Patrik Rujbr s Richardem Nesvadbou navázali na společnou spolupráci zahájenou hustopečským závodem a v prvním sprintru v této sestavě dovedli své Mitsubishi Lancer Evo X do cíle Rally Vysočina na čtrnácté příčce v hodnocení MČR (16. absolutně) a sedmé ve třídě 3.
Po drobné havárii na Bohemii bylo o práci postaráno, řešili problém s nefunkčním servem spojený s menším poškozením karoserie, který moravskou posádku postihl v závěru mladoboleslavské soutěže.
„Po smolné Bohemii, kdy jsme se v závěru protrápili do cíle, jsme si chtěli spravit chuť na sprintu. Už jsem na Vysočině loni startoval s hondou, takže pro mě tratě nebyly úplně neznámé, naopak to neplatilo pro spolujezdce Richarda Nesvadbu,“ vrátil se k přípravě na soutěž Patrik Rujbr.
Trénink krátkých a relativně rychlých testů zvládla posádka bez problémů. „I přes rychlejší charakter trati se nám zkoušky líbily. Spokojenost panovala i s připraveným rozpisem a čekali jsme, kde se budeme v konkurenci sprintrally pohybovat,“ doplnil Richard Nesvadba.
Dvojice týmu KRTZ IV. se od úvodu pohybovala v druhé desítce absolutní klasifikace, třináctým časem v úvodní sekci si udržela šestnáctou příčku absolutně. „Jelo se bez zásadních problémů a postupně jsme zrychlovali. Mechanici jen v servisu objevili prolínající kapalinu z brzdové hadice, což byl ještě zřejmě následek kolize na Bohemii. Ale vše opravili a mohli jsme vyrazit vstříc dalších kilometrům,“ popsal zlínský spolujezdec.
Také v dalších dvou sekcích pokračovali Patrik s Richardem ve spolehlivém výkonu, zopakovali v RZ6 třináctý čas z prvního průjezdu a nakonec protnuli cíl Rally Vysočina na šestnácté příčce absolutní klasifikace.
„Před třetím průjezdem jsme řešili, zda už nazout tvrdé slicky, ale nakonec jsme se rozhodli pro měkčí variantu. To se ale neukázalo na nejdelší, dvanáctikilometrové vložce, optimální. Je to poučení pro příště a cenná zkušenost do dalších závodů. Rallysport je právě o zkušenostech a ty s novou desítkou sbírám každým odjetým kilometrem,“ připomenul rodák z Domašova u Brna Patrik Rujbr.
Program týmu KRTZ IV. v AČR bude pokračovat až při Barum rally ve Zlíně (26. – 28. srpna), která je domácím závodem Richarda Nesvadby. Pro Patrika Rujbra to bude další obrovská zkušenost za volantem lanceru desáté evoluce. "Postupně zrychlujeme, sehráváme se, z výkonu na Vysočině jsem měl dobrý pocit a doufám, že tento trend potvrdíme i na barumce. I když její náročnost bude tvrdým oříškem a pořádně prověří připravenost posádky i techniky,“ uzavřel Richard Nesvadba.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?