Monza: Doménou italských značek

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Francois Flamand / FIA GT
Daniel Šupa 10. dubna 2005 18:11
Sdílej:

Ze tří českých posádek viděla cílovou vlajku dramatického závodu jen jediná.

Lepší průběh úvodního závodu letošní sezony jsme si ani nemohli přát. 500 kilometrů ostrého tempa na hranici možností vozů i jezdců, to vše v hustém provozu dvou tříd GT1 a GT2. Více než polovinu závodu se na čele drželo Maserati MC12 s číslem 16, které bylo v rukou Philippa Petera nejrychlejší v kvalifikaci a s nímž startoval Rakušan z pole position. Vítězem závodu se nakonec stala posádka Lamy / Gardel s Ferrari F550 Maranello týmu Larbre Competition, který se po krátké přestávce v LMES znovu vrátil do seriálu FIA GT. Druhé až páté místo patřilo rychlým a atraktivním vozům Maserati. Vítěznou posádku doplnili na stupních vítězů Bartels / Scheider a Babini / Biagi z týmu Vitaphone Racing. V cíli dělilo první tři posádky po 500 kilometrech jen 1,5 vteřiny! Čtvrtou a pátou pozici obsadily dvojice stáje JMB Racing.

Překvapením byl výkon nového týmu GLPK Carsport s vozem Chevrolet Corvette C5R, jenž odstoupil ve svém prvním závodu z druhého místa s unikajícím olejem jen 10 kol před cílem. Třídu GT2 ovládl tým Gruppe M s vozy Porsche, když obsadil 7. a 8. pozici celkově. Třetí místo patřilo také Porsche, ale stáje Ebimotors. Na 4. místě ve skupině a 13. místě celkově dokončila závod posádka Racz / Venc týmu Machanek Racing. Další posádka tohoto týmu Machánek / Studenič odstoupila již ve 24. kola. Podobně skončila dnešní pouť pro poměrně rychlé, ale znovu nespolehlivé Lamborghini Murcielago posádky Kox / Simon, jež odstoupilo o 4 kola později. Svůj boj s konkurencí musel vzdát těsně před polovinou závodu i další český tým Vonka Racing.

Monza, celkové pořadí: 1. GT1 Lamy/Gardel Ferrari 550 Maranello 2:40:30.881 2. GT1 Bartels/Scheider Maserati MC12 GT1 +0.921 3. GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 +1.456 4. GT1 Peter/Buncombe/Rusinov Maserati MC12 GT1 +1 kolo 5. GT1 Bertolini/Wendlinger Maserati MC12 GT1 +3 kola 6. GT1 Bryner/Calderari/Zacchia Ferrari 550 Maranello +3 kola 7. GT2 Lieb/Rockenfeller Porsche 996 GT3 RSR +3 kola 8. GT2 Collard/Sugden Porsche 996 GT3 RSR +3 kola 9. GT1 Keen/Halliday Lister Storm GT +4 kola 10. GT1 Ruberti/Camathias Saleen S7 R +5 kol 13. GT2 Racz/Venc Porsche 996 GT3 RS +8 kol 22. GT2 Vonka/Amaduzzi Porsche 996 GT3 RS 40 kol, nedokončil 27. GT2 MacHanek/Studenic Porsche 996 GT3 RSR 24 kol, nedokončil

GT1, Top10 hodnocení jezdců: 1. Gabriele Gardel 10 2. Pedro Lamy 10 3. Timo Scheider 8 4. Michael Bartels 8 5. Thomas Biagi 6 6. Fabio Babini 6 7. Chris Buncombe 5 8. Philipp Peter 5 9. Roman Rusinov 5 10. Karl Wendlinger 4

GT1, hodnocení týmů: 1. Vitaphone Racing Team 14 2. Larbre Compétition 13 3. JMB Racing 9 4. Lister Racing 2 5. Graham Nash Motorsport 1

GT2, Top10 hodnocení jezdců: 1. Marc Lieb 10 2. Mike Rockenfeller 10 3. Emmanuel Collard 8 4. Tim Sugden 8 5. Luigi Moccia 6 6. Emanuele Busnelli 6 7. Istvan Racz 5 8. Josef Venc 5 9. Wolfgang Kaufmann 4 10. Manfred Jurasz 4

GT2, hodnocení týmů: 1. Gruppe M Racing 18 2. Ebimotor 6 3. Machanek Racing 5 4. Renauer Motorsport Team 4 5. Proton Competition 3 Foto: Francois Flamand / FIA GT, DPPI / FIA GT

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.