První ročník volného podniku PdTech Mikuláš rally Slušovice ovládla slovenská posádka Jožka Béreš – Robert Müller na voze Peugeot 207 S2000.
Béreš se vedení v 25,10 kilometrů dlouhé soutěži ujal hned na první vložce na dostihovém závodišti ve Slušovicích a vedení si udržel i po průjezdu poslední vložky Hvozdná před mohutně finišujícím Pavlem Valouškem. Slovenský soutěžák dokázal za sebou udržet „smečku“ jezdců pilotujících speciály Škoda, jak specifikace S2000, tak WRC. Druhý skončil již zmiňovaný Pavel Valoušek pilotující Škodu Octavia WRC, třetí Roman Odložilík se Škodou Fabia S2000, čtvrtý Milan Pantálek pilotující starší sestřičku nové mladoboleslavské „zbraně“ Fabii WRC a pětici nejlepších uzavřel Antonín Tlusťák s dalším speciálem Škoda Fabia S2000.Do desítky nejlepších se protlačili ještě další dva speciály z dílen Škoda Motorsport. Na osmém místě se umístil Franz Witman jun. premiérově startující se speciálem Škoda Fabia S2000, který udržel za zády Lubomíra Minaříka startujícího s prvním českým WRC, Octavií.Celkové výsledky PdTech Mikuláš Rally Slušovice1. Béreš Josef / Müller Robert Peugeot 207 S2000 1 00:17:12.12. Valoušek Pavel / Kočí Martin Škoda Octavia WRC +5,43. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Škoda Fabia S2000 +13,8 4. Pantálek Milan / Vilímek Petr Škoda Fabia WRC +17,35. Tlusťák Antonín / Beneš Ondřej Škoda Fabia S2000 +22,26. Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +35,7 7. Barvík Vladimír / Dřímal Roman Mitsubishi Lancer EVO IX +37,68. Wittmann Franz / Kral Klaus Škoda Fabia S2000 +1:08,79. Minařík Lubomír / Ryšánek Jan Škoda Octavia +1:10,410. Březík Miroslav / Běhula Martin Subaru Impreza Sti +1:12,4
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?