Letos jsme svědky velmi vyrované sezóny v AutoCont Mistrovství CR ve Sprintrally. Na titul může dosáhnout hned několik jezdců.
Začněme nejslabší třídou N1. Obvykle bývá málo početně zastoupena. Ve hře je ještě čtyřicet bodů. První místo nyní zaujímá posádka Petr Řihák s Petrou Řihákovou a Fábií. Druhé míto patří loňským mistrům Jakubu Urbanovi s Jirkou Švecem. Šance na titul už mají spíše teoretické. Rozhodli se startovat na jejich domácí Rally Bohemia, která jim dá jezdecky více než oba sprinty. Řihák Petr 95, Urban Jakub 67, Koupal Josef 30
Zato ve třídě N2 není rozhodnuto vůbec nic. Prozatím vede Obdřej Blaťák. Na paty mu šlape Jaromír Pešl. Pozadu není ani Václav Lichovník. Svými stabilními výkony se na místo čtvrté vyhoupl Aleš Kaválek, který jako jeden z mála jezdců nejede Hondu. V této třídě bývá velké nasazení, z čeho pak pramení odstoupení a havárie. Více nám napoví cíl na náměstní ve Šterberku už tuto sobotu. Blaťák Ondřej 75, Pešl Jaromír 65, Lichovník Václav 56, Kaválek Aleš 45, Daňhelová Martina 24
Ve třídě N3 je již jistým mistrem Jaroslav Roubíček s Milanem Hovorkou, kteří dokázali proměnit šest startů za šest vítězství. Boj o druhé místo může být napínavý. Jak Hrubý tak i Pelech můžou druhé místo vybojovat. Roubíček 120, Hrubý 53, Pelech 39, Ševeček 30, Vykydalová 30, Koudela 27
Přejděme nyní do vod áčkové třídy A5. Zde si nejlépe vede letošní suverén a jistý mistr Miroslav Březík s kitovou Felicií. Na druhého Jiřího Sutra má náskok 46 bodů. Ten to nebude mít ještě jednoduché, jelikož třetí Martin Lošťák je jen pár bodů zpět. čtvrtý je letošní smolař Lumír Galia. Letos se mu prostě nedaří. Březík M. 95, Sutr 49, Lošťák 43, Galia 35
Ve třídě A6 letos naplno zúročil všechny své zkušenosti Jan Dohnal s Billy Latifem a Cliem S1600. Zasouženě jim patří titul. Druhý je Lubomír Minařík s kitovou Fábií. Třetí je Roman Švidrnoch s C2 S1600. Do této třídy vstoupil také Václav Dunovský s Ingnisem S1600 a navede si vůbec špatně. Dohnal 110, Minařík 67, Švidrnoch 39, Dunovský 35
Petr Brynda se Štěpánem Palivcem a Renaultem Clio R3 zaslouzeně vede třídu A7 a ještě stíhá bavit diváky pěknou jízdou. titul mu však ještě může vzít se stejným autem jedoucí Roman Štefan nebo Roman Stromšík s povedenou Astrou OPC. Předpoklad ale je, že si Petr Brynda všechny soupeře pohlídá. Čtvrtým do party je i Jakub Blahna. Brynda 80,Štefan 52, Stromšík 52, Blahna 50
Kategorie dieselových vozů je také otevřená. Letos spolehlivý Karel Dawson se bude muset ještě poprat s velmi rychlou Octavií bratří Bočků. třetí je Tomáš Král a čtvrtý je občas startující Pavel Urban. Dawson 90, Boček 80, Král 66, Urban 42
Skupinu S vede Karel Trněný s Fabií WRC, ale jen o chlup před Janem Štěpánkem se starší Octavií WRC. Třetí je Vladimír Berger. Trněný 82, Štěpánek 75, Berger 44, Kurka 35, Enge 32
A už jsme na konci a tou je absolutní pořadí. Nejlepší výchozí pozici má Jarek Orsák s Karlem Vajíkem. Druhý Josef Peták dokázal v Příbrami i Vyškově, že po těžké havárii nic ze svého umu nezapoměl a nedá nic zadarmo. Třetí je Pavel Valoušek. Šance tady ještě je, ale jak říká není to pro nás až tak důležité. Na Jeseníky chystá nějaké překvapení. Čtvrtý je Roman Odložilík s Peugeotem S2000. Pátý Jan Štěpánek a šestý Karel Trněný už ztrácení více bodů. Orsák 129, Peták 97, Valoušek 93, Odložilík 92, Štěpánek 62, Trněný 59
AZ Pneu Rally Jeseníky startuje ve Šternberku už tuto sobotu 3.10.2009
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.