Patrik Rujbr s Richardem Nesvadbou navázali na společnou spolupráci zahájenou hustopečským závodem a v prvním sprintru v této sestavě dovedli své Mitsubishi Lancer Evo X do cíle Rally Vysočina na čtrnácté příčce v hodnocení MČR (16. absolutně) a sedmé ve třídě 3.
Po drobné havárii na Bohemii bylo o práci postaráno, řešili problém s nefunkčním servem spojený s menším poškozením karoserie, který moravskou posádku postihl v závěru mladoboleslavské soutěže.
„Po smolné Bohemii, kdy jsme se v závěru protrápili do cíle, jsme si chtěli spravit chuť na sprintu. Už jsem na Vysočině loni startoval s hondou, takže pro mě tratě nebyly úplně neznámé, naopak to neplatilo pro spolujezdce Richarda Nesvadbu,“ vrátil se k přípravě na soutěž Patrik Rujbr.
Trénink krátkých a relativně rychlých testů zvládla posádka bez problémů. „I přes rychlejší charakter trati se nám zkoušky líbily. Spokojenost panovala i s připraveným rozpisem a čekali jsme, kde se budeme v konkurenci sprintrally pohybovat,“ doplnil Richard Nesvadba.
Dvojice týmu KRTZ IV. se od úvodu pohybovala v druhé desítce absolutní klasifikace, třináctým časem v úvodní sekci si udržela šestnáctou příčku absolutně. „Jelo se bez zásadních problémů a postupně jsme zrychlovali. Mechanici jen v servisu objevili prolínající kapalinu z brzdové hadice, což byl ještě zřejmě následek kolize na Bohemii. Ale vše opravili a mohli jsme vyrazit vstříc dalších kilometrům,“ popsal zlínský spolujezdec.
Také v dalších dvou sekcích pokračovali Patrik s Richardem ve spolehlivém výkonu, zopakovali v RZ6 třináctý čas z prvního průjezdu a nakonec protnuli cíl Rally Vysočina na šestnácté příčce absolutní klasifikace.
„Před třetím průjezdem jsme řešili, zda už nazout tvrdé slicky, ale nakonec jsme se rozhodli pro měkčí variantu. To se ale neukázalo na nejdelší, dvanáctikilometrové vložce, optimální. Je to poučení pro příště a cenná zkušenost do dalších závodů. Rallysport je právě o zkušenostech a ty s novou desítkou sbírám každým odjetým kilometrem,“ připomenul rodák z Domašova u Brna Patrik Rujbr.
Program týmu KRTZ IV. v AČR bude pokračovat až při Barum rally ve Zlíně (26. – 28. srpna), která je domácím závodem Richarda Nesvadby. Pro Patrika Rujbra to bude další obrovská zkušenost za volantem lanceru desáté evoluce. "Postupně zrychlujeme, sehráváme se, z výkonu na Vysočině jsem měl dobrý pocit a doufám, že tento trend potvrdíme i na barumce. I když její náročnost bude tvrdým oříškem a pořádně prověří připravenost posádky i techniky,“ uzavřel Richard Nesvadba.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.