Jako den a noc bylo působení dvojice Adam Březík – Ondřej Krajča na Valašce 2021. Čtvrtou příčku po první etapě zhatil výpadek na RZ Poličná. A právě i na tomto testu bude moci posádka Samohýl ŠKODA Teamu, startující s vozem ŠKODA Fabia R5 se startovním číslem 7, složit reparát.
Pro společnost SAMOHÝL MOTOR a.s. je Valašská rally ValMez téměř domácím závodem. O to více bude upřena pozornost na výkony Adama s Ondrou.
„Podpora motoristického sportu je pro naši společnost již tradiční záležitostí. Velký podíl má na ní současný majitel Martin Samohýl, který sám soutěžil v disciplíně autokrosu a po ukončení kariéry v roce 2017 pokračuje v podpoře talentovaných jezdců. Směřováním podpory do rally dalo před čtyřmi roky vzniku dealerského projektu Samohýl ŠKODA Team. Musím říct, že jsem se jak u zákazníků, tak i u zaměstnanců, doposud setkala jen s pozitivními ohlasy na aktivity společnosti v rámci motorsportu. Jsme vidět, je o nás vědět. Podpora motorsportu je pro nás již celorepublikovou reklamou a nikoli jen regionální,“ říká vedoucí marketingového oddělení Lenka Bořutová.
Zatímco loni soutěž proběhla s minimální podporou diváků, letos lze očekávat návrat do normálu. Všichni si tak opět budou moci užít rally tak, jak ji známe z předešlých let. Adam Březík s Ondřejem Krajčou vystartují do sezóny s cílem bojovat o celkovou Top5, takže průběh Valašky už může mnohé napovědět.
„Loni nám Valaška s Ondrou sedla na první dobrou. Nechápal jsem, kde se ty časy braly. Valaška je však hodně o závodění na přehledných úsecích, s čitelným terénem, člověk ví, kam jede. Sice jsem pak chyboval na Poličné, kde jsem měl mít zatáčku o stupeň těžší, ale byla to zkušenost.
Letos nás čekají dvě dlouhé zkoušky - Lešná a Velká Lhota (známá spíše jako Bystřička). Tu pojedu vlastně v ostrém tempu poprvé, ale určitě pro nás nebude zcela neznámou. Naopak vůbec netuším, co čekat od Choryně, Rybí znám jen podle názvu a vím, že se tam v minulosti závodilo. Samozřejmě hodně zrádná je Poličná, kde se pokusím o reparát,“ věří Adam Březík.
Kromě už dvou odjetých závodů v Rakousku a Česku oba členové posádky přes zimu tvrdě „pracovali“ na fyzické kondici.
„Chodil jsem hodně cvičit, do toho jsem závodil na simulátoru. Když byl sníh, tak jsem po nocích seděl v autě,“ potvrzuje Adam Březík. „Mám rád běh, k tomu posilovna a taky lyže. Řekl bych, že jsem v přípravě na letošní sezónu udělal maximum,“ doplnil Ondřej Krajča.
Výsledek z Valašské rally ValMez může mnohé napovědět nejen pro vývoj v českém šampionátu, ale rovněž v European Rally Trophy – Central. Valaška je úvodním závodem středoevropské odnože.
„Zahraniční starty nás lákají a právě ERT je alternativou. Hned tři závody z tohoto seriálu se jedou v rámci českého mistráku (dále Krumlov a německá 3-Städte). Na druhou stranu bych si chtěl splnit sen a svézt se i na šotolině. Tak uvidíme, co všechno se nám povede realizovat,“ uzavírá předstartovní povídání Adam Březík.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Foto: Vandraq Studio
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.