Letos jsme svědky velmi vyrované sezóny v AutoCont Mistrovství CR ve Sprintrally. Na titul může dosáhnout hned několik jezdců.
Začněme nejslabší třídou N1. Obvykle bývá málo početně zastoupena. Ve hře je ještě čtyřicet bodů. První místo nyní zaujímá posádka Petr Řihák s Petrou Řihákovou a Fábií. Druhé míto patří loňským mistrům Jakubu Urbanovi s Jirkou Švecem. Šance na titul už mají spíše teoretické. Rozhodli se startovat na jejich domácí Rally Bohemia, která jim dá jezdecky více než oba sprinty. Řihák Petr 95, Urban Jakub 67, Koupal Josef 30
Zato ve třídě N2 není rozhodnuto vůbec nic. Prozatím vede Obdřej Blaťák. Na paty mu šlape Jaromír Pešl. Pozadu není ani Václav Lichovník. Svými stabilními výkony se na místo čtvrté vyhoupl Aleš Kaválek, který jako jeden z mála jezdců nejede Hondu. V této třídě bývá velké nasazení, z čeho pak pramení odstoupení a havárie. Více nám napoví cíl na náměstní ve Šterberku už tuto sobotu. Blaťák Ondřej 75, Pešl Jaromír 65, Lichovník Václav 56, Kaválek Aleš 45, Daňhelová Martina 24
Ve třídě N3 je již jistým mistrem Jaroslav Roubíček s Milanem Hovorkou, kteří dokázali proměnit šest startů za šest vítězství. Boj o druhé místo může být napínavý. Jak Hrubý tak i Pelech můžou druhé místo vybojovat. Roubíček 120, Hrubý 53, Pelech 39, Ševeček 30, Vykydalová 30, Koudela 27
Přejděme nyní do vod áčkové třídy A5. Zde si nejlépe vede letošní suverén a jistý mistr Miroslav Březík s kitovou Felicií. Na druhého Jiřího Sutra má náskok 46 bodů. Ten to nebude mít ještě jednoduché, jelikož třetí Martin Lošťák je jen pár bodů zpět. čtvrtý je letošní smolař Lumír Galia. Letos se mu prostě nedaří. Březík M. 95, Sutr 49, Lošťák 43, Galia 35
Ve třídě A6 letos naplno zúročil všechny své zkušenosti Jan Dohnal s Billy Latifem a Cliem S1600. Zasouženě jim patří titul. Druhý je Lubomír Minařík s kitovou Fábií. Třetí je Roman Švidrnoch s C2 S1600. Do této třídy vstoupil také Václav Dunovský s Ingnisem S1600 a navede si vůbec špatně. Dohnal 110, Minařík 67, Švidrnoch 39, Dunovský 35
Petr Brynda se Štěpánem Palivcem a Renaultem Clio R3 zaslouzeně vede třídu A7 a ještě stíhá bavit diváky pěknou jízdou. titul mu však ještě může vzít se stejným autem jedoucí Roman Štefan nebo Roman Stromšík s povedenou Astrou OPC. Předpoklad ale je, že si Petr Brynda všechny soupeře pohlídá. Čtvrtým do party je i Jakub Blahna. Brynda 80,Štefan 52, Stromšík 52, Blahna 50
Kategorie dieselových vozů je také otevřená. Letos spolehlivý Karel Dawson se bude muset ještě poprat s velmi rychlou Octavií bratří Bočků. třetí je Tomáš Král a čtvrtý je občas startující Pavel Urban. Dawson 90, Boček 80, Král 66, Urban 42
Skupinu S vede Karel Trněný s Fabií WRC, ale jen o chlup před Janem Štěpánkem se starší Octavií WRC. Třetí je Vladimír Berger. Trněný 82, Štěpánek 75, Berger 44, Kurka 35, Enge 32
A už jsme na konci a tou je absolutní pořadí. Nejlepší výchozí pozici má Jarek Orsák s Karlem Vajíkem. Druhý Josef Peták dokázal v Příbrami i Vyškově, že po těžké havárii nic ze svého umu nezapoměl a nedá nic zadarmo. Třetí je Pavel Valoušek. Šance tady ještě je, ale jak říká není to pro nás až tak důležité. Na Jeseníky chystá nějaké překvapení. Čtvrtý je Roman Odložilík s Peugeotem S2000. Pátý Jan Štěpánek a šestý Karel Trněný už ztrácení více bodů. Orsák 129, Peták 97, Valoušek 93, Odložilík 92, Štěpánek 62, Trněný 59
AZ Pneu Rally Jeseníky startuje ve Šternberku už tuto sobotu 3.10.2009
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?