Ohlášený návrat posádky Štěpán Vojtěch – Michal Ernst se odkládá na příští sezónu. Po mnoha náročných krocích a překonání řady překážek se liberecko-příbramská dvojice v ostré jízdě na Rallye Bohemia nepředstaví.
Tým Škodu Fabia S2000 z továrny obdržel teprve v pondělí před startem soutěže, ale už v úterý s ním Štěpán absolvoval krátký test v Bělé pod Bezdězem a ve středu plnohodnotný test v Březovicích, po němž byl Štěpán velmi pozitivně naladěn.
„Byl jsem jednak velmi mile překvapen jak auto funguje po stránce podvozku. Pochopitelně mi chybělo turbo a musel jsem se přizpůsobit využitelnému pásmu otáček. Je potřeba mít s autem nějakou zkušenost, abych byl schopen držet v tom správném režimu. Ale jinak je to čistokrevné závodní auto a funguje moc pěkně. Stejně tak jsem měl radost jak rychle jsem se dostal do vnímání soutěžního stylu jízdy, ani mi nepřišlo, že jsem v rallyeovém autě neseděl skoro 2 roky. Čekal jsem, že mi zvykání si bude trvat déle a o to víc mne mrzí, že nakonec na Rallye Bohemia startovat nebudeme,“ nechal se Štěpán slyšet na adresu pro něho zcela nového závodního vozu.
Posádka i celý tým přistupovaly k přípravě na soutěž velmi zodpovědně, bohužel rozmary počasí přinutily tým po dohodě se sponzory svůj návrat na Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta na tratě českých rallye odložit.
„Je nám líto pořadatelů, kteří se díky počasí dostali do nezáviděníhodné situace. Na rozdíl od nás nemají možnost volby a pokusili se soutěž zachránit alespoň tím, že ji zkrátili na nějakých 60 km. Pro nás by to ale byl zbytečný luxus za takových okolností soutěž jet a raději si start s tímhle autem schováme na později, tak abychom si tuhle příležitost pořádně užili pokud možno v plné délce soutěže. Dokonce jsem si pořídil i novou helmu, ale prozatím asi skončí ve skříni,“ vtipkoval ve čtvrtek večer Štěpán.
Účinkování Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta na Rallye Bohemia se tak omezí na pouhé přejetí startovní rampy. Doufáme, že naši fanoušci pochopí rozhodnutí týmu a budou se stejně jako Štěpán těšit na odložené vystoupení s Fabií S2000.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.