O následujícím víkendu se v okolí Šternberku odehraje předposlední sprint sezóny, kterou budou Rally Jeseníky, jenž už můžou rozhodnout i o absolutním mistru ve sprintech. Na této soutěži se po téměř roční pauze objeví také posádka Speed Racing Teamu – Tomáš Blažek a Milan Rákovský.
Jelikož nemá Tomáš odjeto příliš mnoho, tak si pro sbírání zkušeností zvolil jako svoje náčinní Volkswagen Polo 16V. Jedná se o úplně nový kousek z dílen Ivo Srba. Nesmíme opomenout ani spolujezdce, jímž je zkušený Milan Rákovský, jehož můžeme znát ze startů s Lubošem Gešvinderem jun. či Karlem Horčíkem. Jelikož to bude pro Tomáše první start na Jeseníkách, tak uplynulou neděli také proběhlo seznámení s vozem poblíž Chomutova. Během poledne proběhlo polepení vozu partnery a pak už čekal samotný test, který se uskutečnil na zhruba kilometrovém úseku, kde bylo možné najít vracák na šotolině, uskákanou rovinku, táhlé nebo rychlé zatáčky. Jako první usedl do vozu Michal Srb (pravidelně startující s Citroenem C2 R2), jenž odjel pár jízd a následně usedl do vozu i Tomáš.A jaké jsou jeho pocity z nového vozu? „První co se mi promítlo hlavou, když jsem auto viděl, tak zda se vůbec do něj vlezu (smích). Ale můžu říct, že to nebyl vůbec problém, což mě velice mile překvapilo. Po ujetí prvních kilometrů jsem si na auto hrozně rychle zvykl. Byl jsem velice spokojený s volbou trati na test, kde jsem mohl vyzkoušet jak se auto chová a ovládá na různém typu povrchu, což pro mě bylo moc důležité.“Jelikož Tomáš začínal na Felicii, tak jsme se ho také zeptali, jaké jsou pro a proti VW a Felicie. „Tak rozdíl mezi „Feldou“ a Polem byl pro mě hned při prvním rozjetí. S Polem se mi rozjíždělo podstatně lépe, to byl hned první poznatek co mě napadl po prvních metrech jízdy. Ve VW se lépe cítím, auto se mi lépe ovládá, víc si v něm věřím. „Felda“ byla „áčko“. Cvičila se mnou a neuměl jsem využít její výkon. Jediné na co jsem si musel zvyknout u VW je seriové řazení.“Před startem soutěže jsme požádali o pár slov i spolujezdce Milana Rákovského. „Ze startu na Jeseníkách mám velký respekt. Budu se snažit o co nejlepší výkon, aby se nám to s Tomem povedlo. Pro nás je důležité dovézt auto na cílovou rampu. Tento závod pojímáme jako seznamovací s VW Polo z dílen pana Srba či poznání našich zkušeností. Na Jeseníkách jsou zrádné RZ, možná rozhodne počasí. Proslýchá se něco o sněhu. To abychom si vzali preventivně s Tomem do auta lyže a oteplovačky (smích). Vážím si velice toho, co pro nás dělá pan Srb, jeho syn Michal a tým mechaniků. Tímto jim velice děkuji za jejich profesionální přístup. Na start s „Blážou“ se velice těším. Je to skvělý a zodpovědný člověk, který nepostrádá humor. Také se budu snažit, abychom si to opravdu užili a nezklamali případné naše fanoušky. Vážím si toho, že mě Tom oslovil a myslím, že mé očekávání nezklame. Tímto děkuji opravdu všem, co nám tento start umožní, panu Srbovi, celému týmu Speed Racing Team a prostě všem.“Při AZ Pneu Rally Jeseníky bude Tomáš Blažek s Milanem Rákovským startovat ve třídě 10, kde mají ještě jednoho soupeře v podobně Radima Oravy na identickém voze. Na závěr ještě slovo jezdce před samotným startem: „Na Rally Jeseníky se velice těším. Jedu tam ale s respektem. Vím, že tam jsou hezké, ale náročné tratě. Budu se snažit vše udělat proto, abychom s Mildou soutěž bez problému dokončili a hlavně si to bez nějakého stresu užili. Jsem hrozně rád, že Milda do toho se mnou jde a doufám, že se nebude v autě nudit (smích). Nakonec bych rád poděkoval partnerům, Everel, s.r.o. - dovozci laminátových a dřevěných podlah zn. Quick-Step, Canis - výroba a prodej pracovních oděvů, ES Rally Service - náhradní díly na rally auta, Kožený obchod e-shop , Pneuservis Walter Zlín-Štípa. Dále bych chtěl poděkovat Speed Racing Teamu za možnost startovat pod jejich týmem, panu Srbovi a celému týmu kolem něj. Chtěl bych také pozvat všechny fanoušky rally k nám do servisu pro novou podpisovou kartičku. Na všechny se už moc těšíme.“AZ Pneu Rally Jeseníky startují 8.10. v 8:00 z náměstí ve Štranberku. Posádka Tomáš Blažek s Milan Rákovským odstartují do soutěže se startovním číslem 84.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.