Na první závod v letošní sezoně vyrazila do Valašského Meziříčí také dvojice David Štefan – Ondřej Vichtora. Na 41.Kowax Valašské rally ValMez 2023, po dvoudenním zápolení a nepřízni počasí, těžkými tratěmi a silnými soupeři, vybojovala posádka vítězství ve třídě, ve dvoukolkách, mezi Čechy byla absolutně 13. a v rámci hodnocení ERT pak obsadili kluci 11. příčku.
Dvojice týmu Ralex sport měla původně přislíbený úplně nový Peugeot 208 Rally4 pro letošní sezonu, ale kvůli zpoždění si musel David vypůjčit svého starého „Pedra“. Slovo „staré“ je nadnesené, neboť se jedná o loňské vítězné auto, se kterým Štefan vyhrál absolutně RSS a letos patří týmovému parťákovi Dominiku Šulcovi. S tímto Peugeotem bude dvaatřicetiletý jezdec startovat také na Rally Šumava, poté by již měl dorazit nový závodní vůz.
„Na Valašku jsme se moc těšili. Půl roku jsme v závodním autě neseděli a před závodem nebyl ani žádný test. První letošní svezení bylo tedy až na shakedownu, který byl na mokru a my obuli suché pneumatiky, což nebylo pro nás úplně ideální. Po dvou průjezdech jsme přezuli na mokré gumy a časy byly lepší,“ popsal první dojmy ještě před ostrým startem závodu David Štefan. Letošní Valaška měla celkem 16 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap. David s Ondrou startovali ve třídě RC4 I, kde měli jedenáct soupeřů.
Podmínky na tratích rychlostních zkoušek po celou dobu závodu byly náročné. První erzeta byla hodně kluzká a David s Ondřejem mysleli, že jejich volba pneumatik byla správná. „Ve třetí zatáčce jsme ale zjistili, že to až tak dobrá volba nebyla, auto hodně klouzalo. Čas jsme zajeli dobrý, ale neměli jsme se s kým porovnávat, protože hned za námi havaroval Filip Ocelka a naši soupeři dostali přidělený čas. Na druhém měřeném úseku nám Peugeot přestal jet, skoro se až zastavil. Naštěstí se po chvilce rozjel. V servise jsme vyměnili palivovou pumpu a závoďák opět fungoval, jak měl,“ řekl o menším technickém problému David Štefan. Do druhé sekce sobotní etapy kluci zvolili správné pneumatiky a vyrazili na další rychlostní zkoušky s cílem vytvořit si náskok před soupeři. Oba druhé průjezdy RZ Poličná a Lešná zajel David nejrychleji a dostal se do vedení třídy i dvoukolek. Následně čekaly na posádky úseky Vidče a Hukvaldy, které se jely stylem rychlostní zkouška v rychlostní zkoušce. David podle svých slov na poslední úseky zvolil až moc opatrné tempo a soupeři se mu přiblížili, ale ne natolik, aby jej sesadili z průběžného vedení. Po první etapě tedy dvojice Štefan – Vichtora nocovala na prvním místě ve třídě RC4 a prvním místě v kategorii dvoukolek. V absolutním pořadí se posádka držela na 15. příčce.
„V neděli byla volba pneumatik jasná, protože celý den pršelo a my jeli s celým autem nastaveným na mokré podmínky. Ráno jsme trošku zaspali, nevím proč, ale soupeři se k nám ještě více přibližovali. Ve druhých průjezdech jsme zrychlili, ale RZ Choryně nám celkově nesedla a vždy jsme na ní „ztratili“. Bylo to celé jako na houpačce, chvíli se nám dařilo a chvíli ne.“ Před posledními dvěma rychlostníma zkouškami měl David s Ondřejem náskok před druhým Reném Dohnalem jen 8,2 vteřiny. Závěr soutěže patřil novým měřeným úsekům v industriálním komplexu areálu Dolních Vítkovic. „Čekal nás ještě velký boj, protože René Dohnal byl za námi jen s malou ztrátou. Navíc Kryštof Zpěvák zariskoval, zvolil suché pneumatiky, které byly pro podmínky ve Vítkovicích lepší než ty, které jsme měli na autě my. Do poslední erzety jsme dali úplně všechno a nakonec jsme se na prvním místě udrželi s náskokem pouhé 1,9 vteřiny. Byl to nádherný souboj až do posledního metru závodu. Myslím, že nás čeká náročná a zajímavá sezona. Zpestřením bylo také soupeření s Jakubem Jirovcem, kdy jsme mohli porovnat dva odlišné vozy. S výsledkem jsme spokojeni a těšíme se na další závody,“ podělil se o dojmy v cíli soutěže David Štefan.
Dvojice týmu Ralex sport v celkové klasifikaci obsadila 14. místo a třináctá byla mezi českými posádkami. Více kluky ovšem těší vítězství ve třídě RC4 I a první místo mezi dvoukolkami. Valaška se započítávala i do klasifikace FIA European Rally Trophy a tady Štefan s Vichtorou obsadili absolutně 11. příčku a zvítězili ve třídě RC4.Nyní se již David s Ondrou a Peugeotem 208 Rally4 připravují na start Rally Šumava, kde budou chtít navázat na skvělý výsledek z Valašské rally.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.