Po vsetínských kopcích se se svou Suzankou proháněl na posledním sprintu sezony i Václav Dunovský. Ačkoli už měl titul mistra třídy A6 ve sprintech v kapse, šlo mu i o další cíle. O tom i o jiných zajímavostech už pohovoří sám Vena Dunovský.
S jakou představou jsi šel do závodu ve Vsetíně? Měl jsem jasný cíl - navázat tam, kde jsme skončili ve Šternberku - jet rychle, ale jistě a bez chyb.To se vám první sekci poměrně slušně dařilo, pak však přišla půlminutová penalizace za špatně projetý retardér. Co tě napadlo, když jste sečetli vteřiny? Strašně mě to štvalo. O žádnou výhodu tam nešlo, normálně jsem brzdil a měl snahu bojovat, jenže pomalý defekt zahrál svou roli a ty dva sudy jsme převrátili. Třicet sekund je na sprint doslova zničující ztráta.
Když pomineme retardér, zajížděl jsi neuvěřitelné časy ve všech erzetách, jak jsi se závodem spokojený? Neuvěřitelné určitě nebyly, ale svou kvalitu myslím měly. Jel jsem ale klasicky bez rizika. Petr se Zdeňkem (Brynda s Pekárkem) si to hlídali, takže jediná šance po penalizaci pro nás byla v A6, kde to nakonec stejně o kousek nevyšlo. Ale netlačil jsem to nějak přes hranu, to nemělo za stávajících okolností smysl. Nádherné RZ okolo Vsetína jsme si maximálně užili.Hodně tě mrzí prohraný titul v Áčkách? Štve mě to z jediného důvodu - situaci, ve které se jelo na Vsetín, jsme si zavinili sami. Udělali jsme mnoho naprosto zbytečných minel během roku, které nás stály čas a tím pádem i body. Mnohdy právě ty vteřiny rozhodly o bodech, které nám teď scházely - Kopná, Vyškov, Třebíč. Jako podstatný se teď může jevit i výpadek v Pačejově. Ale titul je určitě v dobrých rukou. Kluci jsou borci. Stříbro se myslím taky počítá, ne?:)To rozhodně, o tom není pochyb. Tvoje jméno se objevilo na startovce v Sosnové, jak se těšíš na Setkání? To se tak nějak upeklo ani nevím jak. Nikdy jsem nic podobného nejel, tak nevím, co od toho čekat. Budu se snažit si to se Suzankou užít a poděkovat přímo v autě našim partnerům a ukázat jim, jak že to ta naše slečna funguje. Za tu podporu a důvěru, která v naší spolupráci je si zaslouží plnou nálož bez úlev.
Chceš něco vzkázat fanouškům, kteří tě celou sezonu neúnavě popoháněli podél tratě? Řeknu to asi takhle - byli jste skvělí. Je úžasné vidět, jak tím někteří fanoušci žijí a jak rallye milují a že ta popularita soutěží jde zase nahoru. Konkrétně ty, které máme v zádech my, bych nevyměnil za nic na rallyovém světě - posílám Vám jedno velké díky a slib, že udělám maximum, abych Vás svými výkony nezklamal. Gratuluji k úspěšné sezóně a díky za rozhovor.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?