Jako den a noc bylo působení dvojice Adam Březík – Ondřej Krajča na Valašce 2021. Čtvrtou příčku po první etapě zhatil výpadek na RZ Poličná. A právě i na tomto testu bude moci posádka Samohýl ŠKODA Teamu, startující s vozem ŠKODA Fabia R5 se startovním číslem 7, složit reparát.
Pro společnost SAMOHÝL MOTOR a.s. je Valašská rally ValMez téměř domácím závodem. O to více bude upřena pozornost na výkony Adama s Ondrou.
„Podpora motoristického sportu je pro naši společnost již tradiční záležitostí. Velký podíl má na ní současný majitel Martin Samohýl, který sám soutěžil v disciplíně autokrosu a po ukončení kariéry v roce 2017 pokračuje v podpoře talentovaných jezdců. Směřováním podpory do rally dalo před čtyřmi roky vzniku dealerského projektu Samohýl ŠKODA Team. Musím říct, že jsem se jak u zákazníků, tak i u zaměstnanců, doposud setkala jen s pozitivními ohlasy na aktivity společnosti v rámci motorsportu. Jsme vidět, je o nás vědět. Podpora motorsportu je pro nás již celorepublikovou reklamou a nikoli jen regionální,“ říká vedoucí marketingového oddělení Lenka Bořutová.
Zatímco loni soutěž proběhla s minimální podporou diváků, letos lze očekávat návrat do normálu. Všichni si tak opět budou moci užít rally tak, jak ji známe z předešlých let. Adam Březík s Ondřejem Krajčou vystartují do sezóny s cílem bojovat o celkovou Top5, takže průběh Valašky už může mnohé napovědět.
„Loni nám Valaška s Ondrou sedla na první dobrou. Nechápal jsem, kde se ty časy braly. Valaška je však hodně o závodění na přehledných úsecích, s čitelným terénem, člověk ví, kam jede. Sice jsem pak chyboval na Poličné, kde jsem měl mít zatáčku o stupeň těžší, ale byla to zkušenost.
Letos nás čekají dvě dlouhé zkoušky - Lešná a Velká Lhota (známá spíše jako Bystřička). Tu pojedu vlastně v ostrém tempu poprvé, ale určitě pro nás nebude zcela neznámou. Naopak vůbec netuším, co čekat od Choryně, Rybí znám jen podle názvu a vím, že se tam v minulosti závodilo. Samozřejmě hodně zrádná je Poličná, kde se pokusím o reparát,“ věří Adam Březík.
Kromě už dvou odjetých závodů v Rakousku a Česku oba členové posádky přes zimu tvrdě „pracovali“ na fyzické kondici.
„Chodil jsem hodně cvičit, do toho jsem závodil na simulátoru. Když byl sníh, tak jsem po nocích seděl v autě,“ potvrzuje Adam Březík. „Mám rád běh, k tomu posilovna a taky lyže. Řekl bych, že jsem v přípravě na letošní sezónu udělal maximum,“ doplnil Ondřej Krajča.
Výsledek z Valašské rally ValMez může mnohé napovědět nejen pro vývoj v českém šampionátu, ale rovněž v European Rally Trophy – Central. Valaška je úvodním závodem středoevropské odnože.
„Zahraniční starty nás lákají a právě ERT je alternativou. Hned tři závody z tohoto seriálu se jedou v rámci českého mistráku (dále Krumlov a německá 3-Städte). Na druhou stranu bych si chtěl splnit sen a svézt se i na šotolině. Tak uvidíme, co všechno se nám povede realizovat,“ uzavírá předstartovní povídání Adam Březík.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Foto: Vandraq Studio
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.