Do startu letošního ročníku vyškovské rally zbývá méně než měsíc. Velmi dobrou zprávou je, že se pořadatelům z Hanáckého rally klubu v AČR v dnešní nelehké době povedlo po několika letech znovu zajistit čtvrtý měřený úsek. To přidá na atraktivitě tradiční jihomoravské soutěže. Trať Rally Vyškov letos tedy zavítá na rychlostní zkoušku Topolanskou, Podivickou, Račickou a Hlubočanskou.
"V současné době jsou úspěšně ukončená veškerá jednání s obcemi a dalšími zainteresovanými institucemi včetně silničních úřadů a orgánů Policie ČR o povolení tratí rychlostní zkoušek. Spějí ke konci také jednání o jednotlivých uzavírkách,“ popisuje aktuální stav předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš a dodává: „Starostům obcí na tratích rychlostních zkoušek budou nyní průběžně a včas dodány veškeré dokumenty, aby tyto skutečnosti mohli oznámit obyvatelům svých obcí.“
Pořadatelé již před časem zveřejnili zvláštní ustanovení a zahájili příjem přihlášek. Ten probíhá, jak je již zvykem, prostřednictvím informačního systému Autoklubu České republiky. Uzávěrka přihlášek je naplánována na 3. září.
Momentální epidemická situace dává možnost divákům se soutěže v plném rozsahu zúčastnit. Pořadatelé jsou v kontaktu s hygieniky a přesná omezení podle aktuálních hygienicko-epidemiologických opatření upřesní v následujících dnech. Vyškovští pořadatelé jsou ovšem připraveni i na možnost, kdyby se v září epidemická situace zhoršila natolik, že by bylo nutné přijmout patřičná přísnější omezující opatření, avšak doufají, že se tak nestane.
„Vedle epidemické situace je nyní zaměřena naše pozornost také na přípravu funkcionářů na jednotlivé rychlostní zkoušky. Průběžně rovněž kontrolujeme stav komunikací, po kterých vede trať, neboť v současné době probíhá v okolí Vyškova několik staveb, které by potenciálně mohly ovlivnit průběh soutěže. Závěrečná fáze přípravy rally však probíhá ze strany pořadatele – Hanáckého rally klubu v AČR podle plánu a bez vážnějších problémů. Rally bude kvalitně a včas připravena tak jako v předešlých letech a jak posádky, tak fanoušci si jí budou moci užít. To je pro nás důležité a na tom si zakládáme,“ sdělil na závěr ředitel Rally Vyškov, Jaromír Palásek.
Rally Vyškov 2021 se nezadržitelně blíží a frekvence sdělovaných informací se bude zvyšovat. Sledovat proto můžete oficiální webovou stránku soutěže www.rallyvyskov.cz nebo profily na sociálních sítích, kde budou veškeré aktuality postupně také sdíleny.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.