Pavel Valoušek o Telči

Valoušek, Pavel
Valoušek, Pavel, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 2. dubna 2009 20:45
Sdílej:

Po dalším podniku MČR v jednodenních soutěžích jsem si krátce povídal s Pavlem Valouškem.

Pavel v servisu před soutěží s prosbami o sucho hleděl, na stále více se zatahující se oblohu. Spolu s nestorem české rally scény Ladislavem Křečkem vybíral obutí na první kolo rychlostních zkoušek.

V prvník kole jsi vsadil na suché gumy, jak dobrá ta volba byla?

P.V.: Ano na první kolo jsme vsadili na pneumatiku na sucho. Suchou pneumatiku jsme dali na celé auto. Věděl jsem, že je to risk, protože mraky se honily a voda mohla spadnout každým okamžikem a také se tak stalo.  Byli jsme asi jediní, kteří zvolili tuto odvážnou variantu. Přesto jsme ale na prvních třech rychlostkách moc neztratili. Rozhodli jsme se, že se to pokusíme stáhnout. Hned čtvrtou RZ jsme vyhráli, ale na další jsem udělal chybu a ocitli jsme se mimo trat.

 Ve druhém kole přišla havárie jak se to seběhlo?

P.V.:Myslím si, že jsme jeli na mokru už hodně rychle, přesto mi to pocitově nepřišlo jako jízda na limitu. Při brždění z velké rychlosti udělalo auto čelem vzdad a já už jsem s tím nedokázal nic udělat. Tak doufám, že do třetice na Kopné se nám ve sprintovém mistrovství bude dařit lépe.

Auto na venek nevypadalo až tak moc poškozeně. Jaké jsou škody?

P.V.: Musím říci, že na to co se stalo, tak auto skoro nic není. Jde hlavně o plechařinu zadní části auta. Vzhledem k tomu, že jsem po vyproštění auta z bláta traktorem, odjel po ose a auto nemělo tknutou geometrii, tak si myslím, že to dopadlo až moc dobře, co se škod týče.

 Jak hodnotíš samotnou soutěž v Telči? Mnoho posádek si stěžovalo na servisní zónu?

P.V.: Myslím si, že rychlostní zkoušky byly docela rychlé, ale ne moc nebezpečně rychlé. Je nutno říci, že pořadatelé měli velmi ktrátkou dobu na přípravu závodů. Co se servisní zóny týče, tak celkový obraz hodně pokazilo počasí. V době tréninku, když nepršelo jsme se byli v servisní zóně podívat a byla všude uklizená a povrch byl zametený. Somozřejmě té vody bylo hodně a i díky tomuto se podmínky i v servisní zoně zhoršily. 

 Pevně věřím, že i po této havírii, Tě uvidíme na Hustopečích.

P.V.: Ano na Hustopečích budeme dle plánu, normálně startovat. Myslím si, že auto do Hustopečí bezproblémů připravíme a nachystáme, aby jsme mohli podat co nejlepší výkon.Díky za rozhovor.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?