Speed racing team se představí na Rally Show v Uh. Brodě v nové sestavě a s novým autem.
Chtěli bychom pozvat všechny naše věrné fanoušky na Autogames rallyshow Uherský Brod. Přijďte si za námi do servisu zpříjemnit konec sezony nejen pohledem na krásné auta, ale i dobrým pitím či jídlem.
Nadcházející sobotu usedne za volant nově zakoupené Fábie Ladislav Moštěk a jako spolujezdec mu bude k dispozici Lukáš Vyoral. Ladislav je velice rychlý pilot tak jsme zvědaví, jak mu to půjde.Pod Speed Racing Teamem pojede s Felícií, kterou celý rok vodil po sprintech Radim Kryštof, Pavlína Tydlačková s Ivanem Řihánkem. Pavlína si auto v neděli na testu trošku osahala a rozhodně jej nešetřila. Jsme všichni napnutí, jak se s ní v Brodě popere, moc jí a Ivanovi fandíme.Jako třetí posádka se představí Tomáš Blažek se zkušenou Pavlou Fričovou. Tomáš si tady vloni odbyl premiéru ve Felicii, tak uvidíme jak si povede letos s Polem.
Při příležitosti této pozvánky jsme ještě požádali jezdce a zároveň ,,hlavu“ týmu Radima Kryštofa a jeho spolujezdce Lukáše Vyorala o odpovědi na několik otázek.
Nejprve nám Radim Kryštof prozradil jakou má nové auto historii: "Škoda Fabia pochází z teamu DEFRS. Jedná se o pohárové auto Josefa SEDLÁČKA“ říká Radim a pokračuje o sžívání s novým autem ,, Na nové auto si zatím zvykáme, doufáme v pokrok a snad změna přinese bezpečné zrychlení" nenechá mne ani nadechnout k další otázce a pokračuje: ,,Účelem testu bylo zjistit rozdíl mezi současnou - Felicií a nastávající – Fabií :-), zejména rozdíl v podvozku a motoru. Příjemným zjištěním byl brzdný účinek, již méně příjemná byla nedotáčivost auta.. vše je ještě ve fázi nastavování a zjišťování jak to má vlastně správně fungovat." Dokončuje Radim povídání o autě.
Konečně se dostávám k další otázce, kdo s Fabií v Brodě vlastně pojede? "Za volantem tohoto auta bude mít premiéru teamový kolega Ladislav Moštěk, kterému tento start věnujeme jako poděkování za pomoc při křísení naší Felicie, kterou jsme letos od základů repasovali. A také se nám jí podařilo 2x ublížit vlivem neočekávaného způsobu průjezdu zatáčkou :-) " říká Radim. A jak se bude cítit Radim v servise místo za volantem svého auta? "Budu velmi rád, když obě auta skončí po Rallyshow Uh. Brod zase celá v garáži. Pravdou je, že Laďa je šikovný jezdec, a nedá se jen tak porazit. To potvrdil v roce 2008 třetím místem ve Vsetíně tídy SA1 a prvním místem třídy SA1 v loňském roce při Rallyshow UB. Lehké mrazení a malinko nejistoty s nevychytaným autem by měl asi každý… přiznávám, že i já :) " končí povídání Radim.
Na sedadle vedle Ladi bude sedět Lukáš Vyoral. Na otázku za jej bude krotit nebo hecovat odpovídá: "Co budu dělat zatím nevím, uvidíme jak se to vyvine a podle toho to přizpůsobím. Po loňském vystoupení Ladi s naší feldou jsem absolutně nechápal, co se děje. Jel opravdu rychle, tak se začínám těšit na pěkné svezení. Na druhou stranu mám trošku obavy z fungování auta. Přece jen ho nemáme ani zdaleka přečtené a po nedělním testu jsem nervózní z uskakujícího podvozku. Snad bude mít Laďa rozum a nebude zkoušet vyhrát..." konstatuje Lukáš. Nedá mi nezeptat se, jestli je Brod koncem sezóny a v polovině otázky mě Lukáš přerušuje: ,,Moc se těším, až nasněží a 9. prosince se sklouznem s Radimem ve Fábii na Slušovické Mikuláš Rally.“
Na všechny se těší celý Speed Racing Team
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?