Rally Morava míří do druhého ročníku

Rally Morava (CZE)
Rally Morava (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 9. září 2021 09:57
Sdílej:

Po loňském úspěšném vstupu do seriálu sprintrally bude polovina října opět ve znamení Futures Contproduct Rally Morava. Druhý ročník soutěže s centrem ve Šternberku proběhne 15. – 16. října 2021. Vrcholem letošních zápočtů soutěže jsou seriály Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+.

Rallysprintový debut Rally Morava zvládl nový pořadatel Rally klub Šternberk v AČR i přes náročnou situaci na jedničku. Výsledkem byl zajímavý závod s centrem ve Šternberku. Soutěž využila bývalých úseků jesenických a olomouckých soutěží, řada z nich byla pro méně zkušené posádky zcela nových.

Letos bude Rally Morava předposledním šestým kláním šampionátu historiků, zároveň předposledním (pátým) podnikem Rallysprint Série a Poháru 2+. Na Rally Morava se objeví i posádky poháru vozů Opel Adam Cup. Hlavním partnerem zůstává společnost Futures Contproduct, zabývající se výrobou obytných kontejnerů, divákům známá i jako tradiční sponzor posádky Michal Horák - Ivan Horák.

Organizační tým letos připravil formát tří zkoušek ve dvou sekcích. Posádky se vydají na tratě rychlostních zkoušek v sobotu 16. října 2021 v 9 hodin ze servisu ve Šternberku. Závodit se bude na testech s označením Mutkov, Domašov a Jívová, celkem na účastníky čeká 72,30 ostrých kilometrů.

Soutěž s ředitelstvím na SOŠ lesnické a strojírenské ve Šternberku měří celkem 157,25 km, což dělá ze soutěže v podhůří Jeseníků nejkompaktnější rally u nás (poměr trať/délka RZ 45,98 procenta).

„Snažili jsme se vzhledem k zařazení soutěže do MČR HA vybrat úseky s lepším povrchem než v minulých letech. Podoba soutěže bude navíc kompaktnější než loni, podíl rychlostek k celkové délce soutěže se podařilo výrazně navýšit. Pokračujeme ve formátu tří zkoušek dvakrát, jedna zkouška zůstává na samotné hranici maximální délky ve sprintech, máme připraven jeden zcela nový úsek,“ naznačuje člen organizačního týmu Miroslav Frýdecky.

Na webových stránkách www.rally-morava.cz jsou vyvěšena schválená Zvláštní ustanovení. Uzávěrka přihlášek je stanovena na 8. října 2021 o půlnoci.

Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.

II. Futures Contproduct Rally Morava 2021, tiskový servisTomáš Plachý

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.