Čerství mistři ČR ve skupině A, třídě 5 a 2WD v MMČR, Václav Dunovský a Petr Machů se minulý týden vydali do Vsetína užít si závěrečný sprint sezóny. Rallysprint měl být třešničkou na dortu a oslavou titulu na domácí půdě navigátora Machů. I když se nakonec představa s realitou nesešla, posádka zakončila sezónu 2011 s úsměvem.
Václav Dunovský se léta netají se svým vřelým vztahem k Vsetínsku, proto byl velmi potěšen, když si mohl protáhnout sezónu o tuto krásnou soutěž. „Měl jsem velkou radost. A vzhledem k tomu, že letos bylo naší prioritou MMČR, mohli jsme si tady závody užít a vlastně mít naprosto volnou ruku v tom, co budeme tvořit,“ těšil se Dunovský. Vše bylo připravené a nezbývalo nic jiného, než se těšit na krásné rychlostní zkoušky v kotárech. Většina z RZ se letos oproti zvyklostem jela opačným směrem, což v podstatě znamenalo novou soutěž. „Každopádně zkoušky byly nádherné a těžké, prostě vsetínské. Pozastavit se ale musím nad umělým retardérem před koncem Vesníku – v relativně pomalém místě byl umístěn naprosto a úplně zbytečně. Určitě by se ale našlo o hodně vhodnější místo, které by jízdu méně komplikovalo,“ komentuje RZ na Part Rally Vsetín Dunovský.
Po seznamovačkách už následovaly jen příjemné přejímky a krátké svezení se Suzankou. „Svezení kvůli ověření funkčnosti auta bylo možná až moc krátké. Prostě nebylo kam jet. Žádný test jsme neměli, takže první kilometry nás čekaly až na RZ1,“ vzpomíná páteční den Petr Machů. Trochu problém bylo s nějakým krátkým svezením a ověřením funkčnosti auta. Prostě nebylo kam jet. Žádný test jsme neměli, takže první kilometry po pauze nás čekaly až na RZ1.
I když se Dunovský sprintům letos poněkud vyhýbal, ve skupině 5 vedle něj nestáli neznámí soupeři. Zlínský závodník Egon Smékal si s Citroënem DS3 R3T také přijel zpestřit sezónu MMČR vsetínským sprintem. S totožným vozem startoval i Polák Szymon Kornicki, zatímco Pavel Mika a Miroslav Plíhal přijeli s Renaulty Clio R3. Rozhodně se diváci měli na co těšit.V sobotním poněkud chladném ránu čekala na závodníky první osmikilometrová rychlostní zkouška Vesník-Růžďka. Tu zvládl Dunovský v brilantním čase a hned se usadil na prvním místě ve třídě 5. Druhý Kornicky dojel do cíle RZ se ztrátou 7,7 vteřin. Dunovský byl ale časem velmi překvapen: „Za daných podmínek byl krátký přejezd na RZ1 opravdu extrémní, protože vše podstatné na autě prostě nešlo zahřát. Od začátku zkoušky to tak byl boj o udržení se na cestě a při každém brždění trocha loterie, jestli se povede bezpečně zpomalit. Že to bude tak klouzat jsem ale opravdu nečekal. Každopádně krizový moment jsme měli jen jeden a zkoušku jsme projeli naprosto v klidu a s velkou rezervou – i proto jsem čekal nálož od soupeřů.“Avšak za nedlouho přišla záležitost nejméně očekávaná, a to konec v soutěži pro posádku Dunovský - Machů. Krátce po startu RZ2 se Dunovského Ignis dostal pravým zadním kolem do nečistot na krajnici a z dané situace již nebylo úniku. „Na velmi úzkém asfaltu lemovaném lesem bylo potřeba již pouze vybrat místo výletu mimo trať. Rizika tvořily velké kameny zabraňující zkracování zatáček a poctivý betonový most, který se blížil hodně rychle. Nakonec jsme minuli vše nebezpečné a pozadu si ustlali v měkkém lesním podloží,“ popisuje Václav konec slušně rozjeté soutěže. Dunovský se tak ze soutěže poroučel. Všech osm nelehkých rychlostek nakonec ze třídy 5 nejlépe zvládl Egon Smékal. Druhý dojel Szymon Kornicky a Pavel Mika obsadil místo třetí. „Nebudu zastírat, že bych si nejraději nafackoval, protože den byl jako vymalovaný, nálada skvělá, soutěž ještě lepší a mohli jsme se tak s mistrovskou sezónou 2011 rozloučit důstojně. Bohužel se nepovedlo. Chtěl jsem dát Sparrow racing teamu letos ještě jeden pěkný výsledek a jak se zdá, asi jsem chtěl moc,“ lituje Dunovský a dodává: „Omlouvám se proto celému týmu i našim partnerům za takovou „rozlučku“ a samozřejmě našim skvělým mechanikům, že mají zase trochu té nepříjemné práce. Současně prosím o prominutí fanoušky, kteří nás chtěli vidět jet a ne jen marně čekat v lese.“I přes Dunovského pozávodní smutky je jasné, že sezóna 2011 byla pro celý Sparrow racing team velmi úspěšná a rozloučení v podobě tří získaných pohárů MMČR jistě není k zahození. Takže i my posádce Suzuki Ignis S1600 Václavu Dunovskému a Petrovi Machů gratulujeme.Text: Zuzana EliášováFoto: Rallyzone.cz
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?