U EuroOil teamu s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem finišují přípravy na 55. ročník nejstarší tuzemské soutěže Rallye Šumava. Po nepovedené Valašce, chce posádka na domácí soutěži složit reparát a získat první body letošní sezóny.
„Na Valašské Rallye jsme museli odstoupit hned po první rychlostní zkoušce. Na ní jsme hned na začátku prorazili pneumatiku, a protože do cíle scházelo téměř 15 kilometrů, museli jsme jí přímo na trati vyměnit a ztratili tím více jak 3 minuty. Byl jsem po prodělání docela těžkého průběhu Covidu a jen pár dnů po skončení karantény. Už tím jak dlouho nám trvala výměna pneumatiky, bylo zřejmé, že fyzicky na tom nejsem nejlépe a proto bylo rozhodnuto dále nepokračovat,“ popisuje Pech předešlou soutěž.
Jak se ukázalo v následujících dnech, bylo rozhodnutí skončit správné. Pecha postihl postcovidový syndrom, při kterém měl problémy s dýcháním i pohybem a musel vyhledat odbornou pomoc.
„Téměř 2 týdny po Valašce jsem musel mít doma po ruce kyslíkovou masku a jezdil pravidelně na infuze. Nic jiného jsem fyzicky nezvládal. Teď už jsem snad fit, ale žádná sranda to nebyla. Na Šumavě mě asi ještě trošku bude chybět potřebná fyzička, ale do závoďáku se těším víc než kdy jindy,“ hlásí dobré zprávy Pech jun., kterého před startem čeká ještě testování závodního Focuse.
Pořadatelé připravili pro letošní ročník Šumavy velice náročnou trať s řadou nových úseků a rychlostních zkoušek. Na poslední by měla být dokonce dlouhá šotolinová část v lese, která u nás není vůbec obvyklá.
„Právě to může v závěru ještě dost zamíchat pořadím. Bude potřeba zvážit rychlost s rizikem a k tomu dokonalou souhru se špióny. Ti musejí zvláště před druhým průjezdem zaznamenat každý obnažený kámen nebo díru, co se zcela jistě po prvním průjezdu celého startovního pole objeví. Asfaltové pneumatiky, na kterých tento úsek budeme muset projet, nejsou proti průrazu zdaleka tak odolné jako pneu používané na šotolinu a udělat defekt bude snadné“ zamýšlí se Pech jun.
Rallye Šumava odstartuje v sobotu 8. května v 10.30 hod. z náměstí v Klatovech. Cíl závodu je naplánovaný po absolvování tratě dlouhé 521 km v neděli v 13.55 hod. tamtéž. EuroOil zve všechny fanoušky motorismu ke sledování rallye, i když zatím ještě pouze online.
www.VaclavPech.cz
www.vaclavpech-fanclub.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.