Slunečná Rally Vysočina přinesla nejlepší letošní výsledek posádce Václav Dunovský – Petr Machů. Se Suzuki Ignis S1600 si Václav dojel pro 1. místo ve skupině A a místo 11. v absolutním pořadí. Jak se čerstvému vítězi sprint líbil, se dočtete v rozhovoru.
Václave, jak se cítíš po soutěži?Cítím se rozhodně unaveně, ale moc spokojeně.Co bylo na Vysočině nejtěžší?Byla to nová soutěž a velmi rychlá soutěž. Poprvé jsem jel se Suzankou v takovémhle horku, na pneumatikách, na kterých jsem v takové kombinaci ještě nejel… A nejtěžší asi bylo zvyknout si na ně hned v první erzetě. V první chvíli mi připadalo, že je všechno špatně. Za chvíli jsem si na to zvyknul a všechno skutečně fungovalo naprosto přesně a perfektně. Ale těch pár minut zvykání bylo strašně dlouhých!Jak jsi byl spokojený s rychlostkami?Mně se nejvíce líbila dlouhá vložka, jako obvykle. Kratší byly trochu rychlejší a taky zajímavé, ale pro mě nejpřitažlivější jednoznačně RZ 1, 5 Číměř. Líbí se mi, když na sprintu alespoň jedna vložka má kolem těch patnácti kilometrů a doplňuje tak ty krátké a rychlé.Zastihly tě nějaké technické problémy v průběhu dne?Hned na první vložce nám praskly výfukové svody. Ztratili jsme tak trochu výkonu. Kluci v servisu svařili všechno, kam svářečkou dosáhli a zase to fungovalo. To je jediné, co nás potkalo, jinak auto zase fungovalo jako hodinky.S Honzou Dohnalem jste se tahali o vteřinky. Myslíš, že ztrátu mohly ovlivnit právě i prasklé svody?Rozhodně bych do tahání zmínil taky Tondu Nováka, který jel velmi dobře. A po odstoupení Zedníka jsme tvořili tu bojovnou trojku. Jinak určitě to mělo trochu vliv, svody jsou svody, auto netáhlo odspodu jako normálně. Ale my jsme ztratili spíš hodinami, které jsem vytvořil a nechal tam tak 7s, což mezi rozdíly s klukama není málo.Za Josefem Semerádem jsi skončil 7 desetin sekundy. Kdyby tam byla ještě jedna vložka, dalo by se s tím něco dělat? Vnímal jsi, kde se pohybuješ v absolutním pořadí?Ne, vůbec ne, na absolutní pořadí jsem se vůbec nekoukal. Semerád měl problémy, proto byl propadlý vzadu, ale i kdybychom byli v nule a šli do poslední vložky, neexistuje myslet na absolutní pořadí. Byl by nesmysl hnát se za desátým místem, když jsem na perfektním jedenáctým. To by byla cesta do záhuby. Navíc Pepa není žádné ořezávátko, to víme všichni ?.Můžeme z tvého výrazu vyčíst spokojenost s celým sprintem?Rozhodně. Po tom začátku, kdy se mi zdálo, že jedeme strašně pomalu, ale přitom časy byly pěkné, jsem byl rozmrzelý, ale pak jsem usoudil, že to bylo právě jiným nastavením a pneumatikami. Ono se to nezdá, ale jiná směs pneumatik a trochu jinak nastavené tlumiče můžou totálně změnit pocit z auta. Ale když jsem tohle překonal, byl jsem mile potěšen a soutěž jsem si parádně užil.Stane se Rally Vysočina tvou oblíbenou soutěží?Tak Kopnou asi nepřekoná žádná soutěž. Ale rozhodně na mě Vysočina udělala dojem. Měli jsme perfektní ubytování, dobré zázemí, dlouhou vložku si budu pamatovat… Soutěž měla dobrou úroveň. Pořadatelé v pohodě. Budu se sem určitě rád vracet. Je něco, co ti přesně utkví v paměti?Veselení Sparrow racing teamu ve čtvrtek večer… ? Ne, samozřejmě tam je víc momentů. Asi nejzajímavější bylo sednout si do Ignisu po měsíci. Po přejímkách nebylo kde se svézt, takže jsme se jenom chvíli svezli po hlavní silnici. Jenom jsem zařadil kvalty nahoru a dolu a to byl veškerý test před soutěží. Pak jsem si do toho sedl až na první vložce. Proto mě i ty časy překvapily, protože jsem hledal sám sebe. To se mi snad ještě nikdy nestalo, takže mi to každopádně utkví v paměti. A na co nikdy nezapomenu, to je atmosféra na cílové rampě. Za to jsem všem, co nám fandí, strašně vděčný. Je skvělé cítit tak velkou podporu. To jsou okamžiky, na které se nezapomíná. Ještě jednou gratulujeme tobě i celému týmu za skvělý výsledek. Ať se množí co nejvíce, třeba už za nedlouho v Pačejově. Děkuju za rozhovor.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?