Svou poslední soutěž v této sezóně absolovala také posádka KRTZ Teamu Patrik Rujbr a Richard Nesvadba.
Pro Patrika i Richarda to byla první start na této soutěži, která již třetím rokem uzavírá motoristickou sezónu v České republice. Ve Slušovicích vezla tato posádka na svém Mitsubishi startovní číslo 20 a závěr sezóny si chtěli oba pořádně užít.
Trať obou rychlostních zkoušek byla mokrá a tak bylo jasné, že přeci jenom by se nějaké zbytečná chyba nemusela vyplatit. První rychlostní zkouška byla okruhová a na ní zajel Patrik s Richardem parádní desátý čas absolutně. Na Podhoranu to byl třináctý čas a celkově po polovině soutěže to bylo jedenácté místo s minimální ztrátou na první desítku. „Soutěž jsme pojali jako rozloučení se sezonou a zároveň taky jako testovací. Před soutěží se udělaly nějaké úpravy na brzdách a v závodě jsem si ověřil, že brzdy konečně fungují, tak jak si představuji“, říká Patrik. „Na rally jsem se těšil, už mě od Brodu chybělo svezení v závodním autě, nějak jsem si letos zvykl v něm sedět dost často a zároveň jsem byl zvědavý, jak budou fungovat brzdy, které nás trápily skoro celou sezonu. Už od prvního kola na okruhu se ukázalo, že fungují, jak si představujeme a svezení jsem si užíval. Podle ovací bylo vidět, že i divákům se naše jízda líbí. I když to byla rallyshow, byli jsme s Patrikem příjemně překvapení z našich časů“, dodává spolujezdec Richard Nesvadba.
Druhá sekce dvou rychlostních zkoušek opět začínala okruhovvým testem na dostihové dráze ve Slušovicích. Tento test posádce velmi seděl a při druhém průjezdu zajeli osmý čas absolutně, což je posunulo mezi nejlepších deset posádek. Druhý průjezd Podhoranem a další zlepšení. Tentokráte to byl skalp Lukáše Lapdavského a posádka zeleno-černo-bílého Mitsubishi Lancer Evo X vybojovala ve Slušovicích krásné osmé místo celkově a ve třídě 3 nepopulární bramborovou medaili za trojicích Orsák, Bujáček a Březík. „Svezení na Mikulášské rally bylo parádní, výsledek pěkný, jen mě trochu mrzí, že jsme nedosáhli s Richardem na pohár ve skupině, o to by bylo rozloučení se sezonou příjemnější. Osobně jsem rád, že se podařilo vyzkoušet opravené brzdy, které dávají prostor ke zlepšení výsledků v příští sezoně“, jsou slova Patrika Rujbra a spolujezdec Richard dodává: „Opravdu jsme si soutěž moc užili a věřím, že když nevyšel pohár letos, tak příští rok se nám určitě na některé soutěži podaří pohár společně vybojovat. Zároveň oba děkujeme za podporu v letošní sezoně našim sponzorům, bez kterých by se nedalo absolvovat tolik závodů, mechanikům za přípravu vozu, našim rodinám, že nám závody tolerují a také spoustě fanoušků, kteří nám fandí u trati. Všem přejeme příjemný závěr roku a hodně úspěchů a pohody v nastávajícím roce 2012. Zároveň všem slibujeme, že nás zase ve stejné sestavě budou v příští sezoně vídat na tratích českých rally.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?