POPIS RZ + FOTO: Tak už jsme se konečně dočkali a první podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally je těsně před startem. Pojďme se podívat co nás v pátek a v sobotu v okolí Valašského Meziříčí čeká.
Jako již tradičně je centrem soutěže Valašské Meziříčí. Start soutěže je naplánován na pátou hodinu odpolední v pátek.
V seznamu přihlášených je 78 posádek. Pohledem do startovní listiny se dá říci, že konkurence bude obrovská. Bude ještě větší než loni, jelikož uvidíme na startu kompletní tým Škoda Motorsport s Fabiemi S2000. Nechybí také Roman Kresta s Peugeotem S2000. Se stejným vozem nastoupí Josef Peták a Roman Odložilík. Služeb Fiatů Grande Punto S2000 stáje JM Engineering využijí světem ostřílený Jaromír Tarabus a loňský debutant s tímto vozem Milan Pantálek.
Dále se dá počítat s Václavem Pechem, Pavlem Valouškem, Karlem Trojanem na Lancerech deváté evoluce. Konkurovat jim bude s novým vozem Subaru Impreza N14 Vojtěch Štajf. Startovní listina zahrnuje mnoho dalších pilotů s Lancery různých evolucí.
Pozadu určitě nebudou dvoukolky v podání Antonína Tlusťáka, Jana Šlehofera. Rychlí budou i Antonín Novák a debutant za volantem Clia R3 Jan Sýkora. Se stejným vozem jede i Jan Vanáč. Nižší třídy jsou opět zastoupeny známými matadory – Martinem Radou, Egonem Smékalem, Václavem Dunovským a v nejnižší třídě startuje Jakub Urban s VW Polo po Martinu Semerádovi.
Letošní Valaška nabídne také velmi kvalitní tratě. Podívejme se na jejich popis.
RZ 1, 3, 5 VYSOKÁ (Hostašovice – Mštěnovice), délka 9,27 kmPo startu rychlostní zkoušky jsou protahováky přes les k obci Jesenice. Zde následuje prudká pravá zatáčka, kde je všude silný zimní posyp.
Trať dále pokračuje do obce Perná, kde je po rychlém nájezdu vracák.
Dále se pojede po hřebeni směrem k obci Vysoká, kde uprostřed obce po velmi rychlém nájezdu jezdci odbočí prudce vpravo.
Dále následuje prudké klesání k hlavní silnici na Příluky.
Po jejím průjezdu následuje pravé odbočení a výjezd na panely k obci Mstěnovice kde je cíl.
RZ 2, 4, 6 SANTOV (Malá Bystřice – Velká Lhota), délka 13,35 km
Start rychlostní zkoušky je na místní komunikaci v obci Malá Bystřice. Trať rychlostní zkoušky pokračuje sérií zatáček ve směru k vrcholu stoupání Santov. Po výjezdu na vrchol trať RZ pokračuje vlevo a pokračuje mírným a následně prudkým klesáním po uskákané místní komunikaci až na komunikaci lesního závodu Rožnov. Poté v obci Valašská Bystřice, objíždí posádky přírodní ostrůvek z pravé strany a po té pokračuje silnicí ve směru k přehradě Bystřička. V místě zvaném U Bušů pokračuje trať rychlostní zkoušky rovným směrem do jednosměrné komunikace po pravé straně přehrady Bystřička až do místa křižovatky, kde prudce odbočí doprava a pokračuje ve směru k obci Velké Lhota, kde se trať lomí vlevo směrem na Malou Lhotu, kde je asi kilometr po tomto odbočení cíl.
Vjezd prvních posádek do servisního areálu, který je stejně jako loni v areálu pily naproti nádraží, můžeme očekávat v pátek 22:10.
V sobotu startuje první vůz do druhého dne v 9:20.
RZ 7,11 Trůba ( Rybí – Štramberk) délka 6,72 kmModifikace loňské rychlostní zkoušky. V loňském roce byla jednou tak delší, ale letos se nepodařilo získat povolení mysliveckého sdružení a proto musela být tato RZ změněna. Start rychlostní zkoušky ve v obci Rybí u kostela. Trať jede po široké asfaltové cestě ke známé křižovatce, kde je možno sledovat míjení soutěžních vozidel.
Následují poměrně rychlé zatáčky pak těžká levá do lesa, kde je momentálně čistý led.
Poté trať pokračuje k přehradě, kde následuje pravá a prudší levá na hráz. Po projetí kolem přehrady následují dvě prudší levé zatáčky a výjezd na šotolinu, ze které se po prudkém sjezdů odbočuje vpravo. (přístup od Štramberka).
Dále trať vede k již zmíněnému míjení a technicky k cíli.
RZ 8,10 Odry (Dvořisko – Jindřichov) délka 15,00 kmZnámá trať se jede letos v opačném směru. Po startu v místní části Dvořisko následuje sjezd a výjezd serpentinami do a z Oder. (tuto trať využívá amatérské závody Šímasprint). Pak následuje technické příjezd do Veselí, kde trať odbočuje prudce vpravo. Udolím posádky přijedou do obce Dobešov, kde následuje technický průjezd obcí. Následuje prudký sjezd do místní části Na Čardě, kde je přírodní retardér. Pak následuje rychlý úsek k cíli před obcí Jindřichov.
RZ 9,13 Špičky (Hluzov – Hustopeče nad Bečvou) 9,96 kmStart je v obci v obci Hluzov. Po pěti stech metrech se trať prudce lomí vpravo a pokračuje do obce Špičky.
V obci je poměrně těžký vracák na vyfrézovanou vozovku. (přístup ztížen zákazem vjezdu do obce Špičky z důvodů rekonstrukce vozovky) Dále následuje technický ale velmi rychlý příjezd do Hranických Louček. Na hřebeni jsou před a za obcí dva zpomalovací retardéry. Přímo v Hranických Loučkách je po rychlém příjezdu pravá a velmi prudká levá zatáčka, na kterou se váže opět pravá s vjezdem do JZD. Až do cíle následuje rychlý úsek plný záludných horizontů a rychlých zatáček s velkým množstvím bláta do cíle.
RZ 14 Juřinka (polokruh Juřinka) 15,77 kmLoni velmi oblíbená polokruhová zkouška nedaleko centra města Valšské Meziříčí. Letos se podle všeho pojede pět kol. Nebyla zde nouze o krizové okamžiky.
Na jednom okruhu, který má okolo tří kilometrů se střídají rychlé úseky s technickým výjezdem a sjezdem, jsou zde tři poměrně prudká odbočení. Trať je poměrně dobře přístupná.
V cíli soutěže na náměstní ve Valašském Meziříčí můžeme očekávat posádky v 16:58.
Sledujte dění na tratích Valašské rally v on-line článku k soutěži.
Mapa páteční etapyMapy sobotní etapy
Seznam přihlášených
Časový harmonogram I.etapa
Časový harmonogram I.etapa
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?