Josef Peták se do Krumlova těší, ale…

rally šumava
rally šumava, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 26. května 2011 21:54
Sdílej:

Příbramský soutěžák Josef Peták se do Českého Krumlova těší, je to jedna z jeho nejoblíbenějších soutěží, ale…

Josef Peták s Alenou Benešovou na jihu Čech právě začínají seznamovací jízdy před nadcházející Rallye Český Krumlov, která je třetím pokračováním seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally.

Zkušený soutěžní jezdec už ani nepočítá po kolikáté se na start této soutěže postaví, ale v minulosti na ní zažil mnoho úspěchů, včetně pocitu pódiového umístění, kdy s Renaultem Clio S1600 dokázal v roce 2007 dojet na celkovém třetím místě. V Českém Krumlově je tedy na co navazovat, a proto se Josef Peták na tuto náročnou soutěž velmi těší. Jak jsme ale zjistili při rozhovoru s ním, tak pocity před startem jsou spíše smíšené. Více nám už prozradí samotný jezdec. “Minulý týden jsme z Francie přivezli úplně nový motor, který kluci do auta namontovali a jeli jsme testovat. Po deseti kilometrech ale z auta vyletěla ojnice…Hned v sobotu jsem tedy rychle vezl motor zpět do Francie. Mechanici museli zase zpět do auta namontovat starý motor. Jsem z toho zklamaný, protože tenhle motor už má hodně najeto a nemá správný výkon,” popisuje problémy s technikou krátce před startem Rallye Český Krumlov Josef Peták.

I tak ale do Českého Krumlova a Českých Budějovic, kde je centrum soutěže, servisní parkoviště a divácká rychlostní zkouška, odjede Hroch Rally Team v plné sestavě a bude se pokoušet maximálně uspět. Výhodou v Krumlově budou zkušenosti posádky, což je na takto náročné soutěži vždy znát. “Rallye Český Krumlov má jedny z nejhezčích vložek u nás. Bohužel už se stává pravidlem, že náročné rychlostní zkoušky ještě ztíží počasí, protože v pátek tady skoro pokaždé prší. Například loni byl noční průjezd rychlostní zkouškou Kohout v průtrži mračen, a pak v mlze asi nejtěžší erzetou, kterou jsme loni vůbec jeli. Všude bylo vytaháno spousta bláta, pršelo, a cestou mi ještě rampou posvítil do očí Vojta Štajf, který ležel v příkopu. Asi pět kilometrů jsem pak skoro nic neviděl…Letos předpověď na pátek taky nevypadá moc dobře a vypadá to, že se dešti nevyhneme,” předpovídá Josef Peták, který se svou spolujezdkyní Alenou Benešovou a Peugeotem 207 S2000 Hroch Rally Teamu odstartují v pátek 27. května krátce po šestnácté hodině do první rychlostní zkoušky Rallye Český Krumlov.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.