FOTO: Po velmi náhlém rozchodu týmu Delimax a Škody motorsport to vypadalo, že má domácí úřadující mistr Pavel Valoušek po sezóně. Náhrada se však na poslední chvíli našla a to plnohodnotná.
To, o čem jsme vás před pár dny informovali, se stalo skutečností. Firma Delimax se nakonec dohodla s českým zástupcem Peugeotu na vzniku Peugeot Delimax Total Teamu, ve kterém bude letos Pavel Valoušek obhajovat domácí soutěžácký titul. Vozem bude Peugeot 207 S2000 model pro rok 2011, který by měl být evolučně shodný s továrními vozy. Servis bude zajišťoval renomovaný tým Kronos, známý nasazováním vozů Peugeot a dříve Citroen s přímou tovární podporou. Se Sebem Loebem dokonce v roce 2006 oslavili titul mitrů světa.
„Jsem rád, že Peugeot s Delimaxem nám věří a dali nám k dispozici zbraň kalibru Peugeot 207 S2000 a to v nejnovější specifikaci Peugeot Sport. Věřím, že naše pokračování v českém šampionátu a navíc s takovým autem, potěší i fanoušky a ještě více zvýší atraktivitu celého mistrovství. Peugeot 207 už jsem měl možnost řídit před třemi lety na Barum Rally a nadchla mě jeho ovladatelnost. Pokud budeme i na trati rychlí tak, jak rychle se narodil náš tým, můžeme vážně myslet na obhajobu titulu, i když konkurence je letos velmi silná,“ uvádí v tiskové zprávě Pavel Valoušek jun.
Náhrada je to tedy plnohodnotná, se kterou může Valoušek reálně přemýšlet o obhajobě titulu. S týmem absolvuje kompletní Mezinárodní mistrovství ČR, které startuje již příští týden ve Valašském Meziříčí. Do cesty by se mu měli postavit především Roman Kresta, který v soukromé stáji pojede se Škodou Fabia S2000, a Václav Pech, zůstávající věrný svému Mitsubishi. Pořadím by mohl na vybraných soutěžích míchat i Jan Kopecký s továrním mladoboleslavským vozem. Naopak chybět bude Jaromír Tarabus, který se vrací ke svému Puntu S2000 a pojede předvším ve sprintech.
Zdroj: Peugeot ČR
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?