POPIS RZ + FOTO: Tak už jsme se konečně dočkali a první podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally je těsně před startem. Pojďme se podívat co nás v pátek a v sobotu v okolí Valašského Meziříčí čeká.
Jako již tradičně je centrem soutěže Valašské Meziříčí. Start soutěže je naplánován na pátou hodinu odpolední v pátek.
V seznamu přihlášených je 78 posádek. Pohledem do startovní listiny se dá říci, že konkurence bude obrovská. Bude ještě větší než loni, jelikož uvidíme na startu kompletní tým Škoda Motorsport s Fabiemi S2000. Nechybí také Roman Kresta s Peugeotem S2000. Se stejným vozem nastoupí Josef Peták a Roman Odložilík. Služeb Fiatů Grande Punto S2000 stáje JM Engineering využijí světem ostřílený Jaromír Tarabus a loňský debutant s tímto vozem Milan Pantálek.
Dále se dá počítat s Václavem Pechem, Pavlem Valouškem, Karlem Trojanem na Lancerech deváté evoluce. Konkurovat jim bude s novým vozem Subaru Impreza N14 Vojtěch Štajf. Startovní listina zahrnuje mnoho dalších pilotů s Lancery různých evolucí.
Pozadu určitě nebudou dvoukolky v podání Antonína Tlusťáka, Jana Šlehofera. Rychlí budou i Antonín Novák a debutant za volantem Clia R3 Jan Sýkora. Se stejným vozem jede i Jan Vanáč. Nižší třídy jsou opět zastoupeny známými matadory – Martinem Radou, Egonem Smékalem, Václavem Dunovským a v nejnižší třídě startuje Jakub Urban s VW Polo po Martinu Semerádovi.
Letošní Valaška nabídne také velmi kvalitní tratě. Podívejme se na jejich popis.
RZ 1, 3, 5 VYSOKÁ (Hostašovice – Mštěnovice), délka 9,27 kmPo startu rychlostní zkoušky jsou protahováky přes les k obci Jesenice. Zde následuje prudká pravá zatáčka, kde je všude silný zimní posyp.
Trať dále pokračuje do obce Perná, kde je po rychlém nájezdu vracák.
Dále se pojede po hřebeni směrem k obci Vysoká, kde uprostřed obce po velmi rychlém nájezdu jezdci odbočí prudce vpravo.
Dále následuje prudké klesání k hlavní silnici na Příluky.
Po jejím průjezdu následuje pravé odbočení a výjezd na panely k obci Mstěnovice kde je cíl.
RZ 2, 4, 6 SANTOV (Malá Bystřice – Velká Lhota), délka 13,35 km
Start rychlostní zkoušky je na místní komunikaci v obci Malá Bystřice. Trať rychlostní zkoušky pokračuje sérií zatáček ve směru k vrcholu stoupání Santov. Po výjezdu na vrchol trať RZ pokračuje vlevo a pokračuje mírným a následně prudkým klesáním po uskákané místní komunikaci až na komunikaci lesního závodu Rožnov. Poté v obci Valašská Bystřice, objíždí posádky přírodní ostrůvek z pravé strany a po té pokračuje silnicí ve směru k přehradě Bystřička. V místě zvaném U Bušů pokračuje trať rychlostní zkoušky rovným směrem do jednosměrné komunikace po pravé straně přehrady Bystřička až do místa křižovatky, kde prudce odbočí doprava a pokračuje ve směru k obci Velké Lhota, kde se trať lomí vlevo směrem na Malou Lhotu, kde je asi kilometr po tomto odbočení cíl.
Vjezd prvních posádek do servisního areálu, který je stejně jako loni v areálu pily naproti nádraží, můžeme očekávat v pátek 22:10.
V sobotu startuje první vůz do druhého dne v 9:20.
RZ 7,11 Trůba ( Rybí – Štramberk) délka 6,72 kmModifikace loňské rychlostní zkoušky. V loňském roce byla jednou tak delší, ale letos se nepodařilo získat povolení mysliveckého sdružení a proto musela být tato RZ změněna. Start rychlostní zkoušky ve v obci Rybí u kostela. Trať jede po široké asfaltové cestě ke známé křižovatce, kde je možno sledovat míjení soutěžních vozidel.
Následují poměrně rychlé zatáčky pak těžká levá do lesa, kde je momentálně čistý led.
Poté trať pokračuje k přehradě, kde následuje pravá a prudší levá na hráz. Po projetí kolem přehrady následují dvě prudší levé zatáčky a výjezd na šotolinu, ze které se po prudkém sjezdů odbočuje vpravo. (přístup od Štramberka).
Dále trať vede k již zmíněnému míjení a technicky k cíli.
RZ 8,10 Odry (Dvořisko – Jindřichov) délka 15,00 kmZnámá trať se jede letos v opačném směru. Po startu v místní části Dvořisko následuje sjezd a výjezd serpentinami do a z Oder. (tuto trať využívá amatérské závody Šímasprint). Pak následuje technické příjezd do Veselí, kde trať odbočuje prudce vpravo. Udolím posádky přijedou do obce Dobešov, kde následuje technický průjezd obcí. Následuje prudký sjezd do místní části Na Čardě, kde je přírodní retardér. Pak následuje rychlý úsek k cíli před obcí Jindřichov.
RZ 9,13 Špičky (Hluzov – Hustopeče nad Bečvou) 9,96 kmStart je v obci v obci Hluzov. Po pěti stech metrech se trať prudce lomí vpravo a pokračuje do obce Špičky.
V obci je poměrně těžký vracák na vyfrézovanou vozovku. (přístup ztížen zákazem vjezdu do obce Špičky z důvodů rekonstrukce vozovky) Dále následuje technický ale velmi rychlý příjezd do Hranických Louček. Na hřebeni jsou před a za obcí dva zpomalovací retardéry. Přímo v Hranických Loučkách je po rychlém příjezdu pravá a velmi prudká levá zatáčka, na kterou se váže opět pravá s vjezdem do JZD. Až do cíle následuje rychlý úsek plný záludných horizontů a rychlých zatáček s velkým množstvím bláta do cíle.
RZ 14 Juřinka (polokruh Juřinka) 15,77 kmLoni velmi oblíbená polokruhová zkouška nedaleko centra města Valšské Meziříčí. Letos se podle všeho pojede pět kol. Nebyla zde nouze o krizové okamžiky.
Na jednom okruhu, který má okolo tří kilometrů se střídají rychlé úseky s technickým výjezdem a sjezdem, jsou zde tři poměrně prudká odbočení. Trať je poměrně dobře přístupná.
V cíli soutěže na náměstní ve Valašském Meziříčí můžeme očekávat posádky v 16:58.
Sledujte dění na tratích Valašské rally v on-line článku k soutěži.
Mapa páteční etapyMapy sobotní etapy
Seznam přihlášených
Časový harmonogram I.etapa
Časový harmonogram I.etapa
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?