Ze tří českých posádek viděla cílovou vlajku dramatického závodu jen jediná.
Překvapením byl výkon nového týmu GLPK Carsport s vozem Chevrolet Corvette C5R, jenž odstoupil ve svém prvním závodu z druhého místa s unikajícím olejem jen 10 kol před cílem. Třídu GT2 ovládl tým Gruppe M s vozy Porsche, když obsadil 7. a 8. pozici celkově. Třetí místo patřilo také Porsche, ale stáje Ebimotors. Na 4. místě ve skupině a 13. místě celkově dokončila závod posádka Racz / Venc týmu Machanek Racing. Další posádka tohoto týmu Machánek / Studenič odstoupila již ve 24. kola. Podobně skončila dnešní pouť pro poměrně rychlé, ale znovu nespolehlivé Lamborghini Murcielago posádky Kox / Simon, jež odstoupilo o 4 kola později. Svůj boj s konkurencí musel vzdát těsně před polovinou závodu i další český tým Vonka Racing.
Monza, celkové pořadí: 1. GT1 Lamy/Gardel Ferrari 550 Maranello 2:40:30.881 2. GT1 Bartels/Scheider Maserati MC12 GT1 +0.921 3. GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 +1.456 4. GT1 Peter/Buncombe/Rusinov Maserati MC12 GT1 +1 kolo 5. GT1 Bertolini/Wendlinger Maserati MC12 GT1 +3 kola 6. GT1 Bryner/Calderari/Zacchia Ferrari 550 Maranello +3 kola 7. GT2 Lieb/Rockenfeller Porsche 996 GT3 RSR +3 kola 8. GT2 Collard/Sugden Porsche 996 GT3 RSR +3 kola 9. GT1 Keen/Halliday Lister Storm GT +4 kola 10. GT1 Ruberti/Camathias Saleen S7 R +5 kol 13. GT2 Racz/Venc Porsche 996 GT3 RS +8 kol 22. GT2 Vonka/Amaduzzi Porsche 996 GT3 RS 40 kol, nedokončil 27. GT2 MacHanek/Studenic Porsche 996 GT3 RSR 24 kol, nedokončil
GT1, Top10 hodnocení jezdců: 1. Gabriele Gardel 10 2. Pedro Lamy 10 3. Timo Scheider 8 4. Michael Bartels 8 5. Thomas Biagi 6 6. Fabio Babini 6 7. Chris Buncombe 5 8. Philipp Peter 5 9. Roman Rusinov 5 10. Karl Wendlinger 4
GT1, hodnocení týmů: 1. Vitaphone Racing Team 14 2. Larbre Compétition 13 3. JMB Racing 9 4. Lister Racing 2 5. Graham Nash Motorsport 1
GT2, Top10 hodnocení jezdců: 1. Marc Lieb 10 2. Mike Rockenfeller 10 3. Emmanuel Collard 8 4. Tim Sugden 8 5. Luigi Moccia 6 6. Emanuele Busnelli 6 7. Istvan Racz 5 8. Josef Venc 5 9. Wolfgang Kaufmann 4 10. Manfred Jurasz 4
GT2, hodnocení týmů: 1. Gruppe M Racing 18 2. Ebimotor 6 3. Machanek Racing 5 4. Renauer Motorsport Team 4 5. Proton Competition 3 Foto: Francois Flamand / FIA GT, DPPI / FIA GT
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?