Jako den a noc bylo působení dvojice Adam Březík – Ondřej Krajča na Valašce 2021. Čtvrtou příčku po první etapě zhatil výpadek na RZ Poličná. A právě i na tomto testu bude moci posádka Samohýl ŠKODA Teamu, startující s vozem ŠKODA Fabia R5 se startovním číslem 7, složit reparát.
Pro společnost SAMOHÝL MOTOR a.s. je Valašská rally ValMez téměř domácím závodem. O to více bude upřena pozornost na výkony Adama s Ondrou.
„Podpora motoristického sportu je pro naši společnost již tradiční záležitostí. Velký podíl má na ní současný majitel Martin Samohýl, který sám soutěžil v disciplíně autokrosu a po ukončení kariéry v roce 2017 pokračuje v podpoře talentovaných jezdců. Směřováním podpory do rally dalo před čtyřmi roky vzniku dealerského projektu Samohýl ŠKODA Team. Musím říct, že jsem se jak u zákazníků, tak i u zaměstnanců, doposud setkala jen s pozitivními ohlasy na aktivity společnosti v rámci motorsportu. Jsme vidět, je o nás vědět. Podpora motorsportu je pro nás již celorepublikovou reklamou a nikoli jen regionální,“ říká vedoucí marketingového oddělení Lenka Bořutová.
Zatímco loni soutěž proběhla s minimální podporou diváků, letos lze očekávat návrat do normálu. Všichni si tak opět budou moci užít rally tak, jak ji známe z předešlých let. Adam Březík s Ondřejem Krajčou vystartují do sezóny s cílem bojovat o celkovou Top5, takže průběh Valašky už může mnohé napovědět.
„Loni nám Valaška s Ondrou sedla na první dobrou. Nechápal jsem, kde se ty časy braly. Valaška je však hodně o závodění na přehledných úsecích, s čitelným terénem, člověk ví, kam jede. Sice jsem pak chyboval na Poličné, kde jsem měl mít zatáčku o stupeň těžší, ale byla to zkušenost.
Letos nás čekají dvě dlouhé zkoušky - Lešná a Velká Lhota (známá spíše jako Bystřička). Tu pojedu vlastně v ostrém tempu poprvé, ale určitě pro nás nebude zcela neznámou. Naopak vůbec netuším, co čekat od Choryně, Rybí znám jen podle názvu a vím, že se tam v minulosti závodilo. Samozřejmě hodně zrádná je Poličná, kde se pokusím o reparát,“ věří Adam Březík.
Kromě už dvou odjetých závodů v Rakousku a Česku oba členové posádky přes zimu tvrdě „pracovali“ na fyzické kondici.
„Chodil jsem hodně cvičit, do toho jsem závodil na simulátoru. Když byl sníh, tak jsem po nocích seděl v autě,“ potvrzuje Adam Březík. „Mám rád běh, k tomu posilovna a taky lyže. Řekl bych, že jsem v přípravě na letošní sezónu udělal maximum,“ doplnil Ondřej Krajča.
Výsledek z Valašské rally ValMez může mnohé napovědět nejen pro vývoj v českém šampionátu, ale rovněž v European Rally Trophy – Central. Valaška je úvodním závodem středoevropské odnože.
„Zahraniční starty nás lákají a právě ERT je alternativou. Hned tři závody z tohoto seriálu se jedou v rámci českého mistráku (dále Krumlov a německá 3-Städte). Na druhou stranu bych si chtěl splnit sen a svézt se i na šotolině. Tak uvidíme, co všechno se nám povede realizovat,“ uzavírá předstartovní povídání Adam Březík.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Foto: Vandraq Studio
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.