Na loňské podzimní Rally Bohemia sjel Brouk s Myšákem se stejným vozem jen ze startovní rampy a díky sněhové kalamitě svou účast v redukované rally odvolali. Letos by se podobná situace neměla opakovat a tato dvojice odstartuje s číslem 22 za XTG Rally Team v pátek v podvečer na super RZ v Sosnové.
Náročná Rally Bohemia přichystala ve dvou etapách pro své pokořitele téměř 230 ostrých kilometrů a jelikož pilot i co-pilot dobře ví, že štěstí přeje připraveným, neponechali nic náhodě. Fabia týmu JM Racing, se kterou si Brouk obnovoval své soutěžácké umění, byla postavena loni v květnu v dílnách Škody Motorsport a má registrační značku 14R 0200.Štěpáne, v improvizovaném depu jsem zaslechl něco o novém motoru, jak se ti s ním jelo a dá se nějak porovnat s tím loňským?To se takhle nedá říci, loni jsme testovali na podzim na uklouzaném asfaltu a dnes je vedro na padnutí a navíc po roce bych si jen těžko vzpomínal… Jsem jsi ale jistý, že použitelný rozsah otáček je zde mnohem lepší.Dobrá, tak jinak, jak se ti s Fábií jelo?Přiznávám, že po tom, co mě svezl minulý týden Martin Prokop ve svém autě, tak jsem k dnešnímu testování přistupoval poněkud skepticky. Fiesta fungovala nádherně a Martin ji už má dobře pod kontrolou. Trošku jsem měl z první evoluce Fabie obavy.Co jste tedy zkoušeli a zasahoval jsi nějak do naladění auta?Tak nebylo to nic dramatického. Hlavně jsem se potřeboval svézt a zvyknout si na auto. Hýbali jsme s tlumiči a stabilizátory, pak mi připadalo, že si s autem rozumím lépe.Kolik jsi asi najezdil kilometrů?Nepočítal jsem to, ale asi osmdesát, což je dobré. Dnes jsem poznal a pochopil, že tahle fabia funguje po podvozkové stránce perfektně. Motoricky to asi nebude tak úplně top, často jsem byl v omezovači, ale jak to bude vypadat v reálnu na rychlostních zkouškách, to prozradí až sobota.Jak moc jsi jel na hraně, nebo jsi se k limitům auta jen přibližoval?Nechtěl jsem to nikde obtisknout, takže to bylo v poklidu, ale to, že jsem si na silnici nagumoval čáry, bylo dobré, vypadalo to, jako bych jel za někým na RZ.
Na Bohemce jsi naposledy jel s Peugeotem 307 WRC, před tím s 206 WRC, s Corollou WRC a s Celicou GT-Four. Fabia S2000 je auto moderní koncepce, kde sedíš nízko a relativně vzadu, jak jsi hledal polohu za volantem?První dojem nebyl nic moc, ale mechanici mi přizpůsobili sedačku a už to bylo fajn. Mě vyhovuje sedět nízko, ale fabku nemám ještě tak v oku a tak jsem zvolil posaz na jistotu, abych z auta viděl. Snad mi to pomůže v těch ošemetných a nebezpečných pasážích.Vždy jste byli jako tým proslulí pěkným zbarvením závodních aut, na co se můžeme těšit letos? Fabia je zatím jen v bílém laku…Návrh polepu se dokončuje v těchto chvílích, ale vzhledem k hektičnosti ti ještě nedokážu přesně říci, jak bude naše zbarvení vypadat. Loni jsme zkusili takový škodovácký retro styl a asi to nikdo moc nepochopil.Kde by ses chtěl ve výsledkové listině při Bohemce pohybovat? Jedeš téměř kolem baráku.Tři roky jsem v rally autě neseděl. Když mě svezl Martin s Fiestou, tak jsem si říkal, že budeme tak 86. Po dnešku to vidím lépe, ale nevím jak jede konkurence. Chceme se svézt, užít si to a jet co nejrychleji v rámci možností. Všichni mají se závodními auty najeto už dostatek kilometrů, já své čerstvé zkušenosti s DTM nevyužiji.Jaké jsou tedy jízdní vlastnosti Fabie S2000?Auto nedělalo nic nepředvídatelného, což je fajn. Nic mě nevystrašilo, takže jsem optimisticky naladěn.Jsi ten typ jezdce, který musí mít v autě vše, jak je zvyklý, jinak je nevrlý, nebo jsi spíše adaptabilní?Spíše to druhé, rád se přizpůsobím. Nejsem ten typ, co to má naučené a vysezené a cokoli jinak ho rozhodí. Už jsem jezdil s tolika rozdílnými auty, že by to ani jinak nešlo. Snad bude naše přizpůsobivost autu výhodou.
Navigátor Michal Ernst v poslední době vystřídal auta kategorie R3, S1600, dokonce i na CNG plyn jedoucí Lancer. Letos usedal jen do špičkových aut třídy N4, do Subaru Impreza N15 a do Evo IX. V autě S2000 ještě nezávodil. Jaké bylo dnešní testování pro něj?Jsem mile překvapený tím, jak auto funguje. Zejména podvozek a brzdy. Jeli jsme s tímto autem sice už loni, ale teď na suchém asfaltu to byla paráda.Co Brouk, jak mu to šlo, byla závodnická rally pauza znát?Tak to je jasné, že jsme začali vlažněji a postupně přidávali. Ke konci testu už to byla pořádná jízda.Poslouchal tě?Tvrdil to a mám ten dojem, ale je jasné, že když jsme jeli podvacáté, spíše jsme ladili auto než rozpis.Jen pro úplnost doplním, že ve středu dopoledne začínají od desíti hodin seznamovací jízdy a končí ve čtvrtek večer. Na letošní XXXVII. Rally Bohemia se přihlásilo více než sto posádek, tak držme palce i této obnovené. Ať se Broukovi a Myšákovi jejich návrat vydaří.
Foto z testů před Rally Bohemia zde.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.