Po loňském úspěšném vstupu do seriálu sprintrally bude polovina října opět ve znamení Futures Contproduct Rally Morava. Druhý ročník soutěže s centrem ve Šternberku proběhne 15. – 16. října 2021. Vrcholem letošních zápočtů soutěže jsou seriály Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+.
Rallysprintový debut Rally Morava zvládl nový pořadatel Rally klub Šternberk v AČR i přes náročnou situaci na jedničku. Výsledkem byl zajímavý závod s centrem ve Šternberku. Soutěž využila bývalých úseků jesenických a olomouckých soutěží, řada z nich byla pro méně zkušené posádky zcela nových.
Letos bude Rally Morava předposledním šestým kláním šampionátu historiků, zároveň předposledním (pátým) podnikem Rallysprint Série a Poháru 2+. Na Rally Morava se objeví i posádky poháru vozů Opel Adam Cup. Hlavním partnerem zůstává společnost Futures Contproduct, zabývající se výrobou obytných kontejnerů, divákům známá i jako tradiční sponzor posádky Michal Horák - Ivan Horák.
Organizační tým letos připravil formát tří zkoušek ve dvou sekcích. Posádky se vydají na tratě rychlostních zkoušek v sobotu 16. října 2021 v 9 hodin ze servisu ve Šternberku. Závodit se bude na testech s označením Mutkov, Domašov a Jívová, celkem na účastníky čeká 72,30 ostrých kilometrů.
Soutěž s ředitelstvím na SOŠ lesnické a strojírenské ve Šternberku měří celkem 157,25 km, což dělá ze soutěže v podhůří Jeseníků nejkompaktnější rally u nás (poměr trať/délka RZ 45,98 procenta).
„Snažili jsme se vzhledem k zařazení soutěže do MČR HA vybrat úseky s lepším povrchem než v minulých letech. Podoba soutěže bude navíc kompaktnější než loni, podíl rychlostek k celkové délce soutěže se podařilo výrazně navýšit. Pokračujeme ve formátu tří zkoušek dvakrát, jedna zkouška zůstává na samotné hranici maximální délky ve sprintech, máme připraven jeden zcela nový úsek,“ naznačuje člen organizačního týmu Miroslav Frýdecky.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz jsou vyvěšena schválená Zvláštní ustanovení. Uzávěrka přihlášek je stanovena na 8. října 2021 o půlnoci.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
II. Futures Contproduct Rally Morava 2021, tiskový servisTomáš Plachý
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.