O půlnoci 17. října 2022 bude ukončen příjem přihlášek na poslední závod kalendáře Pirelli Rallysprint Série, Poháru 2+ a RSS historických automobilů RENTOR – PARTR Rally Vsetín 2022. Soutěž se uskuteční o víkendu 28. – 29. října 2022.
Už v minulé tiskové informaci jsme uvedli, že se na Rally Vsetín rozhodne o vítězi Poháru 2+. Prozatím vévodí průběžnému pořadí Vojtěch Štajf, předstihnout ho však může Adam Březík. Nikdo však předtím nemohl tušit, jak pro posádku Samohýl ŠKODA Teamu dopadne závěrečný podnik českého šampionátu 3-Städte-Rallye v Německu. Jejich start skončil havárií, výrazně horším faktem však byl následný výlet z trati domácí posádky v opakovaném průjezdu stejné vložky, kdy jejich opel „skončil“ právě na české fabii. Adam Březík s Ondřejem Krajčou sice mezi přihlášenými aktuálně nechybí, bude však zajímavé sledovat, zda se mechanikům skutečně podaří týmovou Fabii R5 opravit a posádka se skutečně na startu objeví. Podle týmových informací by se to mělo podařit, proto si přejme, aby tomu tak skutečně bylo …
Ze špičky Poháru 2+ je přihlášen rovněž Michal Horák, další „čtyřkolky“ představí Marek Vlček a Petr Leher (oba Škoda Fabia Rally2 evo/R5), Pavel Ševčík a Michal Černý (oba Mitsubishi Evo IX) či Lukáš Pondělíček (Škoda Fabia S2000). A možná se českým fanouškům představí na Valašsku i zajímavá osobnost z Rakouska...
Ve dvoukolkách doplňuje Egona Smékala a Petera Suroviče (Peugeot 208 Rally4) talentovaný Dominik Novotný (Peugeot 208 R2), snad se v posledních hodinách dočkáme i zbylých posádek, které mohou zabojovat o bronz v konečném pořadí Pirelli RSS
Mezi historiky zatím mohou pomýšlet na nejvyšší příčky hlavně Martin Klepáč (Peugeot 309 GTI), Stanislav Budil (BMW 2002 TI) a Jan Hráček (Lada VFTS).
Aktuální pořadí - Pohár 2+: 1. Štajf 120, 2. Březík 114, 3. Vlček 87, 4. Horák 59, 5. Kopáček a Cais 49, 7. Trněný 48, 8. Tomek 41
Pirelli Rallysprint Série: 1. Štefan 129, 2. Mottl 110, 3. Lehký 66, 4. Smékal 62, 5. Dohnal 60, 6. Srb 53, 7. Surovič 48, 8. Tošner 36
V pátek 28. října proběhnou seznamovací jízdy, na které naváže administrativní a technická přejímka v Autosalonu Škoda - Samohýl motor na Vsetíně. Soutěže odstartuje v sobotu 29. října v 8:00 hodin ze servisního areálu v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada.
Na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz jsou zveřejněna Zvláštní ustanovení a odkaz na oficiální přihlášku v licenčním systému AČR. Naposledy tedy upozorňujeme, že uzávěrka končí právě dnes!
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.