Ohlášený návrat posádky Štěpán Vojtěch – Michal Ernst se odkládá na příští sezónu. Po mnoha náročných krocích a překonání řady překážek se liberecko-příbramská dvojice v ostré jízdě na Rallye Bohemia nepředstaví.
Tým Škodu Fabia S2000 z továrny obdržel teprve v pondělí před startem soutěže, ale už v úterý s ním Štěpán absolvoval krátký test v Bělé pod Bezdězem a ve středu plnohodnotný test v Březovicích, po němž byl Štěpán velmi pozitivně naladěn.
„Byl jsem jednak velmi mile překvapen jak auto funguje po stránce podvozku. Pochopitelně mi chybělo turbo a musel jsem se přizpůsobit využitelnému pásmu otáček. Je potřeba mít s autem nějakou zkušenost, abych byl schopen držet v tom správném režimu. Ale jinak je to čistokrevné závodní auto a funguje moc pěkně. Stejně tak jsem měl radost jak rychle jsem se dostal do vnímání soutěžního stylu jízdy, ani mi nepřišlo, že jsem v rallyeovém autě neseděl skoro 2 roky. Čekal jsem, že mi zvykání si bude trvat déle a o to víc mne mrzí, že nakonec na Rallye Bohemia startovat nebudeme,“ nechal se Štěpán slyšet na adresu pro něho zcela nového závodního vozu.
Posádka i celý tým přistupovaly k přípravě na soutěž velmi zodpovědně, bohužel rozmary počasí přinutily tým po dohodě se sponzory svůj návrat na Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta na tratě českých rallye odložit.
„Je nám líto pořadatelů, kteří se díky počasí dostali do nezáviděníhodné situace. Na rozdíl od nás nemají možnost volby a pokusili se soutěž zachránit alespoň tím, že ji zkrátili na nějakých 60 km. Pro nás by to ale byl zbytečný luxus za takových okolností soutěž jet a raději si start s tímhle autem schováme na později, tak abychom si tuhle příležitost pořádně užili pokud možno v plné délce soutěže. Dokonce jsem si pořídil i novou helmu, ale prozatím asi skončí ve skříni,“ vtipkoval ve čtvrtek večer Štěpán.
Účinkování Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta na Rallye Bohemia se tak omezí na pouhé přejetí startovní rampy. Doufáme, že naši fanoušci pochopí rozhodnutí týmu a budou se stejně jako Štěpán těšit na odložené vystoupení s Fabií S2000.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?