Slunečná Rally Vysočina přinesla nejlepší letošní výsledek posádce Václav Dunovský – Petr Machů. Se Suzuki Ignis S1600 si Václav dojel pro 1. místo ve skupině A a místo 11. v absolutním pořadí. Jak se čerstvému vítězi sprint líbil, se dočtete v rozhovoru.
Václave, jak se cítíš po soutěži?Cítím se rozhodně unaveně, ale moc spokojeně.Co bylo na Vysočině nejtěžší?Byla to nová soutěž a velmi rychlá soutěž. Poprvé jsem jel se Suzankou v takovémhle horku, na pneumatikách, na kterých jsem v takové kombinaci ještě nejel… A nejtěžší asi bylo zvyknout si na ně hned v první erzetě. V první chvíli mi připadalo, že je všechno špatně. Za chvíli jsem si na to zvyknul a všechno skutečně fungovalo naprosto přesně a perfektně. Ale těch pár minut zvykání bylo strašně dlouhých!Jak jsi byl spokojený s rychlostkami?Mně se nejvíce líbila dlouhá vložka, jako obvykle. Kratší byly trochu rychlejší a taky zajímavé, ale pro mě nejpřitažlivější jednoznačně RZ 1, 5 Číměř. Líbí se mi, když na sprintu alespoň jedna vložka má kolem těch patnácti kilometrů a doplňuje tak ty krátké a rychlé.Zastihly tě nějaké technické problémy v průběhu dne?Hned na první vložce nám praskly výfukové svody. Ztratili jsme tak trochu výkonu. Kluci v servisu svařili všechno, kam svářečkou dosáhli a zase to fungovalo. To je jediné, co nás potkalo, jinak auto zase fungovalo jako hodinky.S Honzou Dohnalem jste se tahali o vteřinky. Myslíš, že ztrátu mohly ovlivnit právě i prasklé svody?Rozhodně bych do tahání zmínil taky Tondu Nováka, který jel velmi dobře. A po odstoupení Zedníka jsme tvořili tu bojovnou trojku. Jinak určitě to mělo trochu vliv, svody jsou svody, auto netáhlo odspodu jako normálně. Ale my jsme ztratili spíš hodinami, které jsem vytvořil a nechal tam tak 7s, což mezi rozdíly s klukama není málo.Za Josefem Semerádem jsi skončil 7 desetin sekundy. Kdyby tam byla ještě jedna vložka, dalo by se s tím něco dělat? Vnímal jsi, kde se pohybuješ v absolutním pořadí?Ne, vůbec ne, na absolutní pořadí jsem se vůbec nekoukal. Semerád měl problémy, proto byl propadlý vzadu, ale i kdybychom byli v nule a šli do poslední vložky, neexistuje myslet na absolutní pořadí. Byl by nesmysl hnát se za desátým místem, když jsem na perfektním jedenáctým. To by byla cesta do záhuby. Navíc Pepa není žádné ořezávátko, to víme všichni ?.Můžeme z tvého výrazu vyčíst spokojenost s celým sprintem?Rozhodně. Po tom začátku, kdy se mi zdálo, že jedeme strašně pomalu, ale přitom časy byly pěkné, jsem byl rozmrzelý, ale pak jsem usoudil, že to bylo právě jiným nastavením a pneumatikami. Ono se to nezdá, ale jiná směs pneumatik a trochu jinak nastavené tlumiče můžou totálně změnit pocit z auta. Ale když jsem tohle překonal, byl jsem mile potěšen a soutěž jsem si parádně užil.Stane se Rally Vysočina tvou oblíbenou soutěží?Tak Kopnou asi nepřekoná žádná soutěž. Ale rozhodně na mě Vysočina udělala dojem. Měli jsme perfektní ubytování, dobré zázemí, dlouhou vložku si budu pamatovat… Soutěž měla dobrou úroveň. Pořadatelé v pohodě. Budu se sem určitě rád vracet. Je něco, co ti přesně utkví v paměti?Veselení Sparrow racing teamu ve čtvrtek večer… ? Ne, samozřejmě tam je víc momentů. Asi nejzajímavější bylo sednout si do Ignisu po měsíci. Po přejímkách nebylo kde se svézt, takže jsme se jenom chvíli svezli po hlavní silnici. Jenom jsem zařadil kvalty nahoru a dolu a to byl veškerý test před soutěží. Pak jsem si do toho sedl až na první vložce. Proto mě i ty časy překvapily, protože jsem hledal sám sebe. To se mi snad ještě nikdy nestalo, takže mi to každopádně utkví v paměti. A na co nikdy nezapomenu, to je atmosféra na cílové rampě. Za to jsem všem, co nám fandí, strašně vděčný. Je skvělé cítit tak velkou podporu. To jsou okamžiky, na které se nezapomíná. Ještě jednou gratulujeme tobě i celému týmu za skvělý výsledek. Ať se množí co nejvíce, třeba už za nedlouho v Pačejově. Děkuju za rozhovor.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.