Josef Peták před Valašskou rally

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Petr Eliáš 23. března 2011 21:37
Sdílej:

Soutěžácký matador Josef Peták je připraven na Bonver Valašskou rally, úvodní podnik Mezinárodního mistrovství ČR v rally.

Zkušený soutěžní jezdec Josef Peták, po jehož boku už mnoho let usedá Alena Benešová, je spolu se svým Hroch Rally teamem připraven na nadcházející Valašskou rally, kterou začne seriál Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally. Příbramský jezdec patří k tradičním účastníkům a bezpochyby jej můžeme řadit do širší špičky jezdců pravidelně bodujících do MMČR. Celkové páté místo v loňské tabulce to jen potvrzuje. Peták s Benešovou i v tomto roce vsadí na osvědčený Peugeot 207 S2000, který jako první česká posádka představili už v roce 2007. „V tomto roce chci až na výjimky závodit jen ve dvoudenním Mezinárodním mistrovství. Stejně jako v předchozích letech pojedeme s naším Peugeotem, který prodělal přes zimu repasi a některá drobná technická vylepšení. To se týká především tlumičů na podvozku a lehce jsme pozměnili i zadní diferenciál. Bohužel jsme auto museli doplnit nově nařízenými výplněmi dveří a makrolonovými okny bez možnosti otevírání, což jsem pocítil hlavně jako nehorázně drahou věc, ale taky jako zbytečnost z hlediska nemožnosti otevřít si okno ať už z důvodu větrání nebo třeba tlačení auta,“ vysvětluje Josef Peták novinky na svém Peugeot 207 S2000 z nichž by rozhodně některé rád oželel. Valašská rally jako úvodní závod roku představuje těžký test techniky i posádek, které za sebou mají poměrně dlouhý zimní spánek. Josef peták si jej sice zkrátil startem na rakouské Jänner rally, ale i tak bude náročná trať Valašské rally pořádným probuzením. „Na Valašku se těším, ale je to hodně těžká soutěž a už pravidelně je důležité hlavně ji dojet až do cíle. Trať bývá na mnoha místech pokryta vrstvou posypu, a podle předpovědi hrozí, že se do silnice vytahá mnoho bláta což bude hodně nepříjemné. Musíme nasadit nějaké konstantní tempo a ono to něco přinese. Konkurence nám rozhodně vzrostla a na špičce se objeví hodně pěkná auta. Což zaručuje velký boj o první pozice,“ předpovídá před startem Valašské rally Josef Peták.

Není žádným tajemstvím, že Pepa Peták hodně volného času věnuje i práci pro Asociaci Jezdců Rally, kde třeba v poslední době schvaloval část trati Rally Šumava. „To je pravda, na Šumavě jsem byl a jsem z toho malinko v rozpacích. Asociace jezdců byla postavena více méně před hotovou věc a ke schvalování tratě jsme byli pozváni tak pozdě, že už se s tratí nedalo kromě zařazení nějakých retardérů nic dělat. Například páteční etapa má podle mého názoru jen malou sportovní hodnotu. Například druhá rychlostní zkouška s názvem Libkov by se dnešních v soutěžích rally vůbec neměla jezdit. Je to extrémě rovinatá trať, kterou se povedlo zpomalit jen zařazením asi pěti umělých retardérů, a asi dvou přírodních. Pan ředitel Valenta říká, že je odpůrcem zařazování retardérů, ale pokud by tady na té RZ nebyly, tak průměr je tak vysoký, že by se RZ stejně musela zrušit. AJR retardéry zařazuje jako bezpečnostní prvek pro snížení okamžité rychlosti v nebezpečných místech.  Bohužel v silách pořadatele už nebylo možné tuhle zkoušku vyřadit, protože by Šumava nesplnila předepsaný počet kilometrů. Asociace tak neměla jinou šanci, než tuhle rychlostní zkoušku schválit. Nemám z toho ale vůbec dobrý pocit a doufám, že do budoucna něco podobného už nenastane na Šumavě, ani nikde jinde,“ popisuje peripetie člena AJR Josef Peták.Aby toho nebylo málo, tak se Josef Peták v uplynulém týdnu zúčastnil okruhové školy v Mostě, kde si mimo jiné vyzkoušel chování okruhového Renaultu Clio R3 Aleše Jiráska. Zda-li z toho do budoucna vyplynou nějaké starty na okruzích se musíme zatím nechat překvapitBonver Valašská rally odstartuje v pátek 25. března ve Valašském Meziříčí a do cíle přijedou první posádky v sobotu na náměstí ve Valašském Meziříčí krátce před sedmnáctou hodinou. Na posádky čeká trať složená celkem z deseti rychlostních zkoušek.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.