Letos jsme svědky velmi vyrované sezóny v AutoCont Mistrovství CR ve Sprintrally. Na titul může dosáhnout hned několik jezdců.
Začněme nejslabší třídou N1. Obvykle bývá málo početně zastoupena. Ve hře je ještě čtyřicet bodů. První místo nyní zaujímá posádka Petr Řihák s Petrou Řihákovou a Fábií. Druhé míto patří loňským mistrům Jakubu Urbanovi s Jirkou Švecem. Šance na titul už mají spíše teoretické. Rozhodli se startovat na jejich domácí Rally Bohemia, která jim dá jezdecky více než oba sprinty. Řihák Petr 95, Urban Jakub 67, Koupal Josef 30
Zato ve třídě N2 není rozhodnuto vůbec nic. Prozatím vede Obdřej Blaťák. Na paty mu šlape Jaromír Pešl. Pozadu není ani Václav Lichovník. Svými stabilními výkony se na místo čtvrté vyhoupl Aleš Kaválek, který jako jeden z mála jezdců nejede Hondu. V této třídě bývá velké nasazení, z čeho pak pramení odstoupení a havárie. Více nám napoví cíl na náměstní ve Šterberku už tuto sobotu. Blaťák Ondřej 75, Pešl Jaromír 65, Lichovník Václav 56, Kaválek Aleš 45, Daňhelová Martina 24
Ve třídě N3 je již jistým mistrem Jaroslav Roubíček s Milanem Hovorkou, kteří dokázali proměnit šest startů za šest vítězství. Boj o druhé místo může být napínavý. Jak Hrubý tak i Pelech můžou druhé místo vybojovat. Roubíček 120, Hrubý 53, Pelech 39, Ševeček 30, Vykydalová 30, Koudela 27
Přejděme nyní do vod áčkové třídy A5. Zde si nejlépe vede letošní suverén a jistý mistr Miroslav Březík s kitovou Felicií. Na druhého Jiřího Sutra má náskok 46 bodů. Ten to nebude mít ještě jednoduché, jelikož třetí Martin Lošťák je jen pár bodů zpět. čtvrtý je letošní smolař Lumír Galia. Letos se mu prostě nedaří. Březík M. 95, Sutr 49, Lošťák 43, Galia 35
Ve třídě A6 letos naplno zúročil všechny své zkušenosti Jan Dohnal s Billy Latifem a Cliem S1600. Zasouženě jim patří titul. Druhý je Lubomír Minařík s kitovou Fábií. Třetí je Roman Švidrnoch s C2 S1600. Do této třídy vstoupil také Václav Dunovský s Ingnisem S1600 a navede si vůbec špatně. Dohnal 110, Minařík 67, Švidrnoch 39, Dunovský 35
Petr Brynda se Štěpánem Palivcem a Renaultem Clio R3 zaslouzeně vede třídu A7 a ještě stíhá bavit diváky pěknou jízdou. titul mu však ještě může vzít se stejným autem jedoucí Roman Štefan nebo Roman Stromšík s povedenou Astrou OPC. Předpoklad ale je, že si Petr Brynda všechny soupeře pohlídá. Čtvrtým do party je i Jakub Blahna. Brynda 80,Štefan 52, Stromšík 52, Blahna 50
Kategorie dieselových vozů je také otevřená. Letos spolehlivý Karel Dawson se bude muset ještě poprat s velmi rychlou Octavií bratří Bočků. třetí je Tomáš Král a čtvrtý je občas startující Pavel Urban. Dawson 90, Boček 80, Král 66, Urban 42
Skupinu S vede Karel Trněný s Fabií WRC, ale jen o chlup před Janem Štěpánkem se starší Octavií WRC. Třetí je Vladimír Berger. Trněný 82, Štěpánek 75, Berger 44, Kurka 35, Enge 32
A už jsme na konci a tou je absolutní pořadí. Nejlepší výchozí pozici má Jarek Orsák s Karlem Vajíkem. Druhý Josef Peták dokázal v Příbrami i Vyškově, že po těžké havárii nic ze svého umu nezapoměl a nedá nic zadarmo. Třetí je Pavel Valoušek. Šance tady ještě je, ale jak říká není to pro nás až tak důležité. Na Jeseníky chystá nějaké překvapení. Čtvrtý je Roman Odložilík s Peugeotem S2000. Pátý Jan Štěpánek a šestý Karel Trněný už ztrácení více bodů. Orsák 129, Peták 97, Valoušek 93, Odložilík 92, Štěpánek 62, Trněný 59
AZ Pneu Rally Jeseníky startuje ve Šternberku už tuto sobotu 3.10.2009
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.