První zářijová sobota nebývá nijak zvláštní den. Avšak letos se v tento den konala již osmá Čendova Rztka. Akce plná pohody přátelského prostředí a jízd závodních speciálů na již notorický známé trati. I letos proběhla vzpomínka na předčasně zesnulého kamaráda a nadějného závodníka Martina „Čendu“ Vodehnala. Vlastně ona společná vzpomínka je původní smysl celé akce, což někteří náhodní diváci ne úplně postřehli. Alespoň z odposlechu ve frontách na výborné občerstvení.
Hned z rána bylo jasno, že i přes každoročně měnící se skladbu startovního pole (samozřejmě krom stálic, jež tu mají své místo už od prvního ročníku ) bude na co koukat. Však některé kousky byly ozdobou a potěchou pro oko už v depu. Skutečně to byla podívaná jak má být. Dopolední průjezdy okořenily drobné, ale vydatné přeháňky. A vlhká trať zmanenala atraktivnější průjezdy pro oko diváka a větší výzvu pro jezdce. Během polední pauzy došlo v depu dokonce i ke svatbě!!! A to už o něčem svědčí. Odpolední průjezdy, jedoucí se tradičně v opačném směru, pozměnily profil tratě. A zábava pro jezdce, sponzory i diváky pokračovala až do 17. hodiny, kdy byly jízdy ukončeny.
Co dodat? Opět povedená akcička a parádně prožitý den pro všechny závisláky na vůni spáleného nejen benzínu. Jak jsem již zmiňoval, občerstvení zdatně sekundovalo atraktivním průjezdům. Člověk se viděl v podstatě po roce se spoustou známých a i náhodný divák si přišel na své. Posádky co se prokousaly celým dnem balily a vyklízely depo při pomalu zapadajícím slunci. A tak jako každý rok, je nezbytně nutné poděkovat všem, co se podíleli na organizaci i zázemí tohoto fajnového dne. No a už se těšíme na příští rok. To bude již devátá RZtka a to je na dosah jubilea. Jen tak dál!
Jan Merta, RallyZone.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?