Ze tří českých posádek viděla cílovou vlajku dramatického závodu jen jediná.
Překvapením byl výkon nového týmu GLPK Carsport s vozem Chevrolet Corvette C5R, jenž odstoupil ve svém prvním závodu z druhého místa s unikajícím olejem jen 10 kol před cílem. Třídu GT2 ovládl tým Gruppe M s vozy Porsche, když obsadil 7. a 8. pozici celkově. Třetí místo patřilo také Porsche, ale stáje Ebimotors. Na 4. místě ve skupině a 13. místě celkově dokončila závod posádka Racz / Venc týmu Machanek Racing. Další posádka tohoto týmu Machánek / Studenič odstoupila již ve 24. kola. Podobně skončila dnešní pouť pro poměrně rychlé, ale znovu nespolehlivé Lamborghini Murcielago posádky Kox / Simon, jež odstoupilo o 4 kola později. Svůj boj s konkurencí musel vzdát těsně před polovinou závodu i další český tým Vonka Racing.
Monza, celkové pořadí: 1. GT1 Lamy/Gardel Ferrari 550 Maranello 2:40:30.881 2. GT1 Bartels/Scheider Maserati MC12 GT1 +0.921 3. GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 +1.456 4. GT1 Peter/Buncombe/Rusinov Maserati MC12 GT1 +1 kolo 5. GT1 Bertolini/Wendlinger Maserati MC12 GT1 +3 kola 6. GT1 Bryner/Calderari/Zacchia Ferrari 550 Maranello +3 kola 7. GT2 Lieb/Rockenfeller Porsche 996 GT3 RSR +3 kola 8. GT2 Collard/Sugden Porsche 996 GT3 RSR +3 kola 9. GT1 Keen/Halliday Lister Storm GT +4 kola 10. GT1 Ruberti/Camathias Saleen S7 R +5 kol 13. GT2 Racz/Venc Porsche 996 GT3 RS +8 kol 22. GT2 Vonka/Amaduzzi Porsche 996 GT3 RS 40 kol, nedokončil 27. GT2 MacHanek/Studenic Porsche 996 GT3 RSR 24 kol, nedokončil
GT1, Top10 hodnocení jezdců: 1. Gabriele Gardel 10 2. Pedro Lamy 10 3. Timo Scheider 8 4. Michael Bartels 8 5. Thomas Biagi 6 6. Fabio Babini 6 7. Chris Buncombe 5 8. Philipp Peter 5 9. Roman Rusinov 5 10. Karl Wendlinger 4
GT1, hodnocení týmů: 1. Vitaphone Racing Team 14 2. Larbre Compétition 13 3. JMB Racing 9 4. Lister Racing 2 5. Graham Nash Motorsport 1
GT2, Top10 hodnocení jezdců: 1. Marc Lieb 10 2. Mike Rockenfeller 10 3. Emmanuel Collard 8 4. Tim Sugden 8 5. Luigi Moccia 6 6. Emanuele Busnelli 6 7. Istvan Racz 5 8. Josef Venc 5 9. Wolfgang Kaufmann 4 10. Manfred Jurasz 4
GT2, hodnocení týmů: 1. Gruppe M Racing 18 2. Ebimotor 6 3. Machanek Racing 5 4. Renauer Motorsport Team 4 5. Proton Competition 3 Foto: Francois Flamand / FIA GT, DPPI / FIA GT
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.