Adam Březík s Ondřejem Krajčou zakončili víkendovou Agrotec Petronas rally na čtvrtém místě absolutní klasifikace. Posádce Samohýl ŠKODA Teamu chyběly k třetímu místu 3,1 sekundy.
Na osmnáctém ročníku hustopečské „rally mezi vinicemi“ začali Adam Březík s Ondřejem Krajčou skvěle. S Fabií R5 ve „festivalovém designu“ se drželi těsně za vedoucí dvojicí (odstup 0,4 s/km), během úvodní sekce vždy nechali za sebou další konkurenty a okupovali třetí příčku výsledkové listiny. A ve stejném duchu zvládli i druhé průjezdy za tmy. Potvrdilo se, že noc jezdci z Lukova sedí, stejně jako uklouzané hustopečské tratě.
“Úvod vyšel parádně. Jeli jsme své tempo, protože jsem nechtěl udělat nějakou zbytečnou chybu. O to více jsem byl překvapený, jaké časy tam padaly. A za tmy nám to vždy šlo, takže jsme to jen potvrdili. Noc má prostě své kouzlo a je jen škoda, že se za tmy nejezdí na více závodech. Pořadí v cíli prvního dne bylo prakticky stejné jako jindy, jen jsme si prohodili pozice s Dominikem, za což jsem byl rád,” okomentoval úvodní den Adam Březík.
Adam s Ondřejem vstupovali do druhé etapy s náskokem 16,4 vteřiny na Dominika Stříteského. Co se zdálo být solidním základem pro druhou polovinu soutěže, to bylo po RZ7 rázem pryč. Ze zajímavého náskoku zbylo po jezdeckém zaváhání jen 2,7 vteřiny.
“Na sedmičce jsme dost ztratili. Na šotolině jsem se nemohl dostat do tempa, dost to klouzalo. Pak jsme se ještě přetočili a museli couvat, čímž jsme si cestu za třetím místem zkomplikovali,“ objasnil ztrátu Adam Březík.
Do konce dopolední sekce však tandem Samohýl ŠKODA Teamu zmobilizoval síly a svůj náskok zase mírně navýšil. Necelých osm vteřin před Stříteským a Hovorkou však věštilo dramatický závěr. A to jen málokdo očekával, že se do jejich souboje přimíchá i lokální bouřka. Zatímco v pátečním odpoledne se déšť hustopečskému regionu vyhnul, v sobotu se tak nestalo a zejména divácký test (RZ11) byl hodně uklouzaný. V RZ10 navíc Stříteský ukrojil z náskoku 2,1 sekundy. Mokrá cesta v kombinaci s volbou nejtvrdší směsi pneumatik („třicítky“) pak definitivně překlopila souboj na stranu soupeřů. Ani skvělý finiš a třetí čas v posledním testu už na výsledcích nic nezměnil. Adam s Ondřejem skončili čtvrtí, na bronz jim chybělo 3,1 sekundy.
“Na jedenácté zkoušce nám zapršelo. Na cestě bylo hodně vody, asfalt klouzal, prodal jsem to více, než jsem měl a Dominik nám tam uskočil. Jeli jsme premiérově na úplně nejtvrdší směsi od Michelinu, se kterou jsem neměl žádnou zkušenost, k tomu se částečně přidaly obavy o auto. Není to přeci jen levná hračka a nemůžeme zbytečně utrácet peníze. Sice jsme na poslední zkoušce udělali ještě maximum, ale už to nestačilo. Přesto děkuji celému týmu za fungování během závodu a fanouškům u tratí za neskutečnou podporu. Po celý víkend jste byli hodně vidět,“ okomentoval závěr hustopečské rally Adam Březík.
Seriál PSG MČR v rally pokračuje v rychlém sledu mladoboleslavskou Rally Bohemia v termínu 7. - 9. července 2023. Následně už bude příprava Samohýl ŠKODA Teamu směřovat k vrcholu domácí sezóny, zlínské Barum Czech Rally.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.