Po loňském úspěšném vstupu do seriálu sprintrally bude polovina října opět ve znamení Futures Contproduct Rally Morava. Druhý ročník soutěže s centrem ve Šternberku proběhne 15. – 16. října 2021. Vrcholem letošních zápočtů soutěže jsou seriály Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+.
Rallysprintový debut Rally Morava zvládl nový pořadatel Rally klub Šternberk v AČR i přes náročnou situaci na jedničku. Výsledkem byl zajímavý závod s centrem ve Šternberku. Soutěž využila bývalých úseků jesenických a olomouckých soutěží, řada z nich byla pro méně zkušené posádky zcela nových.
Letos bude Rally Morava předposledním šestým kláním šampionátu historiků, zároveň předposledním (pátým) podnikem Rallysprint Série a Poháru 2+. Na Rally Morava se objeví i posádky poháru vozů Opel Adam Cup. Hlavním partnerem zůstává společnost Futures Contproduct, zabývající se výrobou obytných kontejnerů, divákům známá i jako tradiční sponzor posádky Michal Horák - Ivan Horák.
Organizační tým letos připravil formát tří zkoušek ve dvou sekcích. Posádky se vydají na tratě rychlostních zkoušek v sobotu 16. října 2021 v 9 hodin ze servisu ve Šternberku. Závodit se bude na testech s označením Mutkov, Domašov a Jívová, celkem na účastníky čeká 72,30 ostrých kilometrů.
Soutěž s ředitelstvím na SOŠ lesnické a strojírenské ve Šternberku měří celkem 157,25 km, což dělá ze soutěže v podhůří Jeseníků nejkompaktnější rally u nás (poměr trať/délka RZ 45,98 procenta).
„Snažili jsme se vzhledem k zařazení soutěže do MČR HA vybrat úseky s lepším povrchem než v minulých letech. Podoba soutěže bude navíc kompaktnější než loni, podíl rychlostek k celkové délce soutěže se podařilo výrazně navýšit. Pokračujeme ve formátu tří zkoušek dvakrát, jedna zkouška zůstává na samotné hranici maximální délky ve sprintech, máme připraven jeden zcela nový úsek,“ naznačuje člen organizačního týmu Miroslav Frýdecky.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz jsou vyvěšena schválená Zvláštní ustanovení. Uzávěrka přihlášek je stanovena na 8. října 2021 o půlnoci.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
II. Futures Contproduct Rally Morava 2021, tiskový servisTomáš Plachý
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.