Enge připraven na Le Mans

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.auto-news.cz
Daniel Šupa 15. června 2005 13:33
Sdílej:

Tomáš Enge se hodně těší na návrat na svoji oblíbenou trať a rád by navázal na předchozí výkony na trati La Sarthe.

Enge není v Le Mans již žádným nováčkem, naopak má v kapse zkušenosti ze tří startů s vozem Ferrari 550 Maranello. Českému jezdci trať La Sarthe v Le Mans hodně sedí, ve všech třech startech dokázal vyhrát kvalifikaci třídy GTS (nově GT1) a v roce 2003 si na své konto připsal i triumf v samotném závodu. Aston Martin DBR9 letos debutuje na závodních tratích a jeho dosavadní bilance je velmi impozantní. Vůz byl zatím nasazen v závodu ALMS v Sebringu a v Silverstone v závodu šampionátu FIA GT a v obou případech zvítězil. V Le Mans se dá ale očekávat tuhý boj, vedle osvědčených Maranell by největší konkurencí měly být tovární vozy Corvette. Enge se bude ve voze se startovním číslem 58 střídat s Peterem Koxem a Pedrem Lamym, s vozem číslo 59 pojedou David Brabham, Darren Turner a Stephane Sarrazin. Tomáš Enge: „Le Mans miluji a nyní mám šanci zase závodit se skvělým týmem. Sice jsem neodjel tolik kilometrů jako mí kolegové, ale s přípravou jsem spokojený a myslím, že jsem získal správný cit pro DBR9. Vím, že vůz bude v Le Mans velmi konkurenceschopný a trať by nám měla vyhovovat. Vozy zatím jely bez problémů a doufám, že to bude i o víkendu pokračovat ve stejném duchu.“ George Howard-Chappel, šéf týmu: „Naše DBR9 sice dosáhly minulý týden nejrychlejších časů v obou testovacích trénincích, první závod v Le Mans je vždy neznámou. Náš vytrvalostní testovací program nám dal důvěru ve schopnosti DBR9 dokončit závod, ale stále je to mladý vůz. Bude také zajímavé sledovat, jak na tom budou naši soupeři, když přijde na rychlost v závodu. Máme talentovanou skupinu jezdců a tým je připraven, takže mám důvod věřit, že jsme v testech maximálně využili čas a dostupné prostředky. Le Mans se hodně liší od Sebringu a Silverstone a podle toho je třeba odpovídajícím způsobem upravit vůz. Fanoušci si všimnou viditelných změn způsobených novou aerodynamikou, ale jde o ideální kompromis mezi odporem vzduchu a generováním přítlaku.“ Kvalifikace na závod Le Mans se jede ve středu a ve čtvrtek večer, v pátek proběhne tradiční paráda jezdců v historickém centru Le Mans a samotná čtyřiadvacetihodinovka odstartuje v sobotu v 16 hodin. Tisková zpráva: BPA sport marketing a.s. Foto: Auto News Network
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.