Svou poslední soutěž v této sezóně absolovala také posádka KRTZ Teamu Patrik Rujbr a Richard Nesvadba.
Pro Patrika i Richarda to byla první start na této soutěži, která již třetím rokem uzavírá motoristickou sezónu v České republice. Ve Slušovicích vezla tato posádka na svém Mitsubishi startovní číslo 20 a závěr sezóny si chtěli oba pořádně užít.
Trať obou rychlostních zkoušek byla mokrá a tak bylo jasné, že přeci jenom by se nějaké zbytečná chyba nemusela vyplatit. První rychlostní zkouška byla okruhová a na ní zajel Patrik s Richardem parádní desátý čas absolutně. Na Podhoranu to byl třináctý čas a celkově po polovině soutěže to bylo jedenácté místo s minimální ztrátou na první desítku. „Soutěž jsme pojali jako rozloučení se sezonou a zároveň taky jako testovací. Před soutěží se udělaly nějaké úpravy na brzdách a v závodě jsem si ověřil, že brzdy konečně fungují, tak jak si představuji“, říká Patrik. „Na rally jsem se těšil, už mě od Brodu chybělo svezení v závodním autě, nějak jsem si letos zvykl v něm sedět dost často a zároveň jsem byl zvědavý, jak budou fungovat brzdy, které nás trápily skoro celou sezonu. Už od prvního kola na okruhu se ukázalo, že fungují, jak si představujeme a svezení jsem si užíval. Podle ovací bylo vidět, že i divákům se naše jízda líbí. I když to byla rallyshow, byli jsme s Patrikem příjemně překvapení z našich časů“, dodává spolujezdec Richard Nesvadba.
Druhá sekce dvou rychlostních zkoušek opět začínala okruhovvým testem na dostihové dráze ve Slušovicích. Tento test posádce velmi seděl a při druhém průjezdu zajeli osmý čas absolutně, což je posunulo mezi nejlepších deset posádek. Druhý průjezd Podhoranem a další zlepšení. Tentokráte to byl skalp Lukáše Lapdavského a posádka zeleno-černo-bílého Mitsubishi Lancer Evo X vybojovala ve Slušovicích krásné osmé místo celkově a ve třídě 3 nepopulární bramborovou medaili za trojicích Orsák, Bujáček a Březík. „Svezení na Mikulášské rally bylo parádní, výsledek pěkný, jen mě trochu mrzí, že jsme nedosáhli s Richardem na pohár ve skupině, o to by bylo rozloučení se sezonou příjemnější. Osobně jsem rád, že se podařilo vyzkoušet opravené brzdy, které dávají prostor ke zlepšení výsledků v příští sezoně“, jsou slova Patrika Rujbra a spolujezdec Richard dodává: „Opravdu jsme si soutěž moc užili a věřím, že když nevyšel pohár letos, tak příští rok se nám určitě na některé soutěži podaří pohár společně vybojovat. Zároveň oba děkujeme za podporu v letošní sezoně našim sponzorům, bez kterých by se nedalo absolvovat tolik závodů, mechanikům za přípravu vozu, našim rodinám, že nám závody tolerují a také spoustě fanoušků, kteří nám fandí u trati. Všem přejeme příjemný závěr roku a hodně úspěchů a pohody v nastávajícím roce 2012. Zároveň všem slibujeme, že nás zase ve stejné sestavě budou v příští sezoně vídat na tratích českých rally.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?