U EuroOil teamu s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem finišují přípravy na 55. ročník nejstarší tuzemské soutěže Rallye Šumava. Po nepovedené Valašce, chce posádka na domácí soutěži složit reparát a získat první body letošní sezóny.
„Na Valašské Rallye jsme museli odstoupit hned po první rychlostní zkoušce. Na ní jsme hned na začátku prorazili pneumatiku, a protože do cíle scházelo téměř 15 kilometrů, museli jsme jí přímo na trati vyměnit a ztratili tím více jak 3 minuty. Byl jsem po prodělání docela těžkého průběhu Covidu a jen pár dnů po skončení karantény. Už tím jak dlouho nám trvala výměna pneumatiky, bylo zřejmé, že fyzicky na tom nejsem nejlépe a proto bylo rozhodnuto dále nepokračovat,“ popisuje Pech předešlou soutěž.
Jak se ukázalo v následujících dnech, bylo rozhodnutí skončit správné. Pecha postihl postcovidový syndrom, při kterém měl problémy s dýcháním i pohybem a musel vyhledat odbornou pomoc.
„Téměř 2 týdny po Valašce jsem musel mít doma po ruce kyslíkovou masku a jezdil pravidelně na infuze. Nic jiného jsem fyzicky nezvládal. Teď už jsem snad fit, ale žádná sranda to nebyla. Na Šumavě mě asi ještě trošku bude chybět potřebná fyzička, ale do závoďáku se těším víc než kdy jindy,“ hlásí dobré zprávy Pech jun., kterého před startem čeká ještě testování závodního Focuse.
Pořadatelé připravili pro letošní ročník Šumavy velice náročnou trať s řadou nových úseků a rychlostních zkoušek. Na poslední by měla být dokonce dlouhá šotolinová část v lese, která u nás není vůbec obvyklá.
„Právě to může v závěru ještě dost zamíchat pořadím. Bude potřeba zvážit rychlost s rizikem a k tomu dokonalou souhru se špióny. Ti musejí zvláště před druhým průjezdem zaznamenat každý obnažený kámen nebo díru, co se zcela jistě po prvním průjezdu celého startovního pole objeví. Asfaltové pneumatiky, na kterých tento úsek budeme muset projet, nejsou proti průrazu zdaleka tak odolné jako pneu používané na šotolinu a udělat defekt bude snadné“ zamýšlí se Pech jun.
Rallye Šumava odstartuje v sobotu 8. května v 10.30 hod. z náměstí v Klatovech. Cíl závodu je naplánovaný po absolvování tratě dlouhé 521 km v neděli v 13.55 hod. tamtéž. EuroOil zve všechny fanoušky motorismu ke sledování rallye, i když zatím ještě pouze online.
www.VaclavPech.cz
www.vaclavpech-fanclub.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.