Po vsetínských kopcích se se svou Suzankou proháněl na posledním sprintu sezony i Václav Dunovský. Ačkoli už měl titul mistra třídy A6 ve sprintech v kapse, šlo mu i o další cíle. O tom i o jiných zajímavostech už pohovoří sám Vena Dunovský.
S jakou představou jsi šel do závodu ve Vsetíně? Měl jsem jasný cíl - navázat tam, kde jsme skončili ve Šternberku - jet rychle, ale jistě a bez chyb.To se vám první sekci poměrně slušně dařilo, pak však přišla půlminutová penalizace za špatně projetý retardér. Co tě napadlo, když jste sečetli vteřiny? Strašně mě to štvalo. O žádnou výhodu tam nešlo, normálně jsem brzdil a měl snahu bojovat, jenže pomalý defekt zahrál svou roli a ty dva sudy jsme převrátili. Třicet sekund je na sprint doslova zničující ztráta.
Když pomineme retardér, zajížděl jsi neuvěřitelné časy ve všech erzetách, jak jsi se závodem spokojený? Neuvěřitelné určitě nebyly, ale svou kvalitu myslím měly. Jel jsem ale klasicky bez rizika. Petr se Zdeňkem (Brynda s Pekárkem) si to hlídali, takže jediná šance po penalizaci pro nás byla v A6, kde to nakonec stejně o kousek nevyšlo. Ale netlačil jsem to nějak přes hranu, to nemělo za stávajících okolností smysl. Nádherné RZ okolo Vsetína jsme si maximálně užili.Hodně tě mrzí prohraný titul v Áčkách? Štve mě to z jediného důvodu - situaci, ve které se jelo na Vsetín, jsme si zavinili sami. Udělali jsme mnoho naprosto zbytečných minel během roku, které nás stály čas a tím pádem i body. Mnohdy právě ty vteřiny rozhodly o bodech, které nám teď scházely - Kopná, Vyškov, Třebíč. Jako podstatný se teď může jevit i výpadek v Pačejově. Ale titul je určitě v dobrých rukou. Kluci jsou borci. Stříbro se myslím taky počítá, ne?:)To rozhodně, o tom není pochyb. Tvoje jméno se objevilo na startovce v Sosnové, jak se těšíš na Setkání? To se tak nějak upeklo ani nevím jak. Nikdy jsem nic podobného nejel, tak nevím, co od toho čekat. Budu se snažit si to se Suzankou užít a poděkovat přímo v autě našim partnerům a ukázat jim, jak že to ta naše slečna funguje. Za tu podporu a důvěru, která v naší spolupráci je si zaslouží plnou nálož bez úlev.
Chceš něco vzkázat fanouškům, kteří tě celou sezonu neúnavě popoháněli podél tratě? Řeknu to asi takhle - byli jste skvělí. Je úžasné vidět, jak tím někteří fanoušci žijí a jak rallye milují a že ta popularita soutěží jde zase nahoru. Konkrétně ty, které máme v zádech my, bych nevyměnil za nic na rallyovém světě - posílám Vám jedno velké díky a slib, že udělám maximum, abych Vás svými výkony nezklamal. Gratuluji k úspěšné sezóně a díky za rozhovor.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?