Svou poslední soutěž v této sezóně absolovala také posádka KRTZ Teamu Patrik Rujbr a Richard Nesvadba.
Pro Patrika i Richarda to byla první start na této soutěži, která již třetím rokem uzavírá motoristickou sezónu v České republice. Ve Slušovicích vezla tato posádka na svém Mitsubishi startovní číslo 20 a závěr sezóny si chtěli oba pořádně užít.
Trať obou rychlostních zkoušek byla mokrá a tak bylo jasné, že přeci jenom by se nějaké zbytečná chyba nemusela vyplatit. První rychlostní zkouška byla okruhová a na ní zajel Patrik s Richardem parádní desátý čas absolutně. Na Podhoranu to byl třináctý čas a celkově po polovině soutěže to bylo jedenácté místo s minimální ztrátou na první desítku. „Soutěž jsme pojali jako rozloučení se sezonou a zároveň taky jako testovací. Před soutěží se udělaly nějaké úpravy na brzdách a v závodě jsem si ověřil, že brzdy konečně fungují, tak jak si představuji“, říká Patrik. „Na rally jsem se těšil, už mě od Brodu chybělo svezení v závodním autě, nějak jsem si letos zvykl v něm sedět dost často a zároveň jsem byl zvědavý, jak budou fungovat brzdy, které nás trápily skoro celou sezonu. Už od prvního kola na okruhu se ukázalo, že fungují, jak si představujeme a svezení jsem si užíval. Podle ovací bylo vidět, že i divákům se naše jízda líbí. I když to byla rallyshow, byli jsme s Patrikem příjemně překvapení z našich časů“, dodává spolujezdec Richard Nesvadba.
Druhá sekce dvou rychlostních zkoušek opět začínala okruhovvým testem na dostihové dráze ve Slušovicích. Tento test posádce velmi seděl a při druhém průjezdu zajeli osmý čas absolutně, což je posunulo mezi nejlepších deset posádek. Druhý průjezd Podhoranem a další zlepšení. Tentokráte to byl skalp Lukáše Lapdavského a posádka zeleno-černo-bílého Mitsubishi Lancer Evo X vybojovala ve Slušovicích krásné osmé místo celkově a ve třídě 3 nepopulární bramborovou medaili za trojicích Orsák, Bujáček a Březík. „Svezení na Mikulášské rally bylo parádní, výsledek pěkný, jen mě trochu mrzí, že jsme nedosáhli s Richardem na pohár ve skupině, o to by bylo rozloučení se sezonou příjemnější. Osobně jsem rád, že se podařilo vyzkoušet opravené brzdy, které dávají prostor ke zlepšení výsledků v příští sezoně“, jsou slova Patrika Rujbra a spolujezdec Richard dodává: „Opravdu jsme si soutěž moc užili a věřím, že když nevyšel pohár letos, tak příští rok se nám určitě na některé soutěži podaří pohár společně vybojovat. Zároveň oba děkujeme za podporu v letošní sezoně našim sponzorům, bez kterých by se nedalo absolvovat tolik závodů, mechanikům za přípravu vozu, našim rodinám, že nám závody tolerují a také spoustě fanoušků, kteří nám fandí u trati. Všem přejeme příjemný závěr roku a hodně úspěchů a pohody v nastávajícím roce 2012. Zároveň všem slibujeme, že nás zase ve stejné sestavě budou v příští sezoně vídat na tratích českých rally.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.