Po loňském úspěšném vstupu do seriálu sprintrally bude polovina října opět ve znamení Futures Contproduct Rally Morava. Druhý ročník soutěže s centrem ve Šternberku proběhne 15. – 16. října 2021. Vrcholem letošních zápočtů soutěže jsou seriály Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+.
Rallysprintový debut Rally Morava zvládl nový pořadatel Rally klub Šternberk v AČR i přes náročnou situaci na jedničku. Výsledkem byl zajímavý závod s centrem ve Šternberku. Soutěž využila bývalých úseků jesenických a olomouckých soutěží, řada z nich byla pro méně zkušené posádky zcela nových.
Letos bude Rally Morava předposledním šestým kláním šampionátu historiků, zároveň předposledním (pátým) podnikem Rallysprint Série a Poháru 2+. Na Rally Morava se objeví i posádky poháru vozů Opel Adam Cup. Hlavním partnerem zůstává společnost Futures Contproduct, zabývající se výrobou obytných kontejnerů, divákům známá i jako tradiční sponzor posádky Michal Horák - Ivan Horák.
Organizační tým letos připravil formát tří zkoušek ve dvou sekcích. Posádky se vydají na tratě rychlostních zkoušek v sobotu 16. října 2021 v 9 hodin ze servisu ve Šternberku. Závodit se bude na testech s označením Mutkov, Domašov a Jívová, celkem na účastníky čeká 72,30 ostrých kilometrů.
Soutěž s ředitelstvím na SOŠ lesnické a strojírenské ve Šternberku měří celkem 157,25 km, což dělá ze soutěže v podhůří Jeseníků nejkompaktnější rally u nás (poměr trať/délka RZ 45,98 procenta).
„Snažili jsme se vzhledem k zařazení soutěže do MČR HA vybrat úseky s lepším povrchem než v minulých letech. Podoba soutěže bude navíc kompaktnější než loni, podíl rychlostek k celkové délce soutěže se podařilo výrazně navýšit. Pokračujeme ve formátu tří zkoušek dvakrát, jedna zkouška zůstává na samotné hranici maximální délky ve sprintech, máme připraven jeden zcela nový úsek,“ naznačuje člen organizačního týmu Miroslav Frýdecky.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz jsou vyvěšena schválená Zvláštní ustanovení. Uzávěrka přihlášek je stanovena na 8. října 2021 o půlnoci.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
II. Futures Contproduct Rally Morava 2021, tiskový servisTomáš Plachý
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.