PdTECH Mikuláš Rally Slušovice uzavřela letošní motoristickou sezónu v České republice. Po druhé se na této soutěži představil i Tomáš Blažek s Pavlou Fričovou.
Ve Slušovicích stříbrní
Tom Blažek, jež ke konci roku startoval s Polem, si dal předčasný vánoční dárek a do soutěže odstartoval se Škodou Fabia od Speed Racing Teamu. Celá soutěž se odehrála v jediný den včetně technických přejímek a seznamovacích jízd.
Na všechny posádky čekaly čtyři rychlostní zkoušky. Dvě okruhové a dva průjezdy klasickou zkouškou. Trať byla oproti loňskému ročníku beze sněhu, avšak byla díky své uklouzanosti velmi zrádná, o čemž se přesvědčilo mnoho posádek.
Tomáš Blažek měl ve své třídě jediného soupeře a tím byl velezkušený Lumír Galia. Lumír Galia potvrdil svojí rychlost a vedl po prvních dvou testech o minutu a půl. A jaké byly první dvě rychlostní zkoušky? „Závodní sobota pro nás s Pavlou začala tréninkem rychlostních zkoušek a tou první byl Podhoran. Měl jsem z ní veliký respekt, poněvadž ji považuji ze velmi náročnou a vyhlášenou. Nikdy jsem na ní ještě neměl možnost startovat, ale několikrát jsem na ní byl jako divák. Pamatuji si na ní i sem tam nějaký ten výlet mimo trať. Ještě před tím, než jsem jsme si jí jeli napsat, tak jsem dostal důležité informace od kamarádů, co ji znají, na co si mám dát pozor. Po napsání a projetí Podhoranu jsem byl docela překvapený její náročností a její krásou a čekal jsem, jaké to bude na ní závodit. Pak následovalo napsání Dostihovky, kde nás překvapilo spousty přihlížejících diváků už v tréninku. Jak už tady bylo napsáno, tak jediný náš soupeř ve třídě byl Lumír a dalo se očekávat, že dostaneme nařezáno, což se taky potvrdilo. Bylo jen otázkou jak moc zlé to bude :-) Jinak první rychlostní zkouškou se nám podařilo projet bez sebemenších problémů. Bylo na ní docela hodně kluzko, tak jsem si dával pozor, abych si hned na začátku neudělal zbytečnou komplikaci. Následoval Podhoran a na něm jsem zjistil, že je to nádherná rychlostní zkouška, ale že na ní ještě nemám srdce, abych ji dokázal projet na plno.“ :-)
Pomalu začalo vykukovat sluníčko, ale trať byla i nadále zrádná. Své velké zkušenosti zúročil ve vítězství Lumír Galia. Tom Blažek, při svém prvním startu s Fabií, za ním zaostal o dvě a půl minuty. V konečném pořadí to stačilo na 32. místo celkově. „Po prvním servisu náš čekala znovu Dostihovka a následoval druhý průjezd Podhoranem. Rozdíl mezi náma a Lumírem byl už veliký a tak jsem si řekl, že v druhém průjezdu na dostihovce zkusíme pobavit divíky a i sebe. Tam, kde to jen bylo možné, tak jsem zkoušel tahat za ruční brzdu. Na poslední rychlostní zkoušce jsem se chtěl zlepšit oproti prvnímu průjezdu, kde se nám to povedlo o nějakých pět sekund. Závěrem bych chtěl poděkovat všem fanouškům za jejich velikou podporu nejen při závodě, ale i při samotném tréninku, kdy byli vidět prakticky na každém rohu. Nesmím zapomenout na své partnery Fa. EVEREL, s.r.o. – výhradní dovozce laminátových a dřevěných podlah zn. Quick-Step, Fa. ES RALLY SERVICE – náhradní díly na rally auta, Fa. Pneuservis Walter Zlín-Štípa, Fa. Kožený obchod – e-shop s koženým oblečení a také Speed Racing Teamu za umožnění startu s jejich Fabií,“ říká spokojený Tomáš Blažek.
Svoji premiéru ve Fabii si také užila spolujezdkyně Pavla Fričová. A jak si soutěž užila ona? „Soutěž jsme pojali jako zábavu a show pro diváky. Také jsme se chtěli seznámit s autem a musím poděkovat Speed racing teamu za jeho dokonalou přípravu. Fábie fungovala bez jediné chybičky a my jsme si soutěž opravdu užili. Zjistili jsme, že nám to v autě perfektně funguje a Tom si během prvních dvou rz porozuměl s Fábií. Další dva průjezdy jsme si opravdu chtěli užít a tak jsme místo jízdy 100% na čas jeli spíše pro diváky. Tímto bych chtěla poděkovat všem fanouškům za super atmosféru, protože se hned jelo jinak. A také bych chtěla poděkovat Tomášovi za super dva závody. Díky Tome!“
Plány na sezónu 2012 už dostávají větších obrysů a dolaďují se poslední detaily. O tom jaký vůz a jaké soutěže posádka Blažek – Fričová pojede budeme informovat v následujících týdnech.
Foto: Rallyzone.cz/Tomáš Urban
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?