O následujícím víkendu se v okolí Šternberku odehraje předposlední sprint sezóny, kterou budou Rally Jeseníky, jenž už můžou rozhodnout i o absolutním mistru ve sprintech. Na této soutěži se po téměř roční pauze objeví také posádka Speed Racing Teamu – Tomáš Blažek a Milan Rákovský.
Jelikož nemá Tomáš odjeto příliš mnoho, tak si pro sbírání zkušeností zvolil jako svoje náčinní Volkswagen Polo 16V. Jedná se o úplně nový kousek z dílen Ivo Srba. Nesmíme opomenout ani spolujezdce, jímž je zkušený Milan Rákovský, jehož můžeme znát ze startů s Lubošem Gešvinderem jun. či Karlem Horčíkem. Jelikož to bude pro Tomáše první start na Jeseníkách, tak uplynulou neděli také proběhlo seznámení s vozem poblíž Chomutova. Během poledne proběhlo polepení vozu partnery a pak už čekal samotný test, který se uskutečnil na zhruba kilometrovém úseku, kde bylo možné najít vracák na šotolině, uskákanou rovinku, táhlé nebo rychlé zatáčky. Jako první usedl do vozu Michal Srb (pravidelně startující s Citroenem C2 R2), jenž odjel pár jízd a následně usedl do vozu i Tomáš.A jaké jsou jeho pocity z nového vozu? „První co se mi promítlo hlavou, když jsem auto viděl, tak zda se vůbec do něj vlezu (smích). Ale můžu říct, že to nebyl vůbec problém, což mě velice mile překvapilo. Po ujetí prvních kilometrů jsem si na auto hrozně rychle zvykl. Byl jsem velice spokojený s volbou trati na test, kde jsem mohl vyzkoušet jak se auto chová a ovládá na různém typu povrchu, což pro mě bylo moc důležité.“Jelikož Tomáš začínal na Felicii, tak jsme se ho také zeptali, jaké jsou pro a proti VW a Felicie. „Tak rozdíl mezi „Feldou“ a Polem byl pro mě hned při prvním rozjetí. S Polem se mi rozjíždělo podstatně lépe, to byl hned první poznatek co mě napadl po prvních metrech jízdy. Ve VW se lépe cítím, auto se mi lépe ovládá, víc si v něm věřím. „Felda“ byla „áčko“. Cvičila se mnou a neuměl jsem využít její výkon. Jediné na co jsem si musel zvyknout u VW je seriové řazení.“Před startem soutěže jsme požádali o pár slov i spolujezdce Milana Rákovského. „Ze startu na Jeseníkách mám velký respekt. Budu se snažit o co nejlepší výkon, aby se nám to s Tomem povedlo. Pro nás je důležité dovézt auto na cílovou rampu. Tento závod pojímáme jako seznamovací s VW Polo z dílen pana Srba či poznání našich zkušeností. Na Jeseníkách jsou zrádné RZ, možná rozhodne počasí. Proslýchá se něco o sněhu. To abychom si vzali preventivně s Tomem do auta lyže a oteplovačky (smích). Vážím si velice toho, co pro nás dělá pan Srb, jeho syn Michal a tým mechaniků. Tímto jim velice děkuji za jejich profesionální přístup. Na start s „Blážou“ se velice těším. Je to skvělý a zodpovědný člověk, který nepostrádá humor. Také se budu snažit, abychom si to opravdu užili a nezklamali případné naše fanoušky. Vážím si toho, že mě Tom oslovil a myslím, že mé očekávání nezklame. Tímto děkuji opravdu všem, co nám tento start umožní, panu Srbovi, celému týmu Speed Racing Team a prostě všem.“Při AZ Pneu Rally Jeseníky bude Tomáš Blažek s Milanem Rákovským startovat ve třídě 10, kde mají ještě jednoho soupeře v podobně Radima Oravy na identickém voze. Na závěr ještě slovo jezdce před samotným startem: „Na Rally Jeseníky se velice těším. Jedu tam ale s respektem. Vím, že tam jsou hezké, ale náročné tratě. Budu se snažit vše udělat proto, abychom s Mildou soutěž bez problému dokončili a hlavně si to bez nějakého stresu užili. Jsem hrozně rád, že Milda do toho se mnou jde a doufám, že se nebude v autě nudit (smích). Nakonec bych rád poděkoval partnerům, Everel, s.r.o. - dovozci laminátových a dřevěných podlah zn. Quick-Step, Canis - výroba a prodej pracovních oděvů, ES Rally Service - náhradní díly na rally auta, Kožený obchod e-shop , Pneuservis Walter Zlín-Štípa. Dále bych chtěl poděkovat Speed Racing Teamu za možnost startovat pod jejich týmem, panu Srbovi a celému týmu kolem něj. Chtěl bych také pozvat všechny fanoušky rally k nám do servisu pro novou podpisovou kartičku. Na všechny se už moc těšíme.“AZ Pneu Rally Jeseníky startují 8.10. v 8:00 z náměstí ve Štranberku. Posádka Tomáš Blažek s Milan Rákovským odstartují do soutěže se startovním číslem 84.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?