KOWAX Valašská rally ValMez 2023, která ve dnech 31. března – 2. dubna 2023 otevře českou soutěžáckou sezónu, uvítá na startu přes šedesát posádek. Jednatřicet z nich se utká o body do European Rally Trophy, která na Valašce rovněž startuje. Dvanáct závodních vozů je zařazeno do šampionátu historických vozů.
Fanoušci si jistě dobře pamatují závěr loňského ročníku. Na rychlostní zkoušky druhé etapy padal déšť, v závěru se přidal i sníh. O zrádnosti a náročnosti soutěže nemohla být řeč. Aktuální předpověď však pro soutěž s centrem ve Valašském Meziříčí zatím nevěstí nic pozitivního. Může se tak stát, že silnice Zlínského a Moravskoslezského kraje bude opět skrápět déšť. V tom případě může opět zásadně zasáhnout do průběhu závodu volba pneumatik.
A právě špička seznamu přihlášených posádek zároveň reprezentuje i nejvíce zastoupené distributory pneumatik na českých tratích. Jan Kopecký s Janem Hlouškem osedlají v české premiéře speciál Škoda Fabia RS Rally2, zároveň se pro letošní sezónu vrací ke značce Michelin. Filip Mareš s Radovanem Buchou zase hájí barvy italského výrobce Pirelli. Loňští obhájci Václav Pech s Petrem Uhlem nejsou v tomto směru vyhranění a volbu pneumatik přizpůsobují aktuálním podmínkám. Dominik Stříteský, se startovním číslem 4, sází zase na korejskou značku Hankook, Adam Březík a Aleš Jirásek jsou propojeni s michelinem. Jaké však nakonec počasí bude a kdo v tomto směru bude mít šťastnou volbu, to se pozná až při vlastním závodě.
Mezi už zmíněnými jezdci kromě Pechova Focusu WRC převládá značka Škoda (v RC2 odstartuje celkem 19 vozů). V první desítce bude sedm fabií různých evolucí, model Fabia R5 bude se sedmi „kousky“ nejpočetněji zastoupeným autem na startu. Výčet první desítky doplní dva huyndaie příborského Martina Vlčka a Jana Černého. Na valašských a lašských tratích však nebudou chybět ani Fiesty R5/Rally2 (Karel Trněný, Petr Zedník, Jaroslaw Koltun) a Citroëny C3 Rally2 (polští jezdci Lukasz Kotarba a Michal Tochowicz).
Druhým nejvíce zastoupeným vozem pak bude Renault Clio Rally4, se kterým vyrazí zdolat nástrahy Valašky pět dvojic. Právě Filip Ocelka, jenž sedlá tento vůz, bude jedním z favoritů „dvoukolek“. Konkurencí mu budou Peugeoty 208 Rally4 v rukou Davida Štefana a Reného Dohnala či Opel Corsa Rally4 Kryštofa Zpěváka.
Tři vozy evidujeme ve třídě R-GT (Jakub Jirovec / Alpine, Petr Nešetřil / Porsche a Martin Rada / Abarth), vůz specifikace Rally3 představí Polák Marek Roefler (Fiesta).
Na startu přivítáme i dvě jezdkyně, Rumunku Catherine Radulescu (Renault Clio Rally5) doplní mladoboleslavská Eliška Slavíková (Škoda Fabia).
Mezi dvanácti historickými vozy bude jistě poutat největší pozornost speciál Mitsubishi Lancer Evo III s Vlastimilem Neumannem za volantem. Jedná se o druhý vůz, který byl postaven v dílnách K.I.T. Racingu CS. Jeho největší konkurenti se rekrutují z Petra Jurečky (Subaru Impreza 555) a trojice Fordů (Vratislav Hýbner, Pavel Omelka, Otmar Uher). Novinkou na českých tratích bude i Citroën ZX Martina Klepáče.
Soutěž oficiálně odstartuje v pátek 31. března v 18 hodin z náměstí ve Valašském Meziříčí, dále bude pokračovat během obou víkendových dnů (1. – 2. dubna). Na účastníky čeká necelých 505 km, se šestnácti rychlostními zkouškami (153,54 km). Před návratem na cílovou rampu posádky absolvují i dva průjezdy divácké speciálky v industriálním areálu Dolní Vítkovice. Během celého dne tam pro diváky bude připraven doprovodný program.
Informačním kanálem 41. KOWAX Valašské rally ValMez 2023 bude postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, pro posádky bude k dispozici aplikace Sportity.
41. KOWAX Valašská rally ValMez 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.