RENTOR – PARTR Rally Vsetín, poslední závod kalendáře Pirelli Rallysprint Série a Poháru 2+ má finální podobu. Soutěž uspořádá Autoklub Vsetín – město v AČR a pojede se v termínu 28. – 29. října 2022.
Rally Pačejov už korunovala staronového českého šampióna dvoudenního MČR. V jednodenních závodech je už jistým vítězem Rallysprint Série David Štefan, stejně jako Martin Mottl na pozici vicemistra (na celkové třetí místo je však několik kandidátů). Ale v Poháru 2+ se o šampiónovi rozhodne až při posledním klání na Vsetíně.
Aktuální pořadí - Pirelli Rallysprint Série: 1. Štefan 129, 2. Mottl 110, 3. Lehký 66, 4. Smékal 62, 5. Dohnal 60, 6. Srb 53, 7. Surovič 48, 8. Tošner 36
Pohár 2+: 1. Štajf 120, 2. Březík 114, 3. Vlček 87, 4. Horák 59, 5. Kopáček a Cais 49, 7. Trněný 48, 8. Tomek 41
Vsetínští pořadatelé původně zamýšleli odjet soutěž na čtyřech úsecích. Dvě oddělené rychlostky měly vzniknout úpravami tradiční zkoušky Jabloňová. Tyto snahy však vedení soutěže muselo nakonec opustit. Přesto soutěž přinese alespoň jednu novinku, průjezd z Malé Bystřice na Dušnou, po trati bývalého závodu na vrchu. Celkem na soutěžící čeká 70,05 km rychlostních zkoušek
„Na už několikaleté termínové kolizi soutěže s dušičkami, svátkem zesnulých, jsme tentokrát museli reagovat daleko více než v minulých letech. Na start bývalé RZ Jabloňová soutěžní vozy míjely hřbitov ve Vsetíně, o zohlednění tohoto svátku nás požádali i v obci Růžďka. Proto jsme se nakonec rozhodli vrátit se k formátu tří zkoušek s tím, že RZ Hošťálková se pojede opět třikrát. Na původním plánu, že jak Hošťálkovou, tak i Semetín budeme startovat mimo obydlené oblasti se nic nemění. Poslední „erzetou“ letošního ročníku bude Vesník. Zkouška bude měřit přes jedenáct kilometrů a odstartuje v Malé Bystřici. Po zdolání Dušné se soutěžní vozy napojí na loňskou podobu Jabloňové, s cílem na Vesníku,“ popisuje ředitel soutěže Petr Gryger.
V pátek 28. října proběhnou seznamovací jízdy, na které naváže administrativní a technická přejímka v Autosalonu Škoda - Samohýl motor na Vsetíně. Soutěže odstartuje v sobotu 29. října v 8:00 hodin ze servisního areálu v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada.
Na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz jsou zveřejněna Zvláštní ustanovení a odkaz na oficiální přihlášku v licenčním systému AČR. Aktuálně je přihlášeno více než dvacet posádek, další se mohou přihlašovat do půlnoci 17. října 2022.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.