Soutěžácký matador Josef Peták je připraven na Bonver Valašskou rally, úvodní podnik Mezinárodního mistrovství ČR v rally.
Zkušený soutěžní jezdec Josef Peták, po jehož boku už mnoho let usedá Alena Benešová, je spolu se svým Hroch Rally teamem připraven na nadcházející Valašskou rally, kterou začne seriál Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally. Příbramský jezdec patří k tradičním účastníkům a bezpochyby jej můžeme řadit do širší špičky jezdců pravidelně bodujících do MMČR. Celkové páté místo v loňské tabulce to jen potvrzuje. Peták s Benešovou i v tomto roce vsadí na osvědčený Peugeot 207 S2000, který jako první česká posádka představili už v roce 2007. „V tomto roce chci až na výjimky závodit jen ve dvoudenním Mezinárodním mistrovství. Stejně jako v předchozích letech pojedeme s naším Peugeotem, který prodělal přes zimu repasi a některá drobná technická vylepšení. To se týká především tlumičů na podvozku a lehce jsme pozměnili i zadní diferenciál. Bohužel jsme auto museli doplnit nově nařízenými výplněmi dveří a makrolonovými okny bez možnosti otevírání, což jsem pocítil hlavně jako nehorázně drahou věc, ale taky jako zbytečnost z hlediska nemožnosti otevřít si okno ať už z důvodu větrání nebo třeba tlačení auta,“ vysvětluje Josef Peták novinky na svém Peugeot 207 S2000 z nichž by rozhodně některé rád oželel. Valašská rally jako úvodní závod roku představuje těžký test techniky i posádek, které za sebou mají poměrně dlouhý zimní spánek. Josef peták si jej sice zkrátil startem na rakouské Jänner rally, ale i tak bude náročná trať Valašské rally pořádným probuzením. „Na Valašku se těším, ale je to hodně těžká soutěž a už pravidelně je důležité hlavně ji dojet až do cíle. Trať bývá na mnoha místech pokryta vrstvou posypu, a podle předpovědi hrozí, že se do silnice vytahá mnoho bláta což bude hodně nepříjemné. Musíme nasadit nějaké konstantní tempo a ono to něco přinese. Konkurence nám rozhodně vzrostla a na špičce se objeví hodně pěkná auta. Což zaručuje velký boj o první pozice,“ předpovídá před startem Valašské rally Josef Peták.
Není žádným tajemstvím, že Pepa Peták hodně volného času věnuje i práci pro Asociaci Jezdců Rally, kde třeba v poslední době schvaloval část trati Rally Šumava. „To je pravda, na Šumavě jsem byl a jsem z toho malinko v rozpacích. Asociace jezdců byla postavena více méně před hotovou věc a ke schvalování tratě jsme byli pozváni tak pozdě, že už se s tratí nedalo kromě zařazení nějakých retardérů nic dělat. Například páteční etapa má podle mého názoru jen malou sportovní hodnotu. Například druhá rychlostní zkouška s názvem Libkov by se dnešních v soutěžích rally vůbec neměla jezdit. Je to extrémě rovinatá trať, kterou se povedlo zpomalit jen zařazením asi pěti umělých retardérů, a asi dvou přírodních. Pan ředitel Valenta říká, že je odpůrcem zařazování retardérů, ale pokud by tady na té RZ nebyly, tak průměr je tak vysoký, že by se RZ stejně musela zrušit. AJR retardéry zařazuje jako bezpečnostní prvek pro snížení okamžité rychlosti v nebezpečných místech. Bohužel v silách pořadatele už nebylo možné tuhle zkoušku vyřadit, protože by Šumava nesplnila předepsaný počet kilometrů. Asociace tak neměla jinou šanci, než tuhle rychlostní zkoušku schválit. Nemám z toho ale vůbec dobrý pocit a doufám, že do budoucna něco podobného už nenastane na Šumavě, ani nikde jinde,“ popisuje peripetie člena AJR Josef Peták.Aby toho nebylo málo, tak se Josef Peták v uplynulém týdnu zúčastnil okruhové školy v Mostě, kde si mimo jiné vyzkoušel chování okruhového Renaultu Clio R3 Aleše Jiráska. Zda-li z toho do budoucna vyplynou nějaké starty na okruzích se musíme zatím nechat překvapitBonver Valašská rally odstartuje v pátek 25. března ve Valašském Meziříčí a do cíle přijedou první posádky v sobotu na náměstí ve Valašském Meziříčí krátce před sedmnáctou hodinou. Na posádky čeká trať složená celkem z deseti rychlostních zkoušek.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.