Adam Březík s Ondřejem Krajčou zakončili víkendovou Agrotec Petronas rally na čtvrtém místě absolutní klasifikace. Posádce Samohýl ŠKODA Teamu chyběly k třetímu místu 3,1 sekundy.
Na osmnáctém ročníku hustopečské „rally mezi vinicemi“ začali Adam Březík s Ondřejem Krajčou skvěle. S Fabií R5 ve „festivalovém designu“ se drželi těsně za vedoucí dvojicí (odstup 0,4 s/km), během úvodní sekce vždy nechali za sebou další konkurenty a okupovali třetí příčku výsledkové listiny. A ve stejném duchu zvládli i druhé průjezdy za tmy. Potvrdilo se, že noc jezdci z Lukova sedí, stejně jako uklouzané hustopečské tratě.
“Úvod vyšel parádně. Jeli jsme své tempo, protože jsem nechtěl udělat nějakou zbytečnou chybu. O to více jsem byl překvapený, jaké časy tam padaly. A za tmy nám to vždy šlo, takže jsme to jen potvrdili. Noc má prostě své kouzlo a je jen škoda, že se za tmy nejezdí na více závodech. Pořadí v cíli prvního dne bylo prakticky stejné jako jindy, jen jsme si prohodili pozice s Dominikem, za což jsem byl rád,” okomentoval úvodní den Adam Březík.
Adam s Ondřejem vstupovali do druhé etapy s náskokem 16,4 vteřiny na Dominika Stříteského. Co se zdálo být solidním základem pro druhou polovinu soutěže, to bylo po RZ7 rázem pryč. Ze zajímavého náskoku zbylo po jezdeckém zaváhání jen 2,7 vteřiny.
“Na sedmičce jsme dost ztratili. Na šotolině jsem se nemohl dostat do tempa, dost to klouzalo. Pak jsme se ještě přetočili a museli couvat, čímž jsme si cestu za třetím místem zkomplikovali,“ objasnil ztrátu Adam Březík.
Do konce dopolední sekce však tandem Samohýl ŠKODA Teamu zmobilizoval síly a svůj náskok zase mírně navýšil. Necelých osm vteřin před Stříteským a Hovorkou však věštilo dramatický závěr. A to jen málokdo očekával, že se do jejich souboje přimíchá i lokální bouřka. Zatímco v pátečním odpoledne se déšť hustopečskému regionu vyhnul, v sobotu se tak nestalo a zejména divácký test (RZ11) byl hodně uklouzaný. V RZ10 navíc Stříteský ukrojil z náskoku 2,1 sekundy. Mokrá cesta v kombinaci s volbou nejtvrdší směsi pneumatik („třicítky“) pak definitivně překlopila souboj na stranu soupeřů. Ani skvělý finiš a třetí čas v posledním testu už na výsledcích nic nezměnil. Adam s Ondřejem skončili čtvrtí, na bronz jim chybělo 3,1 sekundy.
“Na jedenácté zkoušce nám zapršelo. Na cestě bylo hodně vody, asfalt klouzal, prodal jsem to více, než jsem měl a Dominik nám tam uskočil. Jeli jsme premiérově na úplně nejtvrdší směsi od Michelinu, se kterou jsem neměl žádnou zkušenost, k tomu se částečně přidaly obavy o auto. Není to přeci jen levná hračka a nemůžeme zbytečně utrácet peníze. Sice jsme na poslední zkoušce udělali ještě maximum, ale už to nestačilo. Přesto děkuji celému týmu za fungování během závodu a fanouškům u tratí za neskutečnou podporu. Po celý víkend jste byli hodně vidět,“ okomentoval závěr hustopečské rally Adam Březík.
Seriál PSG MČR v rally pokračuje v rychlém sledu mladoboleslavskou Rally Bohemia v termínu 7. - 9. července 2023. Následně už bude příprava Samohýl ŠKODA Teamu směřovat k vrcholu domácí sezóny, zlínské Barum Czech Rally.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?