Václav Dunovský se spolujezdcem Petrem Machů se na Rallyshow Uherský Brod ukázali v jiném světle, než jsme ze sezóny 2011 zvyklí. Jejich jména už nezdobila Suzuki Ignis S1600, ale Škodu Fabii S2000.
První krůčky, první sbližování, první odvážný běh. Tak by se daly nazvat sobotní průjezdy Vaška Dunovského s Fabií. Od opatrného projíždění první rychlostkou až ke zběsilému poskakování v RZ5. Ačkoli jsou vozy S1600 a S2000 naprostými protipóly a Václav musel co nejrychleji zapomenout vše, co do teď vybudoval, hoši se s odvahou vrhli do jízdy a nakonec z toho bylo 9. místo v celkovém pořadí. „Před soutěží jsme vůbec nemysleli na výsledek... Ale asi jsme to čekali horší. Shodli jsme se s Vaškem na tom, že ostudu jsme neudělali,“ usmívá se Petr Machů. Jako v každém závodě v rally, ani v tomto ale k ostudě daleko nebylo. V RZ5 se diváci stojící podél tratě už smiřovali s tím, že uvidí Dunovského Fabii ve stromě. „Nejen, že jsem se v množství šotoliny vůbec netrefil do stopy, ale hlavně to byla daň za nezkušenost. V ten moment jsem byl jako malý školáček. Reagoval jsem přesně tak, jak se s takovým vozem nemá. S S1600 by to možná vyšlo, možná taky ne. Každopádně děkuju někomu nahoru, že při nás stál. Od toho momentu jsem soutěž „jen“ dojel - na rovinu přiznám, že mi bylo hodně úzko,“ připomíná Václav Dunovský dramatické chvíle z RZ Rudice.
S prvním závodem s S2000 se Václav Dunovský a Petr Machů popasovali dobře a i ze samotných závodníků radost jen čiší. „Je to naprostý hukot. Je to obrovský krok z S1600. Nečekali jsme, že to bude takový rozdíl. Fabie musí mít svůj strop šíleně vysoko, proto všechny klobouky dolů před špičkou naší, IRC i SWRC. Užili jsme si každý metr jízdy i přes výlet ven a přes to, že ovládání byl tak trochu boj,“ neskrývá nadšení Dunovský a dodává: „Jsme velmi vděčni Sparrow racing teamu za příležitost řídit takový skvost. Díky všem za podporu, cenné rady a také fanouškům a těm, kteří byli při naší premiéře. Snad jsme se vám alespoň trochu líbili.“ Zuzana Eliášová RDPromotion
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.