PdTECH Mikuláš Rally Slušovice uzavřela letošní motoristickou sezónu v České republice. Po druhé se na této soutěži představil i Tomáš Blažek s Pavlou Fričovou.
Ve Slušovicích stříbrní
Tom Blažek, jež ke konci roku startoval s Polem, si dal předčasný vánoční dárek a do soutěže odstartoval se Škodou Fabia od Speed Racing Teamu. Celá soutěž se odehrála v jediný den včetně technických přejímek a seznamovacích jízd.
Na všechny posádky čekaly čtyři rychlostní zkoušky. Dvě okruhové a dva průjezdy klasickou zkouškou. Trať byla oproti loňskému ročníku beze sněhu, avšak byla díky své uklouzanosti velmi zrádná, o čemž se přesvědčilo mnoho posádek.
Tomáš Blažek měl ve své třídě jediného soupeře a tím byl velezkušený Lumír Galia. Lumír Galia potvrdil svojí rychlost a vedl po prvních dvou testech o minutu a půl. A jaké byly první dvě rychlostní zkoušky? „Závodní sobota pro nás s Pavlou začala tréninkem rychlostních zkoušek a tou první byl Podhoran. Měl jsem z ní veliký respekt, poněvadž ji považuji ze velmi náročnou a vyhlášenou. Nikdy jsem na ní ještě neměl možnost startovat, ale několikrát jsem na ní byl jako divák. Pamatuji si na ní i sem tam nějaký ten výlet mimo trať. Ještě před tím, než jsem jsme si jí jeli napsat, tak jsem dostal důležité informace od kamarádů, co ji znají, na co si mám dát pozor. Po napsání a projetí Podhoranu jsem byl docela překvapený její náročností a její krásou a čekal jsem, jaké to bude na ní závodit. Pak následovalo napsání Dostihovky, kde nás překvapilo spousty přihlížejících diváků už v tréninku. Jak už tady bylo napsáno, tak jediný náš soupeř ve třídě byl Lumír a dalo se očekávat, že dostaneme nařezáno, což se taky potvrdilo. Bylo jen otázkou jak moc zlé to bude :-) Jinak první rychlostní zkouškou se nám podařilo projet bez sebemenších problémů. Bylo na ní docela hodně kluzko, tak jsem si dával pozor, abych si hned na začátku neudělal zbytečnou komplikaci. Následoval Podhoran a na něm jsem zjistil, že je to nádherná rychlostní zkouška, ale že na ní ještě nemám srdce, abych ji dokázal projet na plno.“ :-)
Pomalu začalo vykukovat sluníčko, ale trať byla i nadále zrádná. Své velké zkušenosti zúročil ve vítězství Lumír Galia. Tom Blažek, při svém prvním startu s Fabií, za ním zaostal o dvě a půl minuty. V konečném pořadí to stačilo na 32. místo celkově. „Po prvním servisu náš čekala znovu Dostihovka a následoval druhý průjezd Podhoranem. Rozdíl mezi náma a Lumírem byl už veliký a tak jsem si řekl, že v druhém průjezdu na dostihovce zkusíme pobavit divíky a i sebe. Tam, kde to jen bylo možné, tak jsem zkoušel tahat za ruční brzdu. Na poslední rychlostní zkoušce jsem se chtěl zlepšit oproti prvnímu průjezdu, kde se nám to povedlo o nějakých pět sekund. Závěrem bych chtěl poděkovat všem fanouškům za jejich velikou podporu nejen při závodě, ale i při samotném tréninku, kdy byli vidět prakticky na každém rohu. Nesmím zapomenout na své partnery Fa. EVEREL, s.r.o. – výhradní dovozce laminátových a dřevěných podlah zn. Quick-Step, Fa. ES RALLY SERVICE – náhradní díly na rally auta, Fa. Pneuservis Walter Zlín-Štípa, Fa. Kožený obchod – e-shop s koženým oblečení a také Speed Racing Teamu za umožnění startu s jejich Fabií,“ říká spokojený Tomáš Blažek.
Svoji premiéru ve Fabii si také užila spolujezdkyně Pavla Fričová. A jak si soutěž užila ona? „Soutěž jsme pojali jako zábavu a show pro diváky. Také jsme se chtěli seznámit s autem a musím poděkovat Speed racing teamu za jeho dokonalou přípravu. Fábie fungovala bez jediné chybičky a my jsme si soutěž opravdu užili. Zjistili jsme, že nám to v autě perfektně funguje a Tom si během prvních dvou rz porozuměl s Fábií. Další dva průjezdy jsme si opravdu chtěli užít a tak jsme místo jízdy 100% na čas jeli spíše pro diváky. Tímto bych chtěla poděkovat všem fanouškům za super atmosféru, protože se hned jelo jinak. A také bych chtěla poděkovat Tomášovi za super dva závody. Díky Tome!“
Plány na sezónu 2012 už dostávají větších obrysů a dolaďují se poslední detaily. O tom jaký vůz a jaké soutěže posádka Blažek – Fričová pojede budeme informovat v následujících týdnech.
Foto: Rallyzone.cz/Tomáš Urban
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.