Patrik Rujbr s Richardem Nesvadbou navázali na společnou spolupráci zahájenou hustopečským závodem a v prvním sprintru v této sestavě dovedli své Mitsubishi Lancer Evo X do cíle Rally Vysočina na čtrnácté příčce v hodnocení MČR (16. absolutně) a sedmé ve třídě 3.
Po drobné havárii na Bohemii bylo o práci postaráno, řešili problém s nefunkčním servem spojený s menším poškozením karoserie, který moravskou posádku postihl v závěru mladoboleslavské soutěže.
„Po smolné Bohemii, kdy jsme se v závěru protrápili do cíle, jsme si chtěli spravit chuť na sprintu. Už jsem na Vysočině loni startoval s hondou, takže pro mě tratě nebyly úplně neznámé, naopak to neplatilo pro spolujezdce Richarda Nesvadbu,“ vrátil se k přípravě na soutěž Patrik Rujbr.
Trénink krátkých a relativně rychlých testů zvládla posádka bez problémů. „I přes rychlejší charakter trati se nám zkoušky líbily. Spokojenost panovala i s připraveným rozpisem a čekali jsme, kde se budeme v konkurenci sprintrally pohybovat,“ doplnil Richard Nesvadba.
Dvojice týmu KRTZ IV. se od úvodu pohybovala v druhé desítce absolutní klasifikace, třináctým časem v úvodní sekci si udržela šestnáctou příčku absolutně. „Jelo se bez zásadních problémů a postupně jsme zrychlovali. Mechanici jen v servisu objevili prolínající kapalinu z brzdové hadice, což byl ještě zřejmě následek kolize na Bohemii. Ale vše opravili a mohli jsme vyrazit vstříc dalších kilometrům,“ popsal zlínský spolujezdec.
Také v dalších dvou sekcích pokračovali Patrik s Richardem ve spolehlivém výkonu, zopakovali v RZ6 třináctý čas z prvního průjezdu a nakonec protnuli cíl Rally Vysočina na šestnácté příčce absolutní klasifikace.
„Před třetím průjezdem jsme řešili, zda už nazout tvrdé slicky, ale nakonec jsme se rozhodli pro měkčí variantu. To se ale neukázalo na nejdelší, dvanáctikilometrové vložce, optimální. Je to poučení pro příště a cenná zkušenost do dalších závodů. Rallysport je právě o zkušenostech a ty s novou desítkou sbírám každým odjetým kilometrem,“ připomenul rodák z Domašova u Brna Patrik Rujbr.
Program týmu KRTZ IV. v AČR bude pokračovat až při Barum rally ve Zlíně (26. – 28. srpna), která je domácím závodem Richarda Nesvadby. Pro Patrika Rujbra to bude další obrovská zkušenost za volantem lanceru desáté evoluce. "Postupně zrychlujeme, sehráváme se, z výkonu na Vysočině jsem měl dobrý pocit a doufám, že tento trend potvrdíme i na barumce. I když její náročnost bude tvrdým oříškem a pořádně prověří připravenost posádky i techniky,“ uzavřel Richard Nesvadba.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.