Příbramský soutěžák Josef Peták se do Českého Krumlova těší, je to jedna z jeho nejoblíbenějších soutěží, ale…
Josef Peták s Alenou Benešovou na jihu Čech právě začínají seznamovací jízdy před nadcházející Rallye Český Krumlov, která je třetím pokračováním seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Zkušený soutěžní jezdec už ani nepočítá po kolikáté se na start této soutěže postaví, ale v minulosti na ní zažil mnoho úspěchů, včetně pocitu pódiového umístění, kdy s Renaultem Clio S1600 dokázal v roce 2007 dojet na celkovém třetím místě. V Českém Krumlově je tedy na co navazovat, a proto se Josef Peták na tuto náročnou soutěž velmi těší. Jak jsme ale zjistili při rozhovoru s ním, tak pocity před startem jsou spíše smíšené. Více nám už prozradí samotný jezdec. “Minulý týden jsme z Francie přivezli úplně nový motor, který kluci do auta namontovali a jeli jsme testovat. Po deseti kilometrech ale z auta vyletěla ojnice…Hned v sobotu jsem tedy rychle vezl motor zpět do Francie. Mechanici museli zase zpět do auta namontovat starý motor. Jsem z toho zklamaný, protože tenhle motor už má hodně najeto a nemá správný výkon,” popisuje problémy s technikou krátce před startem Rallye Český Krumlov Josef Peták.
I tak ale do Českého Krumlova a Českých Budějovic, kde je centrum soutěže, servisní parkoviště a divácká rychlostní zkouška, odjede Hroch Rally Team v plné sestavě a bude se pokoušet maximálně uspět. Výhodou v Krumlově budou zkušenosti posádky, což je na takto náročné soutěži vždy znát. “Rallye Český Krumlov má jedny z nejhezčích vložek u nás. Bohužel už se stává pravidlem, že náročné rychlostní zkoušky ještě ztíží počasí, protože v pátek tady skoro pokaždé prší. Například loni byl noční průjezd rychlostní zkouškou Kohout v průtrži mračen, a pak v mlze asi nejtěžší erzetou, kterou jsme loni vůbec jeli. Všude bylo vytaháno spousta bláta, pršelo, a cestou mi ještě rampou posvítil do očí Vojta Štajf, který ležel v příkopu. Asi pět kilometrů jsem pak skoro nic neviděl…Letos předpověď na pátek taky nevypadá moc dobře a vypadá to, že se dešti nevyhneme,” předpovídá Josef Peták, který se svou spolujezdkyní Alenou Benešovou a Peugeotem 207 S2000 Hroch Rally Teamu odstartují v pátek 27. května krátce po šestnácté hodině do první rychlostní zkoušky Rallye Český Krumlov.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?