Dunovský: Smutný konec na Vsetíně

rally vsetín
rally vsetín, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Zuzana Eliášová 2. listopadu 2011 22:33
Sdílej:

Čerství mistři ČR ve skupině A, třídě 5 a 2WD v MMČR, Václav Dunovský a Petr Machů se minulý týden vydali do Vsetína užít si závěrečný sprint sezóny. Rallysprint měl být třešničkou na dortu a oslavou titulu na domácí půdě navigátora Machů. I když se nakonec představa s realitou nesešla, posádka zakončila sezónu 2011 s úsměvem.

Václav Dunovský se léta netají se svým vřelým vztahem k Vsetínsku, proto byl velmi potěšen, když si mohl protáhnout sezónu o tuto krásnou soutěž. „Měl jsem velkou radost. A vzhledem k tomu, že letos bylo naší prioritou MMČR, mohli jsme si tady závody užít a vlastně mít naprosto volnou ruku v tom, co budeme tvořit,“ těšil se Dunovský. Vše bylo připravené a nezbývalo nic jiného, než se těšit na krásné rychlostní zkoušky v kotárech. Většina z RZ se letos oproti zvyklostem jela opačným směrem, což v podstatě znamenalo novou soutěž. „Každopádně zkoušky byly nádherné a těžké, prostě vsetínské. Pozastavit se ale musím nad umělým retardérem před koncem Vesníku – v relativně pomalém místě byl umístěn naprosto a úplně zbytečně. Určitě by se ale našlo o hodně vhodnější místo, které by jízdu méně komplikovalo,“ komentuje RZ na Part Rally Vsetín Dunovský.

Po seznamovačkách už následovaly jen příjemné přejímky a krátké svezení se Suzankou. „Svezení kvůli ověření funkčnosti auta bylo možná až moc krátké. Prostě nebylo kam jet. Žádný test jsme neměli, takže první kilometry nás čekaly až na RZ1,“ vzpomíná páteční den Petr Machů. Trochu problém bylo s nějakým krátkým svezením a ověřením funkčnosti auta. Prostě nebylo kam jet. Žádný test jsme neměli, takže první kilometry po pauze nás čekaly až na RZ1.

I když se Dunovský sprintům letos poněkud vyhýbal, ve skupině 5 vedle něj nestáli neznámí soupeři. Zlínský závodník Egon Smékal si s Citroënem DS3 R3T také přijel zpestřit sezónu MMČR vsetínským sprintem. S totožným vozem startoval i Polák Szymon Kornicki, zatímco Pavel Mika a Miroslav Plíhal přijeli s Renaulty Clio R3. Rozhodně se diváci měli na co těšit.V sobotním poněkud chladném ránu čekala na závodníky první osmikilometrová rychlostní zkouška Vesník-Růžďka. Tu zvládl Dunovský v brilantním čase a hned se usadil na prvním místě ve třídě 5. Druhý Kornicky dojel do cíle RZ se ztrátou 7,7 vteřin. Dunovský byl ale časem velmi překvapen: „Za daných podmínek byl krátký přejezd na RZ1 opravdu extrémní, protože vše podstatné na autě prostě nešlo zahřát. Od začátku zkoušky to tak byl boj o udržení se na cestě a při každém brždění trocha loterie, jestli se povede bezpečně zpomalit. Že to bude tak klouzat jsem ale opravdu nečekal. Každopádně krizový moment jsme měli jen jeden a zkoušku jsme projeli naprosto v klidu a s velkou rezervou – i proto jsem čekal nálož od soupeřů.“Avšak za nedlouho přišla záležitost nejméně očekávaná, a to konec v soutěži pro posádku Dunovský - Machů. Krátce po startu RZ2 se Dunovského Ignis dostal pravým zadním kolem do nečistot na krajnici a z dané situace již nebylo úniku. „Na velmi úzkém asfaltu lemovaném lesem bylo potřeba již pouze vybrat místo výletu mimo trať. Rizika tvořily velké kameny zabraňující zkracování zatáček a poctivý betonový most, který se blížil hodně rychle. Nakonec jsme minuli vše nebezpečné a pozadu si ustlali v měkkém lesním podloží,“ popisuje Václav konec slušně rozjeté soutěže. Dunovský se tak ze soutěže poroučel. Všech osm nelehkých rychlostek nakonec ze třídy 5 nejlépe zvládl Egon Smékal. Druhý dojel Szymon Kornicky a Pavel Mika obsadil místo třetí. „Nebudu zastírat, že bych si nejraději nafackoval, protože den byl jako vymalovaný, nálada skvělá, soutěž ještě lepší a mohli jsme se tak s mistrovskou sezónou 2011 rozloučit důstojně. Bohužel se nepovedlo. Chtěl jsem dát Sparrow racing teamu letos ještě jeden pěkný výsledek a jak se zdá, asi jsem chtěl moc,“ lituje Dunovský a dodává: „Omlouvám se proto celému týmu i našim partnerům za takovou „rozlučku“ a samozřejmě našim skvělým mechanikům, že mají zase trochu té nepříjemné práce. Současně prosím o prominutí fanoušky, kteří nás chtěli vidět jet a ne jen marně čekat v lese.“I přes Dunovského pozávodní smutky je jasné, že sezóna 2011 byla pro celý Sparrow racing team velmi úspěšná a rozloučení v podobě tří získaných pohárů MMČR jistě není k zahození. Takže i my posádce Suzuki Ignis S1600 Václavu Dunovskému a Petrovi Machů gratulujeme.Text: Zuzana EliášováFoto: Rallyzone.cz

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.