Zatímco Barumka korunovala některé české mistry, seriály Pirelli Rallysprint Série a Poháru 2+ jsou v plném proudu. Poslední závod kalendáře - RENTOR – PARTR Rally Vsetín - je naplánován na termín 28. – 29. října 2022. Soutěž uspořádá Autoklub Vsetín – město v AČR.
Pořadatelskému týmu se loni osvědčilo nové partnerství, a tak i letos se závod odjede pod názvem RENTOR – PARTR Rally Vsetín. Soutěž je zároveň započtena i do seriálu RSS historických automobilů a do značkového poháru Čermák a Hrachovec ADAM Cupu.
Formát závodu bude v mnohém podobný jako v minulých letech, ale zároveň zcela nový. Závodit se bude na čtyřech úsecích, s celkovou délkou rychlostních zkoušek přes sedmdesát kilometrů. Všechny čtyři zkoušky absolvují účastníci dvakrát, ve třech sekcích (2 - 4 - 2).
„Těší nás pokračování spolupráce se společnostmi RENTOR a PARTR, díky které máme možnost soustředit se na sportovní stránku závodu. V ní vycházíme z formátu posledních ročníků, letos však mohou startující čekat pár novinek. Po delší pauze se nám podařilo získat povolení na průjezd jedním z tradičních úseků bývalého slavného testu Bystřička. Díky tomu jsme mohli mírně zkrátit RZ Hošťálková a RZ Semetín, čímž budeme startovat mimo obydlené oblasti. Sportovní kvalita rozhodně nebude chybět ani RZ Vesník,“ odkrývá podobu ředitel soutěže Petr Gryger.
Program RENTOR – PARTR Rally Vsetín otevřou v pátek 28. října seznamovací jízdy, na které naváže administrativní a technická přejímka v Autosalonu Škoda - Samohýl motor na Vsetíně. V jeho těsné blízkosti bude rovněž umístěna cílová rampa, kam první posádky dorazí po půl čtvrté odpoledne. Start soutěže proběhne v sobotu 29. října v 8:00 hodin ze servisního areálu v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada.
V nejbližších dnech budou na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz zveřejněna Zvláštní ustanovení a odkaz na oficiální přihlášku v licenčním systému AČR. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?