O uplynulém víkendu se v okolí Uherského Brodu odehrála první z volných soutěží a byla jím Autogames RallyShow Uherský Brod.
Na start této soutěže se opět po roce postavila i posádka Tomáš Blažek a Pavla Fričová s Volkswagenem Polo 16V ve třídě 10. Do třídy 10 se přihlásily celkem tři posádky a tak se čekal litý boj o vítězství. I přes ranní mrznutí se počasí přeci jenom umoudřilo, což se projevilo i na návštěvě této soutěže.
První sekce obsahovala celkem čtyři rychlostní zkoušky. Konkrétně se jednalo o dva průjezdy RZ Městská, Rudice a Rudimov. Zde už činila ztráta Tomáše s Pavlou celkem sedmadvacet vteřin na vedoucího Dohnala. A čím byla zapříčiněna ztráta? „No ještě před startem se nám objevil na voze problém a auto se při jízdě zvláštně třepalo, nevím čím to mohlo být, zda nebyl trefený ráfek. To mě moc na pohodě nepřidalo a raději jsem zvolil volnější tempo. První rundu tří rychlostních zkoušek Městská, Rudice, Rudimov jsem jel tak, abych si neudělal zbytečný problém. Na druhém průjezdu Městskou jsem zkusil zatáhnout což se nám docela povedlo.“
Do druhé sekce už odjížděly posádky se světelnými rampami, když je čekalo závodění za tmy a to byla pro Tomáš premiéra. Druhou „rundu“ zahajovala zkouška Rudice, následně Rudimov a třetí průjezd Městskou rychlostní zkouškou. Všechny tři rychlostní zkoušky vyhrál Dohnal a jeho náskok na druhého Tomáše Blažka činil minutu a čtvrt. A jaká byla druhá sekce z pohledu jezdce? „Druhá sekce nás čekala kompletně za tmy a to byla moje premiéra. Docela jsem se na to těšil a nevěděl jaké to bude. Skoro každý si ze mě dělal srandu, že poletím, když neuvidím kolem sebe stromy ?. Opak byl pravdou. Měl jsem si před závodem po slavnostním startu zkusit nechat dát na auto rampu, abych věděl jak a kam to svítí a nastavit si ji kam potřebuji. Na závěr bych chtěl poděkovat našim sponozorům Fa. CANIS – výroba a prodej pracovního oblečení, Fa. EVEREL, s.r.o. – výhradní dovozce laminátových a dřevěných podlah zn. Quick-Step, Fa. ES RALLY SERVICE – náhradní díly na rally auta, Fa. Pneuservis Walter Zlín-Štípa, Fa. Kožený obchod – e-shop s koženým oblečení. Také moc děkuji Speed Racing Teamu, pod kterým startuji a svým kamarádům a fanouškům, co mi drželi palce nejen u trati, ale i u obrazovek počítačů.“
Nesmíme ani opomenout spolujezdkyni Pavlu Fričovou, která usedla poprvé do vozu s jednou poháněnou nápravou a také poprvé vedle Tomáše Blažka. A jak se soutěž líbila jí? „Soutěž se mi velice líbila. S Tomem jsme si velice sedli nejen v autě, ale i jako lidé. Naším úkolem bylo si nejen zazávodit, ale také pořádně dopilovat rozpis, ale hlavně si závod pořádně užít. A to si myslím, že se povedlo.“
Další start čeká na Tomáše Blažka a Pavlu Fričou za měsíc, kdy se postaví na stat Mikuláš Rally Slušovice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.