První zářijová sobota nebývá nijak zvláštní den. Avšak letos se v tento den konala již osmá Čendova Rztka. Akce plná pohody přátelského prostředí a jízd závodních speciálů na již notorický známé trati. I letos proběhla vzpomínka na předčasně zesnulého kamaráda a nadějného závodníka Martina „Čendu“ Vodehnala. Vlastně ona společná vzpomínka je původní smysl celé akce, což někteří náhodní diváci ne úplně postřehli. Alespoň z odposlechu ve frontách na výborné občerstvení.
Hned z rána bylo jasno, že i přes každoročně měnící se skladbu startovního pole (samozřejmě krom stálic, jež tu mají své místo už od prvního ročníku ) bude na co koukat. Však některé kousky byly ozdobou a potěchou pro oko už v depu. Skutečně to byla podívaná jak má být. Dopolední průjezdy okořenily drobné, ale vydatné přeháňky. A vlhká trať zmanenala atraktivnější průjezdy pro oko diváka a větší výzvu pro jezdce. Během polední pauzy došlo v depu dokonce i ke svatbě!!! A to už o něčem svědčí. Odpolední průjezdy, jedoucí se tradičně v opačném směru, pozměnily profil tratě. A zábava pro jezdce, sponzory i diváky pokračovala až do 17. hodiny, kdy byly jízdy ukončeny.
Co dodat? Opět povedená akcička a parádně prožitý den pro všechny závisláky na vůni spáleného nejen benzínu. Jak jsem již zmiňoval, občerstvení zdatně sekundovalo atraktivním průjezdům. Člověk se viděl v podstatě po roce se spoustou známých a i náhodný divák si přišel na své. Posádky co se prokousaly celým dnem balily a vyklízely depo při pomalu zapadajícím slunci. A tak jako každý rok, je nezbytně nutné poděkovat všem, co se podíleli na organizaci i zázemí tohoto fajnového dne. No a už se těšíme na příští rok. To bude již devátá RZtka a to je na dosah jubilea. Jen tak dál!
Jan Merta, RallyZone.cz
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?