Po vsetínských kopcích se se svou Suzankou proháněl na posledním sprintu sezony i Václav Dunovský. Ačkoli už měl titul mistra třídy A6 ve sprintech v kapse, šlo mu i o další cíle. O tom i o jiných zajímavostech už pohovoří sám Vena Dunovský.
S jakou představou jsi šel do závodu ve Vsetíně? Měl jsem jasný cíl - navázat tam, kde jsme skončili ve Šternberku - jet rychle, ale jistě a bez chyb.To se vám první sekci poměrně slušně dařilo, pak však přišla půlminutová penalizace za špatně projetý retardér. Co tě napadlo, když jste sečetli vteřiny? Strašně mě to štvalo. O žádnou výhodu tam nešlo, normálně jsem brzdil a měl snahu bojovat, jenže pomalý defekt zahrál svou roli a ty dva sudy jsme převrátili. Třicet sekund je na sprint doslova zničující ztráta.
Když pomineme retardér, zajížděl jsi neuvěřitelné časy ve všech erzetách, jak jsi se závodem spokojený? Neuvěřitelné určitě nebyly, ale svou kvalitu myslím měly. Jel jsem ale klasicky bez rizika. Petr se Zdeňkem (Brynda s Pekárkem) si to hlídali, takže jediná šance po penalizaci pro nás byla v A6, kde to nakonec stejně o kousek nevyšlo. Ale netlačil jsem to nějak přes hranu, to nemělo za stávajících okolností smysl. Nádherné RZ okolo Vsetína jsme si maximálně užili.Hodně tě mrzí prohraný titul v Áčkách? Štve mě to z jediného důvodu - situaci, ve které se jelo na Vsetín, jsme si zavinili sami. Udělali jsme mnoho naprosto zbytečných minel během roku, které nás stály čas a tím pádem i body. Mnohdy právě ty vteřiny rozhodly o bodech, které nám teď scházely - Kopná, Vyškov, Třebíč. Jako podstatný se teď může jevit i výpadek v Pačejově. Ale titul je určitě v dobrých rukou. Kluci jsou borci. Stříbro se myslím taky počítá, ne?:)To rozhodně, o tom není pochyb. Tvoje jméno se objevilo na startovce v Sosnové, jak se těšíš na Setkání? To se tak nějak upeklo ani nevím jak. Nikdy jsem nic podobného nejel, tak nevím, co od toho čekat. Budu se snažit si to se Suzankou užít a poděkovat přímo v autě našim partnerům a ukázat jim, jak že to ta naše slečna funguje. Za tu podporu a důvěru, která v naší spolupráci je si zaslouží plnou nálož bez úlev.
Chceš něco vzkázat fanouškům, kteří tě celou sezonu neúnavě popoháněli podél tratě? Řeknu to asi takhle - byli jste skvělí. Je úžasné vidět, jak tím někteří fanoušci žijí a jak rallye milují a že ta popularita soutěží jde zase nahoru. Konkrétně ty, které máme v zádech my, bych nevyměnil za nic na rallyovém světě - posílám Vám jedno velké díky a slib, že udělám maximum, abych Vás svými výkony nezklamal. Gratuluji k úspěšné sezóně a díky za rozhovor.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.