Rally Jeseníky rozhodla o dalším letošním mistru ČR. Stal se jím Václav Dunovský ve třídě A6. Jak se těsně po závodě čerstvý mistr cítí? Odpověď najdete v rozhovoru.
Václave, díky vítězství ve Šternberku ses stal mistrem ČR ve třídě A6, jaký byl pro tebe tento sprint? Byla to podle mě těžká soutěž - rychlá a nevyzpytatelná co se vytahaných nečistot týká, charakterově podobná Kunžaku (Rally Vysočina). Ano, máme titul, ale co si budeme povídat, nahrály nám technické potíže Honzy Dohnala… Ale rally je rally, to jsou prostě závody. Rozhodně jsem s naším výkonem na této soutěži spokojený.
Foto: Matěj Skalník
Je to tvoje první úplná sezona s S1600 a spolujezdcem Petrem Machů. Hned se vám povedl titul mistra. Co na to říkáš? Do úplnosti chybí ještě Vsetín. Finální účtování bude až za 14 dní. Ještě je o co hrát. Každopádně do této chvíle jsme snad ostudu neudělali. Stále to bylo takové učení a hledání nějakého optima a myslím, že jsme zvolili správný směr. S tím vývojem souviselo i to nespočetné množství chyb, které nás stály hodně času.Dá se se Suzanou (Suzuki Ignis) ještě zlepšovat?Zcela určitě. Možná, že jsme ji už někde na 100% využili, ale věř, že s tím autem jde jet rychleji - za tím si stojím. Stále hledáme. Do této chvíle jsme nalezli nějakou součinnost - pneumatik, podvozku, i jízdního stylu. To auto funguje neskutečně. Sparrow racing team ji navíc připravuje na každou soutěž dokonale - klobouk dolů. Jak říkám, je to pecka, ale pořád to není strop toho, co auto umí.
Foto: Matěj Skalník
Kde tě letos ještě můžeme potkat?Určitě na Vsetíně, a pokud se pojede, tak je v plánu i Mikuláš ve Slušovicích. Uvidíme, jestli bude ještě něco mezi tím…Díky za rozhovor. Užij si mistrovský titul, gratuluju a na viděnou ve Vsetíně.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?