Soutěžácký matador Josef Peták je připraven na Bonver Valašskou rally, úvodní podnik Mezinárodního mistrovství ČR v rally.
Zkušený soutěžní jezdec Josef Peták, po jehož boku už mnoho let usedá Alena Benešová, je spolu se svým Hroch Rally teamem připraven na nadcházející Valašskou rally, kterou začne seriál Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally. Příbramský jezdec patří k tradičním účastníkům a bezpochyby jej můžeme řadit do širší špičky jezdců pravidelně bodujících do MMČR. Celkové páté místo v loňské tabulce to jen potvrzuje. Peták s Benešovou i v tomto roce vsadí na osvědčený Peugeot 207 S2000, který jako první česká posádka představili už v roce 2007. „V tomto roce chci až na výjimky závodit jen ve dvoudenním Mezinárodním mistrovství. Stejně jako v předchozích letech pojedeme s naším Peugeotem, který prodělal přes zimu repasi a některá drobná technická vylepšení. To se týká především tlumičů na podvozku a lehce jsme pozměnili i zadní diferenciál. Bohužel jsme auto museli doplnit nově nařízenými výplněmi dveří a makrolonovými okny bez možnosti otevírání, což jsem pocítil hlavně jako nehorázně drahou věc, ale taky jako zbytečnost z hlediska nemožnosti otevřít si okno ať už z důvodu větrání nebo třeba tlačení auta,“ vysvětluje Josef Peták novinky na svém Peugeot 207 S2000 z nichž by rozhodně některé rád oželel. Valašská rally jako úvodní závod roku představuje těžký test techniky i posádek, které za sebou mají poměrně dlouhý zimní spánek. Josef peták si jej sice zkrátil startem na rakouské Jänner rally, ale i tak bude náročná trať Valašské rally pořádným probuzením. „Na Valašku se těším, ale je to hodně těžká soutěž a už pravidelně je důležité hlavně ji dojet až do cíle. Trať bývá na mnoha místech pokryta vrstvou posypu, a podle předpovědi hrozí, že se do silnice vytahá mnoho bláta což bude hodně nepříjemné. Musíme nasadit nějaké konstantní tempo a ono to něco přinese. Konkurence nám rozhodně vzrostla a na špičce se objeví hodně pěkná auta. Což zaručuje velký boj o první pozice,“ předpovídá před startem Valašské rally Josef Peták.
Není žádným tajemstvím, že Pepa Peták hodně volného času věnuje i práci pro Asociaci Jezdců Rally, kde třeba v poslední době schvaloval část trati Rally Šumava. „To je pravda, na Šumavě jsem byl a jsem z toho malinko v rozpacích. Asociace jezdců byla postavena více méně před hotovou věc a ke schvalování tratě jsme byli pozváni tak pozdě, že už se s tratí nedalo kromě zařazení nějakých retardérů nic dělat. Například páteční etapa má podle mého názoru jen malou sportovní hodnotu. Například druhá rychlostní zkouška s názvem Libkov by se dnešních v soutěžích rally vůbec neměla jezdit. Je to extrémě rovinatá trať, kterou se povedlo zpomalit jen zařazením asi pěti umělých retardérů, a asi dvou přírodních. Pan ředitel Valenta říká, že je odpůrcem zařazování retardérů, ale pokud by tady na té RZ nebyly, tak průměr je tak vysoký, že by se RZ stejně musela zrušit. AJR retardéry zařazuje jako bezpečnostní prvek pro snížení okamžité rychlosti v nebezpečných místech. Bohužel v silách pořadatele už nebylo možné tuhle zkoušku vyřadit, protože by Šumava nesplnila předepsaný počet kilometrů. Asociace tak neměla jinou šanci, než tuhle rychlostní zkoušku schválit. Nemám z toho ale vůbec dobrý pocit a doufám, že do budoucna něco podobného už nenastane na Šumavě, ani nikde jinde,“ popisuje peripetie člena AJR Josef Peták.Aby toho nebylo málo, tak se Josef Peták v uplynulém týdnu zúčastnil okruhové školy v Mostě, kde si mimo jiné vyzkoušel chování okruhového Renaultu Clio R3 Aleše Jiráska. Zda-li z toho do budoucna vyplynou nějaké starty na okruzích se musíme zatím nechat překvapitBonver Valašská rally odstartuje v pátek 25. března ve Valašském Meziříčí a do cíle přijedou první posádky v sobotu na náměstí ve Valašském Meziříčí krátce před sedmnáctou hodinou. Na posádky čeká trať složená celkem z deseti rychlostních zkoušek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.