Slunečná Rally Vysočina přinesla nejlepší letošní výsledek posádce Václav Dunovský – Petr Machů. Se Suzuki Ignis S1600 si Václav dojel pro 1. místo ve skupině A a místo 11. v absolutním pořadí. Jak se čerstvému vítězi sprint líbil, se dočtete v rozhovoru.
Václave, jak se cítíš po soutěži?Cítím se rozhodně unaveně, ale moc spokojeně.Co bylo na Vysočině nejtěžší?Byla to nová soutěž a velmi rychlá soutěž. Poprvé jsem jel se Suzankou v takovémhle horku, na pneumatikách, na kterých jsem v takové kombinaci ještě nejel… A nejtěžší asi bylo zvyknout si na ně hned v první erzetě. V první chvíli mi připadalo, že je všechno špatně. Za chvíli jsem si na to zvyknul a všechno skutečně fungovalo naprosto přesně a perfektně. Ale těch pár minut zvykání bylo strašně dlouhých!Jak jsi byl spokojený s rychlostkami?Mně se nejvíce líbila dlouhá vložka, jako obvykle. Kratší byly trochu rychlejší a taky zajímavé, ale pro mě nejpřitažlivější jednoznačně RZ 1, 5 Číměř. Líbí se mi, když na sprintu alespoň jedna vložka má kolem těch patnácti kilometrů a doplňuje tak ty krátké a rychlé.Zastihly tě nějaké technické problémy v průběhu dne?Hned na první vložce nám praskly výfukové svody. Ztratili jsme tak trochu výkonu. Kluci v servisu svařili všechno, kam svářečkou dosáhli a zase to fungovalo. To je jediné, co nás potkalo, jinak auto zase fungovalo jako hodinky.S Honzou Dohnalem jste se tahali o vteřinky. Myslíš, že ztrátu mohly ovlivnit právě i prasklé svody?Rozhodně bych do tahání zmínil taky Tondu Nováka, který jel velmi dobře. A po odstoupení Zedníka jsme tvořili tu bojovnou trojku. Jinak určitě to mělo trochu vliv, svody jsou svody, auto netáhlo odspodu jako normálně. Ale my jsme ztratili spíš hodinami, které jsem vytvořil a nechal tam tak 7s, což mezi rozdíly s klukama není málo.Za Josefem Semerádem jsi skončil 7 desetin sekundy. Kdyby tam byla ještě jedna vložka, dalo by se s tím něco dělat? Vnímal jsi, kde se pohybuješ v absolutním pořadí?Ne, vůbec ne, na absolutní pořadí jsem se vůbec nekoukal. Semerád měl problémy, proto byl propadlý vzadu, ale i kdybychom byli v nule a šli do poslední vložky, neexistuje myslet na absolutní pořadí. Byl by nesmysl hnát se za desátým místem, když jsem na perfektním jedenáctým. To by byla cesta do záhuby. Navíc Pepa není žádné ořezávátko, to víme všichni ?.Můžeme z tvého výrazu vyčíst spokojenost s celým sprintem?Rozhodně. Po tom začátku, kdy se mi zdálo, že jedeme strašně pomalu, ale přitom časy byly pěkné, jsem byl rozmrzelý, ale pak jsem usoudil, že to bylo právě jiným nastavením a pneumatikami. Ono se to nezdá, ale jiná směs pneumatik a trochu jinak nastavené tlumiče můžou totálně změnit pocit z auta. Ale když jsem tohle překonal, byl jsem mile potěšen a soutěž jsem si parádně užil.Stane se Rally Vysočina tvou oblíbenou soutěží?Tak Kopnou asi nepřekoná žádná soutěž. Ale rozhodně na mě Vysočina udělala dojem. Měli jsme perfektní ubytování, dobré zázemí, dlouhou vložku si budu pamatovat… Soutěž měla dobrou úroveň. Pořadatelé v pohodě. Budu se sem určitě rád vracet. Je něco, co ti přesně utkví v paměti?Veselení Sparrow racing teamu ve čtvrtek večer… ? Ne, samozřejmě tam je víc momentů. Asi nejzajímavější bylo sednout si do Ignisu po měsíci. Po přejímkách nebylo kde se svézt, takže jsme se jenom chvíli svezli po hlavní silnici. Jenom jsem zařadil kvalty nahoru a dolu a to byl veškerý test před soutěží. Pak jsem si do toho sedl až na první vložce. Proto mě i ty časy překvapily, protože jsem hledal sám sebe. To se mi snad ještě nikdy nestalo, takže mi to každopádně utkví v paměti. A na co nikdy nezapomenu, to je atmosféra na cílové rampě. Za to jsem všem, co nám fandí, strašně vděčný. Je skvělé cítit tak velkou podporu. To jsou okamžiky, na které se nezapomíná. Ještě jednou gratulujeme tobě i celému týmu za skvělý výsledek. Ať se množí co nejvíce, třeba už za nedlouho v Pačejově. Děkuju za rozhovor.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.