Václav Pech jun. s Petrem Uhlem od pátku bojovali se sněhem a ledem na rakouské Jänner Rallye, soutěže zařazené do Mezinárodního mistrovství České republiky a mistrovství Evropy, kterou se jim v předešlých letech podařilo již 3krát absolutně vyhrát.
Ačkoliv ještě seznamovací jízdy proběhly za mokra, tak krátce před samotným závodem většinu rychlostních zkoušek pokryl sníh a led. Pro nový vůz Václava Pecha, Mini John Cooper Works s motorem 1,6 turbo, to byla světová premiéra, neboť závodní speciál s britským rodokmenem zatím zasněžené rychlostní zkoušky nikdy nepoznal.
EuroOil-Invelt team byl po testech připraven na všechny varianty počasí a to se mu velmi vyplatilo. „V tomto roce panovaly na Jänner Rallye asi nejtěžší podmínky, které jsem tady zažil. Bylo hodně těžké využít přesný rozpis, protože po seznamovacích jízdách na suchu na trať nasněžilo, což ji úplně změnilo, neboť se zúžila na šířku sněžného pluhu. Měli jsme sice přesné informace od našich „špionů“, kteří projeli trať před uzavřením, ale i ta se průběžně dalším přídělem sněhu stále měnila. V první etapě jsme trochu dopláceli na přední startovní pozici, která nám byla přidělena na základě naší evropské priority. Tentokrát však šlo o nevýhodu, protože jsme sloužili jako zametači, a dalším vozům jsme prohrnovali trať a čistili stopu, což byla ztráta, kterou jsem si nikdy pořádně neuměl představit. V předchozích letech jsme totiž trénovali již na zasněžené trati a jistá stopa se tam už vytvořila před závodem,“ popisuje úvod Jänner Rallye Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem uzavřel první etapu soutěže na 4. místě v absolutní klasifikaci.
Počasí se neumoudřilo ani druhý den, a tak opět rozhodovala volba pneumatik a výraznou roli sehrálo startovní pořadí, kde i přes čtvrté místo absolutně, startoval Václav Pech jun. do rychlostních zkoušek znovu jako druhý. „Pořadatelé nás ,,díky“ prioritě opět posunuli dopředu, i když to nebývá pravidlem, a můžeme se jen domnívat, proč to tak udělali. Na trati byla opět nová vrstva sněhu, ve které Juho Hänninen a my tvořili stopu dalším posádkám. Museli jsme stále jet hodně rychle a i s určitou dávkou rizika, abychom si až do cíle udrželi v českém mistrovství druhou pozici za továrním Honzou Kopeckým a před útočícím Pavlem Valouškem,“ vysvětluje situaci ve druhé etapě Jänner Rallye Václav Pech jun.
Posádce Pech – Uhel se podařilo vybojovat druhé místo v Mezinárodním mistrovství České republiky a celkové páté místo v rakouské Jänner Rallye za továrním teamem Škoda a rakouskými mistry Harrachem a Baumschlagrem. „Při premiéře Mini na sněhu a v takové konkurenci jsme s druhým místem v domácím mistráku spokojeni. Auto fungovalo celý závod bezvadně a kromě několika kontaktů s typickými sněhovými tyčkami a následné ztráty předního nárazníku, neutrpělo další šrámy. Celkově mě potěšilo ovládání auta, které je hodně citlivé a MINI dělá přesně to, co po něm chci. Nasbírali jsme množství poznatků a už teď víme co všechno upravit, abychom byli na další start připraveni ještě lépe. Ve sněhových podmínkách tolik nerozhoduje výkon motoru a tak si na porovnání s ostatními S2000 budeme muset počkat do další soutěže.
V průběhu celé soutěže panovala nepopsatelná atmosféra, kterou tvořilo tisíce fanoušků. Úžasným pocitem je vidět kolem trati množství českých vlajek a našich fanoušků v cizí zemi. Soutěž byla pro celý team náročná a moc času nebylo ani na spánek. O tom svědčí příhoda, kdy táta s věhlasným spolujezdcem Jardou Palivcem v roli „ledových špionů“ šli i další den dlouho spát, aby opět po třetí hodině ráno jeli na trať. A tak, když Jardu v půlnoci omylem prozvonila vnučka z diskotéky, považoval to za budíčka, vyčistil zuby a šel čekat k autu. Až po chvíli celou situaci přehodnotil a vrátil se něco naspat,“ hodnotí celou rakouskou Jänner Rallye Václav Pech jun.
Premiéru Mini v úvodním závodě mezinárodního mistrovství České repubiky zhodnotil Jiří Jirovec, generální ředitel společnosti Invelt: „Musím říci, že soutěž byla pro nás i ostatní posádky extrémně náročná zejména kvůli neustále se měnícím podmínkám na trati. Je na místě vzdát hold všem, kdo soutěž úspěšně absolvovali. Soupeřili jsme s tím nejlepším, co si lze v naší kategorii představit. Juho jako novopečený mistr světa a loňský vítěz IRC v tovární Fabii při zimních podmínkách je to nejvíc, s čím se lze poměřit. Tady jsme doufám obstáli se ctí vzhledem k tomu, že MINI jelo v zimních podmínkách poprvé a že test, který jsme provedli před soutěží, rozhodně nemohl obsáhnout podmínky, které v samotné soutěži nastaly, na rozdíl od továrního týmu Škoda, který v podobných podmínkách odtestováno má. Václav odvedl inteligentní jezdecký výkon vzhledem k již zmíněné nešťastné startovní pozici, kdy s Juhou zbytku pole proráželi stopu. Zde se nám dostalo příkladu, o kterém se běžně hovoří jen ve spojitosti s MS. Je to pro nás poučení, a pokud by se tato situace příště opakovala, budeme na ni připraveni lépe. Rád bych poděkoval všem členům našeho týmu za 100% nasazení a Václavovi s Petrem samozřejmě za první cenné mistrovské body.
Dalším podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky bude březnová Valašská Rallye.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?