Příbramský soutěžák Josef Peták se do Českého Krumlova těší, je to jedna z jeho nejoblíbenějších soutěží, ale…
Josef Peták s Alenou Benešovou na jihu Čech právě začínají seznamovací jízdy před nadcházející Rallye Český Krumlov, která je třetím pokračováním seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Zkušený soutěžní jezdec už ani nepočítá po kolikáté se na start této soutěže postaví, ale v minulosti na ní zažil mnoho úspěchů, včetně pocitu pódiového umístění, kdy s Renaultem Clio S1600 dokázal v roce 2007 dojet na celkovém třetím místě. V Českém Krumlově je tedy na co navazovat, a proto se Josef Peták na tuto náročnou soutěž velmi těší. Jak jsme ale zjistili při rozhovoru s ním, tak pocity před startem jsou spíše smíšené. Více nám už prozradí samotný jezdec. “Minulý týden jsme z Francie přivezli úplně nový motor, který kluci do auta namontovali a jeli jsme testovat. Po deseti kilometrech ale z auta vyletěla ojnice…Hned v sobotu jsem tedy rychle vezl motor zpět do Francie. Mechanici museli zase zpět do auta namontovat starý motor. Jsem z toho zklamaný, protože tenhle motor už má hodně najeto a nemá správný výkon,” popisuje problémy s technikou krátce před startem Rallye Český Krumlov Josef Peták.
I tak ale do Českého Krumlova a Českých Budějovic, kde je centrum soutěže, servisní parkoviště a divácká rychlostní zkouška, odjede Hroch Rally Team v plné sestavě a bude se pokoušet maximálně uspět. Výhodou v Krumlově budou zkušenosti posádky, což je na takto náročné soutěži vždy znát. “Rallye Český Krumlov má jedny z nejhezčích vložek u nás. Bohužel už se stává pravidlem, že náročné rychlostní zkoušky ještě ztíží počasí, protože v pátek tady skoro pokaždé prší. Například loni byl noční průjezd rychlostní zkouškou Kohout v průtrži mračen, a pak v mlze asi nejtěžší erzetou, kterou jsme loni vůbec jeli. Všude bylo vytaháno spousta bláta, pršelo, a cestou mi ještě rampou posvítil do očí Vojta Štajf, který ležel v příkopu. Asi pět kilometrů jsem pak skoro nic neviděl…Letos předpověď na pátek taky nevypadá moc dobře a vypadá to, že se dešti nevyhneme,” předpovídá Josef Peták, který se svou spolujezdkyní Alenou Benešovou a Peugeotem 207 S2000 Hroch Rally Teamu odstartují v pátek 27. května krátce po šestnácté hodině do první rychlostní zkoušky Rallye Český Krumlov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.