Silverstone: Aston Martin vybojoval double

Kox/Lamy
Kox/Lamy, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 15. května 2005 21:00
Sdílej:

Při debutovém startu ve FIA GT získal britský tovární tým obě první místa v cíli po vyrovnaném souboji.

Oba zelené vozy udržely vedení v závodě i po startu a kromě zastávek v boxech kontrolovaly průběh závodu. V jeho úvodu byla opět velmi rychlá jediná americká Corvetta týmu GLPK Carsport. Po 1,5 hodině ale vůz vypověděl službu a s technickými problémy musela posádka Longin/Kumpen/Hezemans odstoupit. Přes zdánlivě bezpečné vedení domácího továrního týmu probíhala za oběma vozy DBR9 ostrá bitva. Těsně před závěrem závodu gradoval souboj mezi oběma vedoucími posádkami, čehož využívali Babini/Biagi ke snižování ztráty. Nakonec vůz stáje Vitaphone Racing zaostal za vítěznou dvojicí Kox/Lamy jen 11 vteřin. Ceny za druhé místo patří Brabhamovi a Turnerovi. Také 4. a 5. místo získali piloti italských Maserati.

Plný bodový zisk ale přesto patřil Babinimu s Biagim, neboť oba Aston Martiny startovaly mimo hodnocení šampionátu. Nejvíce bodů si tak mezi sebe rozdělily týmy Vitaphone a JMB. Slabší třídu vyhrálo Porsche týmu GruppeM. O vítězství bojovaly oba vozy tohoto týmu, ale vítězství patřilo Liebovi a Rockenfellerovi. Sugden s Collardem měli problém s chladícím systémem a ztratili 6 kol v boxech. Druhé místo tak získal Collins s Cuninghamem s dalším Porsche. Třetí místo Tomlinson a Kane s TVR T400.

Třídu G2 vyhrál Bafle s Derbyshirem, následovali Keen/Taylor a Whight/Whight/Kershaw (všichni Mosler). Českému jezdci Vonkovi patřilo celkové 21 místo.
Silverstone, výsledné pořadí 1. GT1 Kox/Lamy Aston Martin DBR9 3:00:28.713 2. GT1 Brabham/Turner Aston Martin DBR9 +1.937 3. GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 +11.078 4. GT1 Bertolini/Wendlinger Maserati MC12 GT1 +1 kolo
5. GT1 Bartels/Scheider Maserati MC12 GT1 +1 kolo 6. GT1 Gardel/Gollin Ferrari 550 Maranello +1 kolo 7. GT1 Deletraz/Piccini Ferrari 575 Maranello GTC +2 kola 8. GT1 Peter/Buncombe/Rusinov Maserati MC12 GT1 +2 kola
9. GT2 Lieb/Rockenfeller Porsche 996 GT3 RSR +5 kol 10. GT1 Ardizzone/Panzavuota/Hooker Saleen S7 R +7 kol 21. GT2 Vonka/Casadei Porsche 996 GT3 RS +16 kol
Pořadí týmů GT1 po třech závodech: 1. Vitaphone Racing Team 44 2. JMB Racing 32 3. Larbre Competition 25
4. GLPK-Carsport 5 5. G.P.C. Sport 4 6. Graham Nash Motorsport 3 7. Lister Racing 2 8. Russian Age Racing 2
Pořadí Top10 jezdců GT1 po třech závodech: 1. Timo Scheider 22 2. Michael Bartels 22
3. Thomas Biagi 22 4. Fabio Babini 22 5. Karl Wendlinger 22 6. Andrea Bertolini 22 7. Gabriele Gardel 19 8. Pedro Lamy 14
9. Chris Buncombe 10 10. Philipp Peter 10
Pořadí týmů GT2 po třech závodech: 1. Gruppe M Racing 49 2. Scuderia Ecosse 11 3. Team LNT 11 4. Embassy Racing 8 5. Proton Competition 7
6. Ebimotor 6 7. Machanek Racing 5 8. Team Eurotech 5 9. G.P.C. Sport 5
10. Renauer Motorsport Team 4 Pořadí Top10 jezdců GT2 po třech závodech: 1. Marc Lieb 28 2. Mike Rockenfeller 28
3. Emmanuel Collard 21 4. Tim Sugden 21 5. Lawrence Tomlinson 9 6. Jonny Kane 9
7. Neil Cunningham 8 8. Ben Collins 8 9. Christian Ried 7 10. Gerold Ried 7

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.