Na loňské podzimní Rally Bohemia sjel Brouk s Myšákem se stejným vozem jen ze startovní rampy a díky sněhové kalamitě svou účast v redukované rally odvolali. Letos by se podobná situace neměla opakovat a tato dvojice odstartuje s číslem 22 za XTG Rally Team v pátek v podvečer na super RZ v Sosnové.
Náročná Rally Bohemia přichystala ve dvou etapách pro své pokořitele téměř 230 ostrých kilometrů a jelikož pilot i co-pilot dobře ví, že štěstí přeje připraveným, neponechali nic náhodě. Fabia týmu JM Racing, se kterou si Brouk obnovoval své soutěžácké umění, byla postavena loni v květnu v dílnách Škody Motorsport a má registrační značku 14R 0200.Štěpáne, v improvizovaném depu jsem zaslechl něco o novém motoru, jak se ti s ním jelo a dá se nějak porovnat s tím loňským?To se takhle nedá říci, loni jsme testovali na podzim na uklouzaném asfaltu a dnes je vedro na padnutí a navíc po roce bych si jen těžko vzpomínal… Jsem jsi ale jistý, že použitelný rozsah otáček je zde mnohem lepší.Dobrá, tak jinak, jak se ti s Fábií jelo?Přiznávám, že po tom, co mě svezl minulý týden Martin Prokop ve svém autě, tak jsem k dnešnímu testování přistupoval poněkud skepticky. Fiesta fungovala nádherně a Martin ji už má dobře pod kontrolou. Trošku jsem měl z první evoluce Fabie obavy.Co jste tedy zkoušeli a zasahoval jsi nějak do naladění auta?Tak nebylo to nic dramatického. Hlavně jsem se potřeboval svézt a zvyknout si na auto. Hýbali jsme s tlumiči a stabilizátory, pak mi připadalo, že si s autem rozumím lépe.Kolik jsi asi najezdil kilometrů?Nepočítal jsem to, ale asi osmdesát, což je dobré. Dnes jsem poznal a pochopil, že tahle fabia funguje po podvozkové stránce perfektně. Motoricky to asi nebude tak úplně top, často jsem byl v omezovači, ale jak to bude vypadat v reálnu na rychlostních zkouškách, to prozradí až sobota.Jak moc jsi jel na hraně, nebo jsi se k limitům auta jen přibližoval?Nechtěl jsem to nikde obtisknout, takže to bylo v poklidu, ale to, že jsem si na silnici nagumoval čáry, bylo dobré, vypadalo to, jako bych jel za někým na RZ.
Na Bohemce jsi naposledy jel s Peugeotem 307 WRC, před tím s 206 WRC, s Corollou WRC a s Celicou GT-Four. Fabia S2000 je auto moderní koncepce, kde sedíš nízko a relativně vzadu, jak jsi hledal polohu za volantem?První dojem nebyl nic moc, ale mechanici mi přizpůsobili sedačku a už to bylo fajn. Mě vyhovuje sedět nízko, ale fabku nemám ještě tak v oku a tak jsem zvolil posaz na jistotu, abych z auta viděl. Snad mi to pomůže v těch ošemetných a nebezpečných pasážích.Vždy jste byli jako tým proslulí pěkným zbarvením závodních aut, na co se můžeme těšit letos? Fabia je zatím jen v bílém laku…Návrh polepu se dokončuje v těchto chvílích, ale vzhledem k hektičnosti ti ještě nedokážu přesně říci, jak bude naše zbarvení vypadat. Loni jsme zkusili takový škodovácký retro styl a asi to nikdo moc nepochopil.Kde by ses chtěl ve výsledkové listině při Bohemce pohybovat? Jedeš téměř kolem baráku.Tři roky jsem v rally autě neseděl. Když mě svezl Martin s Fiestou, tak jsem si říkal, že budeme tak 86. Po dnešku to vidím lépe, ale nevím jak jede konkurence. Chceme se svézt, užít si to a jet co nejrychleji v rámci možností. Všichni mají se závodními auty najeto už dostatek kilometrů, já své čerstvé zkušenosti s DTM nevyužiji.Jaké jsou tedy jízdní vlastnosti Fabie S2000?Auto nedělalo nic nepředvídatelného, což je fajn. Nic mě nevystrašilo, takže jsem optimisticky naladěn.Jsi ten typ jezdce, který musí mít v autě vše, jak je zvyklý, jinak je nevrlý, nebo jsi spíše adaptabilní?Spíše to druhé, rád se přizpůsobím. Nejsem ten typ, co to má naučené a vysezené a cokoli jinak ho rozhodí. Už jsem jezdil s tolika rozdílnými auty, že by to ani jinak nešlo. Snad bude naše přizpůsobivost autu výhodou.
Navigátor Michal Ernst v poslední době vystřídal auta kategorie R3, S1600, dokonce i na CNG plyn jedoucí Lancer. Letos usedal jen do špičkových aut třídy N4, do Subaru Impreza N15 a do Evo IX. V autě S2000 ještě nezávodil. Jaké bylo dnešní testování pro něj?Jsem mile překvapený tím, jak auto funguje. Zejména podvozek a brzdy. Jeli jsme s tímto autem sice už loni, ale teď na suchém asfaltu to byla paráda.Co Brouk, jak mu to šlo, byla závodnická rally pauza znát?Tak to je jasné, že jsme začali vlažněji a postupně přidávali. Ke konci testu už to byla pořádná jízda.Poslouchal tě?Tvrdil to a mám ten dojem, ale je jasné, že když jsme jeli podvacáté, spíše jsme ladili auto než rozpis.Jen pro úplnost doplním, že ve středu dopoledne začínají od desíti hodin seznamovací jízdy a končí ve čtvrtek večer. Na letošní XXXVII. Rally Bohemia se přihlásilo více než sto posádek, tak držme palce i této obnovené. Ať se Broukovi a Myšákovi jejich návrat vydaří.
Foto z testů před Rally Bohemia zde.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.