Zatímco Barumka korunovala některé české mistry, seriály Pirelli Rallysprint Série a Poháru 2+ jsou v plném proudu. Poslední závod kalendáře - RENTOR – PARTR Rally Vsetín - je naplánován na termín 28. – 29. října 2022. Soutěž uspořádá Autoklub Vsetín – město v AČR.
Pořadatelskému týmu se loni osvědčilo nové partnerství, a tak i letos se závod odjede pod názvem RENTOR – PARTR Rally Vsetín. Soutěž je zároveň započtena i do seriálu RSS historických automobilů a do značkového poháru Čermák a Hrachovec ADAM Cupu.
Formát závodu bude v mnohém podobný jako v minulých letech, ale zároveň zcela nový. Závodit se bude na čtyřech úsecích, s celkovou délkou rychlostních zkoušek přes sedmdesát kilometrů. Všechny čtyři zkoušky absolvují účastníci dvakrát, ve třech sekcích (2 - 4 - 2).
„Těší nás pokračování spolupráce se společnostmi RENTOR a PARTR, díky které máme možnost soustředit se na sportovní stránku závodu. V ní vycházíme z formátu posledních ročníků, letos však mohou startující čekat pár novinek. Po delší pauze se nám podařilo získat povolení na průjezd jedním z tradičních úseků bývalého slavného testu Bystřička. Díky tomu jsme mohli mírně zkrátit RZ Hošťálková a RZ Semetín, čímž budeme startovat mimo obydlené oblasti. Sportovní kvalita rozhodně nebude chybět ani RZ Vesník,“ odkrývá podobu ředitel soutěže Petr Gryger.
Program RENTOR – PARTR Rally Vsetín otevřou v pátek 28. října seznamovací jízdy, na které naváže administrativní a technická přejímka v Autosalonu Škoda - Samohýl motor na Vsetíně. V jeho těsné blízkosti bude rovněž umístěna cílová rampa, kam první posádky dorazí po půl čtvrté odpoledne. Start soutěže proběhne v sobotu 29. října v 8:00 hodin ze servisního areálu v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada.
V nejbližších dnech budou na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz zveřejněna Zvláštní ustanovení a odkaz na oficiální přihlášku v licenčním systému AČR. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?