Ze tří českých posádek viděla cílovou vlajku dramatického závodu jen jediná.
Překvapením byl výkon nového týmu GLPK Carsport s vozem Chevrolet Corvette C5R, jenž odstoupil ve svém prvním závodu z druhého místa s unikajícím olejem jen 10 kol před cílem. Třídu GT2 ovládl tým Gruppe M s vozy Porsche, když obsadil 7. a 8. pozici celkově. Třetí místo patřilo také Porsche, ale stáje Ebimotors. Na 4. místě ve skupině a 13. místě celkově dokončila závod posádka Racz / Venc týmu Machanek Racing. Další posádka tohoto týmu Machánek / Studenič odstoupila již ve 24. kola. Podobně skončila dnešní pouť pro poměrně rychlé, ale znovu nespolehlivé Lamborghini Murcielago posádky Kox / Simon, jež odstoupilo o 4 kola později. Svůj boj s konkurencí musel vzdát těsně před polovinou závodu i další český tým Vonka Racing.
Monza, celkové pořadí: 1. GT1 Lamy/Gardel Ferrari 550 Maranello 2:40:30.881 2. GT1 Bartels/Scheider Maserati MC12 GT1 +0.921 3. GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 +1.456 4. GT1 Peter/Buncombe/Rusinov Maserati MC12 GT1 +1 kolo 5. GT1 Bertolini/Wendlinger Maserati MC12 GT1 +3 kola 6. GT1 Bryner/Calderari/Zacchia Ferrari 550 Maranello +3 kola 7. GT2 Lieb/Rockenfeller Porsche 996 GT3 RSR +3 kola 8. GT2 Collard/Sugden Porsche 996 GT3 RSR +3 kola 9. GT1 Keen/Halliday Lister Storm GT +4 kola 10. GT1 Ruberti/Camathias Saleen S7 R +5 kol 13. GT2 Racz/Venc Porsche 996 GT3 RS +8 kol 22. GT2 Vonka/Amaduzzi Porsche 996 GT3 RS 40 kol, nedokončil 27. GT2 MacHanek/Studenic Porsche 996 GT3 RSR 24 kol, nedokončil
GT1, Top10 hodnocení jezdců: 1. Gabriele Gardel 10 2. Pedro Lamy 10 3. Timo Scheider 8 4. Michael Bartels 8 5. Thomas Biagi 6 6. Fabio Babini 6 7. Chris Buncombe 5 8. Philipp Peter 5 9. Roman Rusinov 5 10. Karl Wendlinger 4
GT1, hodnocení týmů: 1. Vitaphone Racing Team 14 2. Larbre Compétition 13 3. JMB Racing 9 4. Lister Racing 2 5. Graham Nash Motorsport 1
GT2, Top10 hodnocení jezdců: 1. Marc Lieb 10 2. Mike Rockenfeller 10 3. Emmanuel Collard 8 4. Tim Sugden 8 5. Luigi Moccia 6 6. Emanuele Busnelli 6 7. Istvan Racz 5 8. Josef Venc 5 9. Wolfgang Kaufmann 4 10. Manfred Jurasz 4
GT2, hodnocení týmů: 1. Gruppe M Racing 18 2. Ebimotor 6 3. Machanek Racing 5 4. Renauer Motorsport Team 4 5. Proton Competition 3 Foto: Francois Flamand / FIA GT, DPPI / FIA GT
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.