Další akvizicí čínského kapitálu se stal britský tým Manor WEC. Nový tým ponese název CEFC Manor TRS Racing.
Spojením čínské společnosti Talent Racing Sports (TRS) a britského týmu Manor vzniká nový, velmi konkurenceschopný tým s působností v kategorii LMP2 vytrvalostního mistrovství světa. TRS původně podporoval China Racing Team v závodech Formule E ročníku 2014, aby se poté přemístil do WEC, kde v loňském ročníku podporoval tým Baxi DC Racing.
V roce 2017 dochází ze strany čínských investorů k dalšímu kroku, kterým je přímý vstup čínského konglomerátu CEFC Energy Company Limited do světa WEC. CEFC působí v oblasti energetiky a patří mezi TOP 500 firem světa. Interně se CEFC dělí na tři základní skupiny, které sdružují 15 dceřinných společností s celkovým obratem přes 38 miliard USD.
Tým CEFC Manor TRS Racing bude ve World Endurance Championship ročníku 2017 nasazovat dva vozy Oreca 07 s motory Gibson v kategorii LMP2.
Greame Lowdon, president a sportovní ředitel týmu Manor WEC: „Jsme opravdu rádi, že budeme v roce 2017 dále pokračovat ve World Endurance Championship a to díky zahájení dlouhodobé spolupráce s CEFC, Baxi a TRS. V loňském sezóně, která byla naší první ve vytrvalostním mistrovství světa, jsme získali mnoho cenných zkušeností, ze kterých budeme čerpat v nadcházející sezóně ve velmi konkurenční kategorii LMP2. Letos je to celkově již naše 28 sezóna v motorsportu a nemůžeme se dočkat, až znovu začneme naplno závodit.“
Joe Li, předseda Talent Racing Sports: „Je to pro nás velká čest, že můžeme spolupracovat s tak legendárním závodním týmem, jakým je Manor. Pevně věříme, že se naše partnerství neomezí pouze na WEC kategorii LMP2. V této fantastické globální závodní sérii představujeme více čínských značek. Se silnou podporou, které se nám dostává od týmu Manor, je naším cílem vidět brzy vlát čínskou vlajku na nejvyšším stupni.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?