čas v top 10 ukazují, že Jirka udělal na Vrchovině další krok v učení se s technikou S2000 a tak, jak sliboval před sezónou, postupně zrychluje.Jiří Navrátil„S naším výkonem jsemvelice spokojen! Od kamarádů, fanoušků i odborné veřejnosti na nás byl po Valašce vyvíjen tlak, že je potřeba jet rychleji. My jsme si to vzali k srdci a pokusili se začít tam, kde jsme na Valašce skončili. První RZ jsme projeli opatrněji, ale hned od druhé jsme se snažili dostat do kontaktu s první desítkou. Ve druhých průjezdech jsem si ještě více věřil a tomu odpovídali i časy. Za velký úspěchpovažuji RZ6, kde jsme zajeli osmý čas absolutně.Na poslední RZ byly hodně proměnlivé podmínky, chvíli bylo sucho, chvíli vlhko a na několika místech vyloženě mokro. Proto jsme zvolili opatrnější přístup a vše podřídili tomu dojet do cíle pro pěkný výsledek. Odjíždět domů s pohárem ze třídy 2 je mnohem víc než jsme od první soutěže rallyesprintového šampionátu, který je pro nás prioritou, čekali. Samozřejmě velké díky patří Juldovi a týmu, všichni dělají pro dobrý výsledek vše, co je v jejich silách. Opět se cítím s autem více sžitý a řízení Fiesty S2000 mě moc baví. To, že ve zrychlování postupujeme opatrně, dokazuje, že jsme stejně jako na Valašce neměli žádnou krizovou situaci. S Fionouse určitě dá jet výrazně rychleji, ale před sezonou jsme si s Vaškem Arazimem dohodli plán na celý rok a nechci ho teď narušit zbytečnou chybou. A ta se při tomto tempu, které se po úzkých okreskách jede, dá udělat opravdu jednoduše.“Julius Gál„Jirka udělal zase krok dopředu a o kousek zrychlil. Myslím, že teď už jel velice pěkně, už začíná rozumět tomu, jak se s Fiestou S2000 musí zacházet. S tímhle autem se musí jet brutálně a pak neuvěřitelně funguje. Na brzdách to Jirkovi jde, zejména když tam vidí nebo při druhých průjezdech. Těším se na Hrádek, myslím, že už bychom si mohli více sáhnout do první desítky.“Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: JiriNavratil

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?