O následujícím víkendu se v okolí Šternberku odehraje předposlední sprint sezóny, kterou budou Rally Jeseníky, jenž už můžou rozhodnout i o absolutním mistru ve sprintech. Na této soutěži se po téměř roční pauze objeví také posádka Speed Racing Teamu – Tomáš Blažek a Milan Rákovský.
Jelikož nemá Tomáš odjeto příliš mnoho, tak si pro sbírání zkušeností zvolil jako svoje náčinní Volkswagen Polo 16V. Jedná se o úplně nový kousek z dílen Ivo Srba. Nesmíme opomenout ani spolujezdce, jímž je zkušený Milan Rákovský, jehož můžeme znát ze startů s Lubošem Gešvinderem jun. či Karlem Horčíkem. Jelikož to bude pro Tomáše první start na Jeseníkách, tak uplynulou neděli také proběhlo seznámení s vozem poblíž Chomutova. Během poledne proběhlo polepení vozu partnery a pak už čekal samotný test, který se uskutečnil na zhruba kilometrovém úseku, kde bylo možné najít vracák na šotolině, uskákanou rovinku, táhlé nebo rychlé zatáčky. Jako první usedl do vozu Michal Srb (pravidelně startující s Citroenem C2 R2), jenž odjel pár jízd a následně usedl do vozu i Tomáš.A jaké jsou jeho pocity z nového vozu? „První co se mi promítlo hlavou, když jsem auto viděl, tak zda se vůbec do něj vlezu (smích). Ale můžu říct, že to nebyl vůbec problém, což mě velice mile překvapilo. Po ujetí prvních kilometrů jsem si na auto hrozně rychle zvykl. Byl jsem velice spokojený s volbou trati na test, kde jsem mohl vyzkoušet jak se auto chová a ovládá na různém typu povrchu, což pro mě bylo moc důležité.“Jelikož Tomáš začínal na Felicii, tak jsme se ho také zeptali, jaké jsou pro a proti VW a Felicie. „Tak rozdíl mezi „Feldou“ a Polem byl pro mě hned při prvním rozjetí. S Polem se mi rozjíždělo podstatně lépe, to byl hned první poznatek co mě napadl po prvních metrech jízdy. Ve VW se lépe cítím, auto se mi lépe ovládá, víc si v něm věřím. „Felda“ byla „áčko“. Cvičila se mnou a neuměl jsem využít její výkon. Jediné na co jsem si musel zvyknout u VW je seriové řazení.“Před startem soutěže jsme požádali o pár slov i spolujezdce Milana Rákovského. „Ze startu na Jeseníkách mám velký respekt. Budu se snažit o co nejlepší výkon, aby se nám to s Tomem povedlo. Pro nás je důležité dovézt auto na cílovou rampu. Tento závod pojímáme jako seznamovací s VW Polo z dílen pana Srba či poznání našich zkušeností. Na Jeseníkách jsou zrádné RZ, možná rozhodne počasí. Proslýchá se něco o sněhu. To abychom si vzali preventivně s Tomem do auta lyže a oteplovačky (smích). Vážím si velice toho, co pro nás dělá pan Srb, jeho syn Michal a tým mechaniků. Tímto jim velice děkuji za jejich profesionální přístup. Na start s „Blážou“ se velice těším. Je to skvělý a zodpovědný člověk, který nepostrádá humor. Také se budu snažit, abychom si to opravdu užili a nezklamali případné naše fanoušky. Vážím si toho, že mě Tom oslovil a myslím, že mé očekávání nezklame. Tímto děkuji opravdu všem, co nám tento start umožní, panu Srbovi, celému týmu Speed Racing Team a prostě všem.“Při AZ Pneu Rally Jeseníky bude Tomáš Blažek s Milanem Rákovským startovat ve třídě 10, kde mají ještě jednoho soupeře v podobně Radima Oravy na identickém voze. Na závěr ještě slovo jezdce před samotným startem: „Na Rally Jeseníky se velice těším. Jedu tam ale s respektem. Vím, že tam jsou hezké, ale náročné tratě. Budu se snažit vše udělat proto, abychom s Mildou soutěž bez problému dokončili a hlavně si to bez nějakého stresu užili. Jsem hrozně rád, že Milda do toho se mnou jde a doufám, že se nebude v autě nudit (smích). Nakonec bych rád poděkoval partnerům, Everel, s.r.o. - dovozci laminátových a dřevěných podlah zn. Quick-Step, Canis - výroba a prodej pracovních oděvů, ES Rally Service - náhradní díly na rally auta, Kožený obchod e-shop , Pneuservis Walter Zlín-Štípa. Dále bych chtěl poděkovat Speed Racing Teamu za možnost startovat pod jejich týmem, panu Srbovi a celému týmu kolem něj. Chtěl bych také pozvat všechny fanoušky rally k nám do servisu pro novou podpisovou kartičku. Na všechny se už moc těšíme.“AZ Pneu Rally Jeseníky startují 8.10. v 8:00 z náměstí ve Štranberku. Posádka Tomáš Blažek s Milan Rákovským odstartují do soutěže se startovním číslem 84.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.