Václav Pech jun. s Petrem Uhlem od pátku bojovali se sněhem a ledem na rakouské Jänner Rallye, soutěže zařazené do Mezinárodního mistrovství České republiky a mistrovství Evropy, kterou se jim v předešlých letech podařilo již 3krát absolutně vyhrát.
Ačkoliv ještě seznamovací jízdy proběhly za mokra, tak krátce před samotným závodem většinu rychlostních zkoušek pokryl sníh a led. Pro nový vůz Václava Pecha, Mini John Cooper Works s motorem 1,6 turbo, to byla světová premiéra, neboť závodní speciál s britským rodokmenem zatím zasněžené rychlostní zkoušky nikdy nepoznal.
EuroOil-Invelt team byl po testech připraven na všechny varianty počasí a to se mu velmi vyplatilo. „V tomto roce panovaly na Jänner Rallye asi nejtěžší podmínky, které jsem tady zažil. Bylo hodně těžké využít přesný rozpis, protože po seznamovacích jízdách na suchu na trať nasněžilo, což ji úplně změnilo, neboť se zúžila na šířku sněžného pluhu. Měli jsme sice přesné informace od našich „špionů“, kteří projeli trať před uzavřením, ale i ta se průběžně dalším přídělem sněhu stále měnila. V první etapě jsme trochu dopláceli na přední startovní pozici, která nám byla přidělena na základě naší evropské priority. Tentokrát však šlo o nevýhodu, protože jsme sloužili jako zametači, a dalším vozům jsme prohrnovali trať a čistili stopu, což byla ztráta, kterou jsem si nikdy pořádně neuměl představit. V předchozích letech jsme totiž trénovali již na zasněžené trati a jistá stopa se tam už vytvořila před závodem,“ popisuje úvod Jänner Rallye Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem uzavřel první etapu soutěže na 4. místě v absolutní klasifikaci.
Počasí se neumoudřilo ani druhý den, a tak opět rozhodovala volba pneumatik a výraznou roli sehrálo startovní pořadí, kde i přes čtvrté místo absolutně, startoval Václav Pech jun. do rychlostních zkoušek znovu jako druhý. „Pořadatelé nás ,,díky“ prioritě opět posunuli dopředu, i když to nebývá pravidlem, a můžeme se jen domnívat, proč to tak udělali. Na trati byla opět nová vrstva sněhu, ve které Juho Hänninen a my tvořili stopu dalším posádkám. Museli jsme stále jet hodně rychle a i s určitou dávkou rizika, abychom si až do cíle udrželi v českém mistrovství druhou pozici za továrním Honzou Kopeckým a před útočícím Pavlem Valouškem,“ vysvětluje situaci ve druhé etapě Jänner Rallye Václav Pech jun.
Posádce Pech – Uhel se podařilo vybojovat druhé místo v Mezinárodním mistrovství České republiky a celkové páté místo v rakouské Jänner Rallye za továrním teamem Škoda a rakouskými mistry Harrachem a Baumschlagrem. „Při premiéře Mini na sněhu a v takové konkurenci jsme s druhým místem v domácím mistráku spokojeni. Auto fungovalo celý závod bezvadně a kromě několika kontaktů s typickými sněhovými tyčkami a následné ztráty předního nárazníku, neutrpělo další šrámy. Celkově mě potěšilo ovládání auta, které je hodně citlivé a MINI dělá přesně to, co po něm chci. Nasbírali jsme množství poznatků a už teď víme co všechno upravit, abychom byli na další start připraveni ještě lépe. Ve sněhových podmínkách tolik nerozhoduje výkon motoru a tak si na porovnání s ostatními S2000 budeme muset počkat do další soutěže.
V průběhu celé soutěže panovala nepopsatelná atmosféra, kterou tvořilo tisíce fanoušků. Úžasným pocitem je vidět kolem trati množství českých vlajek a našich fanoušků v cizí zemi. Soutěž byla pro celý team náročná a moc času nebylo ani na spánek. O tom svědčí příhoda, kdy táta s věhlasným spolujezdcem Jardou Palivcem v roli „ledových špionů“ šli i další den dlouho spát, aby opět po třetí hodině ráno jeli na trať. A tak, když Jardu v půlnoci omylem prozvonila vnučka z diskotéky, považoval to za budíčka, vyčistil zuby a šel čekat k autu. Až po chvíli celou situaci přehodnotil a vrátil se něco naspat,“ hodnotí celou rakouskou Jänner Rallye Václav Pech jun.
Premiéru Mini v úvodním závodě mezinárodního mistrovství České repubiky zhodnotil Jiří Jirovec, generální ředitel společnosti Invelt: „Musím říci, že soutěž byla pro nás i ostatní posádky extrémně náročná zejména kvůli neustále se měnícím podmínkám na trati. Je na místě vzdát hold všem, kdo soutěž úspěšně absolvovali. Soupeřili jsme s tím nejlepším, co si lze v naší kategorii představit. Juho jako novopečený mistr světa a loňský vítěz IRC v tovární Fabii při zimních podmínkách je to nejvíc, s čím se lze poměřit. Tady jsme doufám obstáli se ctí vzhledem k tomu, že MINI jelo v zimních podmínkách poprvé a že test, který jsme provedli před soutěží, rozhodně nemohl obsáhnout podmínky, které v samotné soutěži nastaly, na rozdíl od továrního týmu Škoda, který v podobných podmínkách odtestováno má. Václav odvedl inteligentní jezdecký výkon vzhledem k již zmíněné nešťastné startovní pozici, kdy s Juhou zbytku pole proráželi stopu. Zde se nám dostalo příkladu, o kterém se běžně hovoří jen ve spojitosti s MS. Je to pro nás poučení, a pokud by se tato situace příště opakovala, budeme na ni připraveni lépe. Rád bych poděkoval všem členům našeho týmu za 100% nasazení a Václavovi s Petrem samozřejmě za první cenné mistrovské body.
Dalším podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky bude březnová Valašská Rallye.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.