Svou poslední soutěž v této sezóně absolovala také posádka KRTZ Teamu Patrik Rujbr a Richard Nesvadba.
Pro Patrika i Richarda to byla první start na této soutěži, která již třetím rokem uzavírá motoristickou sezónu v České republice. Ve Slušovicích vezla tato posádka na svém Mitsubishi startovní číslo 20 a závěr sezóny si chtěli oba pořádně užít.
Trať obou rychlostních zkoušek byla mokrá a tak bylo jasné, že přeci jenom by se nějaké zbytečná chyba nemusela vyplatit. První rychlostní zkouška byla okruhová a na ní zajel Patrik s Richardem parádní desátý čas absolutně. Na Podhoranu to byl třináctý čas a celkově po polovině soutěže to bylo jedenácté místo s minimální ztrátou na první desítku. „Soutěž jsme pojali jako rozloučení se sezonou a zároveň taky jako testovací. Před soutěží se udělaly nějaké úpravy na brzdách a v závodě jsem si ověřil, že brzdy konečně fungují, tak jak si představuji“, říká Patrik. „Na rally jsem se těšil, už mě od Brodu chybělo svezení v závodním autě, nějak jsem si letos zvykl v něm sedět dost často a zároveň jsem byl zvědavý, jak budou fungovat brzdy, které nás trápily skoro celou sezonu. Už od prvního kola na okruhu se ukázalo, že fungují, jak si představujeme a svezení jsem si užíval. Podle ovací bylo vidět, že i divákům se naše jízda líbí. I když to byla rallyshow, byli jsme s Patrikem příjemně překvapení z našich časů“, dodává spolujezdec Richard Nesvadba.
Druhá sekce dvou rychlostních zkoušek opět začínala okruhovvým testem na dostihové dráze ve Slušovicích. Tento test posádce velmi seděl a při druhém průjezdu zajeli osmý čas absolutně, což je posunulo mezi nejlepších deset posádek. Druhý průjezd Podhoranem a další zlepšení. Tentokráte to byl skalp Lukáše Lapdavského a posádka zeleno-černo-bílého Mitsubishi Lancer Evo X vybojovala ve Slušovicích krásné osmé místo celkově a ve třídě 3 nepopulární bramborovou medaili za trojicích Orsák, Bujáček a Březík. „Svezení na Mikulášské rally bylo parádní, výsledek pěkný, jen mě trochu mrzí, že jsme nedosáhli s Richardem na pohár ve skupině, o to by bylo rozloučení se sezonou příjemnější. Osobně jsem rád, že se podařilo vyzkoušet opravené brzdy, které dávají prostor ke zlepšení výsledků v příští sezoně“, jsou slova Patrika Rujbra a spolujezdec Richard dodává: „Opravdu jsme si soutěž moc užili a věřím, že když nevyšel pohár letos, tak příští rok se nám určitě na některé soutěži podaří pohár společně vybojovat. Zároveň oba děkujeme za podporu v letošní sezoně našim sponzorům, bez kterých by se nedalo absolvovat tolik závodů, mechanikům za přípravu vozu, našim rodinám, že nám závody tolerují a také spoustě fanoušků, kteří nám fandí u trati. Všem přejeme příjemný závěr roku a hodně úspěchů a pohody v nastávajícím roce 2012. Zároveň všem slibujeme, že nás zase ve stejné sestavě budou v příští sezoně vídat na tratích českých rally.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?