POPIS RZ + FOTO: Tak už jsme se konečně dočkali a první podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally je těsně před startem. Pojďme se podívat co nás v pátek a v sobotu v okolí Valašského Meziříčí čeká.
Jako již tradičně je centrem soutěže Valašské Meziříčí. Start soutěže je naplánován na pátou hodinu odpolední v pátek.
V seznamu přihlášených je 78 posádek. Pohledem do startovní listiny se dá říci, že konkurence bude obrovská. Bude ještě větší než loni, jelikož uvidíme na startu kompletní tým Škoda Motorsport s Fabiemi S2000. Nechybí také Roman Kresta s Peugeotem S2000. Se stejným vozem nastoupí Josef Peták a Roman Odložilík. Služeb Fiatů Grande Punto S2000 stáje JM Engineering využijí světem ostřílený Jaromír Tarabus a loňský debutant s tímto vozem Milan Pantálek.
Dále se dá počítat s Václavem Pechem, Pavlem Valouškem, Karlem Trojanem na Lancerech deváté evoluce. Konkurovat jim bude s novým vozem Subaru Impreza N14 Vojtěch Štajf. Startovní listina zahrnuje mnoho dalších pilotů s Lancery různých evolucí.
Pozadu určitě nebudou dvoukolky v podání Antonína Tlusťáka, Jana Šlehofera. Rychlí budou i Antonín Novák a debutant za volantem Clia R3 Jan Sýkora. Se stejným vozem jede i Jan Vanáč. Nižší třídy jsou opět zastoupeny známými matadory – Martinem Radou, Egonem Smékalem, Václavem Dunovským a v nejnižší třídě startuje Jakub Urban s VW Polo po Martinu Semerádovi.
Letošní Valaška nabídne také velmi kvalitní tratě. Podívejme se na jejich popis.
RZ 1, 3, 5 VYSOKÁ (Hostašovice – Mštěnovice), délka 9,27 kmPo startu rychlostní zkoušky jsou protahováky přes les k obci Jesenice. Zde následuje prudká pravá zatáčka, kde je všude silný zimní posyp.
Trať dále pokračuje do obce Perná, kde je po rychlém nájezdu vracák.
Dále se pojede po hřebeni směrem k obci Vysoká, kde uprostřed obce po velmi rychlém nájezdu jezdci odbočí prudce vpravo.
Dále následuje prudké klesání k hlavní silnici na Příluky.
Po jejím průjezdu následuje pravé odbočení a výjezd na panely k obci Mstěnovice kde je cíl.
RZ 2, 4, 6 SANTOV (Malá Bystřice – Velká Lhota), délka 13,35 km
Start rychlostní zkoušky je na místní komunikaci v obci Malá Bystřice. Trať rychlostní zkoušky pokračuje sérií zatáček ve směru k vrcholu stoupání Santov. Po výjezdu na vrchol trať RZ pokračuje vlevo a pokračuje mírným a následně prudkým klesáním po uskákané místní komunikaci až na komunikaci lesního závodu Rožnov. Poté v obci Valašská Bystřice, objíždí posádky přírodní ostrůvek z pravé strany a po té pokračuje silnicí ve směru k přehradě Bystřička. V místě zvaném U Bušů pokračuje trať rychlostní zkoušky rovným směrem do jednosměrné komunikace po pravé straně přehrady Bystřička až do místa křižovatky, kde prudce odbočí doprava a pokračuje ve směru k obci Velké Lhota, kde se trať lomí vlevo směrem na Malou Lhotu, kde je asi kilometr po tomto odbočení cíl.
Vjezd prvních posádek do servisního areálu, který je stejně jako loni v areálu pily naproti nádraží, můžeme očekávat v pátek 22:10.
V sobotu startuje první vůz do druhého dne v 9:20.
RZ 7,11 Trůba ( Rybí – Štramberk) délka 6,72 kmModifikace loňské rychlostní zkoušky. V loňském roce byla jednou tak delší, ale letos se nepodařilo získat povolení mysliveckého sdružení a proto musela být tato RZ změněna. Start rychlostní zkoušky ve v obci Rybí u kostela. Trať jede po široké asfaltové cestě ke známé křižovatce, kde je možno sledovat míjení soutěžních vozidel.
Následují poměrně rychlé zatáčky pak těžká levá do lesa, kde je momentálně čistý led.
Poté trať pokračuje k přehradě, kde následuje pravá a prudší levá na hráz. Po projetí kolem přehrady následují dvě prudší levé zatáčky a výjezd na šotolinu, ze které se po prudkém sjezdů odbočuje vpravo. (přístup od Štramberka).
Dále trať vede k již zmíněnému míjení a technicky k cíli.
RZ 8,10 Odry (Dvořisko – Jindřichov) délka 15,00 kmZnámá trať se jede letos v opačném směru. Po startu v místní části Dvořisko následuje sjezd a výjezd serpentinami do a z Oder. (tuto trať využívá amatérské závody Šímasprint). Pak následuje technické příjezd do Veselí, kde trať odbočuje prudce vpravo. Udolím posádky přijedou do obce Dobešov, kde následuje technický průjezd obcí. Následuje prudký sjezd do místní části Na Čardě, kde je přírodní retardér. Pak následuje rychlý úsek k cíli před obcí Jindřichov.
RZ 9,13 Špičky (Hluzov – Hustopeče nad Bečvou) 9,96 kmStart je v obci v obci Hluzov. Po pěti stech metrech se trať prudce lomí vpravo a pokračuje do obce Špičky.
V obci je poměrně těžký vracák na vyfrézovanou vozovku. (přístup ztížen zákazem vjezdu do obce Špičky z důvodů rekonstrukce vozovky) Dále následuje technický ale velmi rychlý příjezd do Hranických Louček. Na hřebeni jsou před a za obcí dva zpomalovací retardéry. Přímo v Hranických Loučkách je po rychlém příjezdu pravá a velmi prudká levá zatáčka, na kterou se váže opět pravá s vjezdem do JZD. Až do cíle následuje rychlý úsek plný záludných horizontů a rychlých zatáček s velkým množstvím bláta do cíle.
RZ 14 Juřinka (polokruh Juřinka) 15,77 kmLoni velmi oblíbená polokruhová zkouška nedaleko centra města Valšské Meziříčí. Letos se podle všeho pojede pět kol. Nebyla zde nouze o krizové okamžiky.
Na jednom okruhu, který má okolo tří kilometrů se střídají rychlé úseky s technickým výjezdem a sjezdem, jsou zde tři poměrně prudká odbočení. Trať je poměrně dobře přístupná.
V cíli soutěže na náměstní ve Valašském Meziříčí můžeme očekávat posádky v 16:58.
Sledujte dění na tratích Valašské rally v on-line článku k soutěži.
Mapa páteční etapyMapy sobotní etapy
Seznam přihlášených
Časový harmonogram I.etapa
Časový harmonogram I.etapa
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.