První zářijová sobota nebývá nijak zvláštní den. Avšak letos se v tento den konala již osmá Čendova Rztka. Akce plná pohody přátelského prostředí a jízd závodních speciálů na již notorický známé trati. I letos proběhla vzpomínka na předčasně zesnulého kamaráda a nadějného závodníka Martina „Čendu“ Vodehnala. Vlastně ona společná vzpomínka je původní smysl celé akce, což někteří náhodní diváci ne úplně postřehli. Alespoň z odposlechu ve frontách na výborné občerstvení.
Hned z rána bylo jasno, že i přes každoročně měnící se skladbu startovního pole (samozřejmě krom stálic, jež tu mají své místo už od prvního ročníku ) bude na co koukat. Však některé kousky byly ozdobou a potěchou pro oko už v depu. Skutečně to byla podívaná jak má být. Dopolední průjezdy okořenily drobné, ale vydatné přeháňky. A vlhká trať zmanenala atraktivnější průjezdy pro oko diváka a větší výzvu pro jezdce. Během polední pauzy došlo v depu dokonce i ke svatbě!!! A to už o něčem svědčí. Odpolední průjezdy, jedoucí se tradičně v opačném směru, pozměnily profil tratě. A zábava pro jezdce, sponzory i diváky pokračovala až do 17. hodiny, kdy byly jízdy ukončeny.
Co dodat? Opět povedená akcička a parádně prožitý den pro všechny závisláky na vůni spáleného nejen benzínu. Jak jsem již zmiňoval, občerstvení zdatně sekundovalo atraktivním průjezdům. Člověk se viděl v podstatě po roce se spoustou známých a i náhodný divák si přišel na své. Posádky co se prokousaly celým dnem balily a vyklízely depo při pomalu zapadajícím slunci. A tak jako každý rok, je nezbytně nutné poděkovat všem, co se podíleli na organizaci i zázemí tohoto fajnového dne. No a už se těšíme na příští rok. To bude již devátá RZtka a to je na dosah jubilea. Jen tak dál!
Jan Merta, RallyZone.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?