První ročník volného podniku PdTech Mikuláš rally Slušovice ovládla slovenská posádka Jožka Béreš – Robert Müller na voze Peugeot 207 S2000.
Béreš se vedení v 25,10 kilometrů dlouhé soutěži ujal hned na první vložce na dostihovém závodišti ve Slušovicích a vedení si udržel i po průjezdu poslední vložky Hvozdná před mohutně finišujícím Pavlem Valouškem. Slovenský soutěžák dokázal za sebou udržet „smečku“ jezdců pilotujících speciály Škoda, jak specifikace S2000, tak WRC. Druhý skončil již zmiňovaný Pavel Valoušek pilotující Škodu Octavia WRC, třetí Roman Odložilík se Škodou Fabia S2000, čtvrtý Milan Pantálek pilotující starší sestřičku nové mladoboleslavské „zbraně“ Fabii WRC a pětici nejlepších uzavřel Antonín Tlusťák s dalším speciálem Škoda Fabia S2000.Do desítky nejlepších se protlačili ještě další dva speciály z dílen Škoda Motorsport. Na osmém místě se umístil Franz Witman jun. premiérově startující se speciálem Škoda Fabia S2000, který udržel za zády Lubomíra Minaříka startujícího s prvním českým WRC, Octavií.Celkové výsledky PdTech Mikuláš Rally Slušovice1. Béreš Josef / Müller Robert Peugeot 207 S2000 1 00:17:12.12. Valoušek Pavel / Kočí Martin Škoda Octavia WRC +5,43. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Škoda Fabia S2000 +13,8 4. Pantálek Milan / Vilímek Petr Škoda Fabia WRC +17,35. Tlusťák Antonín / Beneš Ondřej Škoda Fabia S2000 +22,26. Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +35,7 7. Barvík Vladimír / Dřímal Roman Mitsubishi Lancer EVO IX +37,68. Wittmann Franz / Kral Klaus Škoda Fabia S2000 +1:08,79. Minařík Lubomír / Ryšánek Jan Škoda Octavia +1:10,410. Březík Miroslav / Běhula Martin Subaru Impreza Sti +1:12,4
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.