Čerství mistři ČR ve skupině A, třídě 5 a 2WD v MMČR, Václav Dunovský a Petr Machů se minulý týden vydali do Vsetína užít si závěrečný sprint sezóny. Rallysprint měl být třešničkou na dortu a oslavou titulu na domácí půdě navigátora Machů. I když se nakonec představa s realitou nesešla, posádka zakončila sezónu 2011 s úsměvem.
Václav Dunovský se léta netají se svým vřelým vztahem k Vsetínsku, proto byl velmi potěšen, když si mohl protáhnout sezónu o tuto krásnou soutěž. „Měl jsem velkou radost. A vzhledem k tomu, že letos bylo naší prioritou MMČR, mohli jsme si tady závody užít a vlastně mít naprosto volnou ruku v tom, co budeme tvořit,“ těšil se Dunovský. Vše bylo připravené a nezbývalo nic jiného, než se těšit na krásné rychlostní zkoušky v kotárech. Většina z RZ se letos oproti zvyklostem jela opačným směrem, což v podstatě znamenalo novou soutěž. „Každopádně zkoušky byly nádherné a těžké, prostě vsetínské. Pozastavit se ale musím nad umělým retardérem před koncem Vesníku – v relativně pomalém místě byl umístěn naprosto a úplně zbytečně. Určitě by se ale našlo o hodně vhodnější místo, které by jízdu méně komplikovalo,“ komentuje RZ na Part Rally Vsetín Dunovský.
Po seznamovačkách už následovaly jen příjemné přejímky a krátké svezení se Suzankou. „Svezení kvůli ověření funkčnosti auta bylo možná až moc krátké. Prostě nebylo kam jet. Žádný test jsme neměli, takže první kilometry nás čekaly až na RZ1,“ vzpomíná páteční den Petr Machů. Trochu problém bylo s nějakým krátkým svezením a ověřením funkčnosti auta. Prostě nebylo kam jet. Žádný test jsme neměli, takže první kilometry po pauze nás čekaly až na RZ1.
I když se Dunovský sprintům letos poněkud vyhýbal, ve skupině 5 vedle něj nestáli neznámí soupeři. Zlínský závodník Egon Smékal si s Citroënem DS3 R3T také přijel zpestřit sezónu MMČR vsetínským sprintem. S totožným vozem startoval i Polák Szymon Kornicki, zatímco Pavel Mika a Miroslav Plíhal přijeli s Renaulty Clio R3. Rozhodně se diváci měli na co těšit.V sobotním poněkud chladném ránu čekala na závodníky první osmikilometrová rychlostní zkouška Vesník-Růžďka. Tu zvládl Dunovský v brilantním čase a hned se usadil na prvním místě ve třídě 5. Druhý Kornicky dojel do cíle RZ se ztrátou 7,7 vteřin. Dunovský byl ale časem velmi překvapen: „Za daných podmínek byl krátký přejezd na RZ1 opravdu extrémní, protože vše podstatné na autě prostě nešlo zahřát. Od začátku zkoušky to tak byl boj o udržení se na cestě a při každém brždění trocha loterie, jestli se povede bezpečně zpomalit. Že to bude tak klouzat jsem ale opravdu nečekal. Každopádně krizový moment jsme měli jen jeden a zkoušku jsme projeli naprosto v klidu a s velkou rezervou – i proto jsem čekal nálož od soupeřů.“Avšak za nedlouho přišla záležitost nejméně očekávaná, a to konec v soutěži pro posádku Dunovský - Machů. Krátce po startu RZ2 se Dunovského Ignis dostal pravým zadním kolem do nečistot na krajnici a z dané situace již nebylo úniku. „Na velmi úzkém asfaltu lemovaném lesem bylo potřeba již pouze vybrat místo výletu mimo trať. Rizika tvořily velké kameny zabraňující zkracování zatáček a poctivý betonový most, který se blížil hodně rychle. Nakonec jsme minuli vše nebezpečné a pozadu si ustlali v měkkém lesním podloží,“ popisuje Václav konec slušně rozjeté soutěže. Dunovský se tak ze soutěže poroučel. Všech osm nelehkých rychlostek nakonec ze třídy 5 nejlépe zvládl Egon Smékal. Druhý dojel Szymon Kornicky a Pavel Mika obsadil místo třetí. „Nebudu zastírat, že bych si nejraději nafackoval, protože den byl jako vymalovaný, nálada skvělá, soutěž ještě lepší a mohli jsme se tak s mistrovskou sezónou 2011 rozloučit důstojně. Bohužel se nepovedlo. Chtěl jsem dát Sparrow racing teamu letos ještě jeden pěkný výsledek a jak se zdá, asi jsem chtěl moc,“ lituje Dunovský a dodává: „Omlouvám se proto celému týmu i našim partnerům za takovou „rozlučku“ a samozřejmě našim skvělým mechanikům, že mají zase trochu té nepříjemné práce. Současně prosím o prominutí fanoušky, kteří nás chtěli vidět jet a ne jen marně čekat v lese.“I přes Dunovského pozávodní smutky je jasné, že sezóna 2011 byla pro celý Sparrow racing team velmi úspěšná a rozloučení v podobě tří získaných pohárů MMČR jistě není k zahození. Takže i my posádce Suzuki Ignis S1600 Václavu Dunovskému a Petrovi Machů gratulujeme.Text: Zuzana EliášováFoto: Rallyzone.cz
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?