Cetelem Valašská Rally 2009: Preview

Jelínek, Jan
Jelínek, Jan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 26. března 2009 07:59
Sdílej:

POPIS RZ + FOTO: Tak už jsme se konečně dočkali a první podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally je těsně před startem. Pojďme se podívat co nás v pátek a v sobotu v okolí Valašského Meziříčí čeká.

Jako již tradičně je centrem soutěže Valašské Meziříčí. Start soutěže je naplánován na pátou hodinu odpolední v pátek.

V seznamu přihlášených je 78 posádek. Pohledem do startovní listiny se dá říci, že konkurence bude obrovská. Bude ještě větší než loni, jelikož uvidíme na startu kompletní tým Škoda Motorsport s Fabiemi S2000.  Nechybí také Roman Kresta s Peugeotem S2000.  Se stejným vozem nastoupí Josef Peták a Roman Odložilík.  Služeb Fiatů Grande Punto S2000 stáje JM Engineering využijí světem ostřílený Jaromír Tarabus a loňský debutant s tímto vozem Milan Pantálek.

Dále se dá počítat s Václavem Pechem, Pavlem Valouškem, Karlem Trojanem na Lancerech deváté evoluce. Konkurovat jim bude s novým vozem Subaru Impreza N14 Vojtěch Štajf. Startovní listina zahrnuje mnoho dalších pilotů s Lancery různých evolucí. 

Pozadu určitě nebudou dvoukolky v podání Antonína Tlusťáka, Jana Šlehofera. Rychlí budou i Antonín Novák a debutant za volantem Clia R3 Jan Sýkora. Se stejným vozem jede i Jan Vanáč. Nižší třídy jsou opět zastoupeny známými matadory – Martinem Radou, Egonem Smékalem, Václavem Dunovským a v nejnižší třídě startuje Jakub Urban s VW Polo po Martinu Semerádovi.

Letošní Valaška nabídne také velmi kvalitní tratě. Podívejme se na jejich popis.

RZ 1, 3, 5 VYSOKÁ (Hostašovice – Mštěnovice), délka 9,27 kmPo startu rychlostní zkoušky jsou protahováky přes les k obci Jesenice. Zde následuje prudká pravá zatáčka, kde je všude silný zimní posyp.

 

 Trať dále pokračuje do obce Perná, kde je po rychlém nájezdu vracák.

Dále se pojede po hřebeni směrem k obci Vysoká, kde uprostřed obce po velmi rychlém nájezdu jezdci odbočí prudce vpravo.

Dále následuje prudké klesání k hlavní silnici na Příluky.

Po jejím průjezdu následuje pravé odbočení a výjezd na panely k obci Mstěnovice kde je cíl.

RZ 2, 4, 6 SANTOV (Malá Bystřice – Velká Lhota), délka 13,35 km

Start rychlostní zkoušky je na místní komunikaci v obci Malá Bystřice. Trať rychlostní zkoušky pokračuje sérií zatáček ve směru k vrcholu stoupání Santov. Po výjezdu na vrchol trať RZ pokračuje vlevo a pokračuje mírným a následně prudkým klesáním po uskákané místní komunikaci až na komunikaci lesního závodu Rožnov. Poté v obci  Valašská Bystřice, objíždí posádky přírodní ostrůvek z pravé strany a po té pokračuje silnicí ve směru k přehradě Bystřička. V místě zvaném U Bušů pokračuje trať rychlostní zkoušky rovným směrem do jednosměrné komunikace po pravé straně přehrady Bystřička až do místa křižovatky, kde prudce odbočí doprava a pokračuje ve směru k obci Velké Lhota, kde se trať lomí vlevo směrem na Malou Lhotu, kde je asi kilometr po tomto odbočení cíl.

Vjezd prvních posádek do servisního areálu, který je stejně jako loni v areálu pily naproti nádraží, můžeme očekávat v pátek 22:10.

 

V sobotu startuje první vůz do druhého dne v 9:20.

RZ 7,11 Trůba ( Rybí – Štramberk) délka 6,72 kmModifikace loňské rychlostní zkoušky. V loňském roce byla jednou tak delší, ale letos se nepodařilo získat povolení mysliveckého sdružení a proto musela být tato RZ změněna. Start rychlostní zkoušky ve v obci Rybí u kostela. Trať jede po široké asfaltové cestě ke známé křižovatce, kde je možno sledovat míjení soutěžních vozidel.

Následují poměrně rychlé zatáčky pak těžká levá do lesa, kde je momentálně čistý led.

Poté trať pokračuje k přehradě, kde následuje pravá a prudší levá na hráz. Po projetí kolem přehrady následují dvě prudší levé zatáčky a výjezd na šotolinu, ze které se po prudkém sjezdů odbočuje vpravo. (přístup od Štramberka).

Dále trať vede k již zmíněnému míjení a technicky k cíli.

RZ 8,10  Odry (Dvořisko – Jindřichov)  délka 15,00 kmZnámá trať se jede letos v opačném směru. Po startu v místní části Dvořisko následuje sjezd a výjezd serpentinami do  a z Oder.  (tuto trať využívá amatérské závody Šímasprint). Pak následuje technické příjezd do Veselí, kde trať odbočuje prudce vpravo.  Udolím posádky přijedou do obce Dobešov, kde následuje technický průjezd obcí.  Následuje prudký sjezd do místní části Na Čardě, kde je přírodní retardér. Pak následuje rychlý úsek k cíli před obcí Jindřichov.

RZ 9,13 Špičky (Hluzov – Hustopeče nad Bečvou) 9,96 kmStart je v obci v obci Hluzov. Po pěti stech metrech se trať prudce lomí vpravo a pokračuje do obce Špičky.

V obci je poměrně těžký vracák na vyfrézovanou vozovku. (přístup ztížen zákazem vjezdu do obce Špičky z důvodů rekonstrukce vozovky) Dále následuje technický ale velmi rychlý příjezd do Hranických Louček. Na hřebeni jsou před a za obcí dva zpomalovací retardéry. Přímo v Hranických Loučkách je po rychlém příjezdu pravá a velmi prudká levá zatáčka, na kterou se váže opět pravá s vjezdem do JZD. Až do cíle následuje rychlý úsek plný záludných horizontů a rychlých zatáček s velkým množstvím bláta do cíle.

RZ 14 Juřinka (polokruh Juřinka) 15,77 kmLoni velmi oblíbená polokruhová zkouška nedaleko centra města Valšské Meziříčí. Letos  se podle všeho pojede pět kol. Nebyla zde nouze o krizové okamžiky.

Na jednom okruhu, který má okolo tří kilometrů se střídají rychlé úseky s technickým výjezdem a sjezdem, jsou zde tři poměrně prudká odbočení. Trať je poměrně dobře přístupná.

V cíli soutěže na náměstní ve Valašském Meziříčí můžeme očekávat posádky v 16:58.

Sledujte dění na tratích Valašské rally  v on-line článku k soutěži.

Mapa páteční etapyMapy sobotní etapy

Seznam přihlášených

Časový harmonogram I.etapa

Časový harmonogram I.etapa

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?