Ohlášený návrat posádky Štěpán Vojtěch – Michal Ernst se odkládá na příští sezónu. Po mnoha náročných krocích a překonání řady překážek se liberecko-příbramská dvojice v ostré jízdě na Rallye Bohemia nepředstaví.
Tým Škodu Fabia S2000 z továrny obdržel teprve v pondělí před startem soutěže, ale už v úterý s ním Štěpán absolvoval krátký test v Bělé pod Bezdězem a ve středu plnohodnotný test v Březovicích, po němž byl Štěpán velmi pozitivně naladěn.
„Byl jsem jednak velmi mile překvapen jak auto funguje po stránce podvozku. Pochopitelně mi chybělo turbo a musel jsem se přizpůsobit využitelnému pásmu otáček. Je potřeba mít s autem nějakou zkušenost, abych byl schopen držet v tom správném režimu. Ale jinak je to čistokrevné závodní auto a funguje moc pěkně. Stejně tak jsem měl radost jak rychle jsem se dostal do vnímání soutěžního stylu jízdy, ani mi nepřišlo, že jsem v rallyeovém autě neseděl skoro 2 roky. Čekal jsem, že mi zvykání si bude trvat déle a o to víc mne mrzí, že nakonec na Rallye Bohemia startovat nebudeme,“ nechal se Štěpán slyšet na adresu pro něho zcela nového závodního vozu.
Posádka i celý tým přistupovaly k přípravě na soutěž velmi zodpovědně, bohužel rozmary počasí přinutily tým po dohodě se sponzory svůj návrat na Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta na tratě českých rallye odložit.
„Je nám líto pořadatelů, kteří se díky počasí dostali do nezáviděníhodné situace. Na rozdíl od nás nemají možnost volby a pokusili se soutěž zachránit alespoň tím, že ji zkrátili na nějakých 60 km. Pro nás by to ale byl zbytečný luxus za takových okolností soutěž jet a raději si start s tímhle autem schováme na později, tak abychom si tuhle příležitost pořádně užili pokud možno v plné délce soutěže. Dokonce jsem si pořídil i novou helmu, ale prozatím asi skončí ve skříni,“ vtipkoval ve čtvrtek večer Štěpán.
Účinkování Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta na Rallye Bohemia se tak omezí na pouhé přejetí startovní rampy. Doufáme, že naši fanoušci pochopí rozhodnutí týmu a budou se stejně jako Štěpán těšit na odložené vystoupení s Fabií S2000.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.