Soutěžácký matador Josef Peták je připraven na Bonver Valašskou rally, úvodní podnik Mezinárodního mistrovství ČR v rally.
Zkušený soutěžní jezdec Josef Peták, po jehož boku už mnoho let usedá Alena Benešová, je spolu se svým Hroch Rally teamem připraven na nadcházející Valašskou rally, kterou začne seriál Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally. Příbramský jezdec patří k tradičním účastníkům a bezpochyby jej můžeme řadit do širší špičky jezdců pravidelně bodujících do MMČR. Celkové páté místo v loňské tabulce to jen potvrzuje. Peták s Benešovou i v tomto roce vsadí na osvědčený Peugeot 207 S2000, který jako první česká posádka představili už v roce 2007. „V tomto roce chci až na výjimky závodit jen ve dvoudenním Mezinárodním mistrovství. Stejně jako v předchozích letech pojedeme s naším Peugeotem, který prodělal přes zimu repasi a některá drobná technická vylepšení. To se týká především tlumičů na podvozku a lehce jsme pozměnili i zadní diferenciál. Bohužel jsme auto museli doplnit nově nařízenými výplněmi dveří a makrolonovými okny bez možnosti otevírání, což jsem pocítil hlavně jako nehorázně drahou věc, ale taky jako zbytečnost z hlediska nemožnosti otevřít si okno ať už z důvodu větrání nebo třeba tlačení auta,“ vysvětluje Josef Peták novinky na svém Peugeot 207 S2000 z nichž by rozhodně některé rád oželel. Valašská rally jako úvodní závod roku představuje těžký test techniky i posádek, které za sebou mají poměrně dlouhý zimní spánek. Josef peták si jej sice zkrátil startem na rakouské Jänner rally, ale i tak bude náročná trať Valašské rally pořádným probuzením. „Na Valašku se těším, ale je to hodně těžká soutěž a už pravidelně je důležité hlavně ji dojet až do cíle. Trať bývá na mnoha místech pokryta vrstvou posypu, a podle předpovědi hrozí, že se do silnice vytahá mnoho bláta což bude hodně nepříjemné. Musíme nasadit nějaké konstantní tempo a ono to něco přinese. Konkurence nám rozhodně vzrostla a na špičce se objeví hodně pěkná auta. Což zaručuje velký boj o první pozice,“ předpovídá před startem Valašské rally Josef Peták.
Není žádným tajemstvím, že Pepa Peták hodně volného času věnuje i práci pro Asociaci Jezdců Rally, kde třeba v poslední době schvaloval část trati Rally Šumava. „To je pravda, na Šumavě jsem byl a jsem z toho malinko v rozpacích. Asociace jezdců byla postavena více méně před hotovou věc a ke schvalování tratě jsme byli pozváni tak pozdě, že už se s tratí nedalo kromě zařazení nějakých retardérů nic dělat. Například páteční etapa má podle mého názoru jen malou sportovní hodnotu. Například druhá rychlostní zkouška s názvem Libkov by se dnešních v soutěžích rally vůbec neměla jezdit. Je to extrémě rovinatá trať, kterou se povedlo zpomalit jen zařazením asi pěti umělých retardérů, a asi dvou přírodních. Pan ředitel Valenta říká, že je odpůrcem zařazování retardérů, ale pokud by tady na té RZ nebyly, tak průměr je tak vysoký, že by se RZ stejně musela zrušit. AJR retardéry zařazuje jako bezpečnostní prvek pro snížení okamžité rychlosti v nebezpečných místech. Bohužel v silách pořadatele už nebylo možné tuhle zkoušku vyřadit, protože by Šumava nesplnila předepsaný počet kilometrů. Asociace tak neměla jinou šanci, než tuhle rychlostní zkoušku schválit. Nemám z toho ale vůbec dobrý pocit a doufám, že do budoucna něco podobného už nenastane na Šumavě, ani nikde jinde,“ popisuje peripetie člena AJR Josef Peták.Aby toho nebylo málo, tak se Josef Peták v uplynulém týdnu zúčastnil okruhové školy v Mostě, kde si mimo jiné vyzkoušel chování okruhového Renaultu Clio R3 Aleše Jiráska. Zda-li z toho do budoucna vyplynou nějaké starty na okruzích se musíme zatím nechat překvapitBonver Valašská rally odstartuje v pátek 25. března ve Valašském Meziříčí a do cíle přijedou první posádky v sobotu na náměstí ve Valašském Meziříčí krátce před sedmnáctou hodinou. Na posádky čeká trať složená celkem z deseti rychlostních zkoušek.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?