Rally Morava míří do druhého ročníku

Rally Morava (CZE)
Rally Morava (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 9. září 2021 09:57
Sdílej:

Po loňském úspěšném vstupu do seriálu sprintrally bude polovina října opět ve znamení Futures Contproduct Rally Morava. Druhý ročník soutěže s centrem ve Šternberku proběhne 15. – 16. října 2021. Vrcholem letošních zápočtů soutěže jsou seriály Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+.

Rallysprintový debut Rally Morava zvládl nový pořadatel Rally klub Šternberk v AČR i přes náročnou situaci na jedničku. Výsledkem byl zajímavý závod s centrem ve Šternberku. Soutěž využila bývalých úseků jesenických a olomouckých soutěží, řada z nich byla pro méně zkušené posádky zcela nových.

Letos bude Rally Morava předposledním šestým kláním šampionátu historiků, zároveň předposledním (pátým) podnikem Rallysprint Série a Poháru 2+. Na Rally Morava se objeví i posádky poháru vozů Opel Adam Cup. Hlavním partnerem zůstává společnost Futures Contproduct, zabývající se výrobou obytných kontejnerů, divákům známá i jako tradiční sponzor posádky Michal Horák - Ivan Horák.

Organizační tým letos připravil formát tří zkoušek ve dvou sekcích. Posádky se vydají na tratě rychlostních zkoušek v sobotu 16. října 2021 v 9 hodin ze servisu ve Šternberku. Závodit se bude na testech s označením Mutkov, Domašov a Jívová, celkem na účastníky čeká 72,30 ostrých kilometrů.

Soutěž s ředitelstvím na SOŠ lesnické a strojírenské ve Šternberku měří celkem 157,25 km, což dělá ze soutěže v podhůří Jeseníků nejkompaktnější rally u nás (poměr trať/délka RZ 45,98 procenta).

„Snažili jsme se vzhledem k zařazení soutěže do MČR HA vybrat úseky s lepším povrchem než v minulých letech. Podoba soutěže bude navíc kompaktnější než loni, podíl rychlostek k celkové délce soutěže se podařilo výrazně navýšit. Pokračujeme ve formátu tří zkoušek dvakrát, jedna zkouška zůstává na samotné hranici maximální délky ve sprintech, máme připraven jeden zcela nový úsek,“ naznačuje člen organizačního týmu Miroslav Frýdecky.

Na webových stránkách www.rally-morava.cz jsou vyvěšena schválená Zvláštní ustanovení. Uzávěrka přihlášek je stanovena na 8. října 2021 o půlnoci.

Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.

II. Futures Contproduct Rally Morava 2021, tiskový servisTomáš Plachý

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.