Patrik Rujbr s Richardem Nesvadbou navázali na společnou spolupráci zahájenou hustopečským závodem a v prvním sprintru v této sestavě dovedli své Mitsubishi Lancer Evo X do cíle Rally Vysočina na čtrnácté příčce v hodnocení MČR (16. absolutně) a sedmé ve třídě 3.
Po drobné havárii na Bohemii bylo o práci postaráno, řešili problém s nefunkčním servem spojený s menším poškozením karoserie, který moravskou posádku postihl v závěru mladoboleslavské soutěže.
„Po smolné Bohemii, kdy jsme se v závěru protrápili do cíle, jsme si chtěli spravit chuť na sprintu. Už jsem na Vysočině loni startoval s hondou, takže pro mě tratě nebyly úplně neznámé, naopak to neplatilo pro spolujezdce Richarda Nesvadbu,“ vrátil se k přípravě na soutěž Patrik Rujbr.
Trénink krátkých a relativně rychlých testů zvládla posádka bez problémů. „I přes rychlejší charakter trati se nám zkoušky líbily. Spokojenost panovala i s připraveným rozpisem a čekali jsme, kde se budeme v konkurenci sprintrally pohybovat,“ doplnil Richard Nesvadba.
Dvojice týmu KRTZ IV. se od úvodu pohybovala v druhé desítce absolutní klasifikace, třináctým časem v úvodní sekci si udržela šestnáctou příčku absolutně. „Jelo se bez zásadních problémů a postupně jsme zrychlovali. Mechanici jen v servisu objevili prolínající kapalinu z brzdové hadice, což byl ještě zřejmě následek kolize na Bohemii. Ale vše opravili a mohli jsme vyrazit vstříc dalších kilometrům,“ popsal zlínský spolujezdec.
Také v dalších dvou sekcích pokračovali Patrik s Richardem ve spolehlivém výkonu, zopakovali v RZ6 třináctý čas z prvního průjezdu a nakonec protnuli cíl Rally Vysočina na šestnácté příčce absolutní klasifikace.
„Před třetím průjezdem jsme řešili, zda už nazout tvrdé slicky, ale nakonec jsme se rozhodli pro měkčí variantu. To se ale neukázalo na nejdelší, dvanáctikilometrové vložce, optimální. Je to poučení pro příště a cenná zkušenost do dalších závodů. Rallysport je právě o zkušenostech a ty s novou desítkou sbírám každým odjetým kilometrem,“ připomenul rodák z Domašova u Brna Patrik Rujbr.
Program týmu KRTZ IV. v AČR bude pokračovat až při Barum rally ve Zlíně (26. – 28. srpna), která je domácím závodem Richarda Nesvadby. Pro Patrika Rujbra to bude další obrovská zkušenost za volantem lanceru desáté evoluce. "Postupně zrychlujeme, sehráváme se, z výkonu na Vysočině jsem měl dobrý pocit a doufám, že tento trend potvrdíme i na barumce. I když její náročnost bude tvrdým oříškem a pořádně prověří připravenost posádky i techniky,“ uzavřel Richard Nesvadba.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.